آموزش نرمافزار اتوکد 2بعدی (مقدماتی)

یک مختصات مثبت در محور Y را نیز به عنوان نقطهی دوم درنظر بگیرید. در سالیان گذشته ، تسلط بر نرم افزارهای طراحی و مدلسازی از جمله اتوکد ، برای هرکس به نوعی یک امتیاز اضافه به حساب می آمد که می توانست عامل موفقیت وی در بازارکار باشد. نقشههایِ جدیدی برای جداول جدید به پروژه اضافه میشوند. با اینکار سمبل موردنظر به آن کاتالوگ اضافه میشود. با اینکار یک Rectangle Selection فعال میشود. اتوکد یک برنامه جهانی است. میتوانید آدرس نصب برنامه را تغییر دهید و کامپوننتهایِ موردنیاز را برای نصب انتخاب کنید. در این pdf های آموزشی صفر تا صد نقشه کشی برق ساختمان را مرور خواهید کرد. این نرم افزار هم اکنون پرکاربردترین نرم افزار طراحی صنعتی و نقشه کشی بوده که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد. تیم تکلا سازه دارای بیش از 10 سال سابقه در تدریس نرمافزارهای عمران و معماری آموزش اتوکد میباشد .

آموزش اتوکد دوبعدی

شما می توانید آگهی های خدمات، تجهیزات و مصالح ساختمانی را در سایت خدمات مهندسی بیابید. هزینه دوره اتوکد با توجه به نوع کلاس های موسسه آموزش اتوکد متفاوت می باشد. اگر مایل هستید از طریق ویدئو آموزش ببینید، باید YouTube را امتحان کنید. با کمک کلید F3 کیبورد یا گزینهی Object Snap، میتوانید عمل کلیپینگ (Clip) را روی گوشهها، خطوط، نقاط و مراکز و … میتوانید مقادیر مختلفی را وارد کنید و Fillet را ببینید. میتوانید با استفاده از ویژگی Extrude طرحهای خود را بیرون بکشید (به آنها ارتفاع بدهید).

طول خط را 25 درنظر بگیرید. یک Polygon رسم کنید و تعداد اضلاع را 8 درنظر بگیرید. با Drag کردن از چپ به راست، میتوانید چند شئ را انتخاب کنید. میتوانید روی صفحات، اضلاع یا گوشههای مکعب کلیک کنید و وارد ویو موردنظر خود شوید. یکبار در فضایی بیرونِ مستطیل کلیک کنید. در رشتههای مهندسی، از نرم افزارهای زیادی استفاده میشود که کاربرد هر کدام در رشتههای مختلف متفاوت است. اگر میخواهید هر کدام از تنظیماتِ پیشفرض نقشه را تغییر دهید، روی OK-Properties در پنجرهی Create New Drawing کلیک کنید. حالا خط میانی و بخشِ چپ بیضی را پاک کنید.

حالا با نگه داشتن کلیک Shift و اسکرول موس، مدل را بچرخانید. اما قبل از آموزش این نکات مشترک، شما باید این نرم افزار را بر روی سیستم خود نصب کنید. در ابتدا شما باید نسخهای را انتخاب کنید که سیستم شما، توانایی ران (Run) کردن آن را داشته باشد و حتماً باید این نکته را چک کنید چراکه ورژنهای مختلف، مطابق با ویژگیهای سیستمهای روز زمان خودشان برنامه ریزی شده اند. اگر به دنبال نرم افزاری هستید که در مدل سازی سه بعدی تخصص داشته باشد، بهتر است به جای اتوکد، نرم افزاری مانند SolidWorks را امتحان کنید.

دوره نقشه کشی برق ساختمان یک دوره ی کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه، در ادامه آموزش این دوره ها در قالب مجموعه های آموزشی ارائه شده است. شبکه (Grid) : این می تواند به عنوان راهنمای ترسیم ها استفاده شود – می توانید آن را با F7 روشن یا خاموش کنید. در بازار کار بسیار رقابتی امروزی، باید خود را متمایز کنید تا از رقبا پیشی بگیرید. اگر نیاز به بررسی مدل خود از جنبه های مختلف دارید این گزینه برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. در این دوره شما با مسائل اجرایی و فنی شرکتهای مهندسین مشاور و کارگاهها آشنا شده و اطلاعات اجرائی بسیار بالایی را کسب خواهید کرد.

یکبار در فضایی بیرونِ مستطیل کلیک کنید.

اگر میخواهید نقشهی فنی مدل خود را بکشید، اتوکد ابزاری مناسب برای این کار است. اگر میخواهید با حرکت موس، در مرکز محورها بچرخید، کلیک موس را روی DrawSpace نگه دارید. Mesh و File در اتوکد را توضیح دادیم و در پایان به چگونگی رسم نقشههای فنی پرداختیم. حتماً Multi-sheet file و Include Hyperlinks را انتخاب کنید. حالا با حرکت موس به سمت بالا، آن را بیرون بکشید. حالا چندضلعی را بچرخانید و با فلش زیرِ قابلیت Fillet، Chamfer را انتخاب کنید.

میتوانید مقادیر مختلفی را وارد کنید و Fillet را ببینید.

حالت ارتو (Ortho Mode) : حالتی که فقط به شما اجازه می دهد خطوط عمودی رسم کنید – می توانید با F8 آن را روشن/ خاموش کنید. Snap: حالت طراحی که به شما اجازه می دهد مکان نمای خود را بکشید و نقاط دقیقی را بر روی یک الگوی شبکه قرار دهید. میتوانید قطبنما را به کمک یک مکعب بزرگتر کنید. پس از ساخت فرمت فایلهای گزارشات، میتوانید چند گزارش را همزمان اجرا کنید. برای مختصات X، 0 وارد کنید، کلید Tab را بزنید و مختصات Y را 0 بگذارید.Enter کنید تا مختصاتهاثبت شوند. اگر بر روی آن کلیک کنید، محور مختصات سه بعدی برای شما نمایش داده خواهد شد. مدلهای سه بعدی از سایر برنامههای CAD نیز میتوانند به اتوکد وارد شوند. ابتدا فاصله و زاویه را وارد کنید. میتوانید تمام ابزارهای رسم را در تولبار بالایی ببینید. با استفاده از دستورهایی که در این قسمت قرار گرفته است شما میتوانید به آسانی، اسناد را باز، ایجاد، چاپ و یا منتشر کنید و یا پیوست یک ایمیل قرار دهید.

اتوکد یک برنامه جهانی است.

کتاب آموزش اتوکد سعی دارد با تدریس کاربردی یکی از بهترین و با ­ارزشترین نرم­افزارهای ترسیمی مرتبط با نقشه­کشی به نام AutoCAD، گامی هرچند کوچک در راه آشنایی شما عزیزان با ترسیمات از طریق کامپیوتر بردارد. آموزش نرم افزار سالیدورک در ۱ ساعت! اتوکد AutoCAD نرم افزاری از شرکت آمریکایی اتودسک است که برای طراحی نقشههای صنعتی و مهندسی از آن استفاده میشود و امکان طراحیهای دو بعدی و سه بعدی را برای مهندسان فراهم میآورد و آنها می توانند با استفاده از نرم افزار اتوکد، نقشههای خود را به صورت خیلی دقیق طراحی کنند. در گام بعدی باید دقت کنید که سیستم شما 64 بیتی و یا 32 بیتی است و طبق آن، نرم افزار اتوکد را دانلود کنید. این پاسخها در زمانی برای شما آورده میشود که این برنامه در سیستم شما نصب باشد در غیر اینصورت باید این برنامه را نصب کنید و یا پاسخی را دریافت نکنید.

حتماً Multi-sheet file و Include Hyperlinks را انتخاب کنید. علاوه بر ابزارهای طراحی ۲ بعدی که قبلاً به آن ها اشاره کردیم، اتوکد همچنین طیف وسیعی از اشیای از پیش تعریف شده سه بعدی را ارائه می کند که می توانید از آنها استفاده کنید. در این آموزش اتوکد یاد میگیریم که چطور کار با اتوکد را شروع کنیم، طرحهای دوبعدی و سهبعدی رسم کنیم، نرمافزار را برای پرینت سهبعدی آماده کنیم و در انتها چطور یک نقشهی فنی در آن بکشیم. با اتوکد میتوانید فایلهای پرینت سهبعدی نیز بسازید. میتوانید نقشههای موجود را در هر زمانی به پروژهی فعال اضافه کنید. اولین نسخه آن در سال ۱۹۸۲ عرضه شده و هر روز امکانات و تسهیلات بیشتری در اختیار افرادی که با نقشه کشی و مدل سازی سر و کار دارند قرار می دهد.