راهنمای خرید دوربین مداربسته

میزان آنتندهی این دوربینها به مکان مورد استفاده و موانع بین راه آنها بستگی دارد و جنس مصالح ساختمانی بکار رفته تاثیر اصلی را بر آنتن دهی دارند. از دوربین بولت ای وی تک می توان برای پوشش فضاهای بیرونی ( Outdoor ) ، حیاط ها ، انبار ها ، کارخانه ها و محیط های صنعتی ، پارکینگ های روباز و مکان هایی شبیه به آن استفاده کرد . دسته بندی های مختلفی برای دوربین های مداربسته وجود دارد و آنها را از منظرهای مختلف با توجه به ویژگی هایی که دارند طبقه بندی می نمایند. انواع دوربین مداربسته مختلفی در بازار وجود دارد که هرکدام دارای ویژگیهای مخصوصی میباشند. علاوه بر آن از نظر ظاهری و نحوه نصب آنها نیز انواع مختلفی از دوربین ها شامل دوربین های دام، اسپید دام، دوربین های صنعتی، مینیاتوری، مادون قرمز، پین هول، وایرلس، زوم و … دوربین بولت اغلب مناسب برای فضاهای خارجی و نصب بر روی دیوار است.

این دوربین ها بیشتر برای نظارت و امنیت محیطهای بیرونی مورد استفاده قرار میگیرد برای مثال برای امنیت حیاطهای کارخانهها، دانشگاهها و غیره که بتواند ورود افراد غریبهای را که قصد دارند تا از تاریکی شب استفاده کرده و از دیوار وارد شوند را جلوگیری کرد. دوربین های مداربسته یکی از انواع سیستم های امنیتی- حفاظتی قدرتمند بوده که از آن به منظور جلوگیری از سرقت و سایر جرائم در اماکن مختلف استفاده می گردد. در نوع متداول دیگر، دوربین های کنترل سرعت توسط برآورد سرعت خودرو تصاویر را در سیستم ثبت می کنند. قیمت دوربین مدار بسته هم بر اساس کاربرد آن، متفاوت برآورد میشود.

همچنین یک پریز برق نیز باید در کنار دوربین باشد. یا با یک سوئیچ POE که دیگر نیاز به کابل کشی ندارد برق لازم را تامین کنید. پیش از نصب دوربین های مدار بسته شما باید در خصوص انواع مختلف آنها تحقیق کرده و برای انتخاب بهترین گزینه، کارایی و قیمتشان را مد نظر قرار دهید.اما پیش از آن توصیه می کنیم محلی را که قصد دارید در آن دوربین نصب کنید به دقت بررسی کنید و محل قرار گیری هر یک از آنها را انتخاب کنید. به علت بکار گیری از کابل های کواکسیال در اتصال در برابر حملات سایبری کاربرد امنیتی نیز دارند. اگر بخواهیم در مورد کیفیت این دوربین ها صحبت کنیم باید بگوییم که با توجه به این که امواج آنالوگ در آنها مورد استفاده قرار می گیرد و این امواج همیشه در معرض نویز قرار می گیرند در صورتی که از کابل ها و تجهیزات با کیفیت پایین استفاده گردد تصاویر نهایی نیز از کیفیت کافی برخوردار نخواهند بود. اگر می خواهید در مغازه، فروشگاه، محیط کار، ساختمان مسکونی یا هر جای دیگر دوربین مداربسته نظارتی نصب کنید، حتما باید با انواع دوربین مداربسته آشنا باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. بهترین زاویه هر اتاقی برای نصب دوربین مدار بسته معمولا کنجی از اتقاق است که دیوارها و سقف به هم میرسند.

دوربین هایی که این امکان را ندارند تصاویر ضبط شده در شب دچار افت کیفیت می شوند، چرا؟ دوربین های با کیفیت بالا مخصوصاً برای استفاده در محیط هایی که خطر سرقت زیاد وجود دارد ، مفید هستند. دوربین مدار بسته مکعبی دارای اندازه کوچک و امکانات زیاد است و ارزان می باشد. دوربین های مکعبی رایج ترین انواع دوربین های مداربسته برای سیستم های بی سیم هستند. یکی از دوربین هایی که در فضای داخلی نصب می شود دوربین مکعبی یا کیوب است این نوع از دوربین ها امکاناتی مانند میکروفن و بلند گو و سنسور تشخیص حرکت هستند. یکی از ویژگی هایی که کاربران از دوربین های خود که در پارکینگ ها و ورودی ها نصب کرده اند انتظار دارند، این است که بتوانند پلاک خودرو ها را بدون هیچ مشکلی شناسایی کنند، حال اگر نور چراغ های جلوی خودرویی مستقیم به لنز دوربین بتابد – به خصوص اگر شب باشد – کیفیت تصاویر کاهش پیدا می کند و پلاک خودرو ناخوانا می شود. با نصب دوربین مداربسته در این قسمت می توانید هم از اموال خود مراقبت کنید و هم مانع وقوع چنین پیش آمدهایی شوید. به شما پیشنهاد میکنیم قبل از تصمیمگیری نهایی و سفارش دوربین مدار بسته، با کارشناسان فروش شرکت پویا بین تماس بگیرید و از راهنمایی آنها استفاده کنید تا بهترین انتخابها را در زمینه دوربین مدار بسته داشته باشید.

سیستم دوربین مدار بسته به طور کلی از دوربین و رکوردر تشکیل شده است ، دوربین مدار بسته مانند چشم عمل کرده و از صحنه تصویر برداری می کند و سیستم ضبط تصویر نیز مانند مغز عمل کرده و تصاویر را به خاطر می سپارد در این قسمت با توجه به اینکه ،یکی از اجزای سامانه نظارت تصویری سیستم دوربین مدار بسته است ، می خواهیم انواع دوربین مداربسته ای وی تک را برای شما تشریح کنیم. پس از آشنا شدن با ابزارها و تجهیزات مختلف در رابطه با نصب دوربینهای مداربسته به تشریح روشی برای ساده برای نصب سیستم مداربسته دلخواه شما میپردازیم. قابل نصب و راه اندازی هستند. چند آچار مخصوص، ابزار های معمولی مانند سیم چین، پیچ گوشتی که با مبلغی در حدود یک میلیون تومان (مرداد1399) قابل تهیه می باشد. با توجه به محدودیت آنتندهی آنها ممکن است به یک یا چند فرستنده مانند روتر نیاز داشته باشید.

مانیتور یک سیستم دوربین مدار بسته میتواند یک تلویزیون یا یک مانیتور باشد که تفاوت آنها در سایت binacctv نوع ورودی آنهاست. در این بخش از طراحی سیستم نظارت تصویری، مصرف کننده نهائی (مشتری) کمترین دخالت را میتواند داشته باشد و تنها باید هدف از نصب دوربین در موقعیت مورد نظر و میزان کیفیت تصویر درخواستی در طول روز و شب را در اختیار پیمانکار بگذارد تا تیم طراحی پیمانکار مناسب ترین گزینه ها را بر اساس شرایط محیطی و درخواست مشتری انتخاب نمایند. 2. دوربین های سیمی باید در نزدیکی پریز برق یا منبع تغذیه قرار گیرند بنابراین بر خلاف دوربین های بی سیم فاقد انعطاف پذیری در هنگام نصب و راه اندازی می باشند.

در صورتی که شما هر سال محل کار خود را تغییر میدهید نیز استفاده از دوربینهای بیسیم منطقی تر بنظر میرسد و هزینه های شما را کاهش میدهد. اگرچه مدلهای محدودی نیز وجود دارند که برق مورد نیاز خود را از باتری میگیرند و به معنای واقعی بیسیم هستند. دوربینمدار بسته بیسیم نیازی به اتصال به دستگاه DVR ندارد. همچنین شما می توانید برای این دوربین های گردان تا 300 نقطه حساس (preset) برای این دستگاه تعریف کنید که به صورت پیش فرض حساسیت بیشتری در آن نقاط داشته باشد، همچنین مجهز بودن این دوربین گردان به سنسورهای هوشمند تشخیص چهره باعث می شود به محض ورود یک شخص به محل ممنوعه دستگاه آزیر کشیده و به شما و تیم حراستی هشدار داده شود. اگر شما هم قصد دارید تا از دوربین مداربسته در مکان هایی با حساسیت کمتر استفاده کنید، می توانید خرید این دوربین را در اولویت های خود قرار دهید. چون دوربین ها برای جبران کمبود نور حس گر ها حساسیت خود را افزایش می دهند. این نمونه از انواع دوربین مداربسته بدون استفاده از مادون قرمز، در شرایط مختلف نور و در تاریکی، تصاویر با کیفیتی ضبط می کند.

شرکت داهوا سومین شرکت از لحاظ فروش دوربین در دنیا می باشد. این دوربین ها بیشتر از قابلیت exir دید در شب هایک ویژن استفاده می کنند که می توانند تمام محیط را در طول شب نیز کنترل کنند. است. از جمله برندهای معروف با اسپیددام عای قدرتمند می توان به برند هایک ویژن اشاره کرد. مهر تجارت نمایندگی اصلی برند هایک ویژن و تیاندی در ایران. ما در شرکت مهر تجارت مفتخریم که با اتکا به تجربیات چند ده ساله پرسنل متخصصمان از صفرتا صد پروژه های مختلف در زمینه نظارت تصویری، نصب دوربین مداربسته ، پشتیبانی و نظارت بر سیستم های نظارتی را در کمترین زمان ممکن و با هزینه های مقرون به صرفه برای شما عزیزان انجام دهیم.

2- دوربینهای Pinhole و Miniature: دوربینهای در ابعاد کوچکی هستند که بوسیله پایه ای که دارند، روی سطح مناسب نصب می شوند. لازم به ذکر است که این صرفه جویی در هزینه ها در پروژه های بزرگ با تعداد دوربین بالا نمود پیدا می کند و برای پروژه های کوچک چندان مناسب نیست و شاید نتیجه معکوس داشته باشد. می تواند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین به عنوان یک نیروی اجرای قانون عمل می کند. دوربین های مداربسته را با توجه به استقبال زیادی که از آن شده است در انواع مختلفی تولید می کنند و بسته به نوع کاربردی که دارند مورد استفاده قرار می دهند. این دوربین ها به دلیل سادگی و ارزان قیمت بودن هنوز هم با استقبال زیادی روبه رو هستند. علی رغم حاصل شدن پیشرفت های چشمگیر در بهبود کییفیت تصاویر دوربین های آنالوگ، هنوز یکی از ایرادات اساسی آن که عدم اتصال به شبکه بود همچنان حل نشده باقی مانده بود.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کلیه محصولات مدار بسته ای وی تک ، با کارشناسان فروش ما در فرتاک گلوبال ویژن تماس حاصل نمایید . شرکت دوربین مداربسته آریستک با تکیه بر اصل مشتری مداری و ارائه ممتاز خدمات نصب دوربین مداربسته، کلیه فعالیت های اعم از فروش دوربین مداربسته تحت شبکه تا نصب و انتقال تصویر را همراه با مستندات و گزارش های فنی مفصل به مشتریان ارائه می دهد. بطور کلی ابزارهای ضروری برای نصب انواع دوربین مدار بسته شامل پیچ، قلاب، کابل، آداپتور برق یا گیرنده، یک دریل برقی و موارد دیگر است. در صورت استفاده از مبدل POE شما می توانید بدون نیاز به منبع تغذیه (آداپتور) برق رسانی به دوربین مداربسته را انجام دهید. نوسانات برق شهری و همچنین نویزهای الکترومغناطیسی می توانند بر روی ایجاد نویز در این دوربین ها تاثیر بسیاری گذاشته و کیفیت تصویر را کاهش دهند. این نوع از انواع دوربین مداربسته مناسب مکان های حساس مثل بانک ها است، زیرا امکان زوم کردن روی تصاویر با وضوح بسیار بالا را دارند. برای دسترسی به فیلمهای دوربینها نیز کافی است، دستورالعملهای روی نرمافزار را دنبال کنید. دید در شب رنگی و یا ارائه تصاویر مناسب در شب: دوربین های مختلف دارای برد IR متفاوتی هستند و برخی نیز از تکنولوژی های دید در شب رنگی ( استارلایت و سوپراستارلایت ) بهره می برند که قطعا قیمت بالاتری خواهند داشت.

ولی چون ضد آب نیستند و به نور زیادی نیاز دارند مناسب محیط بیرون و فضای کم نور نمی باشند. این دوربین ها عموما در فضای باز استفاده میشوند؛ بنابراین قاب آنها در مقابل نفوذ آب، گرد و غبار و خاک مقاوم است. آنها عموما میدان دید وسیعی دارند ( 130 درجه یا بیشتر ) و نسبت به اکثر دوربین های گلوله سیمی ، منطقه بزرگ تری را پوشش می دهند. دوربین دام متحرک یا دوربین اسپید دام می تواند به طور همزمان در سطح افقی و عمودی بچرخد و روی اهداف خود زوم کند ، چرخش 360 درجه دوربین در کسری از ثانیه به کاربر کمک کی کند تا تمام زوایا را به خوبی مشاهده کرده و در صورت مشاهده مورد مشکوک روی آن ناحیه زوم کند . دوربین FISHEYE که به نام چشم ماهی نیز معروف است دوربینی با قابلیت ویژه است که می تواند تصاویری 180 درجه ارائه کند. فروشگاه فرادید با دارا بودن نمایندگی دوربین داهوا ، محصولات این شرکت را با قیمت مناسب عرضه می کند. کارشناسان مجرب شرکت آماده ارائه مشاوره رایگان به شما جهت انتخاب مناسب ترین دوربین با توجه به بودجه تان هستند . دوربین های مداربسته دارای تنوع بالایی هستند، به نحوی که مشتریان به راحتی می توانند متناسب با نیاز خود دوربین مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نوع دیگری از انواع دوربین مدار بسته به نام دوربین مداربسته کیوب نیز وجود دارد که برای کاربردهای ایندور مناسب تر و شکیلتر میباشند. دسته دیگری از دوربین های مداربسته دوربین های کیوب هستند که ظاهر مستطیلی شکل دارند. برای پوشش فضای داخلی از دوربین سقفی یا دوربین دام استفاده می شود این دوربین به گونه ای طراحی شده است که از شکل و ظاهر مناسبی برخوردار است و کاربر می تواند از آن در محیط های داخلی استفاده کند. شکل و ظاهر این دوربین به گونه ای است که به لحاظ روانی ، افراد خطرناک را از محل نصب دوربین دور می کند . چراکه کلیه موارد نصب بصورت کاربردی و عملی تشریح میشود.