چگونه UTC را راه اندازی کنیم؟

برای انتقال تصویر شما باید حتما از اپلیکیشن های مخصوص دوربین مدار بسته برای انتقال تصویر استفاده کرده و آن ها را بر روی گوشی موبایل یا لپتاپ نصب کنید . آیا انتقال تصویر روی موبایل و تبلت در قیمت خرید دوربین مدار بسته تاثیر گذار است؟ دوربین های بر پایه IP را میتوان با استفاده گوشیهای موبایل هم مورد استفاده قرارداد و حتی بر روی دوربین های آنالوگ هم قابلنصب است، برای اینکه این دوربین ها نیازی به کابلهای جداگانه برای این استفاده از این نوع ویژگی ندارند. استفاده از این نوع دوربین در مکانهایی که محدودیت برای سیم کشی دوربین وجود دارد مناسب میباشد. برای ایمن نگه داشتن سیم ها، کانال کشی کرده و کابل ها را داخل آن قرار دهید.

نویزهای مختلف الکترومغناطیسی و نویزهای ناشی از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی بر کیفیت دوربینهای مداربسته آنالوگ میباشند. همچنین اکثر دوربینهای مداربسته با شدت نورهای مختلف میتوانند تصویر ایدهآل ارائه کنند . ویژگی اصلی این دوربین، زوم دقیق و باکیفیتی است که میتوانند بر روی سوژه موردنظر بهراحتی انجام دهند. اما این مسئله خیلی مورد اهمیت نیست برای اینکه خاصیتی که دوربین های وایرلس دارد، میتواند این مشکل را راحت بپوشاند زیرا این دوربین ها دارای انعطافپذیری بالایی در نصب میباشند و مشکلی بعداً به وجود نمیآورد. نصب آنها آسان است ، زیرا برای انتقال منبع ویدیوی خود نیازی به کابل ندارند اما همچنان باید به برق وصل شوند.

با استفاده از این تنظیمات می توان بدون دسترسی مستقیم به منوی دوربین، بخش های مختلف آن را تنظیم نمود. اما جنس بدنه این دوربین فلزی است که باعث مقاومت و دوام عمر آن میشود. ZOOM CAMERA : این دوربینها در ظاهر شبیه دوربینهای با کسی بوده و تفاوتشان با دوربینهای دیگر این است که دارای لنز با فاصله کانونی متغیر هستند. این شرکت از سال 1996 آغاز به کار نموده و در زمینه گسترش و پیشرفت تکنولوژی تحت شبکه فعالیت می کند. دوربین مدار بسته به انگلیسی Closet Circuit Television یا به اختصار CCTV نام دارد دلیل استفاده از دوربین های مداربسته بیشتر برای حفاظت، نظارت یا سیستم های مانیتورینگ استفاده می شوند.امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون از سیستم های امنیتی ، استفاده از دوربین مداربسته بیش از پیش احساس می شود و با نصب دوربین مداربسته ، تمامی ادارات ، شرکت ها و منازل می توانند به صورت 24 ساعته نظاره گر پرسنل ، انبار و … همه NVR ها با دوربین های ۴K سازگار نیستند و حتی بسیاری از سیستم های سازگار با دوربین های ۴K با افزایش تعداد دوربین ۴K، دچار مشکل می شوند یعنی سیستمی که بار بیش از حد دارد، ممکن است هنگ کرده و پاسخی نشان ندهد.

دوربین های مداربسته روز/شب نورافکنهای مادونقرمز ندارند برای اینکه بتوانند در تمامی شرایط روز، از صبح تا شب و حتی در تاریکی مطلق سایت binacctv را فیلمبرداری کنند. این دوربین ها قادر هستند تا تصاویر را در شرایطی که کاملاً تاریک است مانند اتاقها و راهروهای که نوری در آنجا وجود ندارد یا محیطهایی که تاریکی مطلق وجود دارند( بیشتر از مورد قبلی)، با استفاده از عدسیهای مادونقرمز ضبط کنند. تمامی هزینه های نصب دارای تعرفه مشخص از اتحادیه هستند و این شرکت نیز خدمات و تعرفه نصب خود را مطابق با این قیمت ها و گاها پایین تر از آن نیز برای مشتریان انجام میدهد. این برند با وجود جدید بودن بسیار قوی ظاهر شد و توانست جمع بزرگی از مشتریان دوربین مداربسته را به خود اختصاص دهد. این امر هم برای محیط های داخلی و هم در مورد تجارت صدق می کند. لنزهای مختلفی در اندازه گوناگون در بازار موجود هستند که این امر انتخاب یک لنز مناسب را سخت مینماید.

تفاوت اصلی بین دوربین های داخلی و خارجی این است که دوربین های خارجی در برابر آب و هوا مقاوم هستند ، بنابراین می توانند در برابر باران ، آفتاب و گرد و غبار مقاومت کنند. این دوربین به دلیل نوع جنس بدنه، در مقابل ضربه و شرایط جوی بد مقاوم بوده و به راحتی آسیب نمی بیند. دوربین های خارجی بی سیم : دوربین های خارجی بی سیم مشابه دوربین های داخلی خود هستند ، اما بزرگتر و مقاوم در برابر آب و هوا می باشند. دوربین های مدار بسته بی سیم حرفه ای برای به حداقل رساندن زمان نصب ایجاد شده اند. ما در این مطلب به طور کامل تفاوت مابین رزولوشن های دوربین مدار بسته را به شما توضیح می دهیم و اطلاعات کاملی در مورد این دوربین ها به شما ارائه می دهیم. البته کارایی های بالای این دوربین ها که با کمترین هزینه به شما کاربرد های بالایی مثل مکالمه دو طرفه و دید در شب رنگی ، تعقیب سوژه می دهد. کاربرد عمده و اصلی دوربین مداتربسته در سییتم های حفاظتی می باشد. نصب انواع دوربین مدار بسته در محیط منزل و یا کار به عنوان یک عامل بازدارنده جدی برای مجرمان و هرکسی که فعالیت غیرقانونی انجام می دهد ، عمل می کند.

یک سر کابل ویدیویی به آداپتور و سپس به برق شهری وصل می شود. سر دیگر کابل، به کنترلر وصل می شود. این که آیا با اختلافات خانوادگی ، اختلافات بین کارکنان یا اختلافات بین کارمندان و مشتریان سر و کار داری ، با مراجعه به فیلم های دوربین مدار بسته می توانید واقعیت را کشف کنید! شاید بتوان این مدل را یکی از پرطرفدارترین دوربین ها، بین خریداران دانست. یکی دیگر از کاربردهای مسکونی برای فناوری دوربین مداربسته به عنوان ” پرستار بچه ” است. اساس کار کنترلر به این صورت است که ورودی آن به کابل تصویر دوربین مدار بسته وصل می شود. وقتی صحبت از تعداد انواع دوربین مداربسته به میان میآید، همیشه این موضوع اهمیت دارد، زیرا این دوربینها نیازهای مختلفی را برآورده میکنند.

دوربین های مداربسته استاندارد، میتوانند تا مسافت 40 فیت را تحت پوشش قرار دهند اما با خاصیت تغییر لنز این نوع دوربین میتوان، مسافت بیشتر از 40 فیت را نیز تحت پوشش قرارداد. لنز استفاده شده در بعضی از این دوربینها به صورت (ثابت) و در بعضی دیگر به صورت (متغیر) است. قدرت زوم این دوربینها با اعدادی مثل 22X 30X روی آن نوشته می شود. این دوربینها در جاهایی مثل آسانسورها، در بازکن ها و یا محل هایی با ابعاد کوچک کاربرد دارند. این دسته از دوربین های مدار بسته حرفه ای را می توان در صنایعی همچون کارخانه ها و کشاورزی به کار برد. با شواهد اضافی به دست آمده از دوربین مدار بسته ، کمک به زمان مکان ، مکان و از همه مهمتر مظنون ، می توان جرایم را آسانتر حل و پیگیری کرد. با استفاده از دوربین های مداربسته می توان از اموال خود محافظت کرد.

بسیاری نیز این گزینه را بهترین دوربین مدار بسته مدار برای محیط های داخلی می دانند ، زیرا می توان آن را در یک نقطه استراتژیک بر روی سقف نصب کرد تا تمام زوایای اتاق را پوشش دهد. یکی از دغدغه های اصلی کاربران پس از استفاده از محصول همین ایرادات و خرابی ها می باشد در این مقاله به توضیح نکاتی مفید در مورد تعمیر دوربین مدار بسته می پردازیم. بهترین راه برای امنیت منازل مسکونی و ادارات و محیط های باز نصب دوربین های مداربسته است چون همانند یک ناظر و شاهد هستند و سبب پیش گیری از جرم و نفوذ به مکان ها میگردد.دروبین های مداربسته اشکال مختلی از جلمه بولت،باکس،دام، اسپید دام در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه در بازار موجود است.دوربین های آنالوگ با کابل کواکسیال به دستگاه ضبط کننده یا همان DVR متصل می شوند.دوربین های مداربسته بی سیم یا تحت شبکه یا IP از جمله دوربین های مداربسته ایی هستند که از طریق کابل شبکه به دستگاه NVR DVR/ متصل می شوند.در این مقاله نصب دوربین های مداربسته بدون DVR را به شما شرح می دهیم.

SPEED DOME: به این دوربینها (PTZ) که مخفف عبارت (PANTILT ZOOM) است، نیز گفته می شود.این دوربینها از نظر ابعاد بزرگتر و از نظر قیمت گرانتر از دوربینهای دیگر هستند. دوربین های PTZ ( دارای کفه چرخشی با قابلیت زوم ) تیم امنیتی کنترل کاملی بر روی آن چیزی که ثبت شده است خواهد داشت. UTC برای ما این امکان را فرآهم می کند تا بتوان به منوی OSD نیز دسترسی داشت. در طول روز و شب ، آنها تصاویر ویدئویی شفافی ضبط می کنند که با تفاوت شرایط نور مبهم نمی شوند و این از طریق تراشه های تصویربرداری فوق العاده حساس حاصل می شود. کسب و کارهایی مانند بانک ها باید از دوربین های HD استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که تصاویر بازدیدکنندگان در محل با وضوح کامل ضبط می گردد.

با کمک این دستگاه امکان ضبط، پخش و انتقال تصاویر برای شما فراهم می شود. در صورتی که جرم و جنایت در محل زندگی و یا محیط کار شما اتفاق افتد ، داشتن یک دوربین مدار بسته واقعا لازم است زیرا راهی برای جمع آوری شواهد برای کمک به ” جستجوی دقیق ” آنچه اتفاق افتاده است را فراهم می کند. در صورتی که مراحل بالا را به خوبی انجام داده باشید با روشن شدن دستگاه DVR میتوانید تصویر دوربین را بر روی نمایشگر ببنید. اگرچه نصب دوربین مدار بسته دام، امکان تصویربرداری در زاویه 360 درجه را فرآهم نمی کند اما این دستگاه قادر است با سرعت بالا از تمام زاویه ها تصویربرداری کند.

آنچه که باید در نصب دوربین مدار بسته مورد توجه قرار بگیرد، تعداد و نوع دوربین های مورد نیاز، قیمت، محل مناسب برای نصب دوربین ها، نوع کابل و تجهیزات جانبی سیستم و … UTC توسط یک کابل هم محور به دستگاه ها متصل می شود و با باتری کار می کند. DVR را به پریز برق وصل کرده و آن را روشن کنید. نمای داخلی – راه پله اصلی یا راهرو : یک دوربین را در معابر اصلی داخل خانه خود قرار داده و حرکت برای شخصی که شناسایی نشده است را دشوار کنید. همانطور که از نام این محصول پیداست ، این دوربین ها به گونه ای طراحی شده اند که در شرایط سیاه به صورت بهینه عمل می کنند. که این یک مزیت برای سیستم های تحت شبکه بشمار می رود. اکنون دوربین مداربسته هایک ویژن با ارائه مدل های مختلف، به عنوان یک انقلاب جدید در حوزه امنیت محسوب می شود که می تواند کار را برای سیستم های نظارتی ساده تر کند و تمرکز آنها را بر روی مدیریت کردن جمعیت یک محیط شلوغ ساده تر کند. منوی OSD به صورت سخت افزاری روی دوربین مدار بسته نصب می شود که بر اساس نیاز دوربین برای تصویربرداری می توان از طریق منوی آن اقدام کرد.

دوربین مدار بسته برای چه کارهایی مورد استفاده قرار می گیرد ؟ اگر برای نصب دوربین در منزل از دوربین بیسیم استفاده میکنید درست است که نیاز به کابلکشی ندارید، اما باید بدانید که؛ برای دسترسی به تنظیمات دوربین بیسیم و کانفیگ کردن آن نیاز به نصب یک نرمافزار یا اپلیکیشن بر روی تلفن همراه دارید. برند هایک ویژن اغلب دوربین های با لنز ثابت با فاصله کانونی 8/2، 6/3، 4 و 6 میلیمتر تولید و به بازار عرضه میکند که کاملا نیاز های مشتری را برطرف خواهد کرد. از برند هایی که این نوع محصولات را ارائه می دهند می توان به داهوا، هایک ویژن و ویووتک اشاره کرد. کابل کنترلر، به DVR متصل شده و این دستگاه هم به یک مانیتور به منظور نمایش تصاویر اتصال می یابد. برای راه اندازی فناوری آن بر روی دوربین مدار بسته نیازی به نصب مدار جدید یا تعویض آن نیست؛ از طریق اتصال کابل کنترل به دوربین مدار بسته، سیگنال های منوی بخش UTC انتقال می یابد. این دوربین ها هم میتواند بهصورت سیمی و وایرلس مورد استفاده قرار بگیرد، البته کارکرد اصلی این نوع دوربین ها، اینترنت است و تمامی تصاویر را براین بستر انتقال میدهند، بدون اینکه حجم وسیعی از نت را مصرف نماید.