هدف از نصب دوربین دوربین مداربسته در محل های مختلف چیست ؟

در مرحله بعد برای نصب دوربین ها مطابق تصویر آنها را یک به یک با کابل شبکه مناسب به دستگاه DVR متصل کنید. روش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه با آنالوگ متفاوت است چرا که در این روش دوربین ها مستقیما به دستگاه ضبط متصل نمی شوند بلکه باید هر یک از دوربین ها از طریق کابل شبکه به سوییچ وصل شوند. این دوربین ها می توانند فضایی گسترده را تحت پوشش قرار دهند و حتی در نور کم نیز کار می کنند. نحوه انتشار نور IR در دوربین های مداربسته قدیمی به نحوی است که منجر به ایجاد یک الگوی دایره ای شکل از نور بر روی تصویر می شود و روشنایی بیشتر در مرکز تصویر متمرکز است. باید فهمید که همه سنسورهای دیجیتال برابر نیستند. برای خرید بهترین دوربین مدار بسته، یکی از اصلی ترین مواردی که مشتریان عزیز باید به آن توجه کنند تا بتوانند بهترین دوربین مدار بسته را تهیه نمایند انتخاب به یک شرکت معتبر می باشد. همانطور که پیش تر هم گفتیم شما می توانید در روش دیگری خروجی سوییچ را به یک سیستم کامپیوتری متصل کنید. با خواندن این مطلب اموزشی آموزش جامع نصب دوربین مدار بسته در منزل شما در انتها قادر به انتخاب و نصب کامل دوربین مداربسته خواهید بود.

10.تنظیم در DVR یا NVR اخرین گام از آموزش نصب دوربین مدار بسته میباشد که برای تشخیص حرکت، آلارم، ضبط و … بهطور مسلم پاسخ این سؤال منفی هست بنابراین مخالفین نصب دوربین معتقدند از طریق مجاری قانونی امکان درخواست جمعآوری آن دوربینها میسر میباشد و به نظر اینجانب نیز نظر مخالفین را با موازین حقوقی و شرعی نزدیکتر میدانم اما اینکه آیا این اقدام فینفسه مجرمانه است یا خیر باید به عرض برسانم عنصر قانونی در این خصوص مشاهده نشده است لذا در جرم بودن آن محل تردید میباشد اما اگر این اقدام مقدمه اقدامات مجرمانه دیگر باشد آن وقت موضوع دیگری خواهد بود مانند اینکه مدیر یا مدیران آن مجموعه عکسها و پرترههای تهیهشده را به نحوی منتشر نمایند و یا مرتکب اقدامات مشابه شوند آنوقت بهموجب مواد مربوط به جرائم رایانه در قانون مجازات اسلامی میتواند مجرمانه محسوب شود. پیش از آنکه به بررسی دوربینهای مداربسته و کاربرد هر کدام از آنها بپردازیم، لازم است تا تمام تجهیزات مربوط به پیاده سازی سیستم مانیتورینگ را مورد بررسی قرار دهیم. آنقدر قابل مشاهده است که بهعنوان یک عامل بازدارنده برای جنایتکاران عمل میکند. انواع دوربین مداربسته در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها با توجه به مکان و نوع استفاده، دارای ویژگیهای منحصربهفردی هستند.

این دوربین ها معمولا بر روی سقف یا دیوار نصب می شوند . پک دارای دو یا سه دوربین مداربسته (برای نظارت بر درب ها)، و یک دستگاه DVR (دی وی ار) با فضای ذخیره سازی (هارد دیسک) کافی برای ضبط دو یا سه هفته ویدئو است . هزینه ابتدایی راه اندازی این نوع سیستم ها بالا است. دوربین های مداربسته سیمی برای راه اندازی سیستم های مداربسته در محیط هایی نظیر خانه یا دفاتر اداری گزینه بسیار مناسبی هستند. امروزه استفاده از دوربین های مداربسته به صورت یک امر بدیهی در ساختمان ها در آمده است. همچنین این نوع دوربین مداربسته همانند سایر دوربین ها قابلیت دید در شب را نیز دارد و از نظر کیفیت ثبت تصاویر از 1 تا 12 مگاپیکسل را در برمی گیرد.استاندارد IP در دوربین مداربستههمچنین این نوع دوربین مداربسته همانند سایر دوربین ها قابلیت دید در شب را نیز دارد و از نظر کیفیت ثبت تصاویر از 1 تا 12 مگاپیکسل را در برمی گیرد. نوع دیگری از این پایه ها موجود هستند که می توان آداپتور و اتصالات را در داخل آن ها نصب کرد.

ضبط تصاویر در اماکن عمومی مانند خیابان ها، مجتمع های تجاری و اماکنی که به طور عمومی در آن تردد روزانه بالایی صورت می گیرد، ممنوع نیست. اما ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا استفاده از این دوربین مداربسته جرم است؟ نصب این دوربین مستلزم طی کردن مراحلی است که به صورت خلاصه در این بخش به آن می پردازیم. پس از ورود برای اضافه کردن دوربین ها به این برنامه گزینه Add new device را انتخاب کنید تا صفحه ای مانند تصویر 2 برایتان نمایش داده شود. با دقت در جاگذاری دوربین ها میتوانید کمترین تعداد دوربین جهت پوشش دهی کامل محیط منزل یا محل کارتان را به کار ببرید.

9. با دریافت گواهینامه ی مهارت فنی و حرفه ای و مراجعه به اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت کرده و به تاسیس مغازه تعمیر ، نصب ، سرویس و نگهداری اقدام کند. برای دسترسی به لیستی از بهترین برندهای دوربین مداربسته و بهترین مارک دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته پاساک مراجعه فرمائید. از زمانی که برای اولین بار دوربین مداربسته وارد بازار ایران شد، کمتر کسی تصورش را می کرد که بجز سازمانهای دولتی حساس در کشور، نصب دوربین در سطح شهر، فروشگاه ها، پمپ بنزین ها، منزل و خلاصه هر نقطه ای که فکرش را بکنید، بصورت گسترده انجام شود.

پس از مشخص کردن تعداد دوربین ها باید مسیری را برای عبور کابل و پنهان کردن آنها در نظر بگیرید و متراژ سیم مورد نیازتان را اندازه گیری کنید. دوربینهای کوچک برای جاسازی و رصد کردن فضای مورد نظر شما بدون جلب توجه بسیار مناسب و کارآمد خواهند بود. شما می توانید از هر سیم کارتی مانند ایرانسل ،همراه اول یا رایتل در این دوربین ها استفاده کنید. به عنوان مثال برخی افراد می خواهند که دوربین های آن ها اصلا قابل مشاهده نباشد ، در حالی که برخی دیگر از افراد می خواهند که دوربین های آن ها بسیار دیده شود. یک سر سیم آداپتور را به پشت دوربین مدار بسته و سر دیگر را (دوشاخه) به پریز برق متصل کنید. تنظیمات اینترنت دوربین مدار بسته باید روی دستگاههای ذخیرهساز آن انجام شود. ساکنین ساختمان می توانند با امضای توافقی میان خود، کارِ نصب دوربین در آسانسور را انجام دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم دیگر مقالات ما را نیز در این خصوص مانند آموزش نصب رام ، نصب پرینتر و بهترین مکان نصب مودم مطالعه فرمایید. در این خصوص همچنین به قسمت دوم نظر ۱۴۸/۷ – ۱۸/۷/۱۳۹۱ ا.ح.ق مندرج در زیرنویس ماده ۳ همین آییننامه مراجعه نمایید.

متاسفانه در ایران قانون مشخص و واضحی برای استفاده از دوربین های مداربسته وضع نشده است. اگر دوربین مداربسته شما از آداپتور برق استفاده می کند نیاز است تا دوربین مداربسته را در نزدیکی پریز برق نصب کنید. پس از انجام مراحل ذکر شده باید تصمیم بگیرید که تصاویر دوربین های شما توسط یک سیستم کامپیوتری ذخیره سازی شوند یا توسط دستگاه NVR. این حقوقدان در تشریح چالشهای نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمانهای مسکونی، اظهار کرد: نکتهای که وجود دارد و موجب مقاومت برخی مالکان برای نصب دوربین مداربسته میشود، این است که اختیار کنترل دوربین در ساختمان به چه کسی داده شود؟

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند و از نظر قیمت و نوع کابل کشی و نصب با هم متفاوتند. پاسخ این سوال بسته به اطلاعات و توانایی های شما دارد . مکانی را هم برای قرار داد دستگاه ضبط و مانیتور انتخاب کنید و مسیر های کابل کشی را مشخص کنید. ولی برای آشنایی با آن می توانید از مقاله نحوه راهاندازی و تنظیمات DVR و همینطور آموزش تصویری تنظیمات دستگاه NVR کمک بگیرید. دوره آموزش نصب دوربین مداربسته شامل روشهای نصب دوربینهای آنالوگ و آموزش انتقال تصویری و تنظیمات DVR و NVR است. یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین این دوربین با دوربین مداربسته آنالوگ وجود دارد این است که قابلیت عملکرد در شبکه ها می باشد.

بنابراین اهمیت استفاده از دوربین های مداربسته در اماکن یک امر غیرقابل انکار است. داهوا در سال 2002 میلادی با تولید DVR های 8 کانال Real-time آغاز به کار کرد و تا سال 2003 موفق به تولید دستگاههای 16 کانال Real-time شد.از سال 2006 با تغییر در ساختار شرکت موفق به راه اندازی خط تولید در تمام زمینه های حفاظتی از جمله دوربين مداربسته ، DVR ، دوربين هاي تحت شبكه ، سرور وغیره شد. اگر از دوربین های مدار بسته وای فای استفاده می کنید می توانید با نصب اپلیکیشن هایی که در این زمینه طراحی شده اند دوربین های امنیتی خود را از طریق گوشی چک کنید. در این زمینه بهترین کار این است که از شرکتها و موسسات دارای صلاحیت و تجربه کافی استفاده شود تا اینگونه اختلافات و مشکلهای احتمالی حقوقی به حداقل برسد. توجه کنید که باید فیش BNC را به درگاه ورودی دی وی آر (Input) متصل کنید تا تصویر دوربین مداربسته را ببینید. مزایای نصب دوربین مداربسته در منزل موجب افزایش سطح امنیت شده و این امر نیز باعث میشود افراد بدون نگرانی هنگام سفر و دوری از خانه، به مشاهده و بررسی تصاویر و فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته و ذخیره شده روی دستگاه DVR با استفاده از تکنولوژی انتقال تصویر بپردازد.

با پیشرفت تکنولوژی ما با برند ها و مدل های جدیدی از دوربین های مداربسته آشنا می شویم.که هرکدام مزایا و معایبی دارند.دوربین های بیسیم بدون هرگوه سیم کشی کار را راحت کرده است. تفاوتی ندارد قصد داشته باشید نصب دوربینهای بیسیم (Wi-Fi) را انجام دهید، یا اینکه میخواهید دوربینتان قابلیت دید در شب داشته باشد. انجام این تغییرات و تنظیمات شبکه، کار سختی نیست ولی باید مرحله به مرحله آن را پیش ببرید تا بتوانید بهدرستی این کار را انجام دهید. این دوربین ها به شما اجازه می دهند پلاک خودرو را در تاریک ترین زمان شب نیز تشخیص دهید. در ادامه انواع دوربین مدار بسته را معرفی کرده و مزیت ها و معایب هر یک را بررسی می کنیم تا بتوانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید و برای نصب و راه اندازی آنها اقدام نمایید. دوربین های بیسم را میتوان بدون حفاری و کابل کشی براحتی راه اندازی کرد این دوربین ها هر چه از گیرنده ها دورتر شوند کیفیت تصویرشان نیز کاهش پیدا می کند. به همین دلایل هرگونه فروش این مدل دوربین ها در ایران ممنوع می باشد.

اگر دوربین ها و سوییچ هایی که استفاده می کنید از قابلیت POE برخوردار باشند نیازی به استفاده از کابل مجزا برای تامین برق نیست چرا که کابل شبکه هم وظیفه انتقال اطلاعات را بر عهده می گیرد و هم برق مورد نیاز دوربین ها را تامین سایت binacctv می کند. دقت داشته باشید که برای برقراری ارتباط با دوربین ها در این روش شما باید آی پی کارت شبکه سیستم خود را در رنج آی پی دوربین ها قرار داده و وارد تنظیمات دوربین شوید. یک دوربین دیواری تحت شبکه که از طریق کابل شبکه تصویر را به ضبط کننده ارسال میکند.کیفیت این دوربین 4مگاپیکسل است.جنس بدنه این دوربین فلزی است که مقاوم در شرایط مختلف آب و هوایی می باشد. دوربین های مداربسته برای اینکه در آب و هوای بد جوی، دستکاری، افراد خرابکار و مردم آزار، حملات مستقیم و یا انفجار محافظت شوند باید در محفظه هایی با جنس مخصوص قرار گیرند. در این مقاله از مجتمع فنی تهران پایتخت، ما قصد داریم تا شما را با خانواده ی دوربین های مداربسته و تفاوت آنها از نظر ظاهری با یکدیگر آشنا کنیم . این اپلیکیشن رایگان از سیستم عامل های اندروید و iOS پشتیبانی می کند و شما می توانید آن را از طریق لینک های زیر دانلود کنید.

برای مشاهده تصویر دوربین های مدار بسته نیاز به یک مانیتور دارید. شما دو انتخاب برای نصب دوربین مدربست دارید اولین مورد که پیشنهاد ما هم به شما میباشد دوربین های باسیم هست که استاندارد های کامل امنیتی رو در بر میگیره. یکی از انواع دوربین مدار بسته که به تازگی به بازار راه یافته است دوربین فیش آی (فیش آی یا دوربین چشم ماهی یا دوربین Fisheye یا دوربین 360 درجه) میباشد. گفتنی است بدانید با این مدل دوربین نیز می توانید از راه دور از طریق برنامه هوشمند مخصوص به انتقال صدای دو طرفه بپردازید. بنابر اصل 25 قانون اساسی کشور، استراق سمع و هرگونه تجسس از افراد، تنها در صورت وجود حکم قانونی امکان پذیر است. و یا اینکه با توجه به موضوع حریم شخصی افراد، آیا منع حقوقی برای استفاده از دوربین ها وجود دارد؟