دوربین مدار بسته/ راهنمای کامل خرید انواع دوربین مداربسته برای شما

برخلاف دوربینهای آنالوگ که نگرانی است ربوده شدن تصاویر توسط هر فرد مبتدی توسط دریافت امواج آنالوگ وجود داشت در سیستمهای بستر شبکه امکان کد گذاری امنیت بالایی را برای آن فراهم سایت binacctv میکند. در دنیای پرچالش و پرخطر امروز استفاده از سیستمهای امنیتی روزبهروز افزایشیافته است. دوربینهای امنیتی شب به بخشی جداییناپذیر از سیستمهای امنیتی در سراسر جهان تبدیل شدهاند. باشد بیشتر دوربینهای صنعتی کاربرد دارند. عدم تشخیص جهت: بیشتر دوربین های دام درون محفظه های شیشه ای قرار گرفته اند و شکل گرد و گنبدی آن ها باعث می شود که تشخیص سمت و جهت آنها دشوارتر باشد. دوربین های اسپید دام قابلیت چرخش به تمام زوایا و توانایی زوم اپتیکال بدون افت کیفیت را داشته و اغلب در فضاهای بزرگ کاربرد دارند. در هنگام نصب باید سعی کنید آنها را در نقاط مرکزی خانه، یا نقاطی نصب کنید که امکان نظارت بر تمام محیط را داشته باشند. معمولا تمام این مراحل از طریق مؤسسه و شرکتی که اقدام به خرید دوربین و تجهیزات آن کرده اید، انجام خواهد شد. نصاب دوربین مدار بسته پس از انجام هماهنگی های لازم به محل اعزام شده و مراحل نصب دوربین را آغاز خواهد کرد. و بسیاری از خصوصیات دیگر که هر کدام بسته به نیاز مشتری و مکان مورد نظر مفید فایده هستند.

زاویه گسترده: از مهم ترین مزایای خرید دوربین مداربسته دام ، زوایه دید فوق العاده این دوربین نسبت به دوربین های دیگر می باشد ، به صورتی که شما با تعداد اندکی دوربین مدار بسته می توانید فضای وسیعی را به خوبی مدیریت نمایید . با نصب دوربین مداربسته بیسیم بدون نیاز به اتصال هیچ کابلی، با امواج اینترنت می توانید به صورت آنلاین محیط کار یا محل زندگی خود را زیر نظر داشته باشید. مشاهدهی آنلاین تصاویر دوربینهای مداربسته روی گوشی یکی از بهترین ویژگیهای آنها است. با خرید دوربینهای هایک ویژن میتوانید تصاویر را با کیفیت بالایی ذخیره کنید و امنیت محیط مورد نظر را فراهم کنید. عامل مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که دوربینهای تحت شبکه تصاویر شفاف تر و با کیفیت تری تولید میکنند. در این نوع از دوربین سیگنال ها به صورت آنالوگ و با سرعت پایین ارسال شده و در مقایسه با دوربین های تحت شبکه تصاویر کیفیت پایین تری دارند. نوع چیپ و سنسور تصویر که عامل اصلی در کیفیت تصویر دوربین می باشد که سنسور های aptina و omni vision دارای قیمت پایین تری به نسبت سنسور تصویر سونی می باشند. هم نمونههای متصل به اینترنت و وایفای آنها وجود دارد و هم نوع سیمکارتی بدون نیاز به وایفای.

از طرفی علاوه بر کابل شبکه دوربین های شما باید توسط کابل برق به منبع تغذیه متصل شوند. تفاوت عمده این دوربین ها با دوربین های آنالوگ کیفیت بالای تصاویر ارسالی و سهولت در دسترسی و استفاده از آنها در بستر شبکه است. دوربین آنالوگ HD نیز همانند دروبین های آنالوگ قدیمی تصاویر را بر روی بستر آنالوگ (کابل کواکسیال) انتقال می دهند. با این تفاوت که با استفاده از سیستم های فشرده سازی تصویر پیش از ارسال و تغییر فرکانس خروجی تصاویری با کیفیت بسیار بالاتری ارائه می دهند که به هیچ وجه با دوربین های آنالوگ قدیمی قابل قیاس نیست. تجهیزات مداربسته قدیمی اغلب تصاویری با کیفیت پایین ارائه می دادند. در صورت وقوع هر گونه جرم داشتن مدرکی برای ارائه و اثبات آن ضروری است. از مزایای اصلی دوربین مداربسته چند سنسوره، داشتن تراکم پیکسلی بالاتر و کیفیت تصاویر بهتر می باشد. همچنین، این موضوع شایان توجه است که بیشتر این دوربین ها، با وجود داشتن چندین سنسور، تنها به یک محل نصب، یک کابل شبکه و در صورت استفاده از VMS های متفرقه، به یک لایسنس دوربین نیاز دارند.

تا به اینجا با انواع دوربین های مدار بسته چه از لحاظ شکل ظاهری و چه از لحاظ عملکرد و سیستم انتقال تصویر آشنا شدید و می توانید دوربین مورد نیازتان از میان برندهای مختلف ایرانی و خارجی انتخاب نمایید. شما می توانید پس از اتمام زمان کاری از طریق دستگاه تلفن همراه خود به کسب و کار خود نظارت کامل داشته باشید تا از ایمن بودن آن مطمئن شوید زیرا شما برای ساختن کسب و کار خود سخت کار کرده اید و اکنون وقت آن است که از آن محافظت کنید. باتری این دوربینها چند وقت یکبار میبایست شارژ و یا به طور کامل تعویض شوند. حداکثر ظرفیت حافظه دوربین لامپی 128 گیگ است و تصاویر ضبط شده بر روی آن پس از یک ماه به طور خودکار پاک میشوند تا فضا برای تصاویر جدید خالی شوند. به همین علت میتوان از آن برای نظارت درب ورودی و نیز جک پارکینگی استفاده کرد.

اگر اخیراً به فکر خرید یک سیستم امنیتی برای منزل یا محل کار خود افتادهاید و نمیدانید از چه مرکزی یک سیستم باکیفیت و اورجینال را تهیه کنید، میتوانید با مراجعه به وبسایت بی ام اس کالا، با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید تا شما را با نحوه کارایی و امکانات دوربینها آشنا کنند و بهترین دوربین مداربسته بیسیم را به شما با قیمتهای مناسب معرفی نمایند. در این مقاله انواع دوربین مداربسته بیسیم را به شما معرفی میکنیم. شرکت هایک ویژن چین و کمپانی TVT از شرکتهای پیشتاز در تولید انواع دوربین مداربسته آنالوگ هستند. اما با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مدار بسته جدیدی به بازار آمدند که دارای امکاناتی از جمله پخش تصاویری با رزولوشن بالا(برای اطلاعات بیشتر به مقاله دوربین مدار بسته آنالوگ نسل جدید مراجعه کنید)، ارائه تصاویر رنگی، امکان دید در شب، قابلیت زوم و … اغلب جزء دوربین های مداربسته تحت شبکه دسته بندی می گردند که قابلیت ارائه تصاویر با زاویه 180 درجه را دارند.

با توجه به بازار کار و فرصت های شغلی بسیار پیش رو نصاب دوربین مدار بسته، ثبت نام در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته فنی حرفه ای می تواند فرصت های شغلی بسیاری را برای شما ایجاد کند. درآمد در این شغل همانند بسیاری از دیگر مشاغل فنی است یعنی دانش و مهارت شما در نصب دوربین مدار بسته و تنظیمات همچنین تجربه شما در این حرفه تعیین کننده میزان درآمد شما می باشد. بسیاری از این ادعاهای غیر واقعی علیه شرکت ها جهت ایجاد مسئولیت برای کارفرمایان و یا کسب غرامت از بیمه می باشد. برای امنیت اشیا ارزشمند یا کودکان: استفاده از 1 تا 3 دوربین بیسیم داخلی است. دوربینهای مداربسته بیسیم از بهترین تجهیزات برای حفظ امنیت منزل و دفتر کار شما در برابر سارقان و مجرمان هستند. یکی دیگر از دوربینهای بیسیم و متصل به اینترنت که برای نظارت بر کودکان در اتاق کودک نصب میشود.

وضوح تصویر یک دوربین را می توان با استفاده از نمودار وضوح اندازه گیری کرد و سپس به صورت گرافیکی چاپ و مورد ارزیابی قرار داد. از آنجایی که این سنسورها به جای لنز واید از لنزهای استاندارد استفاده می کنند، دیگر نیازی به dewarp کردن تصویر نیست، یعنی به نسبت دوربین مداربسته Fisheye اعوجاج های تصویری کمتری دارد. برای نمایش زاویه دید فوق واید این دوربین، ما آن را در پشت یک انبار بزرگ نصب کردیم. دیگر خاصیتی که دوربین های نظارتی متحرک دارا می باشند این است که فاصله کانونی این دسته از دوربین ها متحرک است و شما می توانید تصویر خود را زوم یا واید نمایید. این نقطه ضعف را در دوربین های مداربسته آنالوگ با سیم می توانید مشاهده کنید . ساختار سیستمی این دوربین ها بدین گونه است که اگر قصد داشته باشید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت محل مورد نظر خود را مشاهده کنید، می توانید با تنظیم آدرس IP بر روی آنها، از طریق شبکه یا اینترنت، به صورت آنلاین تصاویر ارسال شده از دوربین های مداربسته را دریافت کرده و مشاهده نمایید.

یکی از پر کاربرد ترین انواع دوربین مداربسته دوربین های دام یا همان سقفی حالتی گنبدی شکل دارند و اغلب در محیط های داخلی و روی سقف ها نصب میشوند و در مواردی نیز امکان نصب انها بصورت دیواری نیز وجود دارد. دوربین های مدار بسته دارای انواع مختلفی هستند و می توان از جهات گوناگونی آنها را دسته بندی نمود. ضروری است. انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارند که مناسب برای شرایط و موقعیت های مختلفی هستند. برای اطمینان از امنیت خود میتوانید از انواع دوربین مداربسته براساس نیازتان استفاده کنید. در این مرحله می توانید خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید و هزینه های سیستم مداربسته را کنترل نمایید. سیستم امنیتی منزل تنها برای جلوگیری و از دزدی و اعمال مجرمانه نیست، بلکه میتواند نقش بازدارنده داشته باشد و همچنین حس اطمینان و آرامش را به افراد حاضر در منزل بدهد. به همین دلیل می توان با تهیه یکی از آنها ضمن صرفه جویی در هزینه ها و از نصب چند دوربین جلوگیری کرد. از آنجایی که دوربین مداربسته Fisheye یونی ویو دارای استانداردهای ضدضربه IK10 و ضدآب IP66 است، می توان بدون هیچ دغدغه ای، آن را در هر شرایط آب وهوایی و محیطی نصب کرد.

دوربین مداربسته تحت شبکه تصاویر را از طریق کابل شبکه به صورت سیگنال های دیجیتال به دستگاه ضبط NVR انتقال می دهد. دستگاه ضبط تصاویر دیحیتال NVR بدین منظور مورد استفاده قرار میگیرد. قبل از اینکه بخواهید نصب دوربین مدار بسته را انجام دهید باید با شناخت نیازها و همچنین مکان هایی که نیاز به دوربین دارد اقدام به خرید دوربین مداربسته کنید لازم است بدانید هر دوربین دارای ویژگی های خاص خود می باشد و انواع مختلفی از دوربین ها در بازار موجود می باشد شما ممکن است در مکانی بخواهید دوربین نصب کنید که قادر به سیم کشی نباشید برای این منظور باید از دوربین مداربسته بیسیم استفاده کنید یا همچنین ممکن است بخواهید دوربین برای مکانی قرار دهید که نیاز به تصویر برداری ۳۶۰ درجه باشد که باید به دنیال یک دوربین ۳۶۰ درجه باشید و یا موارد دیگر… دوربینهای مداربسته بر اساس امکانات محل نصب و نوع کارکرد به انواع مختلفی تقسیمبندی میشوند که شما بر اساس نیاز خود میتوانید هر یک از آنها را خریداری کنید.

دوربین مداربسته در طول روند فشرده سازی و برای کاهش bitrate بخشی از اطلاعات تصویر را از دست می دهد. دوربین مداربسته پانورامای چند سنسوره ی 180 درجه، دارای چند لنز و چند سنسور در یک کاور می باشد. تصاویر حاصل از سنسورها کمی با هم همپوشانی داشته و توسط نرم افزار دوربین به یکدیگر چسبانده می شوند تا نمای پانورامای 180 درجه ایجاد کند. دوربین مداربسته پانورامای IPC8542ER5-DUG برند یونی ویو، یک دوربین چند سنسوره متشکل از 4 دوربین 2 مگاپیکسلی با سنسور تصویر 1/1.8” است که در نهایت به شما تصویری با رزولوشن 8MP و زاویه دید 180 درجه را ارائه می کند. داهوا محصولات مقرون به صرفه و با کیفیتی را ارائه می دهد . ممکن است حاصل کار به مذاق مشتری خوش نیاید اما از دیدگاه نظارتی، به دلیل اینکه هر دوربین مداربسته بهترین تصویر خود را در این شرایط ارائه می کنند، تصویر کلی رضایت بخش است. همانطور که در تصویر می بینید، بخش وسیعی از خیابان در تصویر دوربین مداربسته IPC8542ER5 ثبت شده ، جزئیات صحنه بسیار واضح و رنگ های تصویر حقیقی و زنده است. قابلیت زوم اپتیکال در دوربین های اسپید دام که دوربین قابلیت تشخیض جزئیات را حتی تا فواصل 1 کیلومتر نیز دارد.

همچنین، لنز دوربین مداربسته چند سنسوره یونی ویو، دارای f-stop باز 1.8 است که این یعنی نور بیشتری به داخل دوربین و به سنسور تصویر می رسد. این دوربینها را نمیتوان در مکانهای باز استفاده کرد اما در مکانهای سقفدار مانند سالنهای بزرگ و سولهها میتوانند نصب شوند. با توجه به نیاز روزافزون عموم مردم به حفاظت از طریق تهیه و نصب سیستم های مانیتورینگ، می توان گفت که مهمترین دلایل استفاده از سیستم امنیتی در درجه اول تامین حفاظت و ایمن سازی منازل، محل کار، اموال و عزیزان در برابر خطرات طبیعی بالقوه مانند حمله ی حیوانات وحشی و همچنین جلوگیری از سرقت یا ارتکاب جرم است. همچنین با نصب این دوربین مداربسته بیسیم در منزل میتوانید بر کودکان و اعضای خانواده و حیوانات خانگی نظارت کنید. امکان نظارت بر کودکان و حتی سالمندان با پخش زنده صداها و تصاویر بر روی گوشی هوشمند شما قابلیت ویژه این سبک دوربین مداربسته است. امکان دید در شب IR و یا در نوع پیشرفته تر آن قابلیت EXIR که مناسب برای تصویر برداری در شب هستند. وجود دوربین های مدار بسته در هر نوع ارگان، سازمان و … در این مقاله بهترین دوربین مدار بسته برند هایک ویژن را به شما معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت میکنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

در یک سیستم آنالوگ اینطور گفته می شود که برای هر دوربین باید دو کابل مجزا از DVR قرار داد تا بتوان محل نصب دوربین را مشخص کرد. دوربین مداربسته در یک سیستم دوربین مداربسته باید طوری طراحی و پیکربندی شود که توانایی حفظ و بایگانی ویدئویی تصاویر را داشته باشد. نوع دید در شب که بیشتر در دوربینها استفاده میشود، دید در شب مادونقرمز است. البته توصیه می شود قبل از خرید دوربین مداربسته با کارشناس نصب در ارتباط باشید تا از تعداد و نوع دوربین مداربسته برای مکان مورد نظر اطلاع کسب کنید. همانطور که از اسم این دوربین ها مشخص است این دوربین ها به نسبت سایر دوربین های مداربسته از نظر ظاهری بسیار کوچک تر و پنهان از دید دیگران می باشند. بدنه دوربین بالت از فلز مقاوم است و در برابر ضربه و بارندگی و سایر عوامل طبیعی آسیبپذیر نیست. بنابراین حالا می توان فهمید که چرا تصویر شب این دوربین انقدر متفاوت و واضح تر از سایر دوربین های مداربسته است.