معرفی انواع دوربین مدار بسته + ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها فنون برق | binacctv

اما ارتباط شبکه با دوربین های آی پی هر پیشرفت مرتبط با شبکه را نیر بر دوربین ها لحاظ می کند. از آن جمله می توان به یکی از آخرین پیشرفت های شبکه یعنی power ove ethernet یا به اختصار poe اشاره کرد که این قابلیت دوربین های آی پی را نیز شامل شده است. بی‌ام‌اس کالا مجموعه ای کامل از محصولات هوشمندسازی و نیز امنیتی حفاظتی ساختمان واقع در تهران و مشهد بوده که از سال 1389 اقدام به تولید، طراحی و عرضه این سیستم ها کرده است. حال قصد داریم تا شرح مختصری از این انواع مختلف دوربین‌ مداربسته را یک به یک توضیح دهیم. وجود دوربین صنعتی در کارخانه های مختلف باعث می شود تا ایمنی بسیار افزایش یافته و کارگران دچار آسیب های مختلف جسمی نگردند. همچنین باعث می شود تا نیاز به نیروی کار کمتری برای کار کردن در خطوط تولید و مکان هایی که پر خطر می باشند، باشد.

http://dekorasiyon.ir

مجله خبری دوربین مداربسته بینا های بولت در هر نوع شرایط جوی، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. این موقعیت و شرایط می تواند یک هوای برفی و بارانی یا گردوغبار باشد. شرایط ظاهری مطلوب دوربین های بولت باعث می شود که بتوان از این دوربین های در مکان های نامناسب مانند لبه های پشت بام، گوشه های دیوار و مواردی مانند این ها نصب کرده و مورداستفاده قرار دهید. دوربین های مداربسته بر اساس ساختار، بدنه و نوع تکنولوژی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که ما در این مطلب قصد داریم به طور مفصل در ارتباط با نوع تکنولوژی این دوربین ها، اطلاعا مفیدی به شما ارائه دهیم. در گذشته رزولوشن دوربین مداربسته را با واحدی به نام تی وی لاین می شناختند که بعد از ورود تکنولوژی های جدید و تغییر نیاز مصرف کنندگان، رزولوشن ها با واحدی به نام مگا پیکسل شناخته می شوند.

  • به طور مثال نصب دوربین مداربسته در اماکن عمومی ممنوع نیست اما اگر در اطراف آن اماکنی خاصی مانند پادگان، سفارت خانه و… وجود داشته باشد ممنوعیت قانونی دارد.
  • با نصب دوربین مداربسته بیسیم می توانید هوشمند سازی خانه خود را انجام دهید.
  • دوربین های تحت شبکه نیز، قابلیت تشخیص چهره، شمارش افراد و سنسور تشخیص حرارتی دارند.
  • در باکس این سیستم های مداربسته لنز وجود ندارد و امکان نصب لنز از مهم ترین ویژگی های این مدل ها است و می توان لنز ثابت یا وریفوکال را روی آن ها نصب کرد.
  • استفاده از دوربین های مداربسته باعث می شود تا در صورت وقوع سرقت، امکان پیگیری و شناسایی سارق توسط پلیس امکان پذیر بوده و به دستگیری آنها کمک بسیاری خواهد کرد.
  • وجود دوربین مداربسته در کارخانه ها، کارگاه ها و دیگر اماکن صنعتی علاوه بر منصرف کردن سارقین موجب می شود که در صورت بروز سرقت از طریق تصاویر ثبت شده افراد را شناسایی کنید.
طبق آمارهای به عمل آمده وجود انواع دوربین مداربسته باعث می شود تا حس سرقت در سارقین تا حدود بسیار زیادی کاهش یابد. چراکه دقیقا طبق همان آمار ذکرشده، سارقین، مراکز و مکان هایی را برای سرقت انتخاب می کنند که امنیت زیادی ندارد و هیچ گونه تجهیزات ردیابی در آن ها استفاده نشده است. در معرفی انواع دوربین های مدار بسته، یکی دیگر از آن ها مدل دوربین با وضوح بالا است. دوربین‌های مداربسته HD کیفیت تصاویر بالا و فوق العاده ای را ارائه می‌دهند. بسته به هزینه ای که می خواهید بکنید، این دوربین ها رزولوشن p720 تا K4 را ارائه می دهند. در معرفی انواع دوربین های مدار بسته، یکی دیگر از آن ها مدل C-Mount است.

مقایسهٔ دوربین‌های مداربستهٔ آنالوگ و دیجیتال

بیمارستان و مراکز درمانی از جمله مکان هایی هستند که دارای رفت و آمد زیادی می باشد. بیماران با مشکلات مختلف وارد بیمارستان ها می شوند و تحت درمان قرار می گیرند. نیاز است تا وضعیت این بیماران توسط دوربین های مداربسته کنترل گردد چرا که در صورت سهل انگاری در این کار ممکن است حوادث ناگواری اتفاق بیفتد. در شهرها و کشورهای مختلف، دوربین های مداربسته را در بزرگراه ها و خیابان ها نصب می کنند تا بتوانند بر ترافیک موجود در این خیابان ها نظارت داشته و در صورتی که تصادفی رخ دهد امکان اطلاع از آن و کنترل ترافیک وجود داشته باشد. دوربین های کنترل سرعت نیز نوعی از دوربین های مداربسته می باشند که قادر به ثبت پلاک افراد متخلف بوده و می توانند از بروز تخلفات رانندگی جلوگیری نمایند.

معرفی انواع دوربین های مداربسته دید در شب

انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته وجود دارد و دسته بندی های متنوعی برای آنها وجود دارد که یکی از آنها بر اساس شکل ظاهری دوربین مدار بسته می باشد. بر این اساس دوربین ها را در انواع دوربین مدار بسته دام، اسپید دام، بولت، دوربین مخفی و مینیاتوری، دوربین های صنعتی و غیره طبقه بندی می کنند که در این مقاله به معرفی و ذکر ویژگی های آنها به طور کامل پرداخته شد. در این نوع دوربین ها تفاوت در ارسال اطلاعات موجب تفاوت در بستر انتقال اطلاعات نیز شده است. دستگاه ضبط کننده در سیستم مداربسته آنالوگ DVR است و برای اتصال دوربین به دستگاه از کابل کواکسیال استفاده می کنند. سادگی نصب و قیمت پایین، دو عاملیست که دوربین های آنالوگ را در جایگاه خوبی قرار داده بود. با این حال کیفیت پایین و محدودیت قابلیت ها از تعداد مشتریان این نوع دوربین کاسته است.

انتخاب برند دوربین های مداربسته