مینی چیلرهای خانگی هوا خنک و فن کویل آر پی.آسا-بتا تهویه

در مینی چیلرها برای کنترل تکل تجهیزات کنترل کننده برقی، از یک تابلو برق که بر روی آن نصب می شود، استفاده می گردد. در برخی کاربردهای خاص از سیستم PLC جهت کنترل عملکرد دستگاه استفاده می نمایند. به دلیل تعدد دستگاهها در یک آپارتمان چند واحدی، در مجموع همه مینی چیلرها نیاز به فضای بیشتری نسبت به چیلر مرکزی دارند. کمپرسور که قلب دستگاه نیز نامیده می شود، وظیفه افزایش فشار در مبرد را بر عهده دارد. در یک دستگاه مینی چیلر معمولا یک یا دو کمپرسور اسکرال وجود دارد. البته در مواردی کمپرسورهای روتاری یا پیستونی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، ولی متداولترین کمپرسور از نوع اسکرال می‌باشد.

  • در حال حاضر با توجه به نوسانات قیمت دلار و شرایط اقتصادی کشور فروش شرایطی مینی چیلر خیلی مقدور نمی باشد اما جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید این دستگاه با با مشاوران فروش ما تماس حاصل نمایید.
  • گروه صنایع برادران حقیقی، با تولید انواع سردخانه و تونل انجماد با بیش از 30 سال تجربه در خدمت شما عزیزان است.در این مقاله با انواع چیلر و عملکرد آن آشنا می شویم.
  • در انواع جذبی و تراکمی این محصول قطعات واحدی وجود دارد که در ادامه معرفی نموده ایم.
  • این روش علاوه بر بالابردن عمر دستگاه مینی چیلر، در مصرف برق بسیار تاثیر گذار می باشد.
  • دارد و معمولا به صورت هوا خنک (کندانسور هوا خنک) ساخته می شود و نیازی به برج خنک کننده و متعلقات آن ندارد.
مینی چیلرهای خانگی هوا خنک و فن کویل آر پی.آسا-بتا تهویه تفاوت تکنولوژی ساخت کمپرسورها در قیمت نهایی و کارایی دستگاه مینی چیلر بسیار تاثیرگذار است. اواپراتور آب و مبرد را در مجاورت هم قرار می دهد، مبرد گرمای آب را گرفته و تبخیر می شود و برای گردش دوباره به کمپرسور باز می گردد. یکی دیگر از اصلی ترین قطعات به کار رفته در مینی چیلر ها شیر انبساط است که به دو صورت ترموستاتیک با الکترونیکی می باشد.

اواپراتور

این تابلوها به صورت سه فاز و تک فاز متناسب با مینی چیلر طراحی و ساخته می شود. فریم و استراکچر دستگاه از ورق گالوانیزه یا ورق روغنی در مجموعه تهویه مهام ساخته و مونتاژ می شود. شاسی دستگاه از ناودانی فابریک یا ورق با ضخامت 3 یا 4 میلی متر ساخته می شود. با توجه به موجود بودن تمامی امکانات در مجموعه امکان ساخت فریم متناسب با فضای کاری به صورت آپشن می باشد. ایرواشر دستگاه تهویه مطبوعی است که به روش تبخیری سرمایش مورد نیاز فضاء را تامین می کند.

دستگاه های مینی چیلر در دهه 90 تولید و عرضه شده اند و حالا به علت سادگی در نصب و هزینه پایین نصب و نگهداری یکی از پرفروش ترین نمونه چیلرها در جهان هستند. در شروع هر فصل واحدها می توانند به شکل جداگانه دستگاه مینی چیلر را خاموش یا روشن کنند و در ضمن هزینه نگهداری و تعمیر هر مینی چیلر نیز جداگانه خواهد بود. مینی چیلرها در مکان های مختلفی قابل استفاده هستند و همچنین در صنعت و برای خنک کاری دستگاه ها نیز کاربرد دارند.

در هنگام خرید مینی چیلر، ما به دنبال خرید مینی چیلر با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستیم. زمانی که ما تصمیم به خرید مینی چیلر می گیریم، با شرکت ها و قیمت های مختلفی روبرو می شویم که ما در این مرحله اصولا سردرگم می شویم که از کدام برند خرید کنیم و تمام تلاش خود را می کنیم که با قیمت مناسب اما یک مینی چیلر با کیفیت خوب بخریم . مینی چیلرهای ساخت شرکت کارمانیا دنا دقیقا مشابه نمونه های اروپایی بوده و قابل مقایسه و رقابت نیز می باشد. گروه صنعتی تهویه کارمانیا دنا یکی از تولید کنندگان بزرگ این مینی چیلرها می باشد. در بخش اول هوای سرد به وسیله تعدادی فن کویل پخش و گرمای ایجاد شده از اختلاف دمای بیرون و درون، حرارت تولید شده، گرمای تابشی و گرمای وسایل برقی جذب می شود. اما از لحاظ اجزا و قطعات نیز می توان مینی چیلرها را به دو دسته یکپارچه و دوپارچه تقسیم کرد.

در هنگام تغییر فصل در پاییز یا بهار ممکن است تعدادی از ساکنین تمایل به استفاده از سیستم گرمایی و تعدادی تمایل به استفاده از سیستم سرمایی داشته باشند، در این روش ساکنین هرواحد آپارتمان قادر به انتخاب و اعمال سلیقه شخصی خود می باشند. با خرید این دستگاه کلیه نقشه های تهویه مطبوع ساختمان توسط واحد فنی و مهندسی شرکت تهیه و با نظارت کارشناسان شرکت تهویه نوین برای خریدار محترم قابل اجرا می باشد. وجود کفشوی در اطراف مینی چیلر جهت تخلیه آب اواپراتور در فصل سرما و یا مواقع سرویس و تعمیرات از مواردی است که می‌بایست در هنگام جانمایی و نصب مینی چیلر به آن توجه شود. استفاده از مخزن ذخیره آب سرد تعداد روشن و خاموش شدن کمپرسور را کاهش داده و در نتیجه مصرف برق و جریان مصرفی تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

کمپرسور مینی چیلر ها معمولا از نوع اسکرال و در شرایط خاص (منطقه گرم و مرطوب یا همان حاره ای) از شرکت برودت تهویه آسایش نسیم نوع پیستونی است. اسکرال ها ساده ترین ساختار را در بین انواع کمپرسورها دارند و کم استهلاک ترین نوع نیز محسوب می شوند که باعث افزایش طول عمر سیستم می گردند. ما در مینی چیلر های شرکت خود از کمپرسورهای نوع اسکرال شرکت کوپلند یا دانفوس استفاده می کنیم. هر چه ظرفیت دستگاه افزایش یابد به جای استفاده از ۱ کمپرسور و در نتیجه ۱ مدار تبرید از ۲ کمپرسور و ۲ مدار تبرید استفاده می شود. مهمترین قسمت از تجهیزات به کار رفته در یک مینی چیلر ، کمپرسور آن است و همانطور که گفتیم نوع اسکرال آن مزایایی چشمگیر در عملکرد دستگاه ایجاد می کند. از این دستگاه علاوه بر ساختمان در صنعت به عنوان مهمترین دستگاه خنک کننده استفاده می شود.

در مینی چیلرها کمپرسورهای نوع رفت و برگشتی یا اسکرال، گازهای مبرد را متراکم می‌کنند. گاز متراکم شده وارد کندانسور چیلر می‌شود و سپس توسط آب داخل کندانسور در فرایند میعان به مایع تبدیل می‌شود. از آنجایی که مینی چیلرها توانایی گرمایش نیز دارند برای استفاده از این توانایی تنها کافی است به جای آب سرد آب گرم وارد قسمت پمپاژ شود. مینی چیلر آب را سرد کرده و آن را به وسیله فن ‎ ها پمپاژ می ‎ کند. اصول کارکرد سیستم‌های داکت اسپلیت همانند سیستم‌های کولر‌گازی می‌باشند با این که به جای پانل داخل دیواری از پانل‌های داخلی داکتی استفاده می‌شود که این امر منجر به استفاده از سیستم کانال کشی برای انتقال هوای سرد به فضاهای مختلف استفاده می‌شود. در صورتی که در سیستم مینی چیلر توزیع کننده‌ی حرارت داخلی از نوع فن کویل بوده و برای هر فضا بطور جداگانه‌ای استفاده می‌شود.

به فواید خرید مینی چیلرها بسیار اشاره کردیم اما آیا استفاده از مینی چیلرها هیچ معایبی را ندارد؟ ما از ابتدای مقاله تا کنون فقط روی فواید خرید مینی چیلرها تمرکز کرده ایم اما برای خرید دستگاه مینی چیلر باید معایب آن را نیز در نظر گرفت. مصرف برق چیلر‌های تراکمی آب خنک و همچنین هوا خنک، متاثر از چندین پارامتر مختلف می‌باشد. قدرت مصرفی کمپرسور دستگاه، نوع کمپرسور، ظرفیت دستگاه، تعداد فن‌ها، فن برج خنک کننده و همچنین پمپ آب گردشی اواپراتور و پمپ آب کندانسور در چیلر‌های هوا خنک، پارامتر‌هایی هستند که در میزان مصرف برق دستگاه، متاثر می‌باشند. سیکل تبرید سیستم‌های VRF و چیلر هردو از نوع سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی هستند. در حالی که چیلر‌ها دارای دو مبرد می‌باشند به طوری که ابتدا مبرد اول (R-407 , R-410 ,….) مبرد دوم (آب) را خنک کرده و سپس مبرد دوم با گرفتن گرمای محیط اقدام به خنک کردن فضا می‌کند.

| مینی چیلر چگونه کار می کند؟