+20 سوال گوگل ادز که باید پاسخ آنها را بدانید!

بهترین راه برای تست نمایش آگهی و موقعیت نمایش آگهی استفاده از ابزار ad preview and diagnosis است که از طریق کلیک بر روی Tools در بخش Planning در دسترس است. پس باید به جای تمرکز بر موتور جستجو ، محتوایی کاربر پسند تولید کنید. تا جای ممکن بهتر است کلمات کلیدی منفی را در ابتدای شروع تبلیغات وارد کنید تا از دریافت کلیک های غیر مرتبط جلوگیری کنید. به جای “تبلیغات” نام کمپین مورد نظر رو وارد کنین. در تنظیمات گوگل ادز نام ایران وجود ندارد تا آن را به عنوان موقعیت مکانی مورد نظر برای نمایش تبلیغ، انتخاب کرد. به شما اطمینان میدهم که استفاده از تگ منیجر بهترین و سادهترین راه برای راهاندازی تگهای کانورشن و ریمارکتینگ در گوگل ادز است. پیشنهاد میکنم حتماً مقاله «گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد؟ تگ منیجر یکی از مهمترین و کاربریترین ابزارهایی است که به شما اجازه میدهد هر نوع تگی از هر ابزاری که دلتان میخواهد را با چند کلیک به سایت یا اپلیکیشن خودتان اضافه کنید. در ادامه، روشهای اضافه کردن این تگها را باهم بررسی میکنیم. البته در مورد استراتژیهای قیمتگذاری در گوگل ادز در ادامه این سری به طور مفصل صحبت میکنیم.

تحریم گوگل ادوردز برای ایرانی ها خیلی باعث ضربه به کسب و کار شد شاید براتون سوال باشد چه ارتباطی به ایرانی ها دارد؟ یعنی به گوگل بگویید که به عنوان مثال، هر فروش شما چه ارزش و سودی برای شما دارد. شما میتوانید به گوگل بگویید زمانی کاربر سایت را به عنوان مشتری نهایی در نظر بگیرد که روی دکمه یا لینک مشخصی از سایت شما کلیک کند. کاربر صفحه مشخصی از سایت ما را ببیند. کاربر روی دکمه یا لینک مشخصی کلیک کند. به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت برای ارائه خدمات سئو یا بالا آوردن چند کلمه کلیدی 20 میلیون تومان پیشنهاد بدهد، یا یک شرکت دیگر 10 میلیون درخواست کند. بر همین اساس بهترین کار ممکن این است که برای اجرای یک تبلیغ درست مدیریت داشته باشید. و این کار نمی انجامد مگر آنکه یک سایت بهینه گردد.

اصلاً آیا همه این کلمات به یک اندازه برای ما مشتری میآورند؟ ما که از ظاهر کلمات نمیتوانیم بفهمیم آیا قرار است برای ما فروشی حاصل کند یا نه؟ البته برای این کار، لازم است استراتژی قیمتگذاری خود را تغییر دهید و یکی از استراتژیهای هدفگیری بر اساس نرخ بازگشت سرمایه (Target ROAS bidding) یا هدفگیری برای به حداکثر رسیدن نرخ تبدیل (Maximize conversions) را انتخاب کنید. بودجه روزانه در یک تعریف ساده یعنی اینکه شما حداکثر چه میزانی میخواهید در روز هزینه کنید. ممکن است آگهی تبلیغاتی و در واقع وب سایت شما در یک روز حداکثر کلیک ممکن را دریافت کند و بودجه روزانه تبلیغات شما به اتمام برسد. شیوه کار این سایت به این صورت است که ابتدا کارفرما (شخصی که متون تایپی دارد) پس از عضویت در سایت، فایل خود را (که می خواهد تایپ شود)، به صورت رایگان در سایت بارگذاری می کند.

با توجه به نتایج بهتری که شبکه جستجو نسبت به شبکه نمایش خواهد داشت، پیشنهاد میکنیم تمرکزتان را روی تبلیغات در جستجو بگذارید. تبلیغ شما در شبکه ی جست و جو نمایش داده می شود. به عنوان مثال، فرض کنیم قرار است اگر کاربری روی دکمۀ «ثبت نهایی سفارش» در سایت شما کلیک کرد، شما او را مشتری نهایی درنظر بگیرید. شما در فرم خود یک دکمه «ثبت درخواست مشاوره» ایجاد کردهاید که اگر کاربر روی آن کلیک کند، درخواستش برای شما ارسال میشود. تا اینجا مفهوم نرخ تبدیل را برای شما توضیح و مزایای استفاده از آن را مورد بررسی قرار دادیم. به علاوه پذیرفتن و رد کردن درخواست لینک کردن اکانت ها به هم، آنلینک کردن اکانت ها و بررسی روش های تایید هویت کاربران و زمان وارد شدن کاربران متعدد بر روی اکانت گوگل ادوردز توسط کاربری که دستری ادمین دارد انجام می شود. پس از انتخاب کلمات کلیدی، وارد کردن کلمات در پنل تبلیغات گوگل، نگارش متن های تبلیغاتی و تایید تبلیغات توسط گوگل، چند ساعت زمان می برد تا گوگل سایت و تبلیغات را بررسی کرده و امتیاز کیفی شما را مشخص کند. در یک تعریف بسیار ساده، نرخ تبدیل یعنی اینکه شما به چند نفر از مخاطبانتان فروختهاید!

در هر صورت، باید در نظر بگیرید که رقبای شما هم برای به دست آوردن رتبه بالا در گوگل از طریق گوگل ادز در تلاش هستند و آن ها هم روی کلمات کلیدی شما تمرکز کرده اند. با این کار شما میتوانید میزان بازگشت هزینههای خودتان را اندازهگیری کنید و ببینید چه کلماتی واقعاً برای شما بصرفه هستند. همچنین می توانید از آموزش رایگان گوگل ادز ما استفاده کرده و خودتان کار تبلیغات در گوگل را انجام دهید. همین اشتباه ساده میتواند نتایج تبلیغات گوگل ادز شما را به طور کامل خراب کرده و بودجه تبلیغاتی سازمان را به نابودی بکشاند.

با این تفاسیر، نرخ تبدیل یعنی چند نفر از افرادی که وارد سایت شما شدهاند، عمل مورد نظر شما را انجام دادهاند. برای Responsive Adsمیتوانید چند عبارت و متن اضافه کنید. کد اصلی گوگل ادز است که قبل از هر کاری باید به سایت خودتان اضافه کنید تا بتوانید نرخ تبدیل را رصد کنید. همانگونه که در تصویر بالا هم مشاهده میکنید، شما میتوانید کانورشن را برای رصد کردن فروش، کلیک، مشاهده صفحه یا ثبت نامها راهاندازی کنید. برای فعال و غیر فعال کردن تبلیغ می توانید از این بخش استفاده کنید. در این صورت، با هر بار کیک کاربر روی این دکمه، تگ شما فعال میشود (اصطلاحاً فایر میشود) و گوگل میفهمد یک تبدیل اتفاق افتاده است.

فرمت تبلیغ گوگل به حالت لینک است و شما این امکان را دارید تا مشخص کنید که با کلیک روی این لینک چه صفحه ای از سایت نمایش داده گوگل ادز در ایران شود. مثلاً اگر بازار هدف شما فقط بانوان یا کودکان باشند، امکان محدود کردن تبلیغات به این قشر خاص نیز وجود دارد. نکته: اگر هدلاین و دیسکریپشنی است که شما میخواهید محل نمایشش را حتما در تبلیغ مشخص کنید، با زدن پین که در کنار هر Headline و Description است، میتوانید این کار را بکنید. روشهای سنتی تبلیغات اگر چه از کار افتاده اند و مخاطبین کمتری دارند اما هنوز هم فعالیت خود را در این زمینه انجام میدهند و افرادی که از سایت های تبلیغاتی رایگان بی خبر هستند بسیاری از وقت و هزینه خود را صرف تبلیغات از روشهای سنتی میکنند. بعد از همه ی این ها ، اگر شما به درستی این کار را انجام دهید ، ادوردز می تواند کسب و کار شما را دگرگون کند . پس اگر قصد دارید از این روش تبلیغاتی برای افزایش فروش خود استفاده کنید، حتماً باید از تخصص آژانسی که با آن کار میکنید مطلع شوید.

شما میتوانید با شرکت در این دوره آموزش کامل کار کردن با تبلیغات گوگل، ترفندهای گرفتن امتیاز بیشتر و کسب جایگاه اول با هزینه کمتر و… شما حتی ممکن است با پیشنهاد مبلغ بالاتری نسبت به رقیبتان، بازهم در الویت قرار نگیرید و گوگل رقیبتان را بر شما حتی با مبلغ پیشنهادی کمتر ترجیح دهد. بنابراین نمایش تبلیغ در گوگل رایگان است و اگر کسی بر روی آگهی شما کلیک نکند، با اینکه تبلیغ شما دیده شده است، گوگل از حساب شما پول کم نمیکند. همچنین، میتوانید برای تکمیل نظرسنجیهای آنلاین، تکمیل پیشنهادها و دریافت آنلاین پول اقدام کنید. قاطعانه میتوان ادعا کرد که اگر در انتخاب کلیدواژههایی که برای آنها وارد مزایده شده و پول میدهید، هوشمندانه عمل کنید و بیجهت سرمایهتان را هدر ندهید، میتوانید از مزایا و منافع ملموس گوگل ادوردز بهرهمند شوید.

برای این کار کافی است «کد کلیک» را به دکمه یا لینک مورد نظر خود اضافه کنید. کافی است کد بازدید را در این صفحه به سایت خود اضافه کنید. برای شروع لازم است این کد را به تگ head صفحه اصلی سایت خود اضافه کنید. هنگام بهینه سازی کمپین های نمایش ، باید مرتباً گزارش ها را مرور کرده و مکانهای اجرایی قوی را به کمپین های مکان یابی مدیریت شده اضافه کنید. زیرا به خواسته شما عمل کرده است. کتابچه به جاهای دور دست نمیرسید، شما تعداد مشتریان دلخواه خود را به دست نمی آوردید؛ اما تبلیغات اینترنتی و داستان سایت اطلاعات مشاغل متفاوت است؛ در یک سایت اصناف با لوگوی اینمادی که به شما اطمینان میدهد مورد اعتماد مسئولان رسانه های دیجیتال است، دایرة المعارفی نیست دیگر محدودیت چاپ دارد؛ زیرا کاغذی نیست. ۴- درج آگهی یکی از روشهای ساده و بدون هزینه معرفی محصول است و میتوان به جذب مخاطبان بیشتر و افزایش درآمد اینترنتی امیدوار بود و این کار یکی از راههای ارزان بازاریابی اینترنتی محسوب می شود .

هنوز به عالی بودن تبلیغات گوگل ایمان نیاوردهاید؟ به عنوان مثال، فرض کنیم کاربر پس از اتمام خرید یک محصول، وارد صفحهای میشود که در آن موفقیت آمیز بودن سفارش را اعلام کردهاید. بیایید فرض کنیم که شما به دنبال یک تور گردشگری به استانبول با قیمت مناسب هستید. خوشبختانه باید گفت که گوگل یک راه کار مناسب برای این کار در نظر گرفته است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد. Scott Merck صاحب این کسب و کار، به محض اینکه کاملا آماده تحویل کار است، تبلیغات گوگل را آغاز میکند و زمانی که نیاز به استراحت و یا مسافرت دارد، به طور موقت تبلیغات گوگل را متوقف میکند. در دوره جامع گوگل ادز که در آکادمی نوین برایتان آماده کردهایم، همه چیز گوگل ادز را به شما آموزش دادهایم.

هدف شما این است که وقتی کاربران روی تبلیغ شما کلیک کردند و وارد سایت شدند، فرم درخواست مشاوره شما را پر کنند. در این روش تبلیغات شما از بین 1تا 10 رتبه بندی می شود و هرچقدر امتیاز شما به 10 نزدیک تر باشد یعنی اینکه تاثیر بیشتری را روی مخاطب داشته اید. قطعا تا به حال یک بار از وب سایت یوتیوب استفاده کرده اید. امیدواریم که از خواندن سوالات گوگل ادز لذت برده باشید و پاسخ خود را دریافت کرده باشید. ما در این مقاله بهترین سایت های ایرانی و خارجی برای تبلیغات سایت تان را به شما معرفی کرده ایم و شما میتوانید از طریق لیست قرار داده شده در این صفحه کاربران بیشتری را از سایر سایت ها به سایت تان هدایت کنید و کسب و کارتان را بهبود بخشید.

در ادامه چگونگی فعال کردن کانورشن را به شما آموزش میدهیم. چگونه نرخ تبدیل را برای کمپینهای خودمان فعال کنیم؟ با توجه به اعمال محدودیت برای سایتهای داخل ایران توسط گوگل، امکان نمایش تبلیغات در سایتهای معدودی به زبان فارسی وجود دارد. ردیابی تبدیل به شما امکان پیگیری فروش (یا فعالیتهای دیگر) در وبسایت شما را میدهد. چراکه از همان ابتدای مقاله از مزایای رصد کردن نرخ تبدیل صحبت کردهایم. در این روش شما با استفاده از سیستم رصد کردن نرخ تبدیل در گوگل ادز، نرخ تبدیل را برای سایت خودتان راهاندازی کنید. آیا صفحه فرود شما برای تبدیل کاربر به مشتری بهینه شده است؟ اینکه چطور میتوانید اولین کمپین خودتان را ایجاد کنید، تا راهاندازی کمپینهای حرفهای که بر اساس نرخ تبدیل و حتی ارزش مالی تبدیلها بهینه میشوند. قطعاً برای شما هم سوال پیش آمده که چطور تبلیغات در گوگل کنیم؟ دومین راهی که گوگل ادز پیش روی شما میگذارد، این است که تگهای کانورشن را برای توسعهدهنده سایت خودتان ایمیل کنید. برای مشاهده خدمات اینجا کیلک کنید یا با شماره 63404-021 داخلی 3 تماس برقرار نمایید. ممکن است هدف شما این باشد که کاربر پس از ورود به سایت با شما تماس بگیرد، فرم مشاوره شما را پر کند یا حتی از صفحه خاصی بازدید کند.