آموزش نصب دوربین مدار بسته – نگهبان سیستم

لنز فیکس لنزی است که در آن فاصله کانونی ثابت است و بر این اساس، عمق و زاویه دید در آن ها ثابت است. دوربینهای مداربستهی دید در شب یا همون دوربین IR به شما این امکان رو میده تا بتونید در تاریکی و با کیفیت مطلوب تصاویر رو ضبط کنید. البته لازم به ذکر است که باتری این نوع دوربین مخفی برای زمان طولانی مناسب نیست و حداکثر چهل دقیقه برای شما کار خواهد کرد. در واقع، این دوربینها مجهز به نور مادون قرمز نیستند؛ ولی با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها ، میتوان تصاویر و فیلمهایی با کیفیت بالا در نور شب را تولید کرد.

در واقع، این دوربینها به اشعهی مادون قرمز مجهز هستند که برای فضاهای کم نور مناسب میباشند. نوع دیگری از دوربینهای مدار بسته وجود دارند که به دوربین دید در شب معروف میباشند. این دوربین ها از دید افراد پنهان است. از سوی دیگر، استفاده از دوربین مخفی به منظور شنود یا جاسوسی از سمت پلیس فتا جرم محسوب میشود و یکی از شروط نصب دوربین مداربسته این است که اگر در اماکن عمومی قصد چنین کاری را دارید، لازم است با استفاده از یک تابلو یا نشان، سایر افراد را در جریان این موضوع قرار بدهید. از آن جایی که بسیاری از افراد شناخت و دانش کاملی از انواع دوربین مداربسته، کاربرد آن ها و مدل های معروف ندارند، لذا مطالعه این مقاله می تواند دانش کاملی در اختیار آنان قرار دهد. دوربین های ثابت محدودیت های بارز خود را دارند به خصوص اگر فضای وسیعی برای پوشش وجود داشته باشد ، بنابراین ظهور دوربین های ثابت روی یک سکوی متحرک ، کنترل شده از یک مکان از راه دور ، مورد استقبال زیادی قرار گرفت. این لنز ها دارای قیمت پایینی می باشند و برای مکان هایی که از احساسیت کمتری برخور دار است مناسب می باشد. عملکرد به عنوان مهار کننده سرقت و دزدان – دوربین هایی با ویژگی های زیاد و کیفیت بالا اگر به درستی استفاده شوند ، جرم و جنایت ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

دوربین C-mount برای استفاده در فضای داخلی مناسب است. این دوربین برای مشاهده جاده یا خیابان نزدیک محل زندگی یا کارتان بسیار ایدهآل است. استفاده از این دوربینها بسیار راحت است و دردسر خاصی ندارد، تنها باید به محل نصب آن توجه شود چرا که در صورتی که نور مناسب به آن نرسد کیفیت عکس و ویدیوهای دریافتی کاهش پیدا خواهد کرد. به جز این ها با نصب دوربین در ورودی منازل، رفت و آمدها ثبت شده و درصورتی که در زمان آینده با مشکلات خاصی روبرو باشیم، امکان مرور این موارد وجود خواهد داشت. نصب این دوربین ها شرایط خاصی دارد برای مثال: این نوع دوربین ها را باید حتما در مرکز سقف نصب کنید و همچنین باید حداقال ارتفاع سقف نیز 3 متر باشد. بهترین مکان برای نصب این دوربین مداربسته در سقف های بلند می باشد که برای ثبت تصاویر واضح باید در فاصله 3 تا 6 متر نصب گردد.

این مدل از دوربین هایک ویژن دارای کیفیت و قیمت مناسبی است. درکنار آن، برای رفع این مشکل، دوربینهای مخفی نیز میتوانند انتخاب مناسبی برای نصب در آسانسور باشند. تصور کنید که یکی از بهترین و با کیفیتترین دوربین های مداربسته را خریداری کردهاید، اما اگر این دوربین در مکان مناسبی نصب نشده باشد و تسلط کافی بر محیط مورد نظر نداشته باشد، ممکن است هیچ کارایی در زمان مورد نیاز نداشته باشد. افرادی که در صنایع غذایی و تولیدی فعالیت میکنند نیز ممکن است به دلیل قابلیت اطمینان دوربین در دمای شدید، این گزینه را از ابین انواع دوربین مدار بسته انتخاب کنند. همچنین در نقل و انتقلات عمومی از دوربین مداربسته برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است در اثر خارج از دید بودن محل صورت بگیرد، استفاده می گردد. در فضای خارج محیطی و در مکانی روباز استفاده میشوند.

در این روش تصاویر بسیار بیکیفیت بود مگر اینکه سوژه ثابت سایت binacctv باشد. پس از اینکه نقشه مورد نظر تهیه شد میتوان با استفاده از مختصات آن در مورد هر یک از لوازم و میزان مورد نیاز را تخمین زد و نسبت به تهیه آنها اقدام کرد. استفاده از دوربینهای مداربستهی عادی اکنون بخشی از زندگی روزمرهی بسیاری از افراد در فروشگاهها، ادارات بزرگ و مجتمعهای گوناگون به شمار میرود. از ادارات گرفته تا منازل مسکونی و یا حتی آسانسور. در دنیای امروز، همه ادارات، سازمانها، مغازهها، منازل مسکونی و شرکتها برای امنیت بیشتر خود از انواع دوربین مدار بسته استفاده میکنند.

به دلیل وضوح بسیار بالاتر دوربینهای IP نسبت به دوربینهای آنالوگ، در تصاویر ضبط شده جزئیاتی مانند شماره پلاک به راحتی قابل خواندن است و در وضوح 11 مگاپیکسل و بالاتر تصاویر با کیفیت پزشکی قانونی ضبط میشوند. از ویژگیهای جذاب این برند میتوان به کیفیت بسیار بالای دوربینهای آن اشاره کرد. هدف این برند حفاظت از زندگی خانه ها ساختمان و دارایی مردم است. این روز ها مارک ها و برند های مختلفی در بازار موجود است که شناسایی با کیفیت ترین نوع برند کمی نیاز به تخصص و دانش فنی دارد. دوربین های خانگی به دلیل نصب ساده و حتی بدون نیاز به تخریف یا کابل کشی و صرفا با اتصال آنها به برق شهری و داشتن اینترنت وای فای در محل کم کم به محبوبیت در بازار های خانگی می رسند.

دوربین مداربسته ایندور بیشتر برای حفظ امنیت و کنترل فضای داخلی و ورود و خروج افراد مورد استفاده قرار میگیرد. بسیاری از افراد دوربین مداربسته دام را بهترین دوربین مداربسته داخلی میدانند؛ زیرا میتوان با نصب آن روی قسمت مناسب و کارشناسی شده از سقف، تمام زوایای اتاق را پوشش داد. زیرا راهی برای ثبت و ذخیره اطلاعات وجود نداشت. روش دیگر برای ذخیره ویدئو در دوربینهای مداربسته آنالوگ استفاده از دستگاه DVR محفف (Digital Video Recorder) یا ضبط کننده فیلم دیجیتال است. وظیفه ضبط و مدیریت تصاویر ارسال شده از دوربین های تحت شبکه را دستگاه NVR (Network Video Recorder ) انجام میدهد. دوربین های مداربسته C-Mount یکی از انواع دوربین مداربسته است که امکان استفاده از لنزهای خاص را دارد. برای مشاهده فضاهای سرپوشیده و داخل ساختمانها استفاده میشوند، مانند نصب دوربین در منزل.

در واقع، این دوربینهای مداربسته عموماً با استفاده از یک محیط آنالوگ، نصب و راه اندازی میشوند. انواع دوربین مدار بسته آنالوگ، دریافت و انتقال تصویر دوربین را در بستر کابل کواکسیال به DVR انجام میدهند. انواع دوربین مداربسته آنالوگ دریافت و ارسال تصاویر و ویدئوها را در بستر کواکسیال انجام میدهند. طریقهی ساخت این دوربین به این شکل است که یک دوربین کوچک را درون یک محفظه قرار میدهند و روی محفظه را با یک آینهی محدب میپوشانند. برخی از انواع دوربین مداربسته سیم کارت خور نیز جزو دوربین های کوچک محسوب می شوند. البته باید علاوه بر این موارد، به کاربری مورد نیاز خود نیز توجه داشته باشید. برای انتخاب دوربین باید به بودجه خود را هم در نظر بگیریم. هایک ویژن انتخاب اول تجهیزات نظارتی در جهان محسوب می شود. دوربینهای مداربسته هایک ویژن بر اساس تکنولوژی Deep Learning طراحی شدهاند که امکان تشخیص چهره و همچنین تشخیص وسیله نقلیه را فراهم میکند.

انوع دوربین مداربسته بولت قابل استفاده در صنایع تولیدی، محیط بیرونی خانههای ویلایی، کارخانجات و … تفاوتهای اصلی این دو دوربین را میتوانید در مقاله تفاوت دوربین دام و بولت مطالعه کنید. نکته: در بین انواع دوربین مداربسته، دو نوع دوربین اصلی دام و بولت کاربرد بیشتری دارند. همان طور که از اسم آن نیز مشخص است، هدف اصلی و عملا تنها هدف استفاده از این دوربینها این است که بدون جلب توجه و چه بسا به صورت مخفیانه اتفاقات و فعالیتهایی که در یک مکان مشخص اتفاق میافتد را ثبت کنند. لذا توصیه می گردد در هنگام خرید آن ها هم به قیمت و هم مرغوب بودن آن ها توجه کنید و بهتر است، این تجهیزات را از نمایندگی معتبر دوربین مداربسته که دوربین ها و دستگاه های ذخیره ساز خود را خریداری کردید، تهیه نمایید. یکی از دوربینهای مدار بستهای که به شکل مخفی استفاده میشوند و استفاده از آنها بسیار راحت است، دوربینهای مخفی دتکتوری هستند که در ظاهر شبیه به دتکتورهای اعلام حریق، سرقت و …

دوربین های روز و شب نیز یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته میباشد که به صورت شبانه روزی میتوان از آنها استفاده کرده و تصاویری با کیفیتی را دریافت نمود. از دیگر انواع دوربین نظارتی می توان دوربین های چشم ماهی یا fisheye را عنوان نمود. با توجه به ظاهر شبیه به لامپ این دوربین میتوان از دوربین لامپی بصورت دوربین مدار بسته مخفی استفاده نمود و از آنجایی که ظاهری شبیه به لامپ های LED دارد دزد و یا فردی که قصد دزدی یا خرابکاری در محیط مد نظر شما را دارد براحتی متوجه وجود دوربین مداربسته در محیط نمیشود تا با دزدیدن دوربین و تجهیزات رد پای خود را پاک نماید . بله، درست متوجه شدهاید. اما نمی توان این ضرب المثل را نیز نادیده گرفت که “هیچ ارزانی بی علت نیست”. در این مقاله، علاوه بر آشنا شدن با انواع دوربین مداربسته مخفی، با قانون استفاده از آن و نکات مهمی که در این خصوص وجود دارد نیز آشنا خواهید شد.

به این ترتیب می توانید به صورت برنامه پذیر و زمان بندی شده، محل هایی مشخصی را مشاهده کنید. داشتن امنیت مهم ترین شرطی است که باید در هر جایی وجود داشته باشد؛ چه مکانی عمومی، چه خانه ای که در آن کودکی تازه متولد شده، چه شرکت و اداره ها. امروزه این شرکت برای کمپانیهای معروفی مانند Honeywell تعدادی از انواع دوربین مدار بسته طراحی و تولید کرده است. این دوربین مداربسته با وضوح 540TVL در سال 2011 توسط شرکت TelView در جاکارتا اندونزی رونمایی شد. دوربین های مداربسته تحت شبکه برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ معرفی شدند. دوربین مداربسته آنالوگ اولین نسل از انواع دوربین مداربسته هستند. روش دیگر در ذخیرهکردن دادههای دوربین آنالوگ، تبدیل سگنالهای آنالوگ به سیگنالهای دیجیتال و سپس ذخیرهسازی آن بود.

دوربین مداربسته چرخشی یا ptz در شرایط محیطی بسیار سخت قابلیت کارکرد را دارد و از نظر قیمت بسیار گران تر از دوربین های ساده هستند. دوربین های C-mount با لنزهای قابل جدا شدن امکان تغییر ساده لنز را فراهم کرده و میتوانند برای کنترل مسافتهای مختلف در اطراف چرخانده شوند. دوربین های آی پی (IP) نسبت به دوربین های آنالوگ گرانتر هستند، اما میتوانند تصاویر ویدئویی را از وضوح 2، 3، 4، 8 و حتی تا 24 مگاپیکسل و بالاتر ضبط کنند. در کل انواع دوربین مداربسته IP مزایای بیشتری نسبت به دوربینهای آنالوگ دارند. در واقع، حتی بی کیفیتترین و ضعیفترین دوربینهای تحت شبکه، رکوردهای با کیفیتتری نسبت به سایر برندها دارند.