دوربین مداربسته 360 درجه بیسیم

نحوه عملکرد آن در دوربین هایک ویژن بدین شکل است که دوربین یک سوژه را بر اساس پارامتر های تعریف شده در خود تشخیص داده و آن را در طول بازه دید خود، که معمولا بسیار گسترده است دنبال می کند. بعد از ثبت سفارش کارشناس امدادکاران برای انجام هماهنگی های لازم با شما تماس خواهد گرفت و پس از آن به محل دلخواه شما اعزام می شود. دوربین دام به علت در اختیار داشتن ابعاد کوچک و زاویه دید گسترده می تواند بدون جلب توجه به راحتی فضای مورد نظر شما زیر نظر داشته باشد. این مدل دوربین مدار بسته بدون نیاز به سیم کشی و یا اتصال به منبع برق ، به صورت شارژی عمل می کند . برای اطلاعات بیشتر به مقاله انواع دوربین مدار بسته و سیستم های آن مراجعه کنید. فضاهای داخلی ادارات، شرکت ها، محیط های تجاری و مسکونی محیط های بسیار ایده الی برای نصب دوربین مداربسته دام می باشند. اگر قصد دارید تا منزل یا محل کارتان را با دوربینهای مداربسته پوشش دهید، باید تمام شرایط را مد نظر داشته باشید؛ از مکان نصب دوربین گرفته تا اینکه کدام یک از قابلیتهای مدلهای مختلف این دوربین برای شما اهمیت بیشتری دارد. دوربین های مدار بسته می توانند دارای لنز های ثابت باشند یا متغیر که هر کدام کابرد خاص خود را دارند.

دوربین های تحت شبکه بسیار آسان نصب شده و نیازی به کابل کشی جداگانه و منبع تغدیه ندارند. بسیاری از شرکت ها کارمندان خود را تنها به منظور راه اندازی و نصب دوربین های آنالوگ آموزش می دهند و از آموزش های نسبتا پیچیده شبکه ای در مورد دوربین های دیجیتال صرف نظر می کنند. این دوربینها در حقیقت نوعی دوربین مخفی هستند که شبیه فن یا وسایل دیگری ساخته می شوند و کمتر کسی متوجه می شود که در این مکان، دوربین مداربسته نصب شده است. دوربین بولت: نوعی از دوربین های مداربسته معمولا به شکل استوانه یا مکعب مستطیل که به صورت دیواری و در محیطهای بیرونی نصب می شوند. به منظور نظارت بر کارکنان و بررسی عملکرد آنها کارفرما میتواند ، دوربین را در محیط کار نصب کند.

در نهایت با تغییر دادن فرکانس سیگنال خروجی، دوربین های آنالوگ این امکان را دارند که تصاویری با کیفیت را ارائه نمایند. به همین خاطر این دوربینها، گزینه ایده آلی برای فضاهای باز که دوربینهای با اشعه فروسرخ (اینفرارد) قادر به ارائه تصاویر واضحی نیستند، می باشد. دوربینهای آی.پی دار به مراتب راحت تر از دوربینهای آنالوگ هستند؛ چون به کابل مجزا برای روشن شدن یا ارسال تصاویر نیاز ندارند. به عنوان مثال اگر شما در یک اتاق کوچک نیاز به نصب دوربین دارید، استفاده از دوربین مداربسته دارای لنز متغیر خودکار پیشنهاد نمی شود. در این بخش به صورت مفصل در خصوص دوربین مداربسته، مزایای نصب آن و فوت و فنهایی که باید در هنگام خرید این سیستم به آن توجه داشته باشید، اشارهای خواهیم نمود. در لنز های وریفوکال امکان اینکه فاصله کانونی در یک بازه مشخص به صورت دستی تغییر پیدا کند، وجود دارد. سنسورها که در داخل دوربین های مداربسته قرار دارند تصاویر را ضبط می کنند و سپس روی یک مانیتور آن را نمایش می دهند. اطمینان حاصل کنید که کابل های شما به طور ایمن وصل شده اند و ورودی های مناسب برای DVR و مانیتور خود را انتخاب کرده اید. از آنجایی که این دوربین ها معمولا از طریق کابل کواکسیال خصوصی یا بصورت شبکه های بی سیم با مانیتور و یا ضبط کننده فیلم ارتباط برقرار می کنند ، به آنها “مدار بسته” می گویند.

دوربین های آنالوگ دوربین هایی هستند که تصویر دریافتی را به کد صفر و یک تبدیل نموده و این کدها را از طریق کابل های کواکسیال انتقال می دهند. بنابراین دیگر این افسانه را قبول نکنید که دوربین های مداربسته ۴K پهنای باند بیشتر و فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به دوربین های مداربسته ۵MP، ۱۰۸۰p یا ۷۲۰p می خواهند. همان طور که در مقالات پیشین به آن اشاره نموده بودیم، دوربین های مداربسته از نظر نوع بدنه و شکلی که دارند، به چهار دسته تقسیم می شوند. فیلم ها در دستگاه ضبط تصاویر بر روی یک هارد اینترنال یا هارد های کامپیوتر ضبط می شود و در زمان نیاز شما می توانید این تصاویر را توسط دستگاه بازبینی کنید و یا از آنها خروجی یا بکاپ بگیرید.دستگاه های ضبط تصویر یا سیستم دوربین مدار بسته قابلیت انتقال تصاویر را بر روی بستر اینترنت دارند و شما با این قابلیت می توانید تصاویر و فیلم های خود را از هر جای دنیا از طریق گوشی موبایل یا کامپیوتر ببینید. نوع با سیم این دوربین ها تصاویر را از طریق شبکه داخلی و اینترنت ارسال می کند. دارد. البته در صورتی که از دوربین تحت شبکه استفاده می شود و بسته به توپولوژی شبکه مدنظر طراح ممکن است تعیین مکان هایی جهت قرار گرفتن سوئیچ های شبکه مورد نیاز باشد.

در کارخانه هایی مانند: کارخانجات شیمیایی یا نیروگاه های هسته ای استفاده از دوربین اسکن خط تولید و دوربین حرارتی رواج سایت binacctv دارد. تابش حرارتی باعث عبور از موانع بصری می شود. کیفیت تصویر ۱۰۸۰N در واقع کیفیت تصویر کمتر از ۲ مگاپیکسل و تقریباً ۱٫۳ مگاپیکسل می باشد. یعنی به عنوان مثال اگر دوربین مداربسته ۵ مگاپیکسل رزولوشن دارد، نمی توان دستگاهی را برای آن انتخاب نمود که توانایی پردازش فقط ۳ مگاپیکسل کیفیت را دارد. کیفیت تصویر دوربین مداربسته یا رزولوشن نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند به طور مستقیم بر روی کیفیت دوربین مداربسته تاثیر داشته باشد. هرچه میزان فاصله کانونی لنز بیشتر باشد، بزرگنمایی تصویر نیز به همان میزان بیشتر خواهد بود؛ در نتیجه یک رابطه مستقیم بین میزان فاصله کانونی و میزان بزرگنمایی وجود دارد. مکانیزم کار دوربین مداربسته آنالوگ به این صورت است که خروجی دریافت شده توسط حسگر به یک تقویت کننده ارسال می شود و به طور مستقیم به خروجی فرستاده می شود. سیستم آنالوگ در نصب و عیب یابی ساده تر است و به همین دلیل در بین کاربران محبوبیت بیشتری دارد. کارفرما میتواند به منظور نظارت بر ایمنی و عملکرد صحیح کارکنان دوربین مداربسته را در محیط کار نصب کند.

رک یک محفظه یا قفسه استاندارد شده برای جاسازی و محافظت از تجهیزات الکتریکی و کامپیوتری است. کارکرد دیگر سامانههای مداربسته، کارکرد نظارتی است. می توانید با نصب دوربین مداربسته و کاهش جرائم، هزینه های بیمه خانه یا دارایی های دیگر خود را تقلیل دهید. البته نصب آن در ساختمان های اداری و کاری ، باید با اطلاع رسانی انجام گیرد. قابلیت ارسال و دریافت همه داده های صدا، ویدیوئی و… کیفیت تصویر دوربین مداربسته، بیشتر از همه با موردی به نام رزولوشن تعیین می شود. به دوربین مداربسته بولت گاهی دوربین بالت هم می گویند. میبینید که نکات بسیاری در انتخاب پکیج دوربین مداربسته حائز اهمیت است. اهمیت آن در حدی است که مطالعه و پیش بری این فناوری در بسیاری از دانشگاهها انجام میگیرد.

استفاده از هر کدام از این انواع دوربین مداربسته متناسب با نیازهای افراد است. لنزهایی که برای این نوع دوربین ها تهیه می شود باید به صورت جدا از دوربین خریداری گردد در نتیجه امکان این که ویژگی های لنز را متناسب با نیازی که موجود می باشد سفارش داد، وجود خواهد داشت. جدا از امکان اتصال بیسیم با مرکز کنترل، امکان ذخیره اطلاعات از طریق نصب کارتهای SD در خود دوربین خورشیدی در نظر گرفته شده است. درون جعبه دوربین مدار بسته یک عدد برچسب راهنمای نصب که روی آن سه نقطه مشخص شده برای نصب دوربین دارد را با استفاده از دریل روی هر یک از نقاط برچسب سوراخ کنید ، سپس با استفاده از پیچ و رول پلاک جای پیچ دوربین ها را موازی با سوراخ ها قرار دهید و دوربین های مدار بسته را نصب کنید . بنابراین اگر دوربین مداربسته برای آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی نصب شود، به عنوان یک ویژگی مثبت باعث اجاره رفتن سریعتر واحدها خواهد شد.

با توجه به آنچه در این مقاله خواندیم، می بینیم که دوربین های مداربسته انواع و اقسام مختلفی دارند. دوربین های IP، داده ها را قبل از انتقال از طریق اینترنت به سرور شما رمزگذاری و فشرده می کنند و از VPN پشتیبانی می کنند و امنیت بیشتری دارند. کیفیت تصویر و زاویه دید بالای دوربین های مداربسته تحت شبکه یونی آرک دلیلی برای اثبات ادعای بالاست. دوربین مداربسته آنالوگ رایج ترین نوع تجهیزات امنیتی تصویری هستند،که نسبت به انواع تحت شبکه ارزان تر هستند و کارکرد آن ها نیز ساده تر است. در دوربین های تحت شبکه یا همان IP اطلاعات و تصاویر در دستگاه NVR ذخیره می شود. دوربین های بولت بدنه کشیده ای دارند و از نظر ساختاری بر اساس استاندارد های جهانی ضد آب طراحی می شوند. همچنین این شرکت استاندارد آی پی 66و آیپی 67 را که جزو اولین شرکت های دست یافته به آن بود را در دوربین های خود مورد استفاده قرار داد که به واسطه آن توانست محبوبیت زیادی را در سراسر جهان کسب نماید.

دوربین مداربسته که داده های تصویری یا ویدیویی در آن به شکل امواج آنالوگ ایجاد و ارسال می شود. خریداران و کاربران عزیز، اگر می خواهید بهترین برند تولیدی دوربین مداربسته را بشناسید و مقایسه آنها با سایر برند ها را مطالعه کنید، به صفحه بهترین برند های دوربین مداربسته مراجعه کنید. به این دسته از لنز ها وریفوکال موتورایز نیز می گویند. این لنز ها دارای فاصله کانونی ثابتی هستند و زاویه دید آنها و نیز منطقه تحت پوششان قابل تغییر نمی باشد. دوربین های مداربسته چشم ماهی، لنز ثابتی دارند و برای این که آن ها را به خوبی به کار ببرید، نیاز است در مرکز سقف یک محیط آنها را نصب کنید. نصب دوربین های IP آسان تر از دوربین های آنالوگ است. در حال حاضر برند های مانند هایک ویژن و داهوا با توجه به کیفیت و کاارایی بالایی که در ساخت محصولاتشان استفاده می کنندنسبت به برند های دیگر بازار از قیمت بالاتری برخوردار می باشند.

بسیاری از بزرگراهها که ترافیک شبکههای گسترده نظارت بر سامانهها، با استفاده از تلویزیون مدار بسته برای تشخیص گرفتگی و تصادفات اطلاع میدهد. از مزیت های آموزش نصب دوربین مدار بسته در منزل، میتوان به کنترل و مدیریت خانه در هنگام سفر اشاره کرد. نصب میشوند. ویژگی اصلی که باید درباره این نوع دوربینها بدانید این است که آنها فاقد لنز میباشند و تهیه لنز باید به طور جداگانه انجام گردد. شرایط نوری فضای محل نصب دوربین به چه ترتیب خواهد بود؟ کاربرد دوربین مداربسته دام، بیشتر برای فضاهای داخلی ساختمان ها می باشد؛ به عنوان مثال می توان آن ها را در فروشگاه ها، پارکینگ منازل، بیمارستان ها، ادارات، هتلها و مکان های عمومی استفاده و نصب نمود. اگر سری به بازار سیستم های امنیتی و نظارتی زده باشید؛ متوجه این موضوع شده اید که دوربین های مدار بسته دارای قیمت های ثابتی نیستند. دلیل نامگذاری دوربین بالت به این نام، به خاطر شکل استوانه ای و گلوله مانند آن می باشد. منظور از وریفوکال، لنز متغیر است و موتورایز نیز به دلیل خودکار بودن آنها استفاده می شود. همان طور که از نام دوربین دیجیتال مشخص است، دوربین های آی پی برای انتقال اطلاعات از دوربین به پردازش گر از امواج دیجیتال در بستر شبکه استفاده می نمایند.

دسته ی دیگر دوربین های مداربسته از لحاظ تکنولوژی، دوربین های تحت شبکه یا آی پی می باشند؛ این دوربین ها نسل جدید دوربین های مداربسته هستند. در این دسته از دوربین های مداربسته، موتور قرار داده شده است. دوربینهای مداربسته، دوربینهایی هستند که در محل مورد نظر نصب شده و تصاویر را ضبط میکنند. این دوربین ها بیشتر برای نصب بر روی سقف طراحی شده و در اشکال فانتزی متفاوتی در بازار وجود دارند. استفاده از دوربین مداربسته در مجتمع های ورزشی ، مناطق توریستی ، رستوران ها و… در مواقعی که نیاز است تصاویر دوربین های مدار بسته به صورت همزمان دریافت و مشاهده گردد استفاده از دوربین مدار بسته اسپید دام کاربرد دارد. منظور از دوربین مداربسته بولت دوربین های استوانهای شکلی هستند که در محیط های مختلفی به کار می رود.

کیفیت تصویر دوربین های تحت شبکه آی پی بسیار بالا می باشد و نسبت به دوربین های آنالوگ مزیت های خیلی بیشتری دارند؛ به عنوان مثال دوربین های تحت شبکه یا آی پی قابلیت پردازش تصاویر و ارائه عملکرد های هوشمند دارند. دستگاه ضبط تصاویر دوربین تحت شبکه nvr یا نتورک ویدیو رکوردینگ نام دارد. زیرا برای دیدن ویدیوها بصورت زنده و یا فیلم های ضبط شده در هارد دیسک دوربین ها به آن نیاز دارید. دوربین مداربسته بی سیم: دسته ای از دوربین های مداربسته که اطلاعات تصویر آنها به صورت بی سیم انتقال پیدا می کند. از مزایای این دوربین ها می توان به برد بالایی که نسبت به سایر دوربین ها دارند اشاره نمود و به همین دلیل است که دوربین های بولت در مکان هایی که بزرگ هستند مانند پارکینگ ها یا حیاط های گزینه مناسبی می باشند. این دسته از دوربین ها با نام های مختلفی شناخته می شوند؛ به آن ها دوربین گردان، دوربین چرخشی و PTZ نیز می گویند. دوربین دام:نام این دوربین ها از قالب گنبدی شکلی که درون آن قرار گرفته اند گرفته شده که هدف از گنبدی ساختن شکل آن ها این است که جهت دوربین توسط جنایت کاران به راحتی قابل تشخیص نباشد .