ابعاد: 13.9 اینچ X 06.9 اینچ

کارت گرافیک 4 گیگابایتی GeForce RTX 3050TI عملکرد خوبی را در اجرای بازی ها دارد و به نظر کافی می رسد. تنها تفاوت مدلهای گرافیک AMD در پسوند XT است که در بعضی از کارت گرافیکهای این برند مشاهده میشود که دانستن معنای این عبارت هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ، ضروری است. نوع حافظه داخلی این لپ تاپ SSD بوده و سیستم عامل آن ویندوز 10 است. دانگل درون پورت لپ تاپ قرار گرفته و ارتباط موس و سیستم را برقرار می سازد. دارای محفظهی خنک کنندهی بخار و فاقد پورت Ethernet. در حال حاضر تنها پردازنده های اینتل در دسترس هستند، به طوری که پرو تا نسل دهم Core i7 اینتل وجود دارد، در حالی که Pro Duo دارای دو صفحه نمایشی (dual-screen Pro Duo) تا نسل دهم Core i9 است. در عین حال هنگام خرید، آینده نگری داشته باشید. رم های لپ تاپ 8 گیگابایت برای بازی مورد استفاده قرار می گیرد ولی نباید انتظار عملکردی خوب برای بازیهای قدرتمند را از آنها داشته باشید. حافظه گرافیگی لپ تاپ 2 گیگابایت بوده و رم آن 8 گیگابایتی است. ظرفیت حافظه رم این لپ تاپ 8 گیگابایت بوده و حافظه کش آن نیز 8 مگابایت است.

تاچ پد این محصول از فرمان های چند لمسی پشتیبانی می کند. تاچ پد آن از فرمان چند لمسی پشتیبانی می کند و وبکم لپ تاپ 720p است. 3- وبکم با کیفیت مناسب دارد. این لپ تاپ ها که با نام لپ تاپ های ورک استیشن هم شناخته می شوند، مناسب فعالیت های حرفه ای مانند برنامه نویسی، طراحی انیمیشن و رندرهای سه بعدی و تدوین فیلم هستند. با وجود این قابلیت شما به راحتی میتوانید تمامی لوازم خانگی هوشمند خودتان را مدیریت و کنترل کنید. شما به راحتی میتوانید با استفاده از پایههای تلویزیون تمامی کابلها را مدیریت و کنترل کنید. امیدواریم توانسته باشیم به انتخاب شما کمک کنیم. به همین جهت در اینجا میخواهیم به بررسی و معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2022 بپردازیم تا گیمرها بتوانند با کمک این راهنما، بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشند. لپ تاپ هایی که در حدود قیمت 10 میلیون تومان هستند، تنها توانایی این را دارند که بازیهای سبک تری را اجرا کنند و نباید این انتظار را داشته باشید که با آن بتوان بازیهای سنگین و پیشرفته را اجرا نمایید. با این حال همین لپ تاپ ها نیز تنوع بالایی دارند و برای خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ باید با مدل های برتر بازار و ویژگی های که دارند به خوبی آشنا بود.

بسیاری از لپ تاپ های بازی پیشرفته رم، کش و حافظه داخلی بالایی دارند تا بتوانید با سرعت و کیفیت بالایی از بازی ها استفاده کرده و از آنها لذت ببرید. در هنگام انتخاب رم میتوانید یک ماژول 16 گیگابایتی تهیه کرده یا از دو ماژول 8 گیگابایتی بهره ببرید. این لپ تاپ اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی را فراهم کرده و میتوانید از پنل IPS روی آن استفاده کنید. طبقه بندی این لپ تاپ گیمینگ مناسب بازی، مولتی مدیا و کاربری عمومی است. این لپ تاپ گیمینگ در طبقه کاربری بازی و مولتی مدیا قرار می گیرد. اندازه صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچ بوده و سازنده پردازنده AMD است. TUF Gaming F15 FX506LI ایسوس از صفحه نمایش 15.6 اینچی دارای رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل (Full HD) از نوع IPS LCD با روکش مات استفاده میکند. در کنار اینها 2 گیگابایت حافظه اختصاصی مارت گرافیک به شما کمک میکند تا راحت تر با نرم افزارهای گرافیکی کار کنید. کارت گرافیکی مورد استفاده برای بهترین لپ تاپ گیمینگ زیر 40 میلیون تومان باید از نوع 2 گیگابایت و 4 گیگابایت GTX و RTX باشد که برای انجام کارهای مهندسی، پریمر، گیمینگ متوسط تا رو به بالا و اتوکد مناسب است.

هر دو برند لپ تاپ ها تقریبا عملکرد مشابهی دارند. شما چه بخواهید یک لپتاپ گیمینگ معمولی بخرید چه یک لپتاپ گیمینگ حرفهای، در هر دو حالت باید با امکانات و برندهای موجود در بازار آشنا باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه مطالبي را بيان خواهيم کرد که مي تواند شما را در خريد يک لپ تاپ مناسب ياري دهد. البته با یک دستمال نرم به راحتی میتوان آن را تمیز کرد. این نرم افزار برای محاسبه سیالات در نظر گرفته شده است و نیاز به پردازش قدرتمندی دارد. در مقابل حافظههای حالت جامد یا SSD سرعت پردازش خیلی زیادی دارند، ولی در مقابل قیمت بالای آنها برای خریداران یک محدودیت حساب میشود. با این حال برای بازی کردن همواره به تهیهی این دسته از لپ تاپها که با برچسب گیمینگ فروش میروند، ندارید. در سایت کافه راهنما امروز برند دل را برای خرید شما پیشنهاد می دهیم ، چون این شرکت چه از نظر کیفیت و قیمت مناسب تر از برند های دیگر است . صفحه کلید شما باید از نظر استحکام و احساس راحتی در سطح بالایی باشد. صرفنظر از بحث سختافزار، طراحی ایسوس FX505 با نورپردازی زرد و نارنجی که نماد برند TUF است، قطعا توجه گیمرها را به خود جلب میکند.

SSD پرسرعت 2 ترابایتی این لپ تاپ، واقعاً فوق العاده عمل میکند. این کارت گرافیک با اینکه حافظه GDDR5 داره، باز هم خیلی خوب کار میکنه و میتونه تصاویر رو با رزولوشن 1080p با کیفیت بالایی نمایش بده. اگرچه بدیهی است کارت گرافیک بهتر، عملکرد بهتری را ارائه میدهد. اگرچه اینتل هنوز محبوبترین پردازنده در میان لپ تاپ های گیمینگ به شمار میرود، پردازندههای Ryzen ایامدی در حال رایج شدن هستند. ➕ شما بعدا میتوانید برخی از قسمتها را ارتقا دهید: اگرچه پردازندهها برای بازی و پردازندههای گرافیکی تقریباً همیشه لحیم میشوند، اما اکثر لپتاپهای گیمینگ به شما اجازه میدهند رم و فضای ذخیرهسازی را ارتقا دهید، بنابراین میتوانید برای خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان تر، رم و یک هارد دیسک یا SSD بیشتر را بعدا اضافه کنید. محصولات «اچپی» همیشه انتخاب مناسبی بهعنوان لپتاپهای چندمنظوره در محیطهای کاری و خانگی بودهاند.

در نظر داشته باشید در این محدوده قیمتی لپ تاپ 16 اینچی اچ پی مدل HP Omen 16 – b0080TX – G نیز از محصولات همرده این لپ تاپ است. لپ تاپ های گیمینگ دسته بزرگی از این محصولات هستند که برای گیمرهای حرفه ای طراحی شده اند و قابلیت های آنها اختصاصا برای بازی مناسب است. برای کاربریهای روزمره، بهترین لپتاپی که میتوانید تهیه کنید، مکبوک ایر M1 است. هم می توانید از بلندگوهای داخلی لپ تاپ استفاده کنید و نیز می توانید برای لپ تاپ بلندگوهای رومیزی تهیه نموده و آن را در کنار لپ تاپ مستقر نمایید.

اگر دنبال لپ تاپی با قدرت بالا می گردید و دوست دارید وضوح تصویر و سرعت آن بالا باشد بهتر است از رم های 32 گیگابایتی استفاده کنید در غیر اینصورت از رم های 16 گیگابایت استفاده نمایید. مدل های بی سیم به دلیل اینکه راحت تر جابجا می شود و هنگام بازی از آزادی عمل بیشتری برخوردار است از محبوبیت بیشتری بهره مند است، ولی باید این نکته را عنوان کرد که قیمت موس های بی سیم گران تر بوده و نیز باید دنبال مدل هایی باشید که باطری آن زود تمام نشود. اگر به دنبال لپتاپی قدرتمندتر برای کارهای تحصیلی خود در دانشگاه و مدرسه هستید یا نیاز به سختافزاری بهتر برای کارهای روزانه خود دارید، لنوو لپتاپ IdeaPad 5-AB را با مشخصاتی وسوسه برانگیز و همه کاره معرفی کرده بهترین لپ تاپ گیمینگ است. لنوو لیجن ۵ که یکی از پرفروشترین لپتاپهای گیمینگ در بازار ایران محسوب میشود؛ مثل دیگر لپتاپهای لنوو، قدرت پردازشی زیادی را با هزینهای معقول در اختیار گیمرها قرار میدهد. با قرار دادن لپ تاپ بر روی جاهای خمیده مثل بالش یا غیره، باعث می شود که ورودی رفت و برگشت هوا مختل شود و لپ تاپ بیشتر داغ کند. خبر خوب این است که در بیشتر موارد دیگر (مگر اینکه مثلاً شما یک معمار با وابستگی زیاد به نرم افزار CAD هستید) نیازی به کارت GPU مجزا نیست.

از دیگر ویژگی های یک لپ تاپ گیمینگ خوب وجود صفحه کلید و تاچ پد مناسب است که دقت بالایی داشته باشد تا در هنگام در بازی کردن زیاد پرش نداشته باشد و ضریب خطای آنها کمتر باشد تا سرعت انجام بازی ها به وسیله آن بسیار بالاتر رود. بهتر است به دنبال لپ تاپ هایی با رم کمتر از 16 گیگابایت باشید. اگر به دنبال کروم بوک با صفحه نمایش بزرگ هستید، این محصول گزینه بسیار مناسب برای شماست. ساخت لپتاپ با کیفیت بالا و استفاده از ویژگی های ظاهری از دیگر قابلیت های این محصول بشمار میرود که در این لیست جایگاه بسیار خوبی را کسب نموده است. از zenbook ها چیز خوبی میتونم با این هزینه بگیرم؟ اما از آن جایی که این قطعه در بازار با قیمت قابلتوجهی به فروش میرسد، نمیتوانید به سراغ انواع قدرتمند و جدید آن بروید. راهنمای خرید انواع لپ تاپ گیمینگبه چه پردازنده گرافیکی نیاز داریم؟ انواع یو اس بی های مختلف اعم از USB 3.0، USB 3.1،USB 2.0 موجود هستند که بسته به سرعت با هم تفاوت هایی دارند.

اگر به بازیهای کامپیوتری علاقه دارید، خرید لپتاپ گیمینگ میتواند خیلی از نیازهای شما را برآورده کند و تجربه بسیار دلپذیری از بازی کردن به شما بدهد. در دنیای فناوری با توجه به پیشرفت های روزافزونی که شاهد آن هستیم، ساخت گجت های الکترونیکی به صورت اختصاصی برای کاربردهای مختلف صورت می گیرد و از این رو شاهد تنوع بسیار بالایی در زمینه تولید مدل های مختلف لپ تاپ و تبلت هستیم. ۲- انتخاب پردازنده (CPU) قوی: علاوهبر پردازندهی گرافیکی، CPU نیز ملاک انتخاب برای خرید لپ تاپ گیمینگ است. ۱- انتخاب پردازندهی گرافیکی (GPU) قدرتمند: بازیها از پردازندهی گرافیکی برای اجرا استفاده میکنند؛ بنابراین، سعی کنید لپتاپی انتخاب کنید که پردازندهی گرافیکی جدیدتر و قدرتمندتری داشته باشد. به این مثال توجه کنید : شرکت های ضعیف (البته لنوو جزو بهترین ها است) برای رسیدن به موقعیت برند های مطرح بدنبال تخفیف های ویژه و سود های حداقلی هستند که در این میان اگر بتوانید به کیفیت ساخت محصول دسترسی داشته باشید بی شک میتوانید بهترین گزینه را برای خرید پیش رو داشته باشید. در میان مدلهای ایسر (Acer) سری Predator Helios 300 به عنوان یکی از خوش قیمتترین مدلهای میان رده شناخته میشود.

تجربه هنگ کردن بازی یا بهروزرسانی دیرهنگام یکی از مشکلات جدی برای گیمرها در سراسر جهان است. اگر بودجه ی کافی برای خرید لپتاپ با هارد SSD را ندارید توصیه می شود که هارد با حافظه ی یک ترابایت یا بیشتر تهیه کنید. هاب ها به شکلی هستند که دارای چندین درگاه ورودی یا پورت هستند و سپس به وسیله یک سیم به لپ تاپ متصل می شوند و بدین ترتیب می توانید هم از پورت های لپ تاپ استفاده کنید و هم از پورت های هاب استفاده نمایید. پورت HDMI و پورت LAN و بلوتوث در این لپ تاپ وجود دارد.