جدیدترین طرح های فرش مدرن با شیک ترین رنگ بندی

هر فرشی از چند قسمت تشکیل شده است که این اجزا تشکیل دهنده، تعیینکننده میزان شانه و خرید آنلاین فرش تراکم فرش میباشند. که اولین قسمت هر فرش میباشد و تعداد آنها در هر متر مربع با توجه به تراکم فرش متفاوت میباشد. تعداد گرههایی که در این فرشها وجود دارد ۱۲۰۰ در عرض میباشد و تراکم اینگونه فرشها تا۳۶۰۰ رج میرسد. فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه نسبت به فرش های ۷۰۰ شانه نخ خاب کوتاه تری دارند ، این مورد هم به بهتر دیده شدن طرح فرش و دلنشینی بیشتر محصول می افزاید .

فرش طرح دار

زمانیکه یک رج از فرش بافته شد از یک لایه نخ برروی آن استفاده میشود که به آن پود گفته میشود، پودها نیز ضخامتهای متفاوتی دارند و با توجه به میزان تراکم که یک فرش باید داشته باشد ضخامت آنها متفاوت میباشد. در هنگام خرید فرش علاوه بر زیبایی فرش خصوصیات دیگری هم هستند که باید آن را مد نظر بگیرید. در عین حال بر اساس نوع نقش و نگاری که در تمام فرش پراکنده شده، نامهای متفاوتی دارد. سایر نخ هایی که در بافت این نوع فرش ها به کار می روند فریز، بی سی اف (BCF) و ورژن هستند. میزان گرههایی که در این فرشها به کار برده شدهاست ۱۰۰۰گره در عرض میباشد و تراکم آنها تا۳۰۰۰ میباشد و تنوع رنگی که در اینگونه فرشها به کار برده میشود بسیار بیشتر میباشد و دارای طرحهای ریزنقش تری نسبتبه فرشهای ۷۰۰شانه میباشند.

نخ بکار برده در اینگونه فرشها نخ آکریلیک میباشد که این نخها بسیار مقاوم و بادوام می باشند و استفاده از آنها در فرش باعث میشود که یک فرش با زیبایی خاص و مقاومت بالا داشته باشید. این یکی از موارد بسیار مهم است که برای خرید فرش ماشینی اهمیتی زیادی باید به آن بدهید. صنعتگرانی که تمایل به ساخت انواع جواهرات دست ساز همچون گوشواره نقره، سفالگری و حتی مواردی که توسط دست می توان آنها را تهیه کرد را به وجود می آورند و همگی جزء صنایع دستی قرار می گیرند یکی از مهم ترین اقلامی که در صنایع دستی وجود دارد و توسط بافندگی به وجود می آید می تواند فرش باشد درحقیقت فرش را می توان به پارچه ای تشبیه کرد که لایه ای از آن حالت نرمی دارد که می توان آن را با استفاده از الیاف طبیعی و حتی مصنوعی تهیه کرد در بسیاری از موارد دیده شده است که فرشها را می توان به صورت صنعتی نیز تولید کرد که به آنها فرش ماشینی گفته می شود اما باید بدانید که فرشهای ماشینی جزو صنایع دستی قرار نمی گیرند و تنها فرشهایی که توسط قالیبافان بافته می شوند را می توان جزء صنایع دستی قرار داد.

خیابان هفتتیر هم جز مهمترینهای بازارهای فرش ماشینی تهران است که بسیاری از نمایندگیهای برندهای فرش ماشینی را آنجا میتوانید پیدا کنید. فرشهای دستباف ایرانی یکی از یکی زیباتر و متنوعتر هستند و سلیقههای مختلف را پوشش میدهند، اما از جنبههای مختلف با هم تفاوت دارند. فرشهای ابریشم قم از تنوع رنگها و جذابیت طرح بالایی برخوردار هستند و به کشورهای اروپایی صادر میشوند. طرح و کیفیت بالای فرش کاشان، زبان زد همه افراد است و این موضوع را میتوان نقطه قوت این نوع فرش ها معرفی کرد. این فرشها بهدلیل طراحی زیبا و کیفیت عالی، از محبوبترین فرشهای دستباف داخلی و صادراتی محسوب میشوند. این فرشها ریز بافت هستند، پرزهای کوتاهی دارند، تراکم بافت آن بالاست و کیفیت مواد اولیهی بسیار مرغوبی دارند و جزو محبوبترین فرشهای ابریشم دنیا محسوب میشوند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، کارخانجات تولید کننده فرش، از جنسهای مختلفی برای فرشها استفاده میکنند تا تنوع طرحهای آنها بیشتر باشد و همچنین کیفیت فرشهای آنها متمایز باشد و توجه افراد را به سمت خودشان جلب کنند.

لازم است بدانید در بافت هر نوع فرش از سه نوع نخ استفاده میشود که آنها را نخ تار، پود و نخ پرز یا همان خاب مینامند. هرچه میزان این گرهها بیشتر باشد به همان نسبت شانه فرش نیز بالاتر میباشد. این به اندازه در نظر گرفتن نرمی و رنگ سرگرم کننده نیست، اما به همان اندازه مهم است. این عشایر، صدها سال در شمال غربی ایران زندگی می کردند اما نیمی از قبیله به اجبار به منطقه امروزی آنها، جایی که در آن صنعت فرش به یک شاخه مهم تجارت تبدیل شده، منتقل شدند.

به همین دلیل، اینفرشها نسبتبه سایر فرشها، دارای طرحها و نقشهای بسیار ریزبافت تری هستند و بافتی شبیه فرشهای دستبافت دارند و اغلب فرشهایی که دارای گلهای برجسته هستند، جزء این دسته از فرشها میباشند. فرش دستباف گل ابریشم؛ فرشهای پشمی که جنس الیاف گلها یا بعضی از نقشهای فرش از الیاف ابریشم طبیعی باشد، به فرش گل ابریشم معروف هستند. پشم و موی حیواناتی مانند گوسفند و بز، نخستین یافته های بشر برای برآوردن این نیاز بود و متعاقباً پوست این حیوانات نخستین زیرانداز یا به عبارت دیگر، فرش منسوج بود. فرش دستباف ایرانی از دیرباز معروف و مورد استفاده بوده، سند آن نیز توسط گزنفون، تاریخ نگار یونانی در کتاب سیرت کوروش، است که در بین سال های ۴۳۰ تا ۳۴۵ قبل از میلاد می نویسد:« ایرانیان برای اینکه بسترشان نرم باشد قالیچه زیر بستر خود می گسترند.» بشر از زمانی كه خود را شناخت و ضرورت وجود ملزومات زندگی را حس نمود، به فكر داشتن منسوجی بود تا او را در برابر سرما و سختی زمین مراقبت نماید.

ارزش هنری و مالی نوع دستباف با استفاده طولانی از آن و شست و شوی زیاد هیچ گاه کم نمی شود . ارزش مالی و هنری فرش عتیقه دستباف دست دوم بسیار زیاد است . در صورتی که شما در بین انواع نخ فرش دستباف مانده اید که چه انتخابی داشته باشید ، پیشنهاد من به شما خرید با توجه به بودجه مالی ای که دارید است ، به طور مثال فرش های پشمی از انواع محصولات دستباف بوده و دارای قیمتی مناسبتر و ارزانتر می باشد و فرش های ابریشمی و تمام ابریشم از قیمتی خیلی بالتر برخوردار می باشد که بیشتر محصولاتش از 50 میلیون تومان به بالا شروع قیمت را دارد. انواع فرش دستباف قیمت های مختلف و متفاوتی دارند . کیفیت و زیبایی این فرش های دستباف بسیار عالی است . 5. فرش دستباف نایین: فرش های نایین را از لحاظ طراحی می توان برگرفته از فرش های اصفهان معرفی کرد.

این طرحها از ساختمانها و کاشی کاریها و اشکال هندسی و تزئینی بناها الهام گرفته شده است. تنوع طرح و رنگ بندی فرشهای دستباف کاشان الهام گرفته از طبیعت هستند و حتی الیاف آنها نیز دارای رنگ طبیعی است. بیشتر فرشهایی که در خانههای ایرانیان میبینید طرح ترنج است که دارای حاشیههایی پهن هستند و این قالب طرح درفرشهای دستباف ایرانی، از معماری دوره اشکانیان الهام گیری شده است. پس بهتر است پیش از آن که به طرح و گل فرش مدرن و …

در انواع فرش ماشینی که تراکم آن بالاتر از 3000 میباشد، میزان تراکم را در دوطرف فرش حساب میکنند. ثبت جهانی فرش موجب افزایش انگیزه و رغبت در میان فرشبافان استان یزد میشود. در بافت فرش 700 شانه به دلیل تراکم کمتر از الیاف ضخیم تری نسبت به فرش 1000 شانه و 1200 شانه استفاده می شود، که همین عامل باعث افزایش دوام فرش 700 شانه می شود. قبلاً این نخهای آکریلیک دچار پرز دهی میشدند و این یک عیب بسیار بزرگ برای اینگونه فرشها بود، که باعث ایجاد حساسیت در افراد مختلف میشد اما امروز توسط یک فرایند خاص باعث شدهاند که تغییراتی در آنها داده شود و دیگر دچار پرز دهی نشوند. همچنین از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند، اما قیمت اینگونه فرشها نسبت به سایر فرشها بسیار بالاتر میباشد.

به جهت آن که فرش یکی از المانهای مهم در طراحی دکوراسیون خانه ما ایرانیها محسوب میشود پس در هنگام خرید آن لازم است به نکات مهمی در خصوص چیدمان خانه و همچنین هماهنگی خاصی که فرش میتواند با سایر اثاثیه منزل ایجاد نماید توجه گردد. اگر بهدنبال یک فرش با کیفیت و با جنس مقاوم هستید، حتما قبل از خرید باید اطلاعاتی در مورد شانه و تراکم فرش داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. ظرافت و کیفیت الیاف طبیعی فرش دستباف حتی با چشم غیرمسلح نیز قابل تشخیص است.

از دیگر فواید استفاده از این نخها در فرش، این است که در زمان شستوشو بسیار مقاوم بوده و دچار آبرفتگی نمیشوند و همچنین دارای بافت بسیار نرم و راحتی هستند. شما می توانید برای خرید انواع فرش ایرانی از جنس پشم نرم ، ابریشم ، کرک و … پس در نتیجه برای خرید فرش آشپزخانه دقت داشته باشید که فرش باید از نظر سبک کاملا مطابق با سبک دکوراسیون آشپزخانه باشد. به طورکلی فرش حاشیه دار افشان معمولا برای خانههایی که سبک دکوراسیون مدرنتری دارند و از وسایل و چیدمانی متقارن پیروی نمیکنند، پیشنهاد میشود. درون هر یک از این قاب یا خشتها الگویی متفاوت وجود دارد که این خود از جذابیتهای طرح فرش حاشیه دار خشتی است. همانطور که در این مطلب از چیدانه گفته شد، انواع فرش در طرحهای ترنج دار، افشان و خشتی، در دستهی فرش حاشیه دار قرار میگیرند و شما میتوانید با استفاده از انواع فرش حاشیه دار، در واقع اصالت ایرانی را به دکوراسیون منزلتان اضافه کنید.

این فرشها از ابریشم خالص بافته میشوند و طرحهای آنها برگرفته از مشاهیر و داستانهای تاریخی است. فرشهای عشایری؛ نقش این فرشها برگرفته از طبیعت و سبک زندگی ایل نشینان است و توسط زنان هنرمند عشایری طراحی و بافته میشوند. یکی از فروشگاههای آنلاین و معتبر انواع فرش ابریشم دستباف، تبریز، عشایری و آنتیک اصیل ایرانی، فروشگاه آریاس است. از طریق فروشگاه اقدام کنید و با بهترین قیمت محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. داوود گلبازی در گفتوگو با ایسنا افزود: متأسفانه این قالیبافان تولیدات خود را به نام کاشمر وارد بازار میکنند و با این کار آبروی فرش دستبافت را بردهاند. با هم تفاوت دارند و تشخیص آنها از هم، برای افراد غیر حرفهای کار آسانی نیست.

به دنبال تحول و پیشرفت در زندگی، بشر آموخت كه میتواند با در هم نمودن و فشردن الیاف پشم، زیراندازی ضخیم تر و گرم تر به نام نمد تهیه نماید. نخ خامه نیز مانند نخ چله میتواند دارای جنسهای مختلفی باشد در قدیم بیشتر از نخ بیسی اف برای فرشها استفاده میشد. در قدیم این فرش بسیار پرکاربوده و در اکثر خانهها از این فرش استفاده میشد و تنوع فرشها به اندازه امروز نبوده است. یک نوع نخی که در فرشها از آن استفاده میشود، نخ پروپلین میباشد که این نخ نیز به نسبت نخ آکریلیک از استحکام کمتری برخوردار است و بیشتر برای فرشهای ارزانقیمت و با تراکم بسیار پایین استفاده میشود.

فرش دستباف کهنه و دست دوم بسیار با ارزش است . فراموش نکنید که اگر لکّه بر روی فرش بیش از یکی دو روز بماند ثابت میشود، پس توصیه میشود لکّه را هر چه زودتر با مواد پیشنهاد شده پاک کنید. طرحهای بسیار ظریف و نفیسی که بر روی قالیهای دستباف توسط هنرمندان کاشانی پیاده میشود موجب این محبوبیت شده است ، بهگونهای که شهر کاشان در عهد صفویه یکی از فاخرترین و بهترین مراکز تولید فرش و قالی دستباف بوده است. این نخ چله میتواند از جنسهای مختلف ازجمله ابریشم، پلی استر و جنسهای مختلف دیگر باشد و کیفیت آن بر روی کیفیت فرش اصلی بسیار تاثیرگذار میباشد و همچنین هرچه ظرافت این نخها بیشتر باشد برای فرشهای با تراکم بالاتر باید میزان نخ چله نیز بیشتر باشد. این فرشها ریز بافت و با ظرافت هستند و بهعلت دقت بسیار بالای بافت و استفاده از مواد اولیه و الیاف مرغوب، با کیفیت فرشهای قم برابری میکنند.

مشهد یکی از مقدس ترین شهر های ایران است. فرشهای دستباف ایرانی از نظر نحوه چیدمان تار و پود به ۴ مدل فرش لول، نیم لول و باف تخت تقسیم میشوند که از این طریق هم میتوانید فرشهای دستباف مختلف را از هم تشخیص دهید. البته میتوانید در تناژ و سایههای رنگی دست ببرید و آن را تغییر دهید؛ اما استفاده همزمان از چند رنگ مختلف در کنار هم اصلا این فضا را زیبا نمیکند. شهر تبریز، یکی دیگر از قطبهای تولید فرش دستباف در ایران است که تولیدات آن به جذابیت طرح و رنگ شهرت دارد. در طرح و نقشههای فرش دستباف هریس از خطوط منحنی در بافت استفاده نشده و اشکال اسلیمی هندسی و خطوط شکسته بهکار میرود.