طراحی داخلی با آجر نما (تکنیکی متفاوت برای دکوراسیون)

شما میتوانید پس از گشتوگذار در باغ نیاوران، سری به این رستوران بزنید و روی میز و صندلیهایی که در فضای باز قرار گرفتهاند، قهوه اول صبح خود را نوش جان کنید. رستوران شاندیز جردن یکی از لوکسترین رستورانهای تهران محسوب میشود که در محدوده خیابان آفریقا قرار دارد. درست در مرکز تهران و محدوده خیابان طالقانی، رستورانی با نام خانه هنرمندان وجود دارد که یکی از بهترین رستوران های تهران با فضای باز محسوب میشود. آدرس باغ رستوران کوهستان: تهران – خیابان شهید باهنر (نیاوران)- انتهای خیابان شهید صادق قهی. حتی اگر یک بار از کاخ موزه نیاوران دیدن کرده باشید، میدانید که در یکی از زیباترین باغهای پایتخت واقع شده است. بسیاری از افرادی که در این محدوده ساکن هستند، مسیر پیادهروی صبحگاهی خود را در بین درختان زیبای باغ نیاوران انتخاب میکنند تا صبح خود را با انرژی کامل شروع کنند. البته در این مطلب قصد نداریم در مورد اصول طراحی داخلی و دکوراسیون به شما درس بدهیم، برعکس به جوانبی از طراحی ظاهری رستوران می پردازیم که اغلب از سوی مدیران و کارآفرینانی که رستوران یا کافه ای را اداره می کنند نادیده گرفته می شود. ایجاد یک فضای آرام باعث میشود افراد زمان بیشتری را در رستوران صرف کنند و همچنین ترغیب میشوند تا بعد یک تجربه دوباره به آنجا بیایند.

فضای باغ نور به شکلی طراحی شده است که میتوانید از آن برای برگزاری انواع مراسم، دورهمی و مهمانی خانوادگی استفاده کنید. آجر قزاقی از محبوب ترین مصالحی است که به وفور در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی استفاده می شود. تعدادی شاخه درخت خشکیده که به شکل یک درخت در گوشه آشپزخانه کافه تان در آمده است هم می تواند ایده خوبی باشد برای نگه داری از ماگ ها، این درخت زیبا می تواند تبدیل به المانی منحصر به فرد در کافه شما شود، حتی می تواند از آن به عنوان قفسه ای برای ماگ هایی که قصد فروش آن ها را دارید استفاده کنید. این رستوران که در فلکه دوم صادقیه واقع شده است، بخشی از میز و صندلیهای خود را در قسمت جلویی رستوران که شبیه به یک حیاط بزرگ است، قرار داده و دور تا دور آن را با گلهای زیبا تزئین کرده است. برای این که جذابیت دکوراسیون داخلی کافی شاپ تان بیشتر باشد از خود وسایلی که استفاده می کنید برای تزیین فضای داخلی هم بهره ببرید، مثلا از قهوه جوش ها، تعدادی قهوه جوش دست دوم و کهنه تهیه کنید، آن ها را رنگ بزنید، و آن ها را ازسقف کافی شاپ آویزان کنید.

اگر این چیزها را موقع طراحی فضای تان در نظر داشته باشید، مطمئن باشید در راه درستی به سوی موفقیت قدم گذاشته اید. فرحزاد یکی از مناطق ییلاقی و تفریحی غرب تهران است که بسیاری از ساکنان غرب پایتخت، آن را برای شبنشینی آخر هفته انتخاب میکنند. استفاده از روکشهای چوبی برای دیوار یا نقاشیهای دیواری بزرگ و سرتا سری از نمای یک رستوران قدیمی ایتالیایی یا تصویری از یکی از جاذبههای دیدنی ایتالیا، هنگامی که میخواهید در طراحی داخلی رستوران تغییراتی ایجاد کنید، میتواند فضا را کاملا دگرگون سازد. فضای این کافی شاپ گرم و پرانرژی است و نظر اکثر مردم نسبت به حضور در چنین کافی شاپ هایی مثبت است چرا که ما ایرانی ها به سبب کمبود درخت در کشورمان و وجود موریانه از دیرباز از خاک وگل و سنگ در معماری بهره برده ایم و از چوب بسیار کم استفاده کرده ایم فلذا در فضایی که با چوب طراحی و ساخت شده است یک حس خوب و جدید و در بعضی مواقع اشرافی هم داریم و بالعکس در مناطق شمالی کره زمین مثل اروپا و یا امریکا که جنگلهای زیاد و کوههای سنگی کمی دارند ، در معماری گذشته آنها از سنگ و گل و خاک کمتر بهره برده اند و بیشتر خانه ها از چوب ساخته شده است و به همین دلیل است که در عمارتها و بناهای جدید این کشورها شکوه و عظمت از آن ساختمانهایی است که بیشتر از سنگ بهره داشته اند.

شما همیشه می توانید اشتهای مشتریان خود را از طریق تاثیر موسیقی نیز افزایش دهید. کتابخانه ایده جالب دیگری است که شما می توانید در چیدمان کافی شاپ خود به کار ببرید. انتخاب کف پوش متناسب با سبک دکوراسیون، استفاده از صندلی، نیمکت و مبلمان جالب و متفاوت، نورپردازی خلاقانه با استفاده از چراغ های زیبا و منحصر به فرد و داشتن فضاهایی دنج و زیبا برای قرارهای دوستانه و صمیمی که افراد بسیاری جذب کافه شما شده و اولین انتخابشان میشود. در این بخش انواع آلاچیقهای چوبی زیبا با امکانات کامل تعبیه شده است. این رستوران فضای باز بسیار زیبایی دارد و آلاچیقهای آن منظره کوهستانی شگفتانگیزی به شما هدیه میدهد. فضای داخلی باغ طراحی بینظیری دارد و آلاچیقهای متعدد در بخشهای مختلف رستوران قرار گرفتهاند تا حریم شخصی مشتریان بهخوبی حفظ شود. بعضی وقتها میشود به بهترین شکل سرمایه شخصی را برای طراحی به کار برد. طراحی داخلی رستوران ایرانی سبکهای متفاوتی دارد و باید توسط متخصصان ایرانی انجام شود.

باغ رستوران شومینه یکی از بهترین رستوران های تهران با فضای باز است که در محدوده لواسان قرار دارد. این رستوران یکی از قدیمیترین و معروفترین رستورانهای محدوده درکه محسوب میشود که دقیقاً در میدان درکه قرار دارد. حالا که صحبت از رستوران ارکیده به میان آمد، چه بهتر که نام یکی از مهمترین و قدیمیترین رقبای آن را نیز در این مقاله بیان کنیم. درست در یکی از شلوغترین مناطق شرق تهران یعنی تهرانپارس، رستورانی ایتالیایی با طراحی دکوراسیونی بینظیر به نام رستوران ایتالیایی بان کو وجود دارد. مکانی که رستوران قرار است ساخته شود نیز در انتخاب نوع طراحی اجرای رستوران نقش دارد، مثلا طرح اجرایی قرار است کنار دریا باشد یا داخل شهر یا از قبیل رستوران های بین جاده ایست. همه این مزایا باعث شد تا رستوران لبنانی کوبابا را در لیست بهترین رستوران های تهران با فضای باز قرار دهیم. امروز قصد داریم تا رستوران باغ گیلاس ولنجک را بهعنوان یکی از بهترین رستوران های تهران با فضای باز به شما معرفی کنیم. نکتهای که قبل از رفتن باید بدانید این است که بهتر است با مجموعه تماس بگیرید تا از موجود بودن جا مطلع شوید و یا از قبل رزرو کنید. شاید کمی برایتان عجیب باشد که برای رفتن به یک رستوران خاص، حدود 40 کیلومتر رانندگی کنید؛ اما باید بدانید که باغ رستوران ارکیده، یکی از بهترین رستوران های تهران با فضای باز است که در ابتدای جاده چالوس قرار گرفته است.

از گذشته تا به امروز چنین رسم است که برای تفریح و پیکنیک به دل طبیعت برویم و در فضای باز از خوردن غذای خود لذت ببریم. حتی شاید تا به حال تصور هم نمیکردید که در محدوده میرداماد، چنین کافه رستوران سنتی در فضای باز وجود داشته باشد. اگر مشتریان شما از لحاظ بصری در حال لذت بردن هستند، و موسیقی نیز آنها به وجد آورده است، مطمئنا به رستوران شما باز خواهند گشت و از آن تعریف و تمجید خواهند کرد. رستوران گل یخ دارای دو فضای سربسته سالنی و همچنین فضای باز است. همچنین امکان سرو قلیان در فضای بیرونی برای مشتریان فراهم شده است تا بتوانند همه جوره از این رستوران لذت ببرند. همین موقعیت عالی باعث شده تا رستورانهای آن دستشان برای طراحی محیطی بسیار باز باشد و بتوانند فضاهای باز زیبایی داشته باشند. موقعیت قرارگیری باغ رستوران ارکیده بیش از هرچیز باعث شهرت آن شده است و همان طور که انتظار دارید، فضاسازی آن را بهصورت کاملاً سنتی و همراه با آلاچیقهای چوبی زیبا انجام دادهاند. در دکوراسیون داخلی رستوران مراکشی با استفاده از طرحهای هندسی، بافتهای رنگارنگ و همچنین لوازم تزئینی زیبا فضایی بسیار جذاب به وجود میآید که نشاندهندهی فرهنگ مراکشی است.

این باغ رستوران فضایی بسیار دوستانه و صمیمی دارد و با تختهای چوبی خود، حس نوستالژی عجیبی را ایجاد کرده است. باغ گیلاس یک کافه رستوران با منویی کاملاً تخصصی و متنوع است و در آن میتوانید انواع غذاهای سنتی، ایرانی، فرنگی، دریایی، دمنوش، قهوه، کیک و نوشیدنیهای ترکیبی را سفارش دهید. آبوهوای این منطقه بسیار دلچسب و عالی است و میتوانید همراه با اکسیژن خالص، غذای خود را نوش جان کنید. برج میلاد تهران دارای دو رستوران بسیار معروف است. حال تصور کنید که در چنین ارتفاعی کنار ایوان برج میلاد بنشینید و از تماشای مناظری خیرهکننده لذت ببرید. دکوراسیون چنین فضایی مستقیماً بر حال و هوای مشتریان اثر می گذارد و عاملی برای بازگشت مجدد آن ها می باشد. یک ایده برای رستوران ایرانی، ایجاد یک کتابخانه متفاوت و هماهنگ با حال و هوای رستوران است. حال تصور کنید در این باغ زیبا و دلباز، رستورانی با فضای باز وجود دارد که انواع غذاهای فرنگی، نوشیدنی سرد و گرم و دمنوش را سرو میکند. البته ناگفته نماند که برای رفاه حال مشتریان، امکان سرو قلیان در بخش رستوران و تختهای کنار رودخانه وجود ندارد. در ضمن لازم به ذکر است که در رستوران شومینه، قلیان نیز کنار غذا سرو میشود؛ اما با توجه به باز بودن فضای اطراف، بوی قلیان باعث آزار مهمانان دیگر نخواهد شد.

کیفیت غذاهای رستوران کوبابا بینظیر است و پرسنل رفتاری بسیار مؤدبانه و محترمانه دارند. رفتار پرسنل این رستوران بسیار مؤدبانه است و کاملاً محترمانه با مشتریان خود برخورد میکنند. این رستوران دارای منویی بسیار متنوع، شامل 100 نوع غذا و نوشیدنی مختلف است و به شما حق انتخابی کاملاً گسترده میدهد. فراموش نکنید که خانه هنرمندان، منویی مخصوص گیاهخواران نیز دارد. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار عالی است و منویی کاملاً متنوع دارد. در موزه زمان همان طور که انتظار دارید، میتوانید انواع ساعتهای قدیمی را مشاهده کنید که قدمت فراوانی دارند و از نظر تاریخی و البته مادی، بسیار ارزشمند هستند. در این رستوران میتوانید انواع غذاهای ایرانی، تنقلات، چای، دمنوش، قهوه، کیک و البته قلیان سفارش دهید. در این رستوران شما میتوانید انواع غذاهای سنتی، فرنگی، تنقلات، نوشیدنی، دمنوش، کیک، شکلات و قلیان سفارش دهید. به دلیل اینکه محوطه باز است، در روز نیازی به روشنایی نیست و از نور طبیعی میتوانید بهترین بهره را ببرید. اصولا روشنایی طبیعی همیشه جذاب و دلخواه است؛ تنها چند لامپ کوچک در این رابطه کفایت می کند. استفاده از گیاهان طبیعی در فضای کافی شاپ می تواند دکوراسیونی شیک و سرزنده ایجاد کند ، بنابراین می توانید از گیاهان طبیعی برای زیبایی فضای کافی شاپ استفاده کنید.

در دکوراسیون رستوران، نقش سقف و تزیین مربوط به آن همواره مورد توجه قرار می گیرد به طوری که هر فردی پس از ورود به رستوارن مدرن یا کلاسیک به طراحی سقف دقت می کند. تزیین دیوار و میز فست فود یکی دیگر از عواملی است که باید مورد توجه طراحان داخلی و صاحبان این مشاغل قرار گیرد. اینها چند مثال ساده برای این مورد هستند. در اغلب این سبک طراحی رستوران معمولا از ترکیب رنگ های گرم استفاده می شوند و اغلب میز و صندلی های به کار گرفته در طراحی کلاسیک چوبی و دارای روکش های پارچه ای ساده و طرح دار هستند.

برای این بخش از رستوران (سقف)، تیم با الگوی شش ضلعی نامنظم به طراحی سقف طراحی داخلی کافه و رستوران پرداخته است. شکل شش ضلعی در خانه های قدیمی شهر ریودژانیرو بسیار دیده می شود. گل ها و گیاهان در ظاهر و نمای داخلی کافی شاپ ها و دیزاین رستوران ها بسیار موثر می باشند و جلوه زیبایی به آن می بخشند و روح تازه ای در آن می دمند همچنین تابلو ها و قاب های زیبا یا نقاشی های جالب روی دیوار ها و سقف می تواند یک ایده بسیار عالی برای چیدمان کافی شاپ و طراحی داخلی آن باشد. نکته جالب توجه درباره رستوران ساحلی مدیترانه، شیشهایبودن دیوار آشپزخانه رستوران است. یا آنکه با استفاده از صندلی های چوبی، طراحی آشپزخانه های رو باز و خلق حال و هوای روستایی، روی شاداب تر بودن محیط تأکید کنید. در حال حاضر بهترین رستوران های سنتی تهران از محبوبیت زیادی برخوردارند.