نصب دوربین مداربسته

روند نصب آنها نیز به نسبت سایر دوربین ها از پیچیدگی بیشتری برخوردار بوده و قرارگیری مجدد آنها نسبتا مشکل می باشد. برند های دوربین مداربسته سامسونگ ، ال جی و پاناسونیک هم جزو محصولات با کیفیت موجود در بازار هستند اما دارای قیمت بالاتری نسبت به برند های یاد شده هستند . بسیاری از این دیوایسها همچنان مورد استفاده قرار میگیرند اما با توجه به افزایش رزولوشن تصاویر در انواع دیگر دوربینهای مدار بسته، تقاضا برای خرید، نصب و استفاده از دوربینهای آنالوگ به جز برخی از آنها، به مرور کاهش یافته است. در این مورد هم، نوع لنز در کیفیت تصویرهای ثبت شده توسط دوربین مداربسته AHD مؤثر است. در ضمن نسخههای Wi-fi این نوع دوربینها نیز در دسترس هستند، که در هر جایی و در مدت زمان کم نصب و راهاندازی میشوند. دوربینهای مداربسته با توجه به قابلیتهایی که دارند در کنار دزدگیرهای پیشرفتهای مانند مگنت دزدگیر، دزدگیرهای بی سیم و دزدگیرهای حرکتی امنیت ساختمان را تا حد قابل توجهی افزایش میدهند. سرعت چرخش بالای دوربین ( تا ۱۰۰ درجه در ثانیه ) و زوم اپتیکال آن باعث شده است تا در مناطق حساس، سوله ها، فضاهای باز و همینطور برای کنترل ترافیک، بهترین انتخاب باشد.

در این مرکز نصاب دوربین صفر تا صد مراحل نصب دوربین را به بهترین صورت ممکن انجام می دهد. سپس تک تک مکانهایی که برای نصب دوربین مداربسته مشخص کردهاید را چک کنید تا مطمئن شوید در آن نقطه بهترین تصویر را از دوربین مداربسته میگیرید و شیئی مانع ضبط تصویر توسط دوربین مداربسته نیست. تصاویر را ضبط کرده و آنها را ذخیره نمایید! این دوربینها معمولاً تنظیمات گردش، چرخش و زوم را ندارند و برای ضبط تصاویر از یک مکان ثابت و منطقه خاص کاربرد دارند. اطمینان از انتخاب صحیح دوربین مداربسته مناسب با نیازتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ، زیرا بسته به محل قرارگیری دوربین و کاربرد اصلی آن ها باید بهترین مورد را پیدا کنید کهتمامی نیازهای شما را برآورده کند. قطعا برای نصب هر دوربین مدار بسته آنالوگ یا AHD یا HDtvi یا HDcvi باید دو سر کابل کوکسیال RG59 تصویر ، سوکت BNC نصب کنید. این در حالی است که دوربینهای تحت شبکه یا همان IP دارای پورت اترنت (Ethernet Port) بوده و برای برقراری ارتباطات بین آنها از کابلهای شبکه Twisted-pair و سوکت RJ-45 استفاده میشود.

در لنزهای ثابت امکان زوم و بزرگنمایی وجود ندارد و تنها فوکوس آن تغییر می کند که باعث واضح تر شدن تصویر می گردد. این ویژگی باعث شده که به این دوربین ها دوربین های مراقبت از کودک و سالمند نیز اطلاق گردد. نام این دوربین ها از شکل نیم دایره پایه ای که دوربین روی آن قرار میگیرد، گرفته شده است. دوربینهای مدار بسته بولت دارای شکلی استوانه ای و مخروطی هستند که شکلی مشابه با گلوله تفنگ دارند. دوربین اسپید دام به دوربین های چرخشی و گردان گفته می شود که جزء قویترین دوربین های مداربسته است و امکان چرخش ۳۶۰ درجه افقی و ۱۸۰ درجه عمودی را دارد. در این مقاله شما را با قابلیتهای دوربین مداربسته آشنا کردیم. یکی از قابلیتهای مهم دوربین های مداربسته گردان امکان تعریف کردن تعداد مشخصی preset برای دوربین است. یکی از قابلیت های مهم دوربین های مداربسته گردان امکان تعریف کردن تعداد مشخصی preset برای دوربین است.

دوربینهای مداربسته C-Mount امکان استفاده از لنزهای خاص را دارند که امکان پوشش دهی مسافتهای بیشتر از ۴۰ فوت را نیز فراهم میکند. برای محافظت از دوربین در محیطهای سرد میتوان محفظه مقاوم دوربین را اضافه کرد. در کاربردهایی که نیاز به مشاهده مسافت طولانی است بسیار مناسب هستند .این نوع دوربین ها معمولا در محفظه هایی قرار می گیرند و استاندارهای محافظت در برابر آب و خاک را دارند و بسته به نیاز شما دارای لنز ثابت یا متغیر هستند.این نوع دوربین های مداربسته به علت شکل سیلندری شان اینگونه نام گذاری شده اند .کاملا قابل دید و تشخیص هستند و یک عامل بازدارنده از سرقت محسوب خواهند شد ،اما در عین حال احتمال دزدید شدن یا آسیب دیدنشان هم بیشتر خواهد بود ; زاویه دید آن ها ثابت است بنابراین برای کنترل این ویژگی معمولا دوربین ها را به صورت ضربدری قرار می دهند تا دوربین ها یکدیگر را پشتیبانی کنند.

دوربین های box type که در بازار، صنعتی به آن گفته میشود شکلی مکعب مستطیلی دارد و به دلیل دارا بودن قابلیت نصب لنزهای گوناگون Fix ، Varifocal ، Motorize ، Auto Iris و نیز ست شدن آن با انواع پایه و کاورهای خاص ، میتواند در تمام مکانهای مسکونی، اداری، تجاری و یا صنعتی نصب و راه اندازی شود . دوربینهای مداربسته فقط مختص محافظت از امنیت ساختمان و مکانهای اداری نیستند. البته این دوربین کیفیت بالایی ندارد و بیشتر برای مکانهای کوچک و دارای نور مخفی نصب و راه اندازی میشود . این دوربینها در مقابل تابش مستقیم نور خورشید مقاوماند. این دوربینها از نور مادون قرمز استفاده نمیکنند ولی در شرایط مختلف نور و تاریکی تصاویر با کیفیتی ضبط میکنند. دوربینهای مداربسته پیشرفته یا دوربین مداربسته کوچک با داشتن قابلیت ضبط و شنود صدا با بالاترین کیفیت همواره نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت ساختمان و محیط اطراف آن دارند. و نیز دارای لنز ثابت و میکروفن جهت دریافت کردن صدا. دوربینهای مداربسته پیشرفته بدون نصب میکروفون قادر به شنود و ضبط صدا با کیفیت بالا هستند. و می توانید فیلم های ضبط شده را بررسی کنید. دوربینهای مدار بسته دام امکان حرکت دوربین را برای اپراتور فراهم میکنند.

فکر ایجاد حفره در دیوارهای خانه برای سیم کشی جهت نصب دوربین مدار بسته ممکن است کمی نگران کننده باشد اما نگران نباشید با ایمن سازگار تماس بگیرید و این مشکل را حل کنید. برای نصب نرم افزار دوربین و فعالسازی آن نیاز به یک آدرس ایمیل دارید تا کد فعالسازی را بوسیله ایمیل دریافت کنید. قبل از نصب دوربین های مدار بسته, شناسایی نقاط مهم برای نصب, اهمیت زیادی دارد تا به بهترین نتیجه منجر شود. تعداد دوربین: قبل از خرید تعداد دوربین های مداربسته امنیتی و یا نظارتی خود را بدانید. در سالهای قبل این نوع دوربینها از تکنولوژی خاص و بالایی بهره نمیبردند، ولی امروزه در نمونههای جدید آن تمام قابلیتها و تکنولوژیهای یک دوربین box type با ظاهری زیباتر به آن اضافه شده که به این دوربین جایگاه بخصوصی را در سیستمهای نظارت تصویری داده است.

در نظر داشته باشید هرچه رزولوشن دوربین مداربسته بالاتر باشد به طور مستقیم بر روی قیمت سیستم مداربسته تاثیر دارد. برای آنکه بتوانید صدای محیط را نیز همراه با تصویر داشته باشید باید یک میکروفن کوچک روی دوربین نصب کنید. به عنوان مثال در قسمت های ورودی و خروجی و راهروها و مکان­ هایی از این دست به علت اینکه در این اماکن تردد وجود دارد بسیار مهم هستند و بنابراین باید دوربین مناسبی را انتخاب کرد تا بتواند در برابر این عدم تقارن نور در محیط عملکرد مناسبی از خود نشان دهد وگرنه تصویر دریافتی، تصویری مناسبی نخواهد بود. دوربین های نظارتی باید حداقل دارای وضوح تصویر HD و زاویه باز گسترده ای از 100 درجه باشند تا بیشترین میزان محیط اطراف را برای عکسبرداری پوشش دهند. در نتیجه نقاطی از محل که مهم تر هستند و نیاز بیشتری به نظارت دارند را باید مشخص و اوولیت بندی کنید. هر چقدر دوربین در ارتفاع بالاتری قرار گیرد اطلاعات بیشتری از محیط پیرامون به شما میدهد.

فروشگاه اینترنتی ایمن کالا با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش انواع دزدگیر و دوربین مداربسته آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز سایت binacctv است. شرکت فرادید در زمینه تامین محصولات امنیتی در بازار آنلاین نیز فعال است و هر روزه به مشتریان بسیاری در سطح کشور در زمینههای فوق ارسال کالا دارد. دوربینهای مداربسته با قابلیتهای کاربردی که دارند همواره یکی از پرفروشترین محصولات فروشگاه اینترنتی ایمن کالا هستند. قابلیت بالای این دستگاه امنیتی آن را به یکی از پرفروشترین محصولات حفاظتی بازار تبدیل کرده است. یکی دیگر از قابلیتهای دوربین مداربسته قابلیت تنظیم ارتفاع دوربینها است. علاوهبر این، حفظ امنیت ملی در شرایط حساس و تشخیص چهره افراد در کمترین زمان را میتوان به عنوان یکی از قابلیتهای مهم دوربینهای مداربسته به شمار آورد. با دوربینهای مداربسته اولترا HD ، HD و فول HD میتوان به راحتی بر روی صورت افراد زوم کرد و کار تشخیص هویت را حتی از بین جمعیت نیز انجام داد. در دوربین های IP اطلاعات دیجیتال به صورت موازی از طریق چندین رشته سیم به هم تابیده انتقال پیدا می کنند، در سیستم HDSDI هم اطلاعات به صورت دیجیتال انتقال می یابند اما این انتقال به صورت سری انجام می شود و در نتیجه می توان از کابل کواکسیال نیز برای انتقال اطلاعات استفاده کرد.

قابلیت ضبط تصاویر با بالاترین کیفیت را میتوان یکی از قابلیتهای اصلی دوربین مداربسته است که به شما کمک میکند تا در شرایط اضطراری بتوانید کلیه تصاویر دوربین را چک کنید. یکی از قابلیت هایی که قیمت دوربین مداربسته بسیار افزایش می دهد سیم کارت خوربودن دوربین می باشد . در واقع دوربین مداربسته دام به معنی دوربینی است که به شکل گنبد بوده و عنوان دیگری که درباره ان بکار میرود دوربین های سقفی است. از آنجا که اغلب این دوربینها در حفاظت، نظارت و سیستمهای مانیتورینگ امنیت بکار میرود این واژه بیشتر به همین حیطه برمیگردد اما معنی فنی آن حتی دوربینهای ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر میگیرد. امروزه کاربری دوربین های مداربسته تنها به محیط های صنعتی ختم نمی شود، بلکه تمام کسب و کار های کوچک و بزرک و حتی اماکن مسکونی، اداری، تجاری استفاده از دوربین های مداربسته را یک امر واجب می دانند. استفاده از این دوربین در بازار ایران برخلاف نامش، منحصر به مصارف صنعتی نیست.

یکی از پرکاربردترین مدل های دوربین مداربسته را دوربین های باکسی شکل داده اند که مناسب برای استفاده در موارد صنعتی می باشند. قابلیت دید در شب دوربینهای مداربسته به شما این امکان را میدهد در کمترین زمان چهره سارقین را با کیفیت بالا شناسایی کنید. این دوربین ها مشابه دوربین های اسپید دام هستند و دارای قابلیت گردش در جهات مختلف و (معمولا) زوم کردن در یک زاویه خاص هستند. دوربین دام پوشش ۳۶۰ درجه در محیط دارند و در نتیجه امنیت بالایی را ایجاد می کنند و سارقان نمی توانند زاویه دید اصلی دوربین را تشخیص دهند. با کمک دوربینهای مداربسته دید در شب از هر نقطهای که باشید میتوانید جزئیات ساختمان را در هر لحظه از شبانه روز چک و بررسی کنید. اکثر سرقتها در منازل مسکونی و ساختمانهای اداری در شب اتفاق میافتد. کاور گنبدی شکل ، ظاهری زیبا به این دوربین میدهد که در محیط های داخلی اداری و تجاری مورد توجه قرار میگیرد و از آن استفاده میکنند. جهت نصب این دوربین ها مطابق تصویر ، دوربین را در محل مورد نظر قرار داده و آن را به پریز برق یا هر منبع تغذیه دیگری متصل می کنیم.

سنسور، قسمتی از دوربین مداربسته است که نور دریافتی از لنز را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. برای نصب دوربین آنالوگ دوربین ها باید به یک ضبط کننده فیلم دیجیتال (DVR) متصل شوند که تمام داده ها را ضبط ، پردازش و ذخیره می کند. در ابتدا باید با لوازم و قطعات دوربین مداربسته آشنا شویم لطفا تا پایان مقاله مارا همراهی کنید. دوربینهای مداربسته با قابلیت تنظیم ارتفاع و دید کامل به همه قسمتهای ساختمان و مکان موردنظر کمک میکنند تا از همه جزئیات محیط اطراف مطلع باشید. هایک ویژن چه در ایران و چه در همه جای دنیا دارای بالاترین سطح فروش را در سرتاسر دنیا دارد. از این دوربینها برای شناسایی چهره افراد در سطح شهر، مراکز آگاهی، بیمارستانها و اکثر مراکز امنیتی استفاده میشود. پایین بودن لنزهای دوربین اطلاعات کمتر با جزئیات بیشتر از چهره افراد را مورد بررسی قرار میدهد. بعنوان مثال به کار گیری دوربین های نظارتی و امنیتی در خط تولید یک کار خانه می تواند علاوه بر اینکه خطای انسانی را کاهش می دهد، نظارت بر تولید به صورت جامع و با هزینه بسیار کمتری با خرید و قیمت دوربین مداربسته صورت می گیرد.

دوربینهای مداربسته قابلیت ارسال همزمان تصاویر به چند دستگاه را دارند. برای امنیت بیشتر ساختمان پیشنهاد میکنیم از یک دزدگیر و یک دوربین در کنار یکدیگر استفاده کنید و برای همیشه خیال خود را از امنیت ساختمان خود راحت کنید. شما میتوانید با توجه به نیاز خود این محصول را خریداری کنید. این دوربینها دارای قابلیتهای ویژهای هستند که آنها را از سایر دوربینها متمایز میکند. محصولات امنیتی همچون انواع قفل برقی که شامل انواع قفل برقی کله گاوی، حیاطی و پارکنیگی که شامل برند های قفل برقی یوتاب، قفل برقی کاویان، قفل برقی فایو استار، قفل برقی سیزا و.. محصولات این شرکت شامل طیف کامل و وسیعی از دوربین های آنالوگ و دوربین تحت شبکه،دستگاه های ضبط تصاویر آنالوگ،ذخیره ساز های تحت شبکه و…