همه چیز درباره دوربین مداربسته از نگاه ایمن موج ثامن

در پایان گفتنی ست آکادمی فنی البرز پیش گام در برگزاری دوره های ارزشمند و پول ساز دیگری چون آموزش تعمیرات موبایل در کرج ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی در کرج ، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی در کرج و سایت binacctv … ورود به حرفه ی نصب دوربین های مدار بسته امری تخصصی است و افراد نیاز به کسب مهارت و دانش کافی در این زمینه دارند از این رو اگر علاقه مند به این حیطه هستید ابتدا باید در کلاسهای آموزش نصب دوربین های مدار بسته شرکت کنید چرا که در این کلاسها شما با انواع دوربینهای مدار بسته با شکل های ظاهری متفاوت و لنز های متغیر آشنا می شوید و علاوه بر آن در کارگاه های مجهز به صورت کاملا عملی نحوه نصب دوربین های مدار بسته، راه اندازی دوربین ها، نقشه کشی، ابزار های مورد نیاز و غیره را آموزش می بینید و پس از پایان دوره به عنوان یک فرد متخصص میتوانید وارد بازار کار پر درآمد نصب دوربین های مداربسته شوید. این دوربین ها تصاویر را با کیفیت بالایی ضبط میکنند و برای مکانهایی که نیاز به امنیت و نظارت بیشتری دارند مانند بانک ها مراکز نظامی فروشگاه ها و غیره بسیار مناسب می باشند.

این ممکن است در یک دستگاه امنیت داخلی و یا در یک ایستگاه نظارت بر خدمات اضطراری خارجی باشد. جهت بهرهمندی از خدمات نصب دوربین مدار بسته یا تعمیر دوربین مدار بسته، نیازی به ثبت سفارش در سایت، نصب اپلیکیشن، تکمیل فرم و … در این مقاله سعی کردیم انواع دوربینهای مدار بسته و کارایی آنها را برای شما شرح دهیم، که امیدواریم در خرید دوربین مدار بسته مورد استفاده شما قرار گیرد. که بسته به نوع دوربین مورد استفاده توربو اچ دی یا تحت شبکه نوع کابل تغییر خواهد کرد. مشاهده از راه دور: بسیاری از دوربینهای جدید امکان پخش فیلمهای خود را به تلفن همراه یا لپتاپ شما در هر کجای دنیا ارائه میدهند. استفاده از کابل های POE این امکان را خواهد داد که کابل منبع تغذیه دوربین ها یا همان برق، و کابل انتقال تصاویر، یکی باشد که این مسئله نیز به نوبه خود حجم کابل کشی مورد نیاز را کاهش می دهد. نکته دیگر اینکه داشتن قیمت رقابتی باعث می شود تا مشتریان جذب شما شوند و به همین منظور سعی کنید همیشه قیمتی مناسب تر از سایر رقبای خود برای خدماتی که ارائه میدهید در نظر بگیرید. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که حتی با نصب دوربین کوچک در ارتفاع بالاتر میتواند دید بیشتری را برای آن ایجاد کند.

نکته دیگر در انتخاب دوربین توجه به اختلاف نور در یک محیط است، یعنی اگر محیطی که قرار است دوربین تصویر برداری کند، محیطی باشد که در یک قسمت نور شدید و در قسمتی دیگر از محیط نور کم باشد که به آن اصطلاحا عدم تقارن در نور محیط می گویند. سابقه شرکت های ارائه کننده و خدمات آنها از گذشته تا بحال می تواند به شما در انتخاب و خرید دوربینی که خیال شما را راحت کند، کمک کند. برخی از دوربین های تحت شبکه برند هایک ویژن دارای قابلیت اتصال به شبکه وای فای هستند که می توان به آنها از طریق وای فای و یا بی سیم (به جای کابل شبکه) ارتباط داشت در واقع در این روش دوربین ها با دستگاه ضبط کننده تصاویر بدون کابل کشی و فقط با کمک راه اندازی شبکه محلی وای فای، به یکدیگر مرتبط می شوند که البته استفاده از این مورد معمولا برای همه جا توصیه نمی شود چون ارتباط بی سیم ارتباطی با سرعت پایین و نا مطمئن است و انتقال تصاویر به کندی و با بریدگی در تصویر انجام خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با آموزش نصب دوربین مداربسته با هایک ویژن لند همراه شوید.

به طور کلی می توان گفت قسمت هایی مانند راه پله ها، پارکینگ خودرو، پنجره هایی که رو به خیابان هستند نیاز به نصب دوربین در آن ها بیشتر احساس می شود. برای ضبط تصاویر فرستاده شده چاره ای جز استفاده از سیستم دیجیتال نداریم؛ در آنالوگ های خیلی قدیمی دوربین به طور مستقیم به دستگاه ضبط VCR و نمایشگر وصل می شود که نقص و کمبودهای زیادی داشت. آنقدر این موضوع اهمیت دارد که دیگر نصب دوربین مدار بسته مختص مراکز امنیتی، بانک ها و فروشگاه ها نیست و این موضوع برای لابی ساختمان های مسکونی، راهروها و یا حتی مغازه های خرده فروشی هم یک الزام در حال پیاده سازی است.

مغازه را می توان به هر مکانی که در آن نوعی فعالیت اقتصادی میشود تعمیم داد. واضح است اگر دوربینی مناسب در مکانی درست با زاویه دیدی مناسب نیاز ما نصب نشود کارایی اصلی خود را نشان نخواهد داد. این دسته از دوربین های مدار بسته قادر به کار در محیط های معمولی و کم نور هستند و نیازی به تصویرگرهای مادون قرمز داخلی ندارند ، زیرا می توانند به لطف تراشه های تصویربرداری حساس خود تصاویر ویدئویی شفاف را در تاریکی ضبط کنند. همانطور که در تصویر نشان داده شده است اغلب دوربین های تحت شبکه برند هایک ویژن هم دارای ورودی برق و هم پورت شبکه پشتیبانی از POE هستند که می توان بسته به نحوه پیاده سازی هم از منبع تغذیه و هم از سوئیچ POE در آنها استفاده کرد.

نصب دوربین مدار بسته هایک ویژن با توجه به تکنولوژی های مناسب به کار رفته در آنها مقرون به صرفه و کاربردی می باشد. بعد از انتخاب دستگاه DVR یا NVR و دوربین ها و محل نصب و قرار گیری آنها، حال باید طراحی و پیاده سازی مناسبی جهت ارتباط تجهیزات با هم برای داشتن بهره وری حداکثری از سیستم دوربین مدار بسته انتخاب شده داشته باشیم. همچنین اگر رطوبت محیط زیاد باشد و شبنم درون دوربین یا اطراف آن ایجاد شود باعث می شود دوربین مدار بسته خیلی زود دچار عیب شود. در دوربین های تحت شبکه همواره همه کابل های دوربین های تحت شبکه تا کنار دستگاه NVR کشده نمی شوند که بسته به توپولوژی پیاده سازی شده متفاوت است.

برای نصب سیستم دوربین مدار بسته موارد متعددی باید رعایت شود، از جمله مواردی که باید به آنها توجه داشته باشیم، تعداد و نوع دوربین های مدار بسته، قیمت محصولات و هزینه نصب و راه اندازی، محل دقیق نصب دوربین ها ، نوع کابل ها و تجهیزات جانبی ، نحوه کابل کشی و مسیر های مناسب و چندین و چند مورد دیگر است. فیش BNG به درگاه ورودی DVR متصل کنید تا بتوانید تصویر دوربین مدار بسته را ببینید. دوربین های مدار بسته فیش آی دارای گستره دید وسیعی تا ۳۶۰ درجه هستند و در سقف نصب می شوند. دوربینهای فیش آی معمولاً روی سقف نصب شده و تصویری پانورامیک با زاویه دید 360 درجه ارائه میدهند. نصب دوربین مدار بسته روی گوشی، نصب دوربین مدار بسته روی کامپیوتر و تحت شبکه، همگی خدماتی است که کارشناسان بدادم برس به شما ارائه میدهند. بیشتر خریداران فکر میکنند که با خرید این نوع دوربین مدار بسته دیگر بطور کامل از کابل کشی راحت میشوند و میتوانند دوربین را در هر مکانی که دوست دارند نصب نمایند، اما این فکر اشتباه است زیرا حتی این نوع دوربین های مدار بسته نیز به کابلی برای تغذیه برقشان نیاز دارند،ممکن است بگویید از دوربین هایی با باطری استفاده میکنیم اما استفاده از باطری ریسک شما را بسیار افزایش میدهند.

قبل از نصب دوربین مدار بسته از سالم بودن همه تجهیزات مطمئن شوید. قبل از انتخاب اشتراک ماهیانه و سالیانه تمامی جوانب امر را بسنجید. توصیه می شود قبل از خرید این تجهیزات حتما با متخصصین این امر در شرکت های معتبر تماس و مشاوره های لازم را دریافت نمایید. ولی انواعی از دوربین های بولت که بیشتر در فضاهای خارجی نصب می شوند وجود دارد که از بدنه فلزی با رنگ کوره ای ساخته شده اند و مقاومت خوبی در برابر باد و باران و نفوذ آب و گرد و غبار یا تابش شدید آفتاب در سرما و گرما دارند. اگرچه سیستم نظارتی استفاده از نگهبان تاحدودی موجبات ایجاد امنیت را در فضاهای بخصوص تجاری فراهم آورده است، لکن این عنصر حفاظتی به حد کافی گسترده نیست تا بتواند از تمامی محدوده و به نحو احسن حفاظت کند. این دوربین ها برای فضاهای خارجی طراحی شده اند و پوشش ضد آب آنها این دوربین مداربسته بولت را برای کارکرد در شرایطِ بدِ محیطی نیز فراهم می کند.

همواره در نظر داشته باشید در کنار کابلی که جهت مانیتور تصاویر اجرا می شود بستری هم برای ارتباط ابزار کنترل دستگاه مثلا موس دستگاه را فراهم نمایید تا اوپراتور بتواند از آن استفاده کند. اما در استفاده از سیستم توربو اچ دی همه سرکابل دوربین ها تا محل DVR باید اجرا شوند که این یکی از معایب استفاده سیستم های توربو اچ دی است که حجم بالای کابل کشی را نیاز دارد. این نوع دوربین ها معمولا نور مادون قرمز ندارند. دوربین های مداربسته دام، دوربین های سقفی یا گنبدی شکلی هستند که تنها بر روی سقف محیط های مختلف قابل نصب می باشند. با استفاده از اینترنت میتوان دوربین ها را به گوشی اندروید، آیفون، شیائومی، تبلت و یا لپ تاپ متصل کرده و از راه دور بر تصاویر ضبط شده نظارت داشت. این نوع دوربین بر اساس سیگنال شبکه اینترنت کار می کند. نصب این دوربین ها نیاز به تجهیزات و سرمایه بالایی ندارد، آموزش نصب دوربین مدار بسته نیز سخت نبوده و در صورت شرکت در یک دوره نصب دوربین مدار بسته فنی حرفه ای می توانید در مدت زمانی کوتاه با مراحل نصب دوربین مدار بسته آشنا شوید و با تمرین و تکرار برای ورود به بازار کار آماده شوید.

بهترین دوربین مدار بسته دوربینی است که بیشترین تناسب ممکن را با نیاز شما دارد و برای انتخاب آن، باید به چند مورد توجه داشته باشید. برخی از دوربین های وایرلس از باتری داخلی نیز بهره می برند تا بتوانند در صورت قطعی برق برای چند ساعت روشن بمانند. در برخی از موارد خصوصا در مکان های با گستردگی بالا و فاصله زیاد دوربین تا دستگاه DVR از منبع تغذیه نصب شده در کنار دوربین برای تغذیه آن استفاده می شود. کابل های مورد استفاده برای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه از نوع کابل شبکه (زوج های به هم تابیده شده) cat6, cat6A، cat5، cat 5e می باشند و کانکتور ارتباط کابل با تجهیزات سوکت Rj45 است. از دیگر عواملی که باعث افزایش درآمد شما در شغل نصب دوربین های مدار بسته می شود تبلیغات است در شبکه های اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام، اینستاگرام صفحاتی باز کنید و مهارت ها و شغل خودتان را تبلیغ کنید علاوه بر آن پخش تراکت، برچسب و نصب بنر از دیگر روش های تبلیغاتی می باشد که منجر به افزایش مشتری و در نتیجه افزایش درآمد شما خواهد شد.

که برای رسیدن به این مهارت بهترین راه شرکت در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته است. علاوه بر آنچه که گفته شد،حضور دوربین مداربسته به عنوان یک راه حل جامع امنیتی می تواند در بهبود بهره وری کارکنان نقش بسزایی را ایفا کند. در این دوربین ها نحوه نقل و انتقال داده ها و تصاویر مانند دوربین های آنالوگ نیست و پردازش و تبدیل سیگنال ها به دیجیتال توسط پردازشگر داخلی خود دوربین انجام شده و ضبط تصاویر بر روی دستگاه رکوردر NVR به نام Network video Recorder انجام می شود. این دستگاه هم تصاویر دریافتی را بر روی هارد دیسک خود ذخیره سازی می نماید . نصب دوربین مداربسته در ادارات و سازمانهای اداری به دلایل مختلفی از جمله نظارت بر کارمندان، جلوگیری از سرقت جابهجایی اموال و دارایی شرکت، جلوگیری از سرقت مدارک مختلف، جلوگیری از وقوع جرایم اداری و … ما در بدادم برس تیمی حرفهای جهت نصب دوربین مداربسته تشکیل دادهایم تا نصب دوربین مدار بسته در منزل و شرکتها را با بالاترین کیفیت انجام دهند.

در نهایت، این شما هستید که تصمیم میگیرید با کدام متخصص جهت نصب دوربین مدار بسته همکاری کنید. برای پیدا کردن بهترین دوربین مداربسته مناسب با نیاز شما، کارشناسان هایپر صنعت فامکو آماده ارائه مشاوره و کارشناسی رایگان به شما همراهان گرامی می باشند. متوجه شدیم از بهترین راه ها برای جلوگیری بسیاری از جرم، جنایت و حوادث، استفاده از دوربین های مداربسته است. به صورت کلی نصب دوربین ها به دو صورت ارائه شده در ادامه صورت می پذیرد. برای محافظت از پول ، صاحبان مشاغل دوربین های امنیتی را به صورت استراتژیک در پیش خوان صندوق ها ، دفتر مدیریت ، نزدیک گاوصندوق ها و ورودی ها قرار می دهند.