نکات مهم در نصب دوربین مدار بسته چیست؟

این دوربین ها با نام دوربین مداربسته AHD و یا دوربین مداربسته آنالوگ HD شناخته می شوند. دوربین های مداربسته AHD نیز انواع مختلفی دارند و حداکثر از رزولوشن 5 مگاپیکسل پشتیبانی کرده و بزرگترین حسن دوربین های AHD این است که با بستر آنالوگ قادرند تصاویر خیره کننده ای از محیط دریافت نمایند. دوربین مدار بسته آنالوگ به عنوان شکل قدیمی سیستمهای امنیتی در نظر گرفته میشود که با انتقال تصاویر از دوربین مدار بسته به یک دستگاه ضبط کننده دیجیتال، تصاویر و ویدیوها را به فرمت دیجیتال تبدیل و ضبط میکند. پرشیا سیستم به عنوان نماینده فروش دوربین مدار بسته برند هایک ویژن و لول وان، یکی از شرکت های حرفه ای در این زمینه است. هرچه F-Numer لنز یک دوربین، کمتر باشد، بهتر است و کارایی بیشتری در سیستم دوربین مداربسته و در نور کم دارد. این ارتفاع به قدری کم است که می تواند جزئیات خوب را به تصویر بکشد و اما به قدری زیاد است که از دسترس سارقان و خرابکاران دور است. این کار اولین بار توسط داهوا در سال 2012 صورت پذیرفت و نسلهای مختلفی دارد به طور مثال نسل 3 این فناوری قابلیت ارسال تصاویر تا رزولوشن 4K را دارد، همچنین این دوربین ها از قابلیتهایی نظیر STARLIGHT یا LIGHTFINDER که در دوربین های تحت شبکه نیز بود بهره میگیرند تا در تاریکی یا نور کم بتوانند تصویر بهینهتری تولید نمایند.

اگر برای کنترل مغازه و فروشگاه کوچک خود نیاز به دوربین مداربسته دارید این دوربین می تواند مشکل شما را سایت binacctv حل کند. در سال گذشته برند هایک ویژن برای ششمین سال پیاپی به عنوان برترین و پرفروشترین برند در این زمینه انتخاب شد و در سال جاری در تکاپوی حفظ این عنوان و دفاع از رتبه خود قرار گرفته است. چشم انسان نسبت به این تشعشع حساس است و فرکانسهای مختلف را به عنوان رنگ انتخاب میکند. نور یکی از مهمترین و بزرگترین پدیدههای طبیعی است، نهتنها برای حیات در این سیاره، بلکه برای پیشرفت فنی و نبوغ ذهن انسان در تمامکارها بسیار مهم است: عکاسی، فیلمبرداری، تلویزیون، و منابع چندرسانهای.

از نظر نحوه پشتیبانی و دخیره اطلاعات NVR می تواند تصاویر را هم بر روی هارد، شبکه و حتی بدون شبکه ذخیره سازی کند. همچنین در این سیستم ها می توان به صورت محلی روی خود دوربین روی اسلات کارت حافظه ذخیره سازی را انجام داد. ماکزیمم رزولوشن که توسط سیستم های NTSC یا PAL در این سیستم ها صورت میگیرد، 0.3 مگا پیکسل است. اگر LED مادون قرمز در دوربین IR، فوکوس خیلی کمی داشته باشد یا به اندازه کافی قوی نباشد، تجهیزات دوربین مداربسته ای که به آن نیاز دارید یک نورافکن مادون قرمز است. یک نورافکن یا پروژکتور مادون قرمز میتواند منبع اضافی نور دوربین شما را تامین کند. همچنین دوربینهای مداربسته ساده، معمولا فاقد LED مادون قرمز هستند و اگر نیاز به دید در شب وجود داشته باشد، باید از پروژکتور مادون قرمز استفاده کرد. ال ای دی های مادون قرمز این دوربین می تواند در شب تا حداکثر 25 متر دید خوبی به ما بدهد. پروژکتورهای مادون قرمز برای نظارت در زمانی که نور محیط وجود ندارد یا خیلی کم است، عالی هستند. در برخی از نسل ها امکان انتقال برق در دوربین مداربسته آنالوگ نیز وجود دارد که به آن POC گویند و برق مورد نیاز دوربین از طریق کابل کواکسیال منتقل می شود.

این دستگاه عموماً به یک مانیتور و یا یک روتر ( مودم اینترنت) متصل می شود. و ذخیرهسازی توزیع شده و ایمنی قابل ارتقا را برای همه دوربینهای متصل به شبکه فراهم میکند. تصاویر این دوربین ها به وسیله کابل کواکسیال به DVR متصل می شوند و بر روی DVD یا هارد دیسک ذخیره سازی می شوند ، البته در برخی مدل ها که تصاویر دریافت شده در حین ذخیره سازی تبدیل به تصاویر دیجیتال شده ولی ماهیت کاری که در ابتدا انجام می شود کاملا آنالوگ است و فقط تصویر دریافت شده بصورت دیجیتال ذخیره سازی می شود. دو عنصر مهمی که این فناوری را نسبت به دوربین های مداربسته آنالوگ یا CVBs جدا و تفکیک می کند، تکنولوژی در نوع کیفیت تصویر و طول مسافت ارسال تصویر بر روی کابل کواکسیال است. دوربین های دید در شب رنگ های متنوع را نشان نمی دهند و فقط تصاویر را به یک رنگ یعنی سبز تیره که چشم انسان حساسیت بیشتری نسبت به آن دارد نشان می دهد.

کلمه AHD مخفف کلمه “Analogue High Definition” است و به مفهوم دوربین مداربسته آنالوگ با کیفیت HD می باشد. این سیستم ها از قانون FIFO استفاده می کنند و به معنای آن است که فیلمی که اول وارد و ذخیره شد، اول خارج یا پاک می شود یعنی بر اساس مدت زمان ذخیره سازی مورد نیاز ، پس از تکمیل فضای ذخیره سازی، تصویر قدیمی تر پاک شده و تصاویر جدید به جای آن ذخیره می گردد. یکی از رایجترین سؤالات این است که آیا یک سیستم نظارت آنالوگ پوشش بهتری دارد و یا دیجیتال؟ این تحقیقات که در بسیاری از آن ها با افراد مصاحبه صورت گرفته است این نکته را تحقیق کرده اند که آیا فروشگاه هایی که از سیستم های نظارتی استفاده کرده اند با افزایش جمعیت روبرو شده اند یا خیر. » پاسخ دهیم. و کلیه تجهیزات دوربین مداربسته ای که یک سیستم نظارت تصویری به آنها نیاز دارد معرفی کنیم.

فناوری HDCVI یک فناوری بود که توانست تصاویر اچ دی را روی کابل کواکسیال انتقال دهد. تفاوت بین دوربین آنالوگ، اچ دی و تحت شبکه در چیست ؟ دوربین مداربسته ahd مخفف شده analog high definition و به معنی نوعی دوربین که به صورت آنالوگ بوده ولی دارای کیفیت بالایی می باشد اشاره کرده است به عبارت دیگر تصاویر آنالوگی که این دوربین ها در اختیار دستگاه dvr قرار می دهند بسیار بهتر از دوربین مداربسته آنالوگ می باشد و یک انقلاب جدید در صنعت دوربین آنالوگ به حساب آورده می شود AHD از قطعنامه های ویدئویی HD 720p و ۱۰۸۰p پشتیبانی می کند.

در صورت وقوع سرقت در محل کار یا زندگی، شما به راحتی می توانید با قرار دادن فیلم ها در اختیار پلیس آگاهی به راحتی و در کمترین زمان ممکن آنها را دستگیر و اموال خود را بازیابی کنید. در سال 1817 با کشف عنصر سلنیوم و فتوالکتریک توسط شیمیدان سوئدی جانز برزلیوس بر این باور رسیده اند که سلنیوم وقتی در معرض نور قرار می گیرد، جریان الکتریکی بستگی به شدت نور دارد. دوربین های مدار بسته آنالوگ از تکنولوژی های قدیمی برای ضبط کردن تصاویر استفاده می کنند. اولین موضوعی که در استفاده از این سیستم ها به ذهن انسان خطور می کند تامین امنیت است و این موضوع یک دلیل کافی و مهم برای کسانی که از این سیستم ها استفاده می کنند می باشد در حقیقت دوربین مداربسته نوعی بازدارنده و جلوگیری کننده از وقوع جرم در محل هایی که از آن استفاده شده است می باشد. یکی از روش های نصب دوربین های مدار بسته استفاده از سیستم آنالوگ می باشد. زمانی که از دوربین های مدار بسته آنالوگ استفاده می شود، استفاده از آن دوربین ها در آن مناطق مزایا و معایبی را به همراه داشت، به طور مثال در شرایط نوری کم یا نور فلورسنت ضعف هایی وجود داشت، اما با گسترش شرایط زمان دیجیتال، سیستم های آنالوگ رو به منسوخ شدن رفتند و یا این سیستم ها خود را با آن تطبیق دادند.

میتوانید هر مدتی را که بخواهید برای ضبط ویدئوها انتخاب کنید ولی این مسئله به هزینه و تجهیزاتی که برای سیستم حفاظتی منزل خود انتخاب میکنید نیز بستگی دارد. مکانهایی که حریم خصوصی همسایه شما را نقض می کنند – دوربین ها برای امنیت شما عالی هستند ، اما باید مراقب حریم خصوصی دیگران در همسایگی خود باشید. در شهرها و کشورهای مختلف، دوربین های مداربسته را در بزرگراه ها و خیابان ها نصب می کنند تا بتوانند بر ترافیک موجود در این خیابان ها نظارت داشته و در صورتی که تصادفی رخ دهد امکان اطلاع از آن و کنترل ترافیک وجود داشته باشد. سرقت های حرفه ای طلا توسط سارقان مشتری نما معمولاً در محل ویترین داخل مغازه طلا فروشی رخ می دهند.

سنسورهای تصویر CCD قدیمیتر از سنسورهای CMOS هستند و عموماً حساسیت بهتری به نور کم ارائه میدهند. اما سنسورهای CMOS به دلیل هزینه کمتر، مصرف انرژی کمتر و اندازه کوچکتر، امروزه در دوربینها بسیار رایجتر هستند. اندازه سنسورهای تصویر متفاوت است، اما رایجترین آنها 1/4 اینچ و 1/3 اینچ است. هنگامی که خواهان خرید دوربین مدار بسته هستید ، در اینترنت ممکن است به جستجو بپردازید، اما باید با این مسئله آگاه باشید که مسائل بیشماری وجود دارد که ممکن است شما را گمراه نماید. دوربین های تحت شبکه را نسل جدید دوربین های مدار بسته می دانند و با گسترش فضای مجازی و اینترنت این نوع از دوربین ها که با استفاده از اینترنت تصاویر را را دریافت می نمایند به وجود آمده است. ارزیابی میدان دید و بُرد دوربین مداربسته بی سیم: هرچه میدان دید دوربین بیشتر باشد دوربین فضای دید بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد و دامنه دید نیز بیشتر می شود. نوع و محل قرار گرفتن دستگاه دریافت و ذخیره سازی تصاویر دوربین مدار بسته نیز از نکات مهم می باشد.

در دستگاه های ذخیره ساز برخی از امکانات هوشمند سازی نظیر تشخیص چهره، شمارش افراد و .. امکان پذیر شده است. این سیستم ها باکیفیت بالا میتواند امکانات خوبی را برای مشتریان فراهم نماید. با گسترش سیستم های مدار بسته، دوربین مداربسته آنالوگ نیز باکیفیت بالا عرضه شد و هرروزه یک نسل از آن در بازار توسعه یافت. قیمت دوربین آنالوگ کمتر و مقرون به صرفه تر هست دوربین مداربسته آنالوگ تصاویر را به یک ذخیره ساز دیجیتال یا DVR هدایت می کند که ویدیو را به فرمت دیجیتال تبدیل می کند. آنها همچنین می توانند روی کابل زوج به هم تابیده یا با اتصالات بی سیم کار کنند، اما وضوح کمتری ایجاد می کند.

همچنین اگر وسایل منزل خود را بیمه کرده باشید در صورت بروز حادثه و داشتن حق بیمه، روند خسارت گرفتن بسیار ساده تر می شود. دوربین های مداربسته شبکه می توانند در ساختار خود قابلیت تشخیص حرکت و مدیریت هشدار را داشته باشند به نحوی که زمان ارسال تصاویر با تنظیم نرخ ارسال و میزان وضوح جهت ضبط و پخش و همچنین زمان هشدار به کاربر خاص جهت مشاهده و / یا پاسخ را دوربین مداربسته مشخص می سازد. سیستم های دیجیتال را با عنوان دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا دوربین مدار بسته IP نیز می شناسند. دوربین های دیجیتال که با عنوان دوربین های تحت شبکه نیز شناخته میشوند تصاویر را با فرمت دیجیتال ارسال و ذخیره سازی می نمایند. در این مرحله همچنین می توان زاویه دید دوربینها را نیز تنظیم کرد. تنها راه استفاده از دوربینها به این صورت تطابق آنها با پروتکل Onvif است. دوربینهای مداربسته HD ،Full HD و Ultra HD برای پروژههای مهم بیشتر استفاده میشوند زیرا کیفیت به دست آمده از این دوربینها بالاتر است. با این حال، ما این مسئله را تقریباً از ۴۰۰ نانومتر تا ۷۰۰ نانومتر برای به خاطر آوردن آسان به دست میآوریم. دوربین مداربسته آنالوگ که نسل قدیم هستند پس از اندک زمانی کیفیت خود را از دست می دهند ، البته این مشکل در دوربین مداربسته آنالوگ نسل جدید بهینهتر شده است و علاوه بر وجود کیفیت دوربین بالا و رزولوشن بهینهتر بازار مناسب تری را به خود جلب نموده است.

در سیستم های جدید H.D.D لزوماً نمیتواند تعداد روز را مشخص نماید بلکه نیاز است تناظری بین رزولوشن، نرخ فریم داشته باشیم تا بهاندازه هارد دیسک دست پیدا کنیم. این سیستم دارای رزولوشن 1080 است. اما اگر دوربینهای مداربسته شما دارای قابلیت دید در شب نیستند، باید نور کافی برای ضبط تصاویر با کیفیت را فراهم کنید. همچنین قابلیت دید در شب آن بسیار قوی عمل می کند. همانطور که از اسم محصول مشخص است این دوربین مداربسته از خانواده آنالوگ می باشد ولی وضوح تصویر این محصول برحسب مگاپیکسل (Megapixel) است و دیگر از کیفیت خطی تلویزیون (TVL) که تکنولوژی قدیم دوربین مداربسته های آنالوگ می باشد، استفاده نمی کند. انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری به دوربین های مدار بسته دام، دوربین های مدار بسته بولت و دوربین های مدار بسته مکعبی تقسیم بندی می شوند.