نصب دوربین مدار بسته و راه اندازی کامل آن

قیمت دوربین های مداربسته بی سیمی با توجه به هدف نظارتی یا امنیتی و مکان نصب و یا برند متفاوت سایت binacctv است. در پنج سال گذشته دوربین مداربسته آنالوگ جدیدی به بازار آمده است که با وجود آنالوگ بودن سیگنالهای اطلاعاتی آن، تصاویری با کیفیت HD تولید میکند. دوربین های مداربسته دام دارای تنوع کیفی بسیاری به بازار عرضه می شوند. در برخی از صنایع و به ویژه در خطوط تولید بسیاری از مواد شیمیایی خطرناک برای انسان وجود داشته که امکان حضور نیروی انسانی و کارگر در آن قسمت وجود نخواهد داشت. محوطههایی که به هیچ حالت نمیتوانید تضمینی برای حضور حداقل روشنایی در آنجا داشته باشید. مجتمع فنی تهران پایتخت با 2 شعبه فعال در تهران ، از پر افتخارترین کار آفرینان حوزه فنی حرفه ای میباشد که با سالها سابقه درخشان در زمینه آموزش ، دوره های تخصصی در رشته های مختلف را با استفاده از بروز ترین متد آموزشی و با هدف کارآفرینی و آموزش مهارت های کوتاه مدت کارآموزان، برگزار می نماید و مهارت آموزان را آماده ی حضور در بازار کار می نماید.

البته در سالهای اخیر دوربینهای آنالوگی وارد کشور شدهاند که تصاویر را با کیفیت HDضبط و ذخیره میکنند. بسته به تعداد و نوع دوربینها و کیفیت تصاویر باید نمایشگر مناسب خود را انتخاب کنید. به طور مثال اگر می خواهید برای 10 عدد دوربین مدار بسته پاور مرکزی قرار دهید باید از پاور 12 ولت 20 آمپر استفاده کنید ، یا اگر می خواهید برای هر دوربین به صورت جداگانه برق رسانی کنید باید از آداپتور های 2 آمپر یا یک آمپر استفاده کنید . دوربین خورشیدی جهت تامین برق مورد نیاز خود از یک پنل خورشیدی ، باتری داخلی برای ذخیره انرژی، وای فای برای انتقال تصویر و حافظه MicroSD برای ضبط تصاویر استفاده می کند. از نظر ظاهر این دوربین های مدار بسته شبیه به لامپ هستند و می توانند از خود نور نیز تولید کنند. همچنین برای انتقال برق از منبع تغذیه به دوربینها نیز کابل برق نیاز است. برق ۲۲۰ ولت AC شهری برای دوربین مداربسته مناسب نیست.

همچنین در انواع مدل و شکل ظاهری تنوع بالاتری دارد که میتوانید بسته به موقعیت مکان موردنظر، دوربین دلخواه خودتان را انتخاب کنید. از اینرو در محیط های با نویز بالا باید دقت نمود در صورت انتخاب دوربین های توربو اچ دی که خروجی آنالوگ دارند باید این نکته را مد نظر قرار داد اگر نتوانیم به طریقی به تاثیر نویز محیط به روی سیگنال ها فائق بیاییم خروجی تصویر نامناسب و همراه نویز خواهد بود و لذا در محیط های با نویز بالا استفاده از دوربین های تحت شبکه پیشنهاد می گردد، هر چند این راه کار هزینه بالاتری دارد.

به ویژه اگر از سیستم بیسیم برای ارسال این سیگنالها و تصاویر استفاده شود، نویزها بیشتر میشود و تصویر دریافتی کیفیت مطلوبی نخواهد داشت. سیستم های دوربین مدار بسته قادر به پیگیری آنچه که در محوطه اتفاق می افتد ، است. برای شناسایی خودکار دوربین های مداربسته موجود در شبکه می توانید از نرم افزار CMS برای مشاهده تصویرهای چند دوربین باهم و انتقال تصاویر استفاده کنید. وجود دوربین مداربسته در چنین فضاهایی می تواند نظارت مستمر بر وضعیت بیماران را امکان پذیر سازد. از این قابلیت برای معکوس کردن تصویر استفاده می شود که دارای گزینه های OFF, MIRROR, V-FLIP, PROTATE می باشد.

محصولات برند پلکو از سری محصولات دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی و نظارتی متوسط رو به بالا است. محتویات پک های دزدگیر ارائه شده در زرین سیستم شامل: پنل دزدگیر – سنسور دزدگیر – کابل ارتباطی – هشدار دهنده صوتی می باشد. با استفاده از کابل ترکیبی که کابل برق و تصویر به هم چسبیده هستند به راحتی می توان مراحل کابل کشی را انجام داد . یعنی دوربین شما می تواند به صورت بی سیم به اینترنت متصل شود اما به سیم برق نیاز دارد. یعنی پروتکل زمان شبکه (Network Time Protocol) و زمان ذخیره تصویر در روز DST (Daylight Saving Time) را دارند. یعنی کنترل این دوربینها شخصی انجام میشود. امینت این نوع از دوربینها نیز بسیار بالاتر است. با نظارت بر تمام حرکات آنها، زمان بسیار بهتری برای تمرکز بر ایمنی در اطراف خانه یا محل کار خود دارید. از این رو به یک هارد دیسک با ظرفیت بالا برای ذخیره تصاویر دریافتی نیاز است. از آنجایی که دوربین مداربسته آنالوگ از سیگنال آنالوگ استفاده میکنند و امکان ایجاد نویز روی این امواج بیشتر است، تصویر حاصل از آن کیفیت پایينتری دارد. به دلیل همین کیفیت بالای تصویر، میتوانید تصاویر زوم شدهی واضحی نیز در اختیار داشته باشید و تمامی جزئیات را مشاهده کنید.

به دلیل مشغله زیاد بسیاری از افراد امکان خرید دوربین مداربسته به صورت حضوری را ندارند و برای حل این مشکل امکان خرید دوربین داهوا به صورت اینترنتی برای همه وجود دارد و تقریبا اکثر سایت ها لیست قیمت دوربین مداربسته داهوا و دیگر محصولات همراه با ویژگی های محصول را برای عموم به اشتراک می گذارند. دوربین هایی که بیشتر برای نظارت و پرستاری از کودکان و افراد مسن در منازل استفاده می شوند. با توضیحاتی که دادیم، متوجه شدید که هر کدام از انواع دوربین مداربسته آنالوگ، تحت شبکه یا به عنوان مثال نوع دوربین مداربسته دید در شب برای اهداف و مکان های خاصی (منازل یا ادارات و در فضای باز یا بسته) به کار می روند. فرض کنید در خانه نیستید و از طریق دوربین مدار بسته خود متوجه میشوید چراغی را در خانه روشن گذاشتید، شما به راحتی میتوانید از طریق دوربین مداربسته و از راه دور از روشن یا خاموش بودن لامپ ها مطلع شوید و با استفاده از تجهیزات هوشمند ( کلید هوشمند ) لامپ های خانه را خاموش یا روشن کنید.

با استفاده از دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) شما می توانید به راحتی با استفاده از اینترنت از راه دور نیز محیط کار خود را زیر نظرداشته باشید تا رفتار کارمندان خود را کنترل نموده و از تعهد کاری آنها نسبت به مجموعه خود مطلع شوید. دوربین های مدار بسته می توانند از کارمندان شما در برابر اتهامات دروغین محافظت کنند ، زیرا همه چیز ضبط و بایگانی می شود. فناوری دوربینهای HD را می توان در دوربین های مداربسته آنالوگ و دوربین های مدار بسته تحت شبکه پیاده سازی کرد. همچنین برخلاف دوربین مداربسته آنالوگ زاویه دید بازتری در اختیار دارید که منطقه وسیعتری را در برمیگیرد.

لنز: لنز دوربین مهمترین عامل در تعیین زاویه دید شما است. مهمترین امتیاز دوربین مداربسته آنالوگ به نسبت نوع دیجیتالی، ارزان بودن و قیمت پایینتر آن است که همین امر موجب پرفروشتر بودن آن شده است. این دوربینها راباید زمانی استفاده کنید که سیستم مدار بسته شما آنالوگ است. برای به کار انداختن یک سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه علاوه بر دوربین به وسایل دیگری جهت دریافت تصاویر و ضبط، نگهداری و مشاهده آن نیاز داریم. این نمایشگر میتواند مانیتور رایانه، تلویزیون، صفحه گوشی موبایل و تبلت یا هر صفحه نمایش دیگری باشد. نیرو های دوربین مارکت آماده ی پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما عزیزان در هر زمان و مکان می باشند . از اقدامات کاربردی برای رفع این مشکل در دوربین می باشد.

در تکنولوژی دوربین مداربسته آنالوگ کوشیده شده است که معایب دوربین مداربسته آنالوگ رفع شود و در عین حال، قیمت پایين خود را حفظ کند. از معایب دوربین مداربسته وایرلس میتوان به ضریب اطمینان پایینتر آنها اشاره کرد. که میتوان برای محیط های باز نیز از آنها استفاده کرد. این دوربین بخاطر کوچک بودن لنزش، در مکانهای خیلی کوچک حتی در یک سوراخ 3mm میتوان استفاده کرد. در DVR سیگنالها از طریق کابل معمولی منتقل میشود ولی در NVR، انتقال تصاویر با کابل تحت شبکه انجام میشود. پرفروشترین دوربین مداربسته خانگی دوربینهای آنالوگ HD است که با وجود کیفیت تصویر خوبی که ارائه میدهد، قیمت مناسبی دارد. به دلیل ظاهر مورد پسندی که دارد، برای استفاده در داخل محیط انتخاب بسیار مناسبی است .نیازمند تنظیمات و نگهداری کمتراست و فیلم ثبت شده از طریق اینترنت جهت دسترسی آسانتر ارائه و ارسال میشود. ارتباط دوربین های مداربسته بیسیم از طریق ip بسیار مطمئن تر و امن تر است.

قبل از خرید به مشاوره و راهنمای خرید دوربین مدار بسته هپنا توجه نمایید. نصب دوربین مدار بسته در منزل نیز همانند نصب در بقیه مکان هاست. امدادکاران مفتخر است که پروژه های نصب دوربین را در کارخانه و کارگاه های بسیاری انجام داده است. از این رو، طرفداران بسیاری را به دست آورده است. محلی که قرار است دوربین در آنجا نصب شود باید به گونهای باشد که بهترین نور و در نتیجه تصویر ممکن را به دست بدهد. دوربین مداربسته خانگی کاربردهای گوناگون دارد و در محلهای مختلفی استفاده میشود. برای اماکن و کاربردهای گوناگون از انواع دوربین مداربسته با مشخصات، امکانات و کیفیتهای مختلف استفاده میشود. اقلب افراد فکر می کنند این دوربین زاویه 360 درجه را پوشش می دهد ولی باید بدانید این دوربین با سایر دوربین های موجود هیچ زاویه دید متفاوتی ندارد و زاویه دید این دوربین بستگی به لنز استفاده شده در این دوربین دارد .

متخصصین فنی دوربین مداربسته، در این امر افراد ماهر و با تجربه ای هستند. این دوربین ها از نظر ابعاد نیز مورد بررسی قرار می گیرند؛ چرا که در برخی از مکان ها، فضای کمی برای نصب و تعبیه این سیستم ها در دسترس افراد قرار دارد. یک نوع کارت ضبط و پخش تحت سیستم عامل است که بر روی رایانه نصب می شود. توجه به این اصل که هر دوربین با یک سیم جداگانه به دستگاه کنترل کننده وصل می شود و این خود با افزایش تعداد دوربین ها و مسافت بالای بین دوربین ها هزینه هنگفتی را سبب می شود. از دوربین ها مناسب برای هر فضایی استفاده کنید : قبلا هم توضیح داده شد با توجه به پلاک مشخصه دوربین ها از هر دوربین در محل مشخص و استاندارد خود استفاده کنید این موضوع می بایست توسط نصاب مشخص شود تا در نصب هر دوربین مشخصات لنز، IP و غیره در نظر گرفته شود. تصاویر دوربین مداربسته IP به صورت داده دیجیتال و صفر و یک بر روی بستر شبکه به دستگاه مدیریت تصویر (DVR)یا سرور انتقال پیدا میکند.جهت نصب دوربین مداربسته تحت شبکه نیاز به اطلاعات مختصری در مورد شبکه های کامپیوتری، کابل کشی دوربین مداربسته، طرز کار با دریل و داکت کشی و فلکسی کشی نیاز است.ما در زرین سیستم با شعار خودت انجام بده (DO IT YOURSELF) بدین صورت شما با کمی خلاقیت، پشتکار و البته سلیقه میتوانید سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه ی خود را نصب نمایید.

نصب دوربین مداربسته تحت شبکه نه تنها سخت نیست بلکه با وجود طراحیهایی که سازندگان این نوع دوربینها ارائه دادهاند، میتوانید آن را به آسانی و با استفاده از سیمکشی که در خانه خود دارید، نصب کنید. مقاوم بودن آنها در برابر اشعه نور خورشید است. این دوربینها برای انتقال اطلاعات از همان کابلهای کواکسیال استفاده میکند اما رزولوشن تصاویر خروجی، بسیار بالاتر از دوربین آنالوگ معمولی است. تمام نقاط محل را بررسی کنید یا نیاز به تصاویر بیشتری داشته باشید بسیار مفید است. انواع دوربین مدار بسته روز و شب به طوری هستند که، بهترین نوع فیلمبرداری با کیفیت را درطول روز ویا شب بدون اشعه مادون قرمز دارند و برای محیط هاییکه نورکم و محیطهای باز دارند بسیار مناسبند . در محلهای سرپوشیده مانند راهروها نیز از وجود لامپهای سالم با نور کافی اطمینان حاصل کنید. هر انچه که این دوربین برای دیوار توصیه نمی شود ولی از لحاظ فنی موردی در نصب روی دیوار نیست. بیشتر دانشگاهها چون امنیتشان را ارتقا داده اند از دوربینهای امنیتی تحت شبکه استفاده میکنند که این نوع دوربینها سیگنال ویدیوها را به بستههای پخش IP تحت LAN یا اینترنت تبدیل میکنند. ضروری است که دوربین های شما مناطقی را که شما نیاز دارید تحت پوشش قرار داده و هیچ نقطه کور یا بازتاب بدی وجود نداشته باشد.