سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

محتوای همیشه سبز محتوایی بسیار تاثیر‌گذار، بنیادی و عمیق با طول عمری یک یا دو ساله برای بسیاری از صنایع است. برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد. اما در‌مقابل، عبارت “اهمیت بهینه سازی موتور‌های جستجو” نمونه مطلوبی از یک محتوای همیشه سبز است و هرگز کارایی خودش را از دست نخواهد داد. Spam Score یا امتیاز هرزنامه نشان‌دهنده درصد سایت‌هایی با ویژگی‌های مشابه است که به جریمه و پنالتی شدن توسط گوگل منجر خواهد شد. اسپم اسکور یا امتیاز هرزنامه بر پایه 27 ویژگی مشترک بین میلیون‌ها سایت جریمه شده توسط موتور‌های جستجو، محاسبه می‌شود. هر‌چه سایت شما امتیاز بالا‌تری کسب کند، احتمال اسپم بودن و در‌نهایت پنالتی شدن آن بیشتر است.

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت

به طور کلی در آموزش سئو ابزار های مختلفی برای پیدا کردن کلمات مترادف وجود دارد، اما بهترین ابزار را می توان پیشنهادات یا ساجست های گوگل معرفی کرد. امروزه سرعت‌ سایت‌ یکی از مهم‌ ترین فاکتور ‌ها برای رتبه گرفتن از گوگل است، که برای افزایش آن بیش از پیش باید به رعایت قوانین و استانداردهای سئو تکنیکال نیاز داریم. حال سایت هایی که از تعداد کلمات کلیدی زیادی استفاده می کنند، از طرف گوگل جریمه می شوند و رتبه آن ها کاهش می یابد. در مقابل سایت هایی که از کیفیت مقالات خوبی برخوردارند به جایگاه مناسبی در سرچ گوگل می رسند.

بسیاری از صفحاتی که در Featured snippet ظاهر می شوند رتبه اول گوگل را ندارند. بزرگترین مزیت داشتن یک Featured snippet این است که می توانید نسبت به رقبای خود برتری کسب کنید، حتی اگر صفحه شما رتبه پایین تری داشته باشد. این بدان معنا نیست که هر محتوایی به بروزرسانی مکرر نیاز دارد، اما بسیاری از آنها نیاز دارند. به روز رسانی منظم محتوا یک تکنیک مهم سئو (اما اغلب نادیده گرفته شده) است. بسیاری از بازاریابان قبلاً فکر می کردند که محتوا و سئو بازیگران جداگانه ای هستند. بیایید دریابیم که چگونه می توانید از همکاری این دو عنصر بهره مند شوید.

سلام دوست عزیز
1- ایجاد ترافیک غیرواقعی برای سایت کمکی به بهبود رتبه سایت شما نخواهد کرد. گوگل قادر به تشخیص ربات از کاربر واقعی بوده و الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای مقابله با این روش‌ها طراحی کرده است. 2- معیار گوگل محل قرار گیری محتوا در تگ‌های HTML و موقعیت نمایش آن به کاربر است. درج تگ h1 در پایین صفحه استراتژی درستی نبوده و به این معنی نیست که محتوای صفحه از آنجا آغاز می‌شود. این همان بچه شرِ مدرسه است که مدیر بارها به او برای اخراج شدن اخطار داده و حتی گاها هم او را تنبیه کرده است. یک سئوکار کلاه سیاه دائماً از روش‌های سئو کلاه سیاه برای بهینه سازی سایت استفاده می‌کند.

  • مثلا در دسته بندی “آموزش طراحی سایت” کلیه مقالات مرتبط با این موضوع نمایش داده شده و هیچ صفحه دیگری با همین کلمه کلیدی در سایت ایجاد نمیکنیم.
  • با رعایت کامل نکاتی که در چک لیست سئو رعایت شده است می‌توانید سایت خود را در موتور جستجوی گوگل ارتقا دهید.
  • Knowledge Graph گوگل سیستمی از اطلاعات است که گوگل از آنها در جهت ارتقا کیفیت پاسخ دهی به کاربران بهره می برد.
  • زمانی که سایت شما پنالتی می‌شود، دیگر در نتایج گوگل نمایش داده نمی‌شود یا در صفحات آخر نمایش داده می‌شود.
  • دوره‌های  آموزش سئو دی ام روم دقیقا همان فیلتری است که می‌تواند شما را پس از آموزش مستقیما به بازار کار معرفی کند و کسب درآمد از سئو را آغاز کنید.
  • برای انتخاب کلمه کلیدی هدف، باید از اصول جستجوی کلمات کلیدی که در فصل قبل به طور گسترده به آن پرداختیم پیروی کنید.
سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبه‌های فنی و تکنیکی یک وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. ارکان تکنیکال سئو، قابل فهم ساختن هرچه تمام‌تر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز سریع و آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا راحت‌تر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. دلیل نام‌گذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست. اگر امکان بررسی و تجزیه تحلیل نحوه عملکرد خود را نداشته باشید تمام وقت و انرژی‌ای که برای انجام این مراحل انجام داده‌اید به هدر خواهد رفت. نصب و استفاده از ابزارهای آنالیز وب نظیر گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس یک امر ضروری برای هر وبسایتی است.

ناوبری یا بردکرامب صفحات (Breadcrumb)