نصب دوربین مداربسته در اداره و شرکت خصوصی یا دولتی ممنوع است؟

دیجیتالی بودن این دوربینها موجب شده که به دلیل عدم محدودیت در پهنای باند ارسال اطلاعات در این مدلها بسیار سریعتر انجام پذیرد. در حقیقت انتقال اطلاعات در یک سیستم دیجیتالی از طریق پروتکلهای شبکهای صورت میپذیرید در حالی که سیستمهای آنالوگ از این مورد پشتیبانی ندارند. ویژگیهای گسترده و تکنولوژیهایی که در این سیستم ها مورد استفاده قرار میگیرد باعث شده تا شاهد افزایش کیفیت تصاویر ارسالی از طریق این دوربینهای در محیطهای تاریک باشیم. با ما باشید تا شما را در خرید دوربین مداربسته داهوا و آشنایی با قیمت دوربین داهوا همراهی همراهی کنیم. اگر شخصی در مقابل یک پنجره پرنور نشسته باشد یا از درب وارد شود، در صورتی که قابلیت BLC فعال نباشد، سوژه ما تاریک و فضای پشت سر او روشن می شود. البته توصیه می کنیم که برای نصب دوربین مداربسته مدنظر خود، حتما با همکاران ما در آموزشگاه فنی پویان در ارتباط باشید. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره دوربین های مدار بسته و نصب آنها به دست آورید، توصیه می کنیم در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید.

دوربین های مداربسته لامپی برای ذخیره تصاویر وفیلم ها از مموری ( Micro SD ) بهره می برند . حتما از کابل کواکسیال استاندارد تمام مس بهره ببرید و به طول کابل خود دقت کنید . دوربین مدار بسته لامپی با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز طراحی شده تصاویر را با کیفیتی بالا ارائه می دهد . می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید. به گزارش ایسنا،بنابراعلام آموزشگاه فنی پارس، امروزه نصب دوربین مدار بسته به شدت مورد استقبال قرار گرفته و در بسیاری از مراکز استفاده از آنها به عنوان یک الزام معرفی شده است. انتقال اطلاعات در دوربینهای آنالوگ عکس مورد قبلی است و از آنجایی که برای جابهجایی اطلاعات به کابل کوالسیال نیاز دارید نصب و اجرای آن از انعطافپذیری پایینی برخوردار است. این دوربین ها از طراحی ساده و ابتدایی برخوردار هستند. این شیوه انتقال اطلاعات در سیستمهای IP بی سیم منجر شده که نصب و جابهجایی آنها بدون نیاز به هزینهای بابت کابل کشی، دوربینها و کنترلکنندهها صورت پذیرد.

بعد از پر شدن حافظه این توع از دوربین مداربسته بصورت اتوماتیک فیلم های قدیمی را حذف و فیلم های جدید را ذخیره می کند. یونی ویو به واسطه عدم تولید دوربینهای TURBO HD بخشی از بازار را به رقبایش واگذارکرده و البته قیمت بالای محصولات این شرکت هم باعث شده در رده سوم این صنعت و پس از هایک ویژن و داهوا جا خوش کند. شرکت های بزرگ عرضه کننده محصولات نظارتی از جمله فراگستر الکترونیک، به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان بر قیمت فروش محصولات خود در نمایندگی ها نظارت دارند و یک قیمت تمام شده را، به منظور فروش مشتریان به نمایندگان خود اعلام می کند. مهمترین محصول تولید شده توسط این شرکت آیفون تصویری سیماران است که بخش مهمی از اعتبار سیماران مربوط به این محصول است. جالب است بدانید که تاریخچه استفاده از دوربینهای مداربسته به سال ۱۹۴۲ باز میگردد، زمانی که ارتش آلمان جهت نظارت بر پرتاب موشکهای خود از آن استفاده میکرد. ویژگی هایی مانند ضد آب، ضد گرد و غبار و ضد ضربه از دیگر عواملی هستند که بر قیمت دوربین های مدار بسته تاثیر می گذارند.

ساختار این سیستمها به گونهای که با تنظیم آدرس IP بر روی آنها قادر به ارسال تصاویر به صورت زنده بوده و میتوانید از طریق شبکه با اتصال به اینترنت این تصاویر را دریافت نمائید. موجود هستند. آنچه به عنوان مزیت سیستمهای دام عنوان میشود پوشش دهی گسترده محیطی آنهاست در حالی که سیستمهای باکس قادر به پوششدهی تمامی زوایا نیستند و بنابراین افراد خلافکار با شناسایی نقطه کور این سیستمهای میتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند. این شرکت چینی تبار در زمینه تولید دوربین مداربسته با کیفیت ضبط ۴k و کیفیت تصویر بالا هم اسم و رسم داشته اما ارائه محصولاتش با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی به عنوان نقطه ضعفی در فعالیت آن به چشم میآید. هایلوک نیز همچون هایک ویژن یک شرکت چینی است اما دوربین های باکیفیتی به بازار عرضه می کند. بطوریکه تخمین زده می­شود تا سال 2021 حدود یک میلیارد دوربین مداربسته در جهان در حال استفاده است. وضوح تصویر یا همان رزولوشن در یک دوربین تحت شبکه معادل ۶ تا ۲۰ برابر بهتر از دوربینهای آنالوگ است. در سیستم آنالوگ کم و کیف تصویر با TV line نشان داده میشود و وضوح تصاویر آن هم ۰.۵ است که نشانگر پایین بودن رزولوشن تصویر در این نوع دوربینهاست.

اینکه چرا این دوربینها نسبت به سایر دوربینهای مداربسته ارجحت دارند به رزولوشن و وضوح بالای تصویر در آنها باز میگردد به نحوی که به راحتی قادر به تشخیص چهره افراد هستند. البته با این حال باز هم کیفیت تصویر در دوربینهای آنالوگ نتوانسته با کیفیت تصویر در دوربینهای تحت شبکه هم شانه باشد زیرا رزولوشن تصویر در این دوربینها ۲۴ پیکسل است. بهترین دوربین مداربسته خانگی کدام است؟ که هر کدام مزایا و معایبی دارند. دومین تفاوت این دو مدل دوربین به نحوه ارسال اطلاعات و سیگنالهای ویدیویی آنها باز میگردد که این روال در دوربینهای آنالوگ از طریق دریافت و ارسال تصویر به صورت آنالوگ بوده ولی در دوربینهای تحت شبکه دریافت و ارسال تصویر هر دو به صورت دیجیتال است.

از بزگترین مزیت این سیستمها را میتوان در جابهجایی آسان آنها دانست و این موضوع به عنوان برگ برندهای برای این سیستمها در برابر سیستمهای سیمی به سایت binacctv شمار میرود. برخی از این برندها در بازار سایر کالاها هم توانستهاند خود را به اثبات برسانند و برندهای نام آشنایی برایتان هستند. این برند کار خود را در سال ۲۰۰۱ میلادی در هانگژو چین آغاز کرده و دارنده بزرگترین تیم تحقیق و و توسعه در این شاخه کاری و در میان سایر برندهای این حوزه به شمار میرود. راندمان تولید کم و قیمت بالا از دیگر مشکلات سامسونگ در بازار دوربینهای مداربسته به شمار میرود. یونی ویو از سال ۲۰۱۱ به صنعت ساخت دوربین مداربسته روی آورده و در زمینه ساخت سیستمهای IP پیشگام این صنعت به شمار میرود و اولین برندی است که توانسته این سیستمها را به جهان معرفی کند. در هر صورت داهوا توانسته به واسطه کیفیت محصولاتش بخش بزرگی از بازار را از آن خود کند. برای هر دو این دوربینها نیاز به دو نوع کابلکشی عبور دیتا و کابل برق خواهید داشت اما چنانچه برای دوربین دیجیتالتان از NVR یا سوئیچ POE استفاده کرده باشید دیگر نیازی به کابل کشی مجدد ندارید و میتوانید از همان کابل جهت انتقال برق استفاده نمائید.

همانگونه که از نام دوربینهای مداربسته ثابت (Fixed ) مشخص است آنها در نقطهای مشخص با زاویه دیدی ثابت قرار میگیرند. دوربین مداربسته سیمی همانگونه که از نام آن مشخص است جهت اتصال با دستگاه نیاز به کابل یا بستری فیزیکی دارد که نوع این کابلها از کوالسیال یا شبکه متفاوت است. آخرین دوربین مداربستهای که در این بخش به شما معرفی میکنیم دوربین مداربسته اسپید دام نام دارد و همانگونه که از نام آن پیداست همان دوربین دام است که دارای قابلیت PTZ یا حرکت نیز میباشد. دوربینهای اسپید دام به توجه به قابلیت جابه جایی در محورهای افقی و عمودی یا ترکیبی از این دو قابلیت با توجه به زاویه عریضشان قادر به پوشش فضای بسیار وسیعی هستند. مزیت که این دوربینها در مقایسه با دوربینهای دام دارند انعطاف پذیری بیشتر آنهاست به گونهای که میتوان به راحتی سیستمهای بولت را بر روی سقف یا دیوار نصب کنید در حالی که دوربینهای مداربسته دام جهت پوشش دهی فضاهای وسیع طراحی و تولید میشوند. علاوه بر این دوربینهای آنالوگ در فواصل دور مقادیر بسیاری گرین دارند که باعث افت کیفیت تصویر در آنها میگردد و شناسایی افراد و پلاکها را امری بسیار دشوار میسازد در حالی که دوربینهایIP ، فاصله تأثیر چندانی در کیفیت تصاویر ندارد.

علاوه بر کیفیت تجهیزات به کار رفته در این دوربینها مواردی همچون جانمایی، نحوه نصب، طراحی سیستم و شرایط محیطی هم در بر کیفیت تصاویر گرفته شده توسط آنها دخیل هستند. سیستمهای تحت شبکه مجهز به امکانات دیگری همچون سیستم تنظیم هشدار و ارسال ایمیل بوده و مناسب برای زمانهایی هستند که میخواهید دوربین نسبت به حرکت یک جسم خاص واکنش نشان دهد. دوربینهای مداربسته متحرک یا PTZ دقیقا عکس نمونه قبلی هستند و با قرار دادن آن بر روی محورهای افقی و عمودی میتوان به صورت دستی یا اتوماتیک آنها را به حرکت درآورد یا روی تصویر مورد نظر زوم کرد. دوربین های مدار بسته بر مبنای کیفیت تصویر در انواع HD/FULL HD/4K در سطح بازار به چشم می خورند.

البته تنها خود دوربینهای تحت شبکه نیستند که از حیث قیمت از دوربینهای آنالوگ بالاترند بلکه انتقال داده در این دوربینها هم از طریق سوئیچ صورت میپذیرد که این سوئیچها هم از لحاظ قیمتی ارزان نیستند. شما برای استفاده از این دوربینها نیاز به دستگاه DVR ندارید بلکه باید یک سیستم NVR که نمونههای پیشرفتهتری در مقایسه با DVR ها هستند را جایگزین نمائید. علاوه بر تمام این موارد چنانچه بخواهید به صورت آنلاین محل کار یا زندگی خود را چک نمائید خرید یک مودم روتر را هم به لیست قبلی بیافزایید. برای افزایش امنیت ساختمانها، دانشگاهها، خیابانها و امکان عمومی، کنترل ترافیک در جادههای شهری و برونشهری و بسیاری موارد دیگر استفاده از دوربین مدار بسته- CCTV ضروری است. ACM210-BT از محصولات برند آردی اس یک دوربین دیواری آنالوگ اچ دی است که از طریق کابل کواکسیال تصویر را به ضبط کننده ارسال میکند. در مرحله آخر اطلاعات به دو صورت ذخیره و تصاویر ضبط شده علاوه بر محیط شبکه در مرورگرها هم قابل دسترسی و مشاهده هستند.

شما دسترسی همیشگی به این ویدیوها را خواهید داشت و تا یکسال ویدیوهای جدید به صوررت رایگان در پنل شماآپدیت میشوند پس همیشه جدیدترین آموزش ها را در دسترس دارید. مهمترین دلیلی که هر فرد را به فکر نصب دوربین مداربسته میاندازد آن است که در مواقع حساس و در صورت بروز مشکل بتواند به تصاویر مورد نظر دسترسی داشته باشد در حالی که اگر دوربین آنالوگ در محل مورد نظر نصب باشد و سرور قطع شود شما تا زمان رفع مشکل به تصاویر دسترسی نخواهید داشت. اکثر دوربین های گلوله دارای طول ثابت هستند که زاویه دید را تا 80 درجه پوشش می دهند.

اما دوربینهای تحت شبکه به جهت انتقال تصاویر از طریق آدرس IP قابلیت رمزگذاری دارند و به همین سبب هم در مقایسه با دوربینهای آنالوگ گزینههای امنتری به شمار میروند. مجهز به ویژگی Motion Detector است که سبب می شود دوربین زمانی روشن شود که حرکتی را تشخیص می دهد. یکی از نکاتی که باید جهت خرید دوربین مداربسته مد نظر قرار دهید، فروشگاهی است که از آن قصد خرید دوربین را خواهید داشت. این بدان معناست که شما دیگر به دستگاه های ضبط کننده تصاویر نیاز نخواهید داشت. یک دوربین مداربسته متشکل از اجزایی همچون دستگاه ضبط کننده (NVR-DVR )، کابل تصویر، تغذیه دوربینها و هارد دیسک است.

همچنین به منظور دریافت آموزش های بیشتر در این زمینه می توانید به پیج اینستاگرام مرکز دوربین مداربسته ایران مراجعه نمایید. این سیستم در مقایسه با دوربین مداربسته شبکه تکنولوژی قدیمی تر و ارزان تری می باشد. دوربینهای فشنگی با بدنه ی استوانه ای شکل نوع رایج تری از دوربینهای بازار هستند که به علت پایه دار بودن بهراحتی میتوان آنها را بر روی دیوار و انواع مختلفی از سطوح نصب کرد. این برند هم مانند دو برند قبلی چینی است و علاوه بر تبحری که در ساخت دوربینهای مداربستهIP داراست سایر سیستمهای نظارتی تصویری همچون NVR، Encoder، Decoder، Storage و Client نرم افزار و برنامه را هم تولید میکند. در همین جا میتوان فهمید که با توجه به این سازوکار، این دوربینها دارای نقاط ضعفی در هنگامی که آب و هوا ابری میباشد (به خصوص در مناطقی که مرطوب میباشد) است. از طرفی دیگر تمامی اطلاعات دوربینهای دیجیتال از ضبط و انتقال تصویر گرفته تا ذخیرهسازی آنها قابلیت رمز گذاری دارند و قدر مسلم اینکه IP CCTV در مقایسه با Analog CCTV دارای امنیت بیشتری هستند. قابلیت صدای دو طرفه در این دوربین ها سبب شده تا از این دوربین های مداربسته در کنفرانس ها و ارتباطات راه دور استفاده کنید.