چگونه دوربین مداربسته را به گوشی اندروید ، آیفون و شیائومی وصل کنیم؟

که برای اجاره دهندگان، مستاجرها منازل مسکونی و یا شرکت­ های تجاری با موقعیت مکانی موقت میتواند ایده­ آل باشد. تمامی دوربین های بولت دارای قابلیت دید در شب می باشند و به همین دلیل است که می توان از این دوربین ها در محیط هایی که در تاریکی کامل هستند استفاده کرد. با وجود تنوع زیاد دوربینها که امروزه در بازار وجود دارند، انتخاب یک دوربین مداربسته حرفهایِ متناسب با محیط موردنظر شما، کمی دشوار خواهد بود. مزایای دوربین مداربسته آی پی بسیار زیاد است. علاوه بر ذخیره انرژی، این دوربین های مداربسته خورشیدی نیز می توانند به صورت بی سیم برای مناطق دور از دسترس خطوط برق استفاده شوند. اولین دوربین مدار بسته در سال ۱۹۴۲ توسط ارتش آلمان نازی برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد. در این مقاله از مجله امنیت ۲۴ قصد داریم به نصب دوربین مداربسته ویژگیهای یک تیم و یا یک نصاب دوربین مدار بسته مجرب و همچنین قیمت و هزینه نصب آن بپردازیم. این نوع دوربین مداربسته این قابلیت را دارد که توسط گوشی موبایل و نرم­ افزار مربوطه به میزان دلخواهی چرخانده شده تا بتوان نقطه­ مورد نظر را مشاهده کرد. پس از آن می تواند با استفاده از نرم افزار مربوط بر روی گوشی همراه خود، پروسه انتقال تصاویر را انجام دهید.

با نصب دوربین مدار بسته می توانید قبل از شروع کار ، جرم را متوقف کنید. قبل از اینکه به معرفی انواع تجهیزات مداربسته و کاربرد آن ها بپردازیم ، اجازه دهید با دوربین مدار بسته آشنا شویم. دوربین مداربسته چیست و چرا لازم است؟ دوربین مداربسته چیست؟ برای انتخاب و خرید آن چه چیزهایی باید بدانیم؟ با فروش، نصب، راه اندازی و خدمات پس از فروش و نصب دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی مانند: سیستمهای اعلان سرقت و حریق انجام می پذیرد. چرا که میتوانند مورد سرقت قرار گیرند. و مصرف کنندگان با توجه نیازشان میتوانند از بین آنها انتخاب کنند.

اگر قصد خرید دوربین مدار بسته از یک شرکت دوربین مداربسته معتبر را دارید ، در درجه اول باید بر اساس نیاز و محیط خود دوربین مداربسته خود را انتخاب نمایید . سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه دارای سه قسمت اصلی است: دوربین، سوئیچ شبکه و بخش NVR . تفاوت عمده­ این دسته از دوربین­ ها با دوربین مداربسته­ تحت شبکه در موارد زیر است. این دوربین ها شامل موارد زیر هستند. دوربین مداربسته بیسیم یا دوربین مداربسته بی سیم ip د ر بازار پر رقابت فروش دوربین مداربسته ، یکی از یکه تازان محصولات و تجهیزات امنیتی می باشد که با کیفیت و قابلیت های بسیار بالایی عرضه می شود . دوربین های مداربسته دام هم به صورت آنالوگ و هم به صورت تحت شبکه تولید و عرضه بازار می شوند. دوربین مداربسته MV-IP425SIR از محصولات برند مگاویژن است ؛ یک دوربین سقفی تحت شبکه یا دیجیتال است که از طریق کابل شبکه تصویر را ارسال میکند.کیفیت این دوربین 2 مگاپیکسل است. به طوری که پس از دریافت اطلاعات تصاویر از حسگرها، آن ها را به اطلاعات دیجیتال تبدیل نموده و مطابق پروتکل های شبکه ارسال می کنند.

در نصب این سیستم امنیتی از دوربین­ های مداربسته­ تحت شبکه IP استفاده می­شود. دوربین های مداربسته مینیاتوری معمولا برای استفاده های جاسوسی و نصب دوربین مداربسته به صورت مخفی کاربرد دارند زیرا ابعاد این دوربین ها بسیار کوچک می باشد معمولا دوربین های مینیاتوری علاوه بر ضبط تصویر قابلیت ضبط صدا را نیز دارند. بعضی اوقات این دوربین ها ” بی سیم ” خوانده می شوند ، زیرا بدون سیم برق کار می کنند. رزولوشن سیستم دوربین مداربسته اولین نکته ای است که باید به آن توجه کرد زیرا وضوح خروجی دوربین مداربسته و کیفیت فریم تصویر از نظر امنیت بسیار مهم است و در قیمت دوربین تاثیرگذار است.حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه می توان رزولوشن دوربین مدار بسته را در زمان خرید تعیین کرد؟

برای یافتن بهترین محل نصب دوربین مدار بسته هیچ نگرانی نداشته باشید. تنوع محصول در برند و قیمت دوربین داهوا بسیار بالا است و لیست قیمت دوربین مداربسته داهوا هم به دلیل تنوع محصولات، مختلف است. برای آنکه قادر باشید از میان این طیف وسیع محصولات، بهترین محصول را انتخاب کنید توصیه می کنیم با کارشناسان ما در مرکز دوربین مداربسته ایران تماس حاصل کنید. در حال حاضر تنها برند معتبر این نوع دوربین مداربسته­ بی سیم کمپانی هایک ویژن است. در حال حاضر برندهایی نظیر داهوا (Dahua)، هایک ویژن (Hikvision) و تیاندی (Tiandy) پیشروترین ارائه دهندگان این تکنولوژی ­ها در جهان هستند. دوربین­ های آنالوگ HD که در کیفیت ها و تکنولوژی ­های مختلفی نظیر AHD، HDTVI، HDCVI تولید می­شوند در این دسته قرار می­گیرند. فناوری دوربین مدار بسته باعث ایجاد صنعت نظارت تصویری شده است که تعدادی از راه حل های امنیتی را برای صاحبان املاک ، اجرای قانون و صاحبان مشاغل در همه جا فراهم کرده است.

زاویهی دید محدود در دوربین باکس سبب میشه از این نقاط کور در جهت اهداف خراب کارانه استفاده بشه. راهروها و سالن های مجتمع به دلیل رفت و آمد و گاهاً ازدحام جمعیت مراجعه کنندگان از نقاط حساس یک اداره به شمار می آیند. بخصوص در مجتمع ­های مسکونی که هر واحد دارای یک یا چند سیگنال بی سیم است و اکثرا از همان پهنای باند استفاده می­کنند. با نصب دوربین مداربسته در بخش های مختلف یک اداره، به راحتی می توان امنیت قسمت های متفاوت یک اداره را هم زمانی که اداره باز است و هم در زمان غیر اداری و تعطیلی ادارات، کنترل کرد. ظرفیت هارد مورد نیاز باتوجه به تعداد دوربین ها ، حجم تصاویر گرفته شده(که متناسب با کیفیت افزایش می یابد)، مقدار ساعات تصاویر ضبط شده و تعداد روز های نگه داشتن آنها ، محاسبه می شود. دی وی آرها شامل تعداد محدودی ورودی و خروجی تصویر و صدا هستند و همین محدودیت تعداد ورودیها آنها را دسته بندی کرده است.

تا با انواع و کاربردهای آنها بیشتر آشنا شویم. برای نصب دوربین مدار بسته رعایت اصولی ضروری می باشد تا پروژه به بهترین شکل ممکن و با هزینه های مناسب و اقتصادی به صورت استاندارد پیش رود. همچنین اگر حیوان خانگی در خانه داشته باشید می توانید با اتصال دوربین مدار بسته به گوشی از راه دور و از محل کار بر آن نظارت داشته باشید. سایز محدود (حداکثر چهار دوربین که مناسب فضاهای خانگی کوچک است). مخصوصا در فضاهای بزرگ و صنعتی بهتر است حتما با یک کارشناس مشورت کنید. نقاط کور دوربینهای مداربسته، همیشه از مشکلهای چالش برانگیز است که دزدهای حرفهای با استفاده از همین نقاط وارد کارخونهها یا فضاهای دیگر میشوند.

این قابلیت زمانی کاربردی است که شما بخواهید دوربین مدار بسته را در مکان های شلوغ و وسیع مانند بزرگراه ها یا خیابان ها نصب کنید. گفتنی است که دوربین های مداربسته اسپید دام جزو پیشرفته ترین دوربین های مداربسته در بازار دوربین های مداربسته می باشند. برای اماکن مختلف و کاربردهای گوناگون از انواع دوربین های مدار بسته با امکانات و کیفیتهای متفاوت استفاده میشود. همینطور برند های دوربین مداربسته متفاوت است و قیمت دوربین مدار بسته بر حسب آن متغیر خواهد بود. برخی از دوربین های دام دارای لنز ثابت می باشد که امکان زوم در آنها وجود ندارد. دارای لنز ثابت و میدان دید کمی هست، از این رو بخشی زیادی را نشان نمی دهد. این دوربینها معمولا لنز ثابت با زاویه دید ۷۰ و ۸۵ درجه دارند و برای محیطهای مسقف خانگی، اداری و تجاری مناسب میباشند. با این حال دوربین ­های بدون سیم معمولا در زمان خواب یا حالت آماده به کار، انرژی خود را حفظ می کنند تا زمانی که دوباره راه اندازی شوند. این دوربین ها قابلیت استفاده در محیط شبکه را دارا می باشند و شما با اتصال تمام این دوربین ها به یک سوییچ به آسانی می توانید اطلاعات بدست آمده آن را کنترل کنید و با این روش بر روی تمام دوربین های نظارتی خود کنترل داشته باشید.

شما باید در ابتدا بدانید که طریقه نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه هایک ویژن با دوربین های آنالوگ کاملا متفاوت است. هر چه کیفیت دوربین مداربسته دام شما بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود. طراحی این دوربین ها به نحویی می باشد که بیشتر برروی دیوار قابل اجرا و نصب می باشد، البته در صورت نیاز و در شرایط استسنایی بر روی سقف نیز قابل نصب می باشد. این سیستم ها در شرایطی استفاده می شوند که کابل کشی ممنوع یا غیر قابل اجرا است. امکان قطع شدن توسط سارقین وجود ندارد، چراکه بدون کابل هستند. در صورتی که کابل برق و دیتای مانیتور قطع شود، تصویر دوربین سیاه میشود و دیگر فیلمی ضبط نمیکند. استفاده از کابل کواکسیال برای انتقال داده­ ها از پردازنده­ دوربین به دستگاه ضبط کننده یا DVR. این نوع دوربین ها در سقف نصب می شوند و می توانند تصویری 360 درجه از مکان را در اختیار کاربر قرار دهند. لازم به ذکر است که دوربین های وایرلس که انتقال تصویر را با امواج وای فای انجام می دهند بر خلاف دوربین های سنتی به کابل و رکورد یا DVR و همینطور هارد دیسک نیاز ندارند و از لحاظ اقتصادی در تعداد کم به سود مصرف کننده می باشد.

این دوربین­ ها و با توجه به کیفیت پایین ­تر و امکانات محدودتری که نسبت به دوربین ­های مشابه اما برند خود دارند، ارزان ­تر نیز سایت binacctv هستند. با توجه به این دلایل و دلایل مشابه دیگر استفاده از دوربین­ مداربسته امروزه بسیار متداول شده است. امروزه استفاده از دوربین های مدار بسته برای نظارت و کنترل اماکن عمومی و خصوصی بسیار پرکاربرد شده از این رو نیاز به افرادی که نصب دوربین های مدار بسته را بلد باشند افزایش پیدا کرده است و باعث شده این شغل به یکی از پردرآمدترین رشته های فنی تبدیل شود به همین منظور آموزشگاه فنی البرز با برگزاری دوره آموزش نصب دوربین های مداربسته این امکان را فراهم کرده است تا علاقه مندان با شرکت در این کلاس ها با نحوه نصب انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ، تحت شبکه، دیجیتال و … هارد دیسک در یک سیستم دوربین مدار بسته نقشی اساسی را بازی می کند . امروزه در سرتاسر دنیا نیاز به امنیت بیش از پبش احساس می شود به همین علت از کارخانه های بزرگ صنعتی تا منازل مسکونی، مشتاق به نصب دوربین مداربسته جهت حفظ و برقراری امنیت در محیط کار و یا محل زندگی خود هستند.

یک دسته دیگر از دوربین ­های مداربسته، دوربین ­هایی هستند که برای اتصال دوربین به دستگاه­ های ضبط کننده (DVR) از کابل استفاده می­کنند. گام سوم : در مرحله بعد باید تمامی اندازه گیری های کابل های شبکه و برق را اندازه گیری کنیم و سپس آنها را دقیق ببریم. دوربینهای با سیم میتونن با استفاده از کابلهای شبکه مسافت بسیار زیادی رو پوشش بدن. در سیستمهای مداربسته آنجا که نیاز به کابل ارتباطی است دوربینهای تحت شبکه میتوانند با ارتباطات سری و شبکهای از افزایش تعداد سیم جلوگیری کنند. این کابل ها می توانند در فاصله های بسیار طولانی تا 1200 متر نیز داده و برق را در قالب یک سیم انتقال دهند که این موضوع برای دوربین های مداربسته هایک ویژن بسیار مهم است و می تواند در سری های آنالوگ بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. دوربین مداربسته دام Dome به نوعی از دوربین های مداربسته گفته می شود که دارای ظاهری گنبدی شکل می باشند و دلیل نام گذاری این دوربین های مداربسته دام به همین دلیل می باشد. نوع نور محیط نیز نصب و راه اندازی بسیار حائز اهمیت است در صورتی که شما دوربین را در محیط نصب کنید که از روبروی آن نور زیادی بتابد باید از دوربین های استفاده کنید که قابلیت WDR داشته باشد و اگر شما می خواهید در شب نیز پلاک خودروی مورد نظرتان را ببینی باید دوربین مداربسته تهیه کنید قابلیت BLC داشته باشد این نکات در انتخاب نوع دوربین مدار بسته بسیار حائز اهمیت می باشد.

فاحش ترین تفاوت در نوع انتقال ارتباط آن هاست که از کابل شبکه استفاده می شود . از لینک زیر می توانید نسبت به خرید دوربین های تحت شبکه اقدام کنید. در تصویر زیر نمایی از یه فروشگاه رو میبینید که توسط دوربین مداربستهی دید در شب ضبط شده. دارای قابلیت ضبط صدا و تصویر از همه جهات بوده که زیر مجموعه­ دوربین­ های مداربسته تحت شبکه IP نیز قرار میگیرند. دوربین مداربستهی سیمی برای اتصال به دستگاه نیازمند وجود یک بستر فیزیکی یا همون کابل هست که بسته به نوع دوربین میتونه کابل کواکسیال یا کابل شبکه باشه. دوربین مداربسته یا CCTV (closed circuit television) به سیستمی از دوربین­ ها گفته می شود که تصاویر و صداها را از محیطی مشخص ضبط کرده و به وسیله­ انواع کابل و یا بدون آنها (wifi) به دریافت­ کننده ­ها، مانیتورها یا گوشی­ های موبایل هوشمند ارسال میکند. مشکل دیگهی دوربینهای مداربستهی بیسیم برد پایین ارسال اطلاعات این دوربینها در مقایسه با دوربینهای با سیمه. به علت استفاده از فناوری های نوین دیجیتال در ساخت دوربین های مداربسته IP، این دوربین ها می توانند ابتدا تصاویر را بر روی حافظه خود پردازش نمایند و سپس برای ذخیره سازی طولانی مدت به هارد دستگاه ضبط تصاویر NVR ارسال نمایند.