آموزش تصویری تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال انزل وب

در این مطلب در قالب یک ویدیو علت باز و بسته نشدن درب دی وی دی رایتر و نحوه تعمیر آن آموزش داده شده است. البته به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از تعمیرکاران، تعمیر دی وی دی رام را تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نمی دانند و اقدام به تعویض آن می کنند. در نمایندگی تعمیر کامپیوتر لنوو جهت کاهش هزینه های مشتریان در ابتدا تلاش می شود با تعمیر دستگاه، مشکل را برطرف کرد تا نیازی به تعویض کامل DVD رام نباشد. سی دی رایتر یا دی وی دی رایتر از جمله دستگاه هایی هستند که به شما اجازه می دهند توسط یک لپ تاپ به محتویات یک سی دی یا دی وی دی دسترسی داشته باشید. کابل اتصال دی وی دی رایتر به لپ تاپ یا همان آداپتور، مهمترین بخش این تبدیل کردن است. سایتی برای دور بودن از هرچی مشکل و سختی و ارور های جور واجور !!

آموزش تصویری تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال انزل وب لازم به ذکر است در صورتی چراغ LED دی وی دی رایتر روشن نشود و صدای موتور آن شنیده نشود امکان دارد کابل پاور دستگاه قطع شده باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید کیس را باز کرده و کابل اتصال آن به منبع تغذیه کامپیوتر را جدا کرده و دوباره متصل کنید. اکسترنال External یعنی خارجی و اینترنال Internal یعنی داخلی ( می دونم می دونی ، بغل دستیت شاید ندونه بنده خدا ) . تفاوت اصلیشون اینه که رایتر اینترنال داخل کیس و به صورت ثابت نصب میشه ، اما رایتر اکسترنال رو می تونید خارج از کیس و از طریق پورت USB به لپ تاپ و یا کامپیوتر وصل کنید .

  • اگر از سالم بودن درایو CD/DVD اطمینان دارید ولی آیکون مربوط به آن در ویندوز ناپدید شده است، به عنوان آخرین راه حل میتوانید از نرم افزار CD-DVD Icon Repair برای بازگردانی آن استفاده کنید.
  • این بخش برای خواندن اطلاعات از روی دیسک، بر روی دی وی دی  در حال چرخش حرکت می‌کند.
  • انواع مختلف دی وی دی رایترها موجود می باشند که استفاده از آنها راحت می باشد و فقط کافیست از اطلاعاتی که ، در مورد قابلیت هایی که به شما عرضه می کنند مطلع باشید.
  • بسیاری از انواع دی وی دی رایترها ، قادرند بدون هیچ مشکلی ، اطلاعات ثبت شده روی دی وی دی های دولایه DVD+R DL DVD-R/DL را نیز بازخوانی نموده و اطلاعات جدید را نیز ثبت نمایند .
  • ال جی با شعار NONSTOP PLAYABILITY این تکنولوژی رو معرفی میکنه .
  • در صورتی که می‌خواهید از قطعات دیگر هم استفاده کنید، می‌توانید به مطلب آموزش تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال مراجعه کنید.
دی وی دی رایتر اکسترنال از جمله محصولات کاربردی و خاصی به شمار می‌رود که احتمال دارد هنوز به آن نیاز پیدا کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات خودتان را روی دیسک‌های دی وی دی یا سی دی ذخیره کنید، می‌توانید درایو نوری اکسترنال خریداری کنید. دی وی دی درایو اکسترنال به راحتی قابل حمل است و خیلی راحت می‌توانید آن را به کامپیوترهای مختلف متصل کنید. اکثر لپ‌ تاپ‌ های امروزی از درایو نوری استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل دی وی دی رام اکسترنال می‌تواند به شما کمک کند. اگر در سال‌های دور کلی فیلم روی دیسک‌های DVD ذخیره کرده‌اید، با استفاده از دي وي دي رام اکسترنال می‌توانید آن ها را روی کامپیوتر خودتان ذخیره کنید.

سی دی cd کمیاب دنیا تاجیک

نرم افزار رایانه‌ای نیز اغلب روی یکی از این دیسک‌ها قرار می‌گیرد، بنابراین برای نصب نرم افزار هم، به درایو نوری نیاز دارید. اکثر درایوهای مدرن به شما این امکان را می‌دهند تا بر روی یک دیسک خالی، داده‌های دلخواه خود را ثبت‌ کنید که به این عمل “رایت کردن” می‌گویند. بنابراین می توانید CD های موسیقی مورد علاقه خود را بسازید و یا یک نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم ایجاد کنید. همانطور که گفته شد، درایو نوری داده‌های دیسک‌های نوری را از طریق فناوری پرتوی لیزر می‌خواند و رایت می‌کند.

منوی سایت

وقتی سی دی و دی وی دی باشه قطعا باید درایو نوری هم باشه تا اطلاعات شون رو بخونه . قبلا ، یعنی همین ۵ ، ۶ سال پیش CD-ROM بود ، CD-Writer بود ، DVD-ROM هم بود . سی دی رام و دی وی دی رام ، وظیفشون فقط خوندن اطلاعات از روی سی دی و دی وی دی بود و نمی تونستن رایت کنن .

دی وی دی رایتر اکسترنال HZ-ZY11 USB3.0