معرفی انواع دوربین مدار بسته، ویژگیها و کاربردهای آنها

این سرورها شامل رایانه، کارتهای ویدئویی، فضای ذخیرهسازی و VMS هستند، همه چیزهایی که برای پشتیبانی از سیستم نظارت دوربین IP خود نیاز دارید . سرور با تعداد دوربینها، وضوح و سیستم مدیریت مورد نیاز نیز مطابقت دارد. مدت زمان ضبط و ذخیره تصاویر به عوامل متعددی بستگی دارد. از عوامل دیگر که هنگام نصب دوربین مداربسته باید به آن توجه داشته باشیم، میزان پوششدهی تصویری فضا است. برروی این دوربینها هنگام خرید نه پایه وجود دارد، نه لنز و نه کاور ضد آب و تک تک این اقلام باید بهطور جدا گانه تهیه شود. اگر تصاویر را نمی بینید، بررسی کنید منبع تغذیه روشن است و به درستی وصل شده است یا نه. دوربین مدار بسته تحت شبکه داهوا این قابلیت را دارد که با استفاده از سیستم تشخیص حرکت motion detector تنها در هنگامی روشن شوند و تصاویر را ضبط کنند که یک حرکت را تشخیص داده باشند. اقداماتی مانند نصب دوربین مدار بسته در منزل، نصب دزدگیرها و آژیرهای خطر و قفلهای ایمنی از جمله این موارد محسوب میشوند. دوربین مداربسته اسپیددام قوی ترین دوربین برای کنترل تردد محسوب میشود.

رکهای سرور در هر یک از طرفین دارای لبههایی هستند تا بتوان با استفاده از پیچ، ماژولها را به صورت ایمن نصب کرد. برند هایک ویژن، سال 2001 در چین شروع به کار کرد. دوربین مداربسته هایک ویژن، به خصوص دوربینهای بولت هایک ویژن در ایران به عنوان یکی از بهترین مارکهای دوربین مداربسته شناخته میشود. نصب دوربین مدار بسته در منزل یا ساختمانها با کاربریهای دیگر در موقعیتهای مختلف انجام میشود. خوشبختانه برندهای مختلفی از دوربین های مداربسته با کیفیت در بازار ایران وجود دارد که این افزایش سریع تقاضا برای دوربین های مدار بسته را تامین می کند.

جالب است بدانید با گذشت چندین سال از تولید آن، هنوز جز پر فروش ترین دوربین ها محسوب می شود. رزولوشن آنالوگ برای دوربین مدار بسته با واحد TV Line و رزولوشن دیجیتال برای دوربین بولت، با واحد پیکسل بیان می شود. نصب دوربین مداربسته دام (Dome) برای مراکز صنعتی و تجاری توصیه میشود، اما برخی دیگر مانند دوربین مدار بسته بولت، زاویه دید کمتر از ۲۰۰ درجه را ارائه میدهند. اما فقط کاربردهای دوربین مداربسته به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر می رود. امروزه دوربین های مداربسته در تامین امنیت منازل و محل کار افراد دارای نقش موثری هستند و تقریبا اغلب افراد از آن ها استفاده می کنند. زوم دیجیتال که با استفاده از نرمافزار عکس را بزرگنمایی میکنند که اغلب در اندازههای بزرگ موجب کاهش کیفیت تصاویر میشود. از آنجا که اغلب سرقتها در تاریکی شب رخ میدهد، بهتر است از دوربینهای دید شب استفاده کنید. اگر قصد نصب دوربین مداربسته در منزل دارید، لازم است به نیازهای خود واقف باشید و براساس آن دوربین مداربسته مورد نظر را انتخاب کنید. یکی از چالش های مهم، انتخاب دوربین ثابت یا متحرک است. بهتر است قبل از انتخاب دوربین مدار بسته هایک ویژن یکی از کارشناسان دیاکالا جهت مشاور , از محل اجرا بازدید به عمل آورد و با توجه به نیاز ها و امکانات مورد نظر شما ,کار آمد ترین سیستم دوربین مداربسته هایک ویژن برای منزل انتخاب شود.

از نظر قیمتی به ترتیب دوربین مداربسته IP بعد HDTVI بعدش HDCVI و نهایتا AHD می باشند. جنس شیلد فویلی آلومینیوم یا میلار است که مرکز کابل را از تداخلات الکترومغناطیسی با فرکانس بالا محافظت می کند. دوربین مداربسته بدون سیم کاملاً بدون کابل و با باتری کار میکند. این دوربین ها رو میتوانید بدون نصب دستگاه DVR یا به صورت بی سیم (wireless) و بوسیله وای فای (wifi) نصب کنید. همچنین باید ظرفیت هارد دی وی ار را متناسب با نیاز خود و همچنین ظرفیتی که دستگاه ذخیرهساز پشتیبانی میکند، تهیه کنید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که نباید از هارد معمولی برای دوربین مدار بسته استفاده کرد. دوربین مدار بسته از طریق یک سوئیچ شبکه یا روتر و در برخی موارد به طور مستقیم به يك سيستم NVR متصل میشود. نصب دوربین مداربسته لامپی به آسانی نصب یک لامپ است. دوربین مداربسته لامپی در واقع ترکیبی از یک لامپ واقعی با یک دوربین مداربسته است، که معمولاً در بین منبع تغذیه و لامپ پنهان قرار میگیرد. چراغ یا پریز را خاموش کنید، لامپ قدیمی را باز کنید، دوربین مداربسته لامپی را پیچ کنید و دوربین لامپی را از طریق وای فای تنظیم کنید.

این نوع دوربین به پهنای باند بالایی نیاز دارد و جزئیات دقیقی را ضبط می کند در حالی که امکان بزرگنمایی بدون از دست دادن کیفیت تصویر را دارد. همچنین دوربین به کابل دیتایی نیاز دارد که کیفیت سیگنالهای ویدئویی را افزایش دهد. بنابراین اگر قابلیت های پیشرفته و کیفیت تصویر بالا در الویت های شما قرار ندارند، این دسته از دوربین ها گزینه مقرون به صرفه ای برایتان نخواهند بود. این رکها ساختارهای استاندارد شده ای دارند که مجموعهای سازمانیافته از تمام قطعات مورد نیاز برای عملکرد تجهیزات را فراهم میکنند. اگر آشنایی زیادی با تجهیزات دوربین مداربسته ندارید، ممکن است فکر کنید همه لنزهای دوربینهای مداربسته یکسان هستند.

این وسیله به شما کمک میکند که وقتی مثلا در کارخانه یا محل کسب خود نصب کرده اید و آنجا حضور ندارید توسط موبایل خود تصاویر را تماشا کنید و مطلع گردید آنجا چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است . دسته بندی انواع دوربین مدار بسته متفاوت است اگر بخواهیم این وسیله را بر اساس تکنولوژی دسته بندی کنیم دوربین ها به سه دسته آنالوگ، تحت شبکه و HD تقسیم می شوند. امروزه عده زیادی با نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته از منزل یا محل کار خود محافظت می کنند. شما با استفاده از لنز موتورایز می توانید فاصله کنونی را از راه دور و با استفاده از دستگاه ضبط خود تغییر دهید. بعد از زدن اطلاعات نرم افزار User name و password دستگاه DVR را وارد کنید و پس از اتمام مراحل شما میتوانید هر جایی که هستید از طریق اینترنت به دوربین مداربسته خود تسلط داشته باشید. و در آخر خوب است مقداری سیم اضافی در محل نصب دوربین داشته باشید تا در مواقع نیاز مثل تغییرات لحظه ای و جابجایی ها، به مشکل بر نخورید. و تصاویر زنده منزل یا محل کار خود را در لحظه مشاهده کنند.

دوربین مدار بسته خورشیدی سیم کارت خور 4G و LTE برای استفاده در اماکن بدون دسترسی به برق و اینترنت ثابت. 5- نردیک به پریز برق یا سایر منابع تغذیه باشد. و میتوان با استفاده از سوئیچ با قابلیت POE، تغذیه دوربین را تامین کرد. آداپتور برق به عنوان تجهیزات دوربین مداربسته، وظیفه تامین تغذیه دوربین یا دستگاههای ذخیرهساز را دارد. اما دوربین مداربسته بیسیم برقی، همچنان به سیم برق نیاز دارد. در واقع دوربینهای مداربسته IP با قابلیت PEO تصویر، صدا و برق را تنها از طریق همان کابل شبکه منتقل میکنند. دوربین های دام معمولا دید در شبی با برد متوسط دارند و در صورت نیاز به برد زیاد برای دید در شب بهتر خواهد بود از دوربین بولت استفاده کنید و یا پروژکتور مادون قرمز در کنار دوربین نصب کنید. این تلاشها منجر به تنوع بسیار زیاد دوربین مداربسته داهوا، قیمت پایینتر دوربین داهوا نسبت به دوربین هایک ویژن و همچنین کیفیت بالای دوربین مداربسته داهوا شده است. دوربین مداربسته Videopark: کمپانی ویدیو پارک همواره یک شرکت پیشرو در تولید دوربین مداربسته بوده است، دوربین مداربسته Videopark دارای قابلیتهای هوشمند میباشند.محصول با کیفیت و هوشمند باعث شده این شرکت در بین 50 برند برتر جهان در حوزه ی نظارت تصویری، 5 برند برتر کشور چین و همچنین در رتبه دوم، در رشد نرخ فروش محصولات قرار بگیرد.

یکی از آنها برای انتقال سیگنال و دیگری برای تامین سایت binacctv تغذیه دوربین. نکته دیگری که در تعیین محل قرارگیری دوربین بسیار مهم است، محل نصب دوربین مداربسته است. نکته دیگر که هنگام نصب دوربین و تعیین موقعیت قرارگیری آن باید در نظر داشته باشید، این است که موقعیت نصب دوربین مدار بسته نباید در معرض تابش نور مستقیم خورشید باشد. هر دوربین مداربسته، امکانات و ویژگیهای مربوط به خود را دارد و کاربری فضاها نیز در انتخاب دوربین بسیار تعیین کننده است. نصب دوربین مداربسته چه تاثیری در احساس امنیت دارد؟ این که لنز دوربین مداربسته شما تا چه مساحتی از محیط را در محدوده تصویربرداری قرار میدهد و در واقع زاویه دید آن چقدر است. مثلاً دوربین مداربسته دام دارای زاویه دید ۳۶۰ درجه است و محدوده وسیعی را در تصویربرداری میکند. یک دوربین مداربسته 360 درجه برای نظارت بر یک اتاق یا سالن کافیست زیرا لنز این مدل دوربین مداربسته در تمام نقاط حرکت کرده و این امکان را به شما میدهد، که تمام زوایای فضا را مشاهده کنید.

دوربین های دام با قابلیت دید در شب، تصاویر واضح و شفاف را از داخل مغازه طلا فروشی یا پاساژ ثبت می کنند. هرکس تصویر دوربین جدید را میبیند از خرید یا داشتن دوربین قدیمی منصرف می گردد. خیر. فرض کنید دوربین AHD مگاویژن (Megavision) با داشتن سنسور تصویر سونی ارجینال قیمتش از دوربین HDCVI کورتک (Cortech) با همان مگاپیکسل بالاتر می باشد. لذا در صورتی که جای کافی برای قرار دادن تلوزیون بر روی میز ندارید، حتما در هنگام خرید تلوزیون به قابلیت نصب آن بر روی دیوار توجه کنید. اما به جای یک کامپیوتر اختصاصی از یک کامپیوتر همه منظوره از نوع ویندوز استفاده میکند. یک رک 19 اینچی به گونهای طراحی شده است که به دلیل عرض مناسب آن، ماژولها کاملاً در آن جای میگیرند و نصب و چیدمان آنها آسانتر است. انواع مختلف رک دوربین مداربسته وجود دارد که بسته به وجود یا عدم وجود درب، ریل، دربهای جلو و عقب و پانلهای جانبی و سایر ویژگیها متفاوت هستند. سیستم دوربین مدار بسته HDCVI رقیبی جدی برای دوربین های AHD و HDTVI توربو اچ دی هایک ویژن است.

به همین دلیل اضافه کردن هارد دیسکهای اضافی در آن برای ضبط ویدیو آسانتر است. دستگاههای ذخیرهساز، فرآیند ذخیرهسازی تصاویر را انجام میدهند و ویدئوها را داخل هارد دیسک ذخیره میکنند. اما برای دسترسی به تصاویر با کیفیت نیاز است به اینترنت پر سرعت وصل باشد. کیفیت آنها آنالوگ بوده و امکان استفاده از آنها به صورت دوربین آنالوگ و یا دوربین تحت شبکه وجود دارد. قدیمیترین سیستم مدار بسته حفاظتی آنالوگ TVL است که به قدرت وضوح خطوط افقی تصویر اشاره دارد. انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه به دو طریق به شبکه متصل می شود. این نوع دوربین با استفاده از امواج آنالوگ می تواند اطلاعات را دریافت و یا ارسال کند. دستیابی به خروجی آنالوگ با (۶۰۰TVL) امکانپذیر است. فاصله کانونی مناسب (فاصلهای که دوربین به درستی در آن فوکوس میکند) و میدان دید باید با هم هماهنگ باشند تا به نتایج مطلوب برسید. از آنجا که سایر دوربینها قابلیت سوار شدن لنز یا تعویض آن را ندارند از این دوربینها بیشتر در جاهایی استفاده میشود که زوم یا فکوس مطلوب باشد.

در “دوربین ۹۸” سعی کرده ایم تمامی تجهیزات و تکنوژی های روز از جمله دوربین مداربسته بیسیم یا دوربین وای فای یا دوربین وایرلس، دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته تحت شبکه را تحت پوشش قرار دهیم و با بررسی دقیق تجهیزات امنیتی روز دنیا و ارائه مشخصات فنی و ویدیو های آموزشی تخصصی از دوربین مداربسته، نرم افزار دوربین مداربسته، تجهیزات جانبی از جمله انواع کابل کواکسیال دوربین مداربسته، کابل شبکه، آداپتور، اتصالات، هارد و… لنز دوربین کثیف است، طول کابلها بلند و دردسرساز است، زوم چند کانونی بهصورت اتوماتیک فوکوس نمیکند، رزولوشن دوربین پایین است، سیگنال وای فای پایین است، رزولوشن تصویر مانیتور پایین است، تصویر واضح نیست، تصویر دوربین بیش از حد روشنایی دارد، تصویر دوربین بیش از حد تاریک است، تصاویر زمان درستی نمایش نمیدهند، تصاویر صدایی ندارند، تصویری منتقل نمیشود، تصاویر ضبط نمیشوند، صفحات وب بهدرستی نمایش داده نمیشوند، سرعت پخش تصاویر کند است، تصویر در شب تار است، روی مانیتور لکههایی روشن دیده میشود و… دوربین مداربسته مخفی بیسیم سیگنال ویدئویی را در شعاع کوچک به گیرنده (جایی که تصاویر مشاهده یا ضبط شود) منتقل میکند. هر زمان احساس کردید که برای تأمین امنیت احتیاج به نصب دوربین مخفی در منزل دارید، کافی است به شرکتها یا نمایندگیهای فعال در این زمینه مراجعه کرده یا از طریق سایت سنجاق شماره نصاب دوربین مداربسته را تهیه کرده و با آن متخصص تماس بگیرید.

دوربینهای دید در شب یا IR به شما امکان ضبط تصویر در تاریکی و با کیفیت مطلوب را میدهند. انواع کابل دوربین مداربسته وجود دارد که به کیفیت انتقال تصویر دوربین کمک میکند. برای خرید دوربین امنیتی، به دلیل تنوع زیاد آن گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و ممکن است در انتخاب، دچار تردید شوید. در بعضی مدلهای آن طول عمر باتری زیاد و نزدیک به یک سال است. دما، نحوه اتصال و وضوح از جمله معیارهای کلیدی هستند که هنگام انتخاب یک مانیتور دوربین مدار بسته باید در نظر بگیرید. اولین و مهم ترین فاکتور در قیمت دوربین مدار بسته برند آن است که خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا با توجه به کیفیتی که دارد گران تر است. امروزه میکروفن داخلی و قابلیت ضبط صدا بر روی بسیاری از دوربینها وجود دارد. انواع دوربین مداربسته در مدلها و کاربردهای متنوع وجود دارند. دوربینهای دام، معمولا ظاهر کوچک و جمعجوری دارند بر روی سقف نصب میشوند. دوربینهایی که تحت شبکه و در بستر IP کار میکنند، به عنوان دوربینهای مداربسته تحت شبکه شناخته میشوند که اطلاعات صوتی و تصویری را با کیفیت بالا به دستگاه NVR تبدیل کنند. برای نمایش تصاویر ارسالی از دوربینها یا تصاویر ذخیره شده در دستگاه ذخیرهساز، از صفحات نمایشگر استفاده میشود.