آسانسور و پله برقی آذرخش

واقعیت– آسانسور طوری طراحی شده که در کابین باز شدن در طبقه را کنترل می کتد. هنگامی که کابین به یک طبقه می‌رسد در کابین با در طبقه درگیر شده و با باز شدن در کابین در طبقه نیز باز می‌گردد. این نوع از آسانسورها جهت صرفه جویی در انرژی و فضای کاربردی طراحی شده است ؛ که دارای مفهوم بدیهی از حفاظت محیط زیست است .

پله های برقی ها هرگز در اثر تغییرات آب و هوایی و بارش باران صدمه نمی بینند. آسانسورها بیشتر برای ساختمان های چند طبقه ای چون دفاتر خدماتی یا حقوقی، آپارتمان ها، بانک ها، بیمارستان ها و غیره کاربرد دارند اما از پله ها می توان در مراکز خرید، مترو و راه آهن و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. اما با همه این ها موتور‌‌‌‌های القایی با گیربکس معایبی نیز دارند. از جمله آنها پایین بودن بازده الکتریکی موتور (در حدود هشتاد درصد) و پایین بودن بازده مکانیکی گیربکس (در حدود 45 درصد) که موجب افزایش هزینه ها و استهلاک سیستم می‌شود. به همین خاطر موتور‌‌‌‌های سنکرون با مغناطیس دائم کم کم در صنعت آسانسور پدیدار شدند که بازده نهایی آنها گاهی به 95 درصد هم می‌رسد. گشتاور بسیار بالاتر محور موتور باعث می‌شود که نیازی به استفاده از گیربکس در این موتورها نباشد.این موتورها دارای سیستم راه اندازی پیچیده‌ای هستند و لزوماً باید با استفاده از درایور و تاکومتر مورد استفاده قرار بگیرند.

این ماشین تشکیل شده از دو پلتفرم بالا و پائین که توسط یک خرپای فلزی بهم متصل هستند. خرپا شامل دو چرخ محرک است که یکسری پله تاشو را بصورت یک حلقه پیوسته به حرکت در می آورند. خرپا همچنین مجهز به حفاظ و دو نوار دستگیره است که با سرعتی هماهنگ با سرعت حرکت پله ها حرکت می کنند. شرکت آسانسور امیدیار ارائه دهنده خدمات متمایزی در زمینه مشاوره فنی، فروش، نصب و خدمات پس از فروش در صنعت آسانسور و پله برقی می‌باشد.

همانگونه که در دستورالعمل ذکر گردیده ” آسانسورها و پله برقی ها باید بصورت ادواری و در دوره های زمانی که بیش از یکسال نباشد مورد بازرسی قرار گیرند “. فرم بازرسی و سرویس ادواری باید در نزدیک پله برقی نصب شده یا در مقر ساختمان در دسترس باشد. همچنین بیشینه ظرفیت تحمل بار پله برقی باید در محل پله نصب و رعایت گردد. سایر استانداردهای ایمنی در هندبوک انجمن مهندسین مکانیک امریکا قابل دسترسی است. اختراع پله برقی به شکل قابل استفاده برای عموم را به یکی از کارمندان شرکت آسانسور اوتیس بنام چارلز دی سیبرگ نسبت می دهند. مخلوق او، در نمایشگاه سال 1900 پاریس ارائه شد که موفق به کسب جایزه اول گردید.

تکان در هنگام راه افتادن, تغییر سرعت به دور کند و ایستادن است. ایراد دیگر مصرف بالای برق و کاهش ضریب توان در این سیستم بدلیل اتصال مستقیم برق سه‌فاز به موتور جهت حرکت است. ضمناً ابعاد این تابلوها بسیار بزرگ و سیستم آن بسیار پیچیده بود و رفع خرابی آن به زمان و مهارت بسیاری نیاز داشت. نوعی آسانسور است که با زنجیر یا طناب فولادی آویزان شده و نیروی رانش به طریقی به غیر از اصطکاک به آن وارد می‌شود.

پله برقی تجاری با زاویه ۳۰ تا ۳۵ درجه و در ارتفاع های گوناگون نصب می شود؛ به علاوه تعداد پله ها در ایستگاه های بالا و پایین سه عدد بوده و قطر قرقره ها دو طرف پله ۷۵ تا ۹۰ میلیمتر است. از آنجایی که ممکن است این پله ها در معرض رطوبت قرار بگیرند حتما باید پوشش آنها ضدزنگ بوده و درجه حفاظت موتور IP54 باشد. پله برقی تجاری در مراکز خرید، ساختمان های تجاری و فروشگاه های بزرگ نصب می شود. معمولا در این مراکز افراد به صورت یکنواخت از پله برقی استفاده می کنند و ازدحام جمعیت رخ نمی دهد؛ همچنین ساعات کار مراکز تجاری و خرید حدود دوازده ساعت است و پله ها به صورت مداوم روشن نمی مانند. FUJI Global Ltd شامل آسانسور مسافربر سریع ، آسانسور مسکونی ، آسانسور بیمارستانی ، پله برقی عمومی ، آسانسور رصدی ، آسانسور ویلا ، پله برقی ، پیاده روی متحرک ، دستگاه آسانسور باری بدون اتاق ، آسانسور هیدرولیکی است.

برای ارسال آگهی باید وارد سایت شوید

آسانسور و پله برقی آذرخش

پیش از آنکه همه چیز درباره برق اضطراری آسانسور را مورد بررسی قرار دهیم باید به نکته‌ای اشاره کنیم. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که از ارتفاع، هواپیما، پله برقی و… می‌ترسید یا تردد از راه‌پله را به سوار شدن آسانسور ترجیح می‌دهید، لازم است بدانید که احتمالا شما… وسیله‌ای ارتجاعی است که برای جلوگیری از اصابت کنترل نشده کابین و یا وزنه تعادل به كف چاهک بکار می‌رود و دارای نوع هیدرولیک و فنری است. طی سالیان اخیر، ابداعات مختلفی توسط تولید کنندگان پله های برقی صورت گرفته است.

  • همه قطعات پله برقی غیر تجاری پوشش ضد زنگ دارد و درجه محافظت موتور آن IP54 است.
  • بعنوان مثال پله برقی مارپیچی که توسط یکی از سازندگان ابداع و نصب گردیده است.
  • علیرغم پیشرفتهای بسیاری که در زمینه تکمیل این اختراع از بدو تولد تا کنون صورت گرفته، اما طراحی اولیه سیبرگ، هنوز هم اساس ساخت پله برقی است.
  • همانگونه که در دستورالعمل ذکر گردیده ” آسانسورها و پله برقی ها باید بصورت ادواری و در دوره های زمانی که بیش از یکسال نباشد مورد بازرسی قرار گیرند “.

هم اکنون کارخانه این شرکت در 10 کیلومتری دامغان به سمنان مشغول فعالیت فهرست این وب سایت را مرور کنید می باشد. کلیه امور ساخت و تولید تحت لیسانس شرکت CANNY و استانداردهای جهانی است. برای عملیات نصب و راه اندازی پله برقی همانند آسانسور نیاز است تا محل قرار گیری پله برقی مشخص شده باشد و عملیات آهن کشی آن پایان یافته باشد. شرکت آسانسور و پله برقی برج بران جوان با نام تجاری سی پکس در سال 1389 فعالیت خود را در زمینه طراحی،نصب و راه اندازی انواع آسانسور وپله برقی و ادوات مربوطه آغاز نمود. اینک با تکیه بر توان نیروهای خلاق و جوان خود تمام مجوزهای لازم را از سازمانهای صنعت ومعدن و اتحادبه دریافت کرده است.

نخستین پله برقی توسط جس وبلیورنو در سال 1881 میلادی در ایالات متحده آمریکا ساخته‌شد و از آن برای انتقال دیرک‌‌‌‌‌های چوبی و میله‌‌‌‌‌های فلزی به درون کشتی‌ها استفاده می‌شد. نام پله برقی برای نخستین بار در سال 1900 میلادی برای پلکان متحرکی به کار رفت که در نمایشگاهی در شهر پاریس به نمایش گذاشته شده بود. در هنگام توقف آسانسور به علت بالا بودن اندازه حرکت(تکانه) کابین گاهی اوقات موتور به صورت ژنراتوری کار می‌کند و نیاز است که انرژی تولید شده توسط موتور در جایی تخلیه شود. در آسانسور‌‌‌‌های دوسرعته و در سیستم‌‌‌‌های قدیمی این انرژی به شبکه برق برگشت داده می‌شد اما در درایور ها به علت وجود یکسوساز، این انرژی قابل برگشت نیست و باعث ازدیاد شدید ولتاژ بر روی بانک خازنی موجود در درایور شده و امکان آسیب زدن به آن وجود دارد.

تماس با ما