چک ولو,شیر چک ولو,شیر خودکار,شیر یکطرفه,شیرخودکار دریچه ای,ولو,شیر,CHECK VALVE | کسری ساران

به خصوص در هنگام جایگرین کردن ولو، برای جلوگیری از نشتی در لوله و تجهیزات ویژه باید در انتخاب ولو دقت بیشتری داشت. از مزایای این شیر، کاربری بدون صدا و همچنین اصطکاک پایین آن به دلیل کروی بودن مجرابند است. برای خرید انواع شیرها و دیگر محصولات سرمایشی و گرمایشی به سایت اسپیتی مراجعه کنید. شيرهای يک طرفه براساس نوع دیسک در انواع گوناگونی مانند پروانه ای، ویفری، دیافراگمی، نوسانی، بالارونده و دابل دیسک در بازار موجود می باشند. KITZ یکی از تولیدکنندگان پیشرو جهان در تولید بیش از ۴۰۰۰۰ شیر برای طیف گسترده ای از کاربردهاست.

در ماشین تزریق پلاستیک چه ابزاردقیق به کار رفته؟

طرز کار این شیر کاملاً مشابه با چک ولو فشاری است و فقط از لحاظ نوع ساختمان با آن دارای تفاوت است. در این نوع شیر با ورود جریان از زیر نشیمنگاه، پیستون داخل سیلندر بالا رفته و سیال عبور می‌کند و با قطع جریان، به وسیله‌­ی نیروی جاذبه و نیروی فنر پیستون به حالت اولیه برمی­‌گردد. شیری که از برگشت جریان در سیستم لوله کشی جلوگیری کند چک ولو یا شیر یک طرفه نامیده می شود.

قطعات و شیرآلات کستل

استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع و با مقاصد غیر تجاری مجاز می باشد. شرکت KITZ به طور مداوم با تعهد به تحقیقات اساسی و کاربردی برای ایده های جدید برای محصولات و متریال می پردازد. کلیه قیمت ها بدون اطلاع قبلی قابل تغییر می باشد، لطفا جهت اطلاع از آخرین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل نمایید.

  • به همین دلیل، نرخ نشتی سیت مجاز برای چک ولوها بیشتر از شیرهای on/off است.
  • جهت اطلاع از موجودی و استعلام قیمت شیر درخواستی از برند محبوب و مورد نظرتان ما با در ارتباط باشید.
  • عملکرد اصلی آن جلوگیری از جریان برگشتی محیط، جلوگیری از معکوس شدن پمپ و موتور محرک و آزاد کردن محیط می باشد.
  • این شیر ها برای سیال هایی که فشار بالا و آشفتگی (ضربه قوچی) دارند، می تواند بسیار کاربردی باشد.

از شیر دیسک بالا رونده عموما برای سیالات با ویسکوزیته پایین استفاده می شیر صافی شود. چک ولو یا شیر یک طرفه باعث می شود جریان کامل بدون مانع از خط عبور کند و با کاهش فشار بصورت خودکار خاموش می شود. این که عملکرد شیر یک طرفه یا چک ولو چقدر دقیق باشد بستگی به مکانیزم ولو انتخابی دارد. از شیر یکطرفه برنجی (  چک ولو برنجی ) برای کاربردهایی که از هوا ، آب ، روغن یا سوخت استفاده می کنند ، دارای خواص عالی هستند. با این وجود در برابر آب دریا ، آب تصفیه شده یا آب کلرزنی مقاوم نیستند. شیر یکطرفه برنجی در مقایسه با شیر یکطرفه های استیل نسبت به گرما و خوردگی مقاومت کمتری دارند و معمولاً برای کاربردهای کوچکتر با فشار کم استفاده می شوند.

چک ولو,شیر چک ولو,شیر خودکار,شیر یکطرفه,شیرخودکار دریچه ای,ولو,شیر,CHECK VALVE | کسری ساران

هنگامی که جریان به زیر سیت وارد می شود، دیسک با فشار جریان به سمت بالا از سیت بلند می شود. هنگامی که جریان متوقف یا معکوس می شود، جریان برگشتی و گرانش دیسک را به سمت پایین، روی سیت باز می گرداند. چک ولو بالابرنده معمولا در سیستم های پایپینگ که از گلوب ولو به عنوان دریچه کنترل جریان استفاده می شود، به کار می روند. چک ولو بالابرنده برای سیستم های فشار قوی با سرعت جریان بالا، مناسب است.