معرفی انواع دوربین مداربسته وایرلس

شبکه و یا آداپتور در معرض کابل های برق فشار قوی و امواج الکترومغناطیسی قرار نگیرند. دوربین های مدار بسته حرارتی دارای تنوع زیاد و کاربرد بیشتر در تجهیز دوربینهای مداربسته حفاظتی دارند این دوربین ها از نورافکنهای مادون قرمز برخوردارند. کاربرد انواع دوربین مداربسته چیست ؟ برخی از دوربین ها فقط باید به پریز برق وصل شوند ، در حالی که دوربین های سیم کشی شده به سیستم برق خانه شما متصل می شوند. دوربین مداربسته Videopark فوق به شکل پک کامل دوربین مداربسته عرضه می گردد شامل دوربین های 2 مگاپیکسل با 25 فریم تحت شبکه WiFi، دستگاه ضبط NVR و منبع تغذیه است ولی اگر محل نصب به گونه ای باشد که برد WiFi به اندازه فاصله دوربین تا NVR نباشد، می توان به شکل سیمی هم وصل کرد. دوربین های بولت دوربینهایی با بدنه معمولا استوانه ای شکل و عموما فلزی هستند. به طور کلی به دو دسته ی دام و بولت تقسیم می شوند . دوربین مدار بسته آنالوگ ، دوربین مدار بسته آی پی IP یا تحت شبکه و دوربین های دو منظوره از لحاظ سیگنال تفاوت دارند که هرکدام از این دوربین ها، به دو دسته ی دوربین بی سیم و نیازمند کابل کشی، تقسیم می شوند.

5. مشخص کردن و انتخاب کردن نوع DVR یا NVR مناسب برای دوربینی که خریداری کردهاید. ضبط کنندگان ممکن است از نرم افزار تحلیلی و سایر فن آوری های هوشمند برای اسکن داده ها و ارسال هشدارهای خودکار به انسان یا سایر سیستم ها و دستگاه ها استفاده کنند. تکنولوژی دید در شب را ی توان در شب و روز استفاده کرد و به لطف طیف گسترده ای از قابلیت ها عملکرد بهینه ای را ارائه می دهد. از طرفی در دو دوربین با لنزهای با فاصله کانونی ثابت دوربینی که چیپ تصویر بزرگ تری داشته باشد ، تصویر را با زاویه بیشتری نشان می دهد. با توجه به توسعه سیستم ها و همچنین تعدد برند های دوربین مدار بسته موجود و تنوع قیمتی، می توان گفت که در هر سطحی می توانید از سیستم دوربین مدار بسته برای پوشش نقاط حساس استفاده کنید. که در این مورد پیشنهاد میشود به جای استفاده از فیش های BNC، از کابل های ارتباطی HDML استفاده کنید تا تصاویر را با کیفیت دقیق تری مشاهده نمایید. شما میتوانید برای حفظ امنیت منزل و محیط کارتان از ما کمک بگیرید و با ما تماس بگیرید.

برای خرید دوربین مداربسته در ابتدا باید نوع آن را انتخاب کنید، و سپس قیمت آن مشخص خواهد شد. برند هایک ویژن با بیشترین فروش در سال های اخیر به این مهم دست یافت. آنها مجهز به سنسورهای اسکن پیشرفته ½ ”CMOS هستند که به دستگاه اجازه می دهد تصاویر با کیفیت بالا را انتخاب کند و به منبع نور اضافی نیازی ندارد – که این یک دوربین نظارت بر امنیت شبانه مناسب است. استفاده از این دوربین هم مانند دیگر انواع دوربین ها باید با کسب اجازه از افراد صورت گیرد. زمانی که از این تکنولوژی در DVR های مدرن استفاده میشود خروجی دیجیتال رزولوشن بالاتر از (۴۸۰ در ۷۰۴ پیکسل) ۴CIF دارد. در واقع در این مدل، دوربینها مسئولیتهای دستگاه DVR را برعهده دارد و دوربینها درگیرتر از مدل قبلی هستند که همین عامل دلیل قیمت بالاتر آن نیز میباشد. قیمت خرید دوربین مداربسته سامسونگ در رنج متوسطی قرار داشته و این مبلغ در انواع مدل های با سیم و بیسیم متفاوت است.

بنابراین باید به دوربین های IP متصل شوند و از این رو کیفیت تصویر بسیار بالاتری نسبت به DVR سایت binacctv فراهم می کنند. نظارت در جامعه امروز سهم بزرگی دارد و با داشتن دوربین هایی در اطراف ما ، زندگی روزمره ما هر روز از سطح بالاتری از امنیت برخوردار است. بسیاری از زنگ های ویدیویی به یک زنگ در و تنظیم زنگ موجود متصل می شوند ، که بدیهی است سخت تر از تنظیم یک زنگ ویدیویی با باتری است. در سویی دیگر اگر می خواهید دوربین مخفی نصب کنید باید از دوربین های کوچک تر استفاده کنید و محل نصب را به گونه ای انتخاب کنید تا دوربین جلوی دید افراد نباشد. شبکه یا IP – این سیستم ها با دوربین های آنالوگ یا دیجیتال استفاده می شوند ، از یک سرور ویدئو برای پخش تصاویر از طریق اینترنت استفاده می کنند. با توجه به اهمیت بالای امنیت، نظارت، و حفاظت در این اماکن، قیمت بالای این تجهیزات قابل چشم پوشی است. وجود یک موتور DC در این نوع لنز، امکان تنظیم زوم دوربین مدار بسته را از راه دور میسر می کند. لنز دوربین : لنز زوم یا موتور دار دوربین مداربسته نوعی از لنز است که امکان تغییر فاصله کانونی و در نتیجه زاویه دید دوربین را از راه دور مهیا میکند.

حالت Active: در این حالت دوربین با ساطع کردن نور مادون قرمز(infrared radiation) و دریافت انعکاسی آن اقدام به ضبط تصویر می کند. در حالت کلی دوربین مدار بسته آنالوگ دارای پایین ترین قیمت در بازار می باشد و پس آن دوربین مدار بسته AHD دارای قیمتی کمی بالاتر ولی کیفیت بهتر می باشد. البته قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان الزام میکند که در این حالت در ورودی آسانسور باید هشدار لازم نسبت به وجود دوربین در آسانسور نصب شود. این دستگاه ها برای به دست آوردن اطلاعات فراوان در یک منطقه پرترافیک برای ایمن نگه داشتن هر مکان کمک می کنند. DVR ( ضبط ویدئو دیجیتال ) عمدتا سیمی است و برای بی سیم کردن آن به تجهیزات خاصی نیاز دارید. سیستم های NVR ( شبکه ضبط ویدئو ) از طریق کابل های اترنت یا بی سیم کار می کنند.

ضبط کننده های دیجیتال ویدئو سیگنال های آنالوگ را از یک دوربین مدار بسته به قالب دیجیتال تبدیل می کند ، اطلاعات را در یک هارد ذخیره می کند و همچنین جریان ویدئویی زنده را به سایر دستگاه های شبکه ارسال می کند. سیستم های آنالوگ و دیجیتال کاملا متفاوت عمل می کنند اما شبکه های دوربین مداربسته مدرن از نرم افزار و سخت افزار تبدیل برای تبدیل آنالوگ به دیجیتال استفاده می کنند. بسته به محلی که تصمیم دارید، از دوربین مداربسته در آن استفاده کنید، باید جنس بدنه را انتخاب کنید. این برنامه به احتمال زیاد به شما خواهد گفت که آیا دوربین در حال ضبط در جریان مستقیم است یا خیر! دوربین های IP دیجیتال هستند و از طریق کابل Cat5 ( شبکه ) یا WiFi به یکدیگر متصل می شوند. یازدهمین تفاوت دوربین آنالوگ با دوربین تحت شبکه به مسائل امنیتی آنها باز میگردد دوربینهای آنالوگ که دادهها را از طریق کابل انتقال میدهند علاوه بر آسیب پذیر بودن از این ناحیه با دنبال کردن مسیر کابل توسط هر شخص قابل شناسایی هستند.

PoE نیز گزینه دیگری است ( قدرت و اترنت ) ، بدین معنا که هم برق و هم سیگنال از طریق یک کابل اترنت قابل ارسال است. بسیاری نیز این گزینه را بهترین دوربین مداربسته داخلی میدانند. با استفاده از اسپری رنگ، لنز دوربین را رنگ میکنند و دوربین دیگر امکان ضبط تصاویر را ندارد. از دوربین های آنالوگ استفاده می کند که برای سیگنال به یک کابل دو هسته ای نیاز دارند. دوربین های ANPR و LPR برای خواندن و ذخیره داده ها در بخش های ثبت استفاده می شوند. 5. دوربین های مینیاتوری : دوربین های مینیاتوری همانگونه که از نامشان پیداست دوربین های کوچکی هستند که بیشتر به عنوان دوربین های مخفی استفاده می شود.

بنا به کوچکی این دوربین­ها، بیشتر به عنوان دوربین­های مخفی استفاده می­شود، یعنی مکان­هایی که می­خواهند دوربین نامحسوس باشد استفاده می­کنند. آنالوگ – از اتصالات Bayonet Neill-Concelman (BNC) روی کابل های کواکسیال ( هم محور ) برای انتقال سیگنال های ویدئویی مداوم استفاده می کند. ما همچنین از این برنامه استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ تاخیری وجود ندارد و همه چیز برای نصب و استفاده آسان است. بسیاری از سازمان ها و شرکت ها روش نصب این دوربین را به کارکنان خود آموزش دادند چرا که استفاده راحتی دارد. در ابتدا خرید دوربین نیز شاید هزینه گارانتی برای شما منطقی به نظر نرسد اما برای جلوگیری از هرگونه مشکل و هزینهها اضافی دوباره بهتر است کار امنیت خود را به شانس واگذار نکنید. نوع دیگری از انواع دوربین مداربسته به نام دوربین مداربسته کیوب نیز وجود دارد که برای کاربردهای ایندور مناسبتر و شکیلتر میباشند. سیگنال همچنین در سیستم های دوربین مدار بسته بسیار مهم است، همانطور که برند آن نیز در لیست قیمت دوربین مداربسته اهمیت دارد.

با توجه به نصب این دسته از دوربین های مداربسته بر روی سقف، به آن ها دوربین سقفی هم می گویند. البته نکته حائز اهمیتی که باید در آموزش نصب دوربین مداربسته به آن توجه کنید، متصل کردن این دستگاهها به یکدیگر است. وسایل جانبی بیشتری در یک سیستم آنالوگ وجود دارد ، به عنوان مثال کابل های کواکسیال استاندارد معمولا صدا را انتقال نمی دهند. دوربین مدار بسته دو منظوره در واقع دوربینهای مداربسته آنالوگ هستند که پرت شبکه به آنها متصل شده و به عنوان دوربین تحت شبکه کار میکنند. همچنین مواردی مانند دوربین ضدآب ودارای خاصیت دید در شب و توانایی تصویر برداری در شب دوربین مداربسته در متراژ هایمتفاوت، یکی دیگر از پارامتر های اصلی می باشد که تاثیر بالایی در قیمت خریددوربین مدار بسته دارد. شبکه ضبط ویدئو کیفیت نظارتی بسیار بالایی دارند.

طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده نتایج جالبی به دست آمده است، نتایج حاکی از آن است که با استفاده از دوربین مداربسته میتوان به بالاترین بازدهی و بهرهوری نیروی کار رسید. معمولا دستگاه های دی وی آر، پرتی برای لن LAN شبکه دارند که به منظور ارتباط با شبکه داخلی یا اینترنت و بخصوص در مبحث انتفال تصویر روی اینترنت استفاده میشود. نقاط قوت دوربین مداربسته پاناسونیک ( دید در شب فوق العاده ، زاویه باز دوربین ، سنسور تصویر با حساسیت بالا ، تصویر برداری با 60 فرم بر ثانیه باکیفیت عالی ) می باشد. روشهای برای نصب دوربینهای امنیتی مداربسته بدون اینترنت وجود دارد در اینجا یاد خواهید گرفت چگونه از یک دوربین امنیتی برای ضبط فیلمهایی استفاده کنید که میخواهید آنها را بعداً تماشا کنید. اگر از گزینه های سیم دار استفاده کنید ، کابل های NVR اترنت خواهند بود.

ویژگی بارز دوربین های مداربسته چرخشی قابلیت تصویر برداری از زوایای و جهات مختلف هست و امکان زوم در یک زاویه خاص. این دسته از دوربین ها یک راه حل ساده و کارآمد برای بسیاری از سازمان هایی از جمله عوارض ، مدیریت اقامت در هتل و پارکینگ ماشین ها می باشد. به طور عمده ، تعداد محدودی برای استفاده توسط محققان ارشد به منظور “توسعه نرم افزار بینایی رایانه” ذخیره می شود. NVR از دوربین های IP استفاده می کند ، زیرا این نوع دوربین ها با استفاده از کابل های اترنت یا WiFi در شبکه کار می کنند. این دوربین ها با توجه به شرایط و محیط می تواند انواع مختلفی داشته باشد. آنچه که بسیاری از مردم نمی دانند این است که انواع مختلفی از دوربین مداربسته متناسب با موقعیت ها یا شرایط مختلف وجود دارد و انتخاب دوربین مناسب برای کاربرد مناسب واقعا حیاتی است. دستگیره های هوشمند هم دارای روش های دسترسی مختلفی مانند رمز، کارت و اثر انگشت می باشند. تصاویر به کارت ضبط ویدئو احتیاج دارند و می توانند در رایانه شخصی یا ضبط صوت ذخیره شوند. این سیستم ها به کارت ضبط ویدئو احتیاج ندارند ، زیرا تصاویر مستقیما در رایانه ذخیره می شوند اما به فضای نسبتا زیادی برای ذخیره ضبط نیاز دارند ، بنابراین معمولا به شدت فشرده می شوند.

دستگاه آنالوگ XVR داهوا و دستگاه تحت شبکه NVR داهوا نیز از دستگاه های جانبی دیگر سیستم های امنیتی تولید شده توسط کمپانی داهوا محسوب می شوند. تنظیمات و شخصیسازیهای دیگری مانند ارسال هشدارها از طریق ایمیل یا پیامک را نیز میتوان بعد از خرید دوربین انجام داد. لنز دوربین های مداربسته معمولا از یک یا چند عدسی تشکیل شده که با توجه به فاصله کانونی ، قسمت مشخصی از تصویر رو به رو را بر روی چیپ تصویر ایجاد می کنند. این دوربین های مداربسته در میدان تایمز نیویورک به منظور ثبت و جلوگیری از جرایم نصب شد که با مشکلاتی مواجه شد که در کاهش جرائم نقش چشمگیری ایفا نکرد. نصب کنید، با ممنوعیت مواجه می شوید. ویژگی های متمایز سیستم های مانیتورینگ و عواملی که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. دو نوع سیستم اصلی ضبط در بازار وجود دارد. در زمان خرید می توانید مدل بی سیم را نیز انتخاب کنید. در جدول زیر می توانید حدود قیمت این نوع دوربین ها را بسته به تعداد مشاهده نمایید. نکاتی دیگری نیز در هنگام سیمکشی با اهمیت است مثلا سعی کنید در موقع نصب دوربین همیشه مقداری سیم اضافی در محل نصب دوربین برای جابهجاییهای احتمالی باقی بگذارید.