طراحی دکوراسیون داخلی مطب زنان زایمان+15 نمونه

اگر خواهان فضایی گرم و دلنشین برای پذیرایی از مهمان ها هستید و فضای محیط شما کوچک نیست، توصیه ما استفاده از کف پوش پارکت در انواع طرح های چوبی است. در طراحی مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک به شیوه مدرن عموما نباید به جنبه فیزیکی دکوراسیون توجه داشت بلکه طراحی مطب پزشکی باید به گونه ای باشد تا بیمار به محض ورود به مطب حس بیمارستان را از ذهن خود خارج کند و احساس یک فضای تکراری در محیط های پزشکی را نداشته باشد. برای مثال اغلب افراد با بیماری های مختلفی به مطب پزشک مراجعه می کنند توجه به ایجاد فضایی که آرامش بخش باشد بایستی در ارائه ایده طراحی مد نظر قرار بگیرد. رنگ های خنثی باعث می شود که آرامش و امنیت در فضای مطب بوجود بیاید. این بدان معنی است که طراحی دکوراسیون و ظاهر کلینیک شما باید مستقیماً با نوع خدماتی که ارائه می دهید مرتبط باشد. از آنجایی که طراحی کلینیک پزشک بستگی زیادی به ماهیت کار دارد، در طراحی کلینیک باید عوامل زیر را در نظر گرفت.

در ابتدا باید بدانیم هدف از این کار چیست و چرا ما باید اقدام به این کار کنیم و این طراحی چه نیاز هایی را برآورده خواهد ساخت؟ معمولا فضا هایی که روی دیوار ها قاب و یا تابلو قرار می گیرد، پشت آن ها را نور های مخفی و ال ای دی های خطی به کار می برند. در واقع شما با به کارگیری تکنیک های صحیح و فراهم کردن یک دکور و چیدمان مطلوب برای کلینیک زیبایی و پوست می توانید تا حد زیادی موجب افزایش کیفیت اوقات و لحظاتی شوید که افراد در آن فضا به منظور بهره مند شدن از خدمات زیبایی یا درمانی سپری می نمایند. به همین دلیل رنگ غالب استفاده شده رنگ سفید هست که با ترکیب شدن با متریالی مثل چوب فضا را دلنشین کرده است. از آثار هنری با رنگ های آرامش بخش استفاده کنید. همچنین با استناد به پژوهـش های صورت گرفتـه، بهره گیری از موسیقی و صداهای طبیعت مانند صدای دریا همچنین رایحه گلها و گیاهان در محیط های داخلی،مخصوصا کلینیک های زیبایی و مطب ها به منظور کسب آرامش و کاهش اضطراب در بیماران، نیز پیشنهاد می شـود. به عنوان اقدامی دیگر میتوانید هدفونهایی را در اختیار بیمارانتان روی یونیت قرار دهید و در آن موسیقی آرامبخشی را پخش کنید یا اجازه دهید این موسیقی آرام از طریق بلندگوهایی با صدای ملایم در فضای مطبتان پخش شود.

نکات مهم و چشم گیر دیگری که می تواند در طراحی داخلی مطب روانشناسی تاثیر داشته باشد، کدام موارد می باشند؟ گاهی نصب یک تلویزیون در مقابل یونیت هم میتواند مؤثر باشد، چون گاهی بیماران ذهنشان به برنامهها و تصاویر مشغول و خودبهخود ذهنشان از درد و ترس محیط دندانپزشکی به سوی مسائلی دیگر منحرف میشود. اگر قرار است در بخشی از مطب کارهای دندانپزشکی اطفال صورت گیرد و یونیت خاصی برای کودکان در نظر گرفته شده است، تلاش کنید این بخش از بخشهای دیگر مطب که مخصوص کارهایی مانند کشیدن و جراحی دندان برای بزرگسالان است، جدا باشد تا دیدن مناظر ترس و اضطراب یا احیاناً صدای وسایل و بیماران، موجب ترس و نگرانی کودک نشود. شما باید هر یک از این فضاها را مطابق با استفادهای که قرار است از آن بشود، طراحی کنید. طراحی برای مطب پزشکان دارای اصول و قواعدی است که باید حتما طراح رعایت نماید. به طور کلی زیرا طراح دکوراسیون وظیفه چیدمان مناسب و تولید هماهنگی بین وسایل و فضای یک ساختمان را دارد، نکته حائز اهمیت آن هست که عمل یک دکوراتیو و یا طراح دکوراسیون داخلی دقیقا پس از اتمام فعالیت طراح داخلی شروع می شود. استفاده از المانهای جذاب در دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی بسیار اهمیت دارد.

به این دلیل است که آنها از تیک تیک ثانیه ها آگاه هستند و فعالانه با محیط اطراف درگیر می شوند. بژ: رنگ های خنثی مانند بژ وقتی با دیگر رنگ های آرامش بخش ترکیب می شوند، اتمسفری خوشایند را ایجاد می کنند. در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی مطب چشم پزشکی مانند سایر محیط های اداری و تجاری باید از قواعد چیدمان دکوراسیون داخلی پیروی نمایید. و سرانجام، یک طراحی خاص که نه تنها برای شما، بلکه برای بقیه افراد نیز جذاب باشد، امری ضروری است. اثاثیه نه تنها باید برای نشستن، بلکه جنبههای دیگری مانند نگهداری مطالب خواندنی (مجله، روزنامه، کتاب)، نمایش پوستر و انتشار اطلاعات را نیز در خود جای دهد. رنگ دکوراسیون، تنها به رنگ دیوار ها و سقف و کف محدود نشده و شامل رنگ اشیا و وسایل، کمد و قفسه ها و حتی لباس و یونیفرم های پرسنل و پزشکان هم می شود. استفاده از رنگ های روشن و جذاب در طراحی داخلی مطب ها، یکی از این اصول می باشد که در مورد مطب های روانپزشکی و روان درمانی بسیار می تواند مفید واقع شود و روانپزشکان معمولا ترجیح می دهند که فضای شادی را برای بیماران خود ایجاد کنند تا بتوانند از این طریق آن ها را درمان کنند.

در حقیقت به دلیل اینکه رفت و آمد بیماران در این فضا زیاد است و ممکن است روی هر یونیت عمل دندانپزشکی خاصی انجام شود، لازم است این فضا به نحو مناسبی از یکدیگر جدا شوند. قسمت پذیرش باید به گونهایی باشد که در یک سمت مراجعین و در سمت دیگر کارکنان مطب قرار گیرند و در عین حال مراجعهکنندگان بتوانند در حالت ایستاده، نشسته (مخصوص افراد ناتوان و کمتوان جسمی) با کارکنان مطب صحبت و فرمهای لازم را پر کنند. بیماران محدوده سنی متفاوتی دارند ولی فقط لازم است اتاق انتظار کودکان از بزرگسالان جدا شود. بدیهی است هر چقدر که متراژ ساختمان بزرگ تر و طراحی های مورد استفاده پیچیده تر و زیبا تر باشند، هزینه های بیشتری را برای صاحبان این واحد های تجاری در بر دارند. استفاده از المانهای جداکننده فضایی به زیبایی این فضا افزوده است. اما اگر در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی، تفاوتهایی وجود داشته باشد، از این جهت می توان، کودکان را ترغیب به مراجعه به دندانپزشک کرد. برخی از طراحان نیز برای بهتر جلوه دادن فضای مورد نظر از شومینه استفاده میکنند تا علاوه بر اینکه بتوانند زیبایی مناسبی به محیط بدهند، از این جهت بتواند گرمای فضای مطب را تامین کنند.

برای اتاق انتظار کودک، شما میتوانید از تصاویر و شخصیتهای مورد علاقه کودکان به شکل پوستر روی دیوارها استفاده کنید یا اسباببازیهایی را برای کودکان در آن قرار دهید. به عنوان مثال، برای هر بخش، از تصاویر یک حیوان خاص بهره بگیرید تا کودکان بتوانند بخش و مسیر خودشان را به راحتی پیدا کنند. می توانید صندلیهای دندانپزشکی را کنار پنجره قرار دهید تا از این جهت به فضای بیرون دسترسی داشته باشند و بتوانند میزان کمی اضطراب خود را کاهش دهند. حداقل عرض آبدارخانه جهت نصب یک ردیف کابینت ۱/۵ متر است. در اتاق پزشک بخشی مجزا در نظر گرفته می شود که در نگاه اول شبیه به یک آشپزخانه کوچک می باشد که از کابینت ها، کشوها و کمدهای آن می توان برای نگهداری و طبقه بندی ابزار و وسایل کار معماری داخلی مطب پزشکی استفاده کرد. برخی دندانپزشکان ترجیح میدهند از یک لابراتوار در سطح شهر استفاده کنند. استفاده از رنگهای روشن مانند آبی ملایم یا کرم فضای مطب را وسیعتر جلوه میدهند بنابراین اگر مطب کوچکی دارید که ممکن است دلگیر به نظر برسد، میتوانید از این رنگهای روشن برای دیوارها استفاده کنید.

در خانه های جدید و امروزی معمولا بخاری ها و جایی برای لوله های بخاری حذف شده است، برای گرم نگه داشتن خانه به علت افزودن زیبایی به خانه از شومینه ها، شوفاز ها و گرمایش از کف استفاده میکنند. شما میتوانید حتی از پارتیشنبندی برای جدا کردن این فضاها از یکدیگر استفاده کنید. یونیت دندانپزشکی محلی است که بیمار تمام زمان درمان خود را روی آن میگذراند و در عین حال تمام ترس و اضطراب خود از کارهای دندانپزشکی را در این محل تحمل میکند. در این محیط کودکان به دور از محیط پرسروصدا و شکایت بزرگسالان، در کنار همسالان خود خواهند بود و با دیدن همسالانشان که به مطب دندانپزشکی آمدهاند، راحتتر با ترس و نگرانی خود کنار میآیند. انتخاب مبلمان اداری و صندلی اداری مناسب برای این قسمت اهمیت زیادی دارد و برای راحتی بیمار باید از مبل اداری راحت و کاربردی استفاده کنید. اما شما میتوانید با استفاده از رنگهای شاد در طراحی و شخصیتهای کارتونی در دکوراسیون نظرشان را جلب کنید تا در مطب احساس راحتی داشته باشند.

پروژکتور ها یا نورهای ریلی که در گالری ها استفاده می شوند، از شاخص ترین چراغ های این سبک نورپردازی هستند. در قدم اول می توانیم به رنگ آرامش بخش این فضا اشاره داشته باشیم و امر دیگری که این سبک طراحی را برگزیده جلوه داده است استفاده کردن از استیکر های دیواری، قاب های دیواری و المان های مرتبط با محیط کار پزشک متخصص در این زمینه است. مثلا ممکن است، کارفرما بخواهد متریال های بسیار خاص و با کیفیت از خارج کشور وارد شود، تمامی زحمات آن اگر بر دوش طراح باشد، پس او هم کار مزد بسیار بالا تری از آن متریال نسبت به متریال های معمولی داخلی دریافت خواهد کرد. ممکن است تصور کنید این نکته کاملا ساده و بدیهی ست، اما اگر سری به مطب پزشک متخصص زنان و زایمان بزنید و صندلی های سخت فلزی را که بانوان باردار بایستی ساعات طولانی بر روی آن منتظر بمانند مشاهده کنید، یا در مطب پزشکان ارتوپد، شاهد پله های بلند و صندلی های کوچکی باشید که افراد سالم هم نمی توانند از آن ها به آسانی استفاده کنند، ملتفت خواهید شد که همین اصل کاملا ساده تا چه حد مورد بی توجهی قرار گرفته است! از استفاده مطلق از نور سفید یا زرد خودداری کنید و با ترکیب این دو رنگ با نصب لامپهای مناسب، نوری شبیه نور روز را به وجود آورید.

پنجره: اتاق مشاوره باید پنجره داشته باشد و در صورت امکان، باید پنجره ها را باز بگذارید تا نور خورشید به داخل بتابد. به عنوان مثال، یک کلینیک متخصص اطفال میتواند رنگهای روشن داشته باشد و میزبان اسباببازیها و بازیها باشد، در حالی که کلینیک پزشک ارتوپد باید بر سهولت دسترسی در تمام نقاط داخل کلینیک تمرکز کند. با این حال طراحی محیط کلینیک شما می تواند به مراجعین شما کمک کند تا آرامش بیشتری داشته باشند و در نتیجه آنها نسبت به درمانی که ارائه می کنید پذیرا تر می شوند. در همین راستا لازم است، برای طراحی داخلی مطب دندانپزشکی تمامی استانداردهای لازم از نظر تاسیسات مکانیکال و الکتریکال درنظر گرفته شود. همان طور که قبلا گفتیم، مدت انتظار بیمار در اتاق انتظار و یا حتی در اتاق پزشک می تواند طولانی باشد، با توجه به این مساله، مشخص است که در طول این مدت بیمار ممکن است، احتیاجات مختلفی پیدا کند که شما باید د طراحی داخلی به آ ن ها توجه لازم را مبذول نمایید که این امر می تواند دکوراسیون و طراحی مطب روانشناسی را برای خودتان و مراجعه کنندگان ایده آل کند. همچنین این موضع را مد نظر داشته باشید که الویت اصلی شما برای طراحی و معماری کلینیک زیبایی پوست و مو زیبایی مطب در کنار عملکرد عالی است.

مثلاً بخشی از فضای مطب به عنوان اتاق انتظار، بخشی برای نصب یونیتها و بخشی برای اتاق کار شما در نظر گرفته میشود. آنها قبلاً به عنوان اتاق های کسل کننده و کاربردی شهرت داشتند که هدف کمی جز قرار دادن صندلی های ناراحت کننده داشتند. از مقوله های پزشکی، دندان پزشکی و درمانی در استان گلستان میپردازد و. کاربرد درب اتوماتیک در مطب دندان پزشکی بسیار می باشد. انتخاب رنگ دندان برای انواع کامپوزیتها و چینیها در این شرایط و در این نور آسانتر و صحیحتر است. شما همچنین میتوانید از یک زمینه رنگی برای اتاق انتظار و اتاق درمان استفاده کنید و فقط درجه تیرگی و روشنایی این رنگ را در دو اتاق، متفاوت در نظر بگیرید. نکته ی مهم دیگری که در استفاده از میز و صندلی و مبلمان نیز باید به آن توجه کرد، این است که استفاده ازمیز رایانه و خود رایانه و وسایل و تجهیزات الکترونیکی باعث می شود، کیفیت ارتباط بین پزشک و بیمار را تحت تاثیر قرار دهد و از آن بکاهد.