دوربین های مداربسته و انواع آن – نور سماء امین

این مدل از دوربینهای آنالوگ برای محیطهای تجاری، اداری و ساختمانها مناسب است. کاربر با توجه به نیاز ، میتواند لنز مناسب را انتخاب نماید. از این رو توصیه می شود فقط برای دوربین هایی که باید در محیط های خارجی نصب شوند، نیاز به عایق بندی است. این دوربین ها دارای رزولوشن در حداقل ترین حالت ممکن هستند؛ که در دسته بندی دوربینهای امروزی قرار میگیرند. دوربین ها با توجه به نیاز مخاطب و نصب در محیط های گوناگون اعم از حالت دیواری، سقفی و یا مخفی به چند دسته تقسیم میشوند که به توضیح آنها خواهیم پرداخت. هر چند قیمت خود دستگاه به هیچ حالت ارزان محسوب نمیشود؛ اما گاهاً حذف مقدار طولانی از انواع کابلهای برق و مخابراتی صرفه اقتصادی قابل توجهی به دنبال دارد. فروشگاه اینترنتی رادیس بیشتر تکنولوژی AHD را به خاطر کیفیت و قیمت مناسبش نسبت به CVI و TVI معرفی مینماید. به خاطر شکل و اندازه شان بولت نام گذاری شده اند. این تکنولوژی به خاطر هزینههای بالا هنگام تولید و نداشتن شرکتهای تولید کننده از صنعت امنیت کنار گذاشته شد.

به تازگی برای برخی از دوربینهای مداربسته آنالوگ دام گنبدی از کاور استفاده میکنند. با استفاده از این قابلیت می توان به صورت برنامه ریزی شده و زمان بندی شده از مکان های مختلف تصویر برداری و ثبت کرد. دوربین مداربسته اسپید دام دارای بدنه فلزی و استاندارد IP67 ,IP68 است که این ویژگی ها ، بدنه دوربین را در مقابل باران و رطوبت محافظت می نمایند. طراحی استفاده شده در دوربینهای اسپید دام یا PTZ به صورت چرخشی افقی و عمودی است. تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال 1942 باز میگردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مدار بسته استفاده کرد.

این دوربین بخاطر مقاومت و سختی که دارد امکان نصب در فضاهای صنعتی و بیرونی را دارد . دوربین بولت که ظاهری استوانه ای شکل دارد برای استفاده در فضاهای باز و بیرونی و مناسب است. آیا استفاده از دوربین مداربسته مخفی جرم است؟ آیا نمیدانید کدام مدل از انواع دوربین مداربسته را برای محل کار خود بخرید؟ ارائه دادن کیفیت FULL HD با قیمت مناسب سبب شده تا این تکنولوژی مخاطب را به خود جذب کند. خروجی فرکانسی این دوربینها با توجه به برد آنها متفاوت است اما امروز استفاده از آنها تا حد زیادی محدود شدهاست. دوربینهای مداربستهٔ جعبه ای (Box): این دوربینها معمولاً دارای بدنه ای مستطیلی شکل و پلاستیکی هستند که لنز آنها به صورت جدا بر روی دوربین نصب میشود.

استفاده از این کاورهای خاص سبب شده تا میزان خرابی در اثر رطوبت و ضربه به حداقل ممکن برسد. این دوربین برای دریافت و ضبط تصاویر تنها از سیگنال های آنالوگ استفاده می کند. این دوربین مداربسته آنالوگ از لحاظ سبک تکنولوژی و نوع طراحی مشابه با سریهای AHD و CVI میباشد. تفاوت آن با دوربین های AHD در این است که اطلاعات را در بستر آنالوگ با استفاده از کابل کواکسیال انتقال می دهد. داشتن پایه در این دوربینها یک نقطه ضعف در برابر دزدیده شدن محسوب میشود. با تولید شدن انواع دوربین مداربسته آنالوگ بولت متوجه تفاوت آنها از نظر مقاومت در برابر رطوبت و غبار میشویم. این دوربین ها به FISHEYE یا چشم ماهی مشهور هستند و تصویری با زاویه ۱۸۰ درجه را ارائه میدهند و روی سقف نصب میشوند و بدلیل زاویه دید وسیع استفاده از آنها امروزه با استقبال فراوانی روبرو شده است. در واقع این پایه های نیم دایره ای باعث مخفی شدن زاویه دید دوربین میشوند که به همین جهت دزدان و سارقان نمی توانند از زاویه دید دوربین دور بمانند.

فراهم کردن قابلیت انتقال تصویر، صدا، دیتا به شکل هم زمان بر روی کابل کواکسیال از مزیتهای شرکت داهوا است. هم اکنون انواع دوربین مداربسته آنالوگ هایک ویژن، هایلوک، داهوا و دوربین مداربسته تیاندی دارای قابلیت IP67 هستند. این دوربینها هم برای محیطهای داخلی و هم برای محیطهای خارجی استفاده میشود. از آنجایی که دوربین ها توسط کابل های مختلف (کواکسیال یا کابل شبکه) به دستگاه ضبط DVR یا NVR و در نهایت به مانیتورها متصل میگردند و ارسال اطلاعات به حافظه ذخیرهسازی ، را انجام میدهند به آنها “مدار بسته” گفته میشود تا بیانگر این باشد که دوربین های مداربسته در صورت لزوم ، امکان بررسی آنها توسط افراد مشخصی امکان پذیر است.

دوربین مداربسته pinhole به خاطر حجم کوچک بدنه و لنز کوچک خود حتی از یک حفره 3 میلیمتری میتواند ، ضبط تصویر را انجام دهد. دی وی آر ها شامل تعداد محدودی ورودی و خروجی تصویر و صدا هستند و همین محدودیت تعداد ورودیها آنها را دستهبندی کرده است. از دیگر انواع دوربین مداربسته دوربین های صنعتی با قابلیت نصب لنز باتوجه به نیاز مشتری هستند و امروزه به دلیل پاره ای محدودیت ها از جمله نداشتن دید در شب در تاریکی مطلق از این دسته دوربین ها کمتر استفاده میشود. آنها معمولا نیاز به نصب حرفه ای دارند. علاوه بر این پارامترها موارد دیگری نیز در انتخاب دقیق نوع و مدل دوربین موثر میباشند که در مطالب زیر به آنها پرداخته شده است. تصویر برداری این دوربین ها از یک الگوریتم ریاضی پشتیبانی میکند تا قابلیت نمایش ۳۶۰ درجه ای را ارائه دهد. مهمترین خصوصیت این دوربین ها زاویه دید ۳۶۰ درجه و امکان ایجاد تصویر مجازی از چند زاویه فقط توسط یک دوربین است. یکی از مزیت های اسپید دام وجود محافظ طلقی است که به دلیل نصب در ارتفاع بیش از 3 متر و زاویه قرار گیری لنز دوربین در کاور طلقی، جهت لنز دوربین اسپید دام مشخص نیست.

در ادامه به بررسی جامعی از این وسیله ی بسیار پرکاربرد می پردازیم تا ضمن آشنایی بیشتر با انواع دوربین مداربسته، بتوانید متناسب با نیازتان بهترین و مناسب ترین دوربین را برای محیط های مورد نظرتان انتخاب سایت binacctv نمایید. دوربین مداربسته، دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین های مداربسته یا دی وی ار یا NVR، یا هارددیسک، کابل اتصالات جانبی و آداپتور(منبع تغذیه) دوربین مداربسته. ورودی تغذیه نیز شکلی مشابه فیش های آداپتور یا تغذیه تجهیزات الکترونیکی دارد. استفاده از کابل BNC آسان است برای مشاهد تصویر دوربین ها، باید فیش BNC را به قسمت پورت ورودی دستگاه ضبط کننده DVR هایک ویژن وصل کرد. فیش BNC یک رابط بسیار رایج مخابراتی آنالوگ است که معمولا برای اتصال کابلهای کواکسیال به دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین مداربسته مینیاتوری ، پین هول یا سوزنی در ابعاد یک قوطی کبریت ، رایج ترین دوربین مداربسته پنهان است. دوربین های پین هل یا همان دوربین های مخفی دوربین های با ابعاد کوچک بوده که به دلیل حجم کم اغلب برای مصارف مخفی کاربرد دارند به طوری که فرد به سختی قادر به رویت بدنه دوربین است.

درصورتی که نیاز به سنسور بیشتر یا کابل اضافی و هر محصول مرتبطی نیاز داشتید بصورت اختصاصی به پک شما اضافه و ارسال میشود. منظور از دوربین مدار بسته بیسیم، بیسیم بودن در انتقال پیام است و بعضی دوربین ها برای شارژ نیاز به باطری دارند بعضی ها هم کابل کشی می شوند. دوربین های چرخشی بیسیم 360 درجه روی دیوار نصب می شوند و با چرخش 360 درجه ای می توانند تمام محیط را برای ما پوشش بدهند. برای کسب اطلاعات جامع و کامل در رابطه با هارد می توانید به صفحه هارد دیسک چیست مراجعه کنید. از این مدل دوربین مدرابسته می توانید برای مسائل پزشکی و درمانی، انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، عملیاتهای امنیتی، کنترل کودکان و سالمندان، تامین امنیت خودرو و محل زندگی و کار مورد استفاد نمایید . اگر تا به حال هیچ اطلاعاتی در زمینه فعالسازی تجهیزات نظارتی ندارید، شاید تصور کنید با قرار دادن دوربین مداربسته در فضای موردنظر به تنهایی می توانید به تصویری که می خواهید برسید اما این فقط بخش کوچکی از کار است.

توجه داشته باشید دوربین مداربسته در مسیر نور مستقیم منبع نور قرار نداشته باشد در غیر اینصورت فیلم ها و تصاویر به طور تاریک دریافت خواهد شد. امیدوار هستیم با مطالعه این مقاله از رادیس متوجه تفاوت میان دوربینهای آنالوگ شده باشید. هم چنین وجود باتری بر روی این محصولات سبب می شود تا گهگاهی نیاز داشته باشید تا باتری این محصولات را تعویض کنید. تا بتوانید یک انتخاب درست متناسب با نوع نیاز خود داشته باشید. چرا که دوربین های خانگی دارای ساختار ساده تری بوده و معمولا نیاز به تکنولوژی های قوی و گران ندارند. کاربردها ، مشخصات فنی دوربین های ارزان خانگی و لیست قیمت انواع دوربین های حرفه ای برای سیستم های نظارتی مداربسته موارد در برگیرنده این بخش میباشند. این آدرس باید رنجی برابر رنج شبکه اصلی شما داشته باشد و قسمت آخر آدرس نباید مشابه هیچ یک از تجهیزات موجود در شبکه باشد. بدنه این دوربین مقاومت زیادی در برابر شرایط بد آب و هوایی ندارد . این سیستم ها بر روی سیگنالهای تصاویر کد گذاری میکنند. کابل شبکه وظیفه ی انتقال تصاویر مداربسته را به دستگاه NVR بر عهده دارد.

این دوربین مداربسته به خاطر لنز ثابتش، میدان دید محدودی دارد. اما به خاطر بستری که برای انتقال دادن تصاویر دارد، در دسته بندی انواع دوربین مداربسته آنالوگ قرار میگیرد. بدین ترتیب تصاویر به کیفیت آنالوگ تبدیل شده و بر روی مانیتور مشاهده میشود. همیشه دوربین های مداربسته خود را در نقاط استراتژیک خانه قرار دهید تا بتوانند فضایی را که می خواهید بررسی شود ، مشاهده و ضبط کنند. سپس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک بکار گرفته شد و خیلی سریع روی موشک ها نصب گردید تا جایی که تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال می کردند. در واقع شرکتهایی که به دنبال تمایز از سایر شرکتها هنگام فروش محصولات خود بودند این سیگنالها را انتخاب کردند.

CVI تا حدود بسیار بالایی از نظر سیگنال رمز گذاری و دریافت مشابه با رقیب خود یعنی AHD است. همچنین توانایی انتقال اطلاعات چندرسانه ای، یعنی صدا و تصویر، بر روی یک زنجیره کابل کواکسیال مشترک را دارد. کابل برق و کابل تصویر. دوربین های ۳۶۰ درجه پانوراما امکان تصویر برداری ۳۶۰ درجه افقی و ۹۰ درجه عمودی را دارند و تصویری دایره ای شکل ارائه میدهند. سعی شده است تا در زیر اطلاعات واقعی هر محصول گردآوری و در اختیار شما همکاران محترم جهت بهره برداری بهتر قرار گیرد. انباری: معمولا دوربین های پارکینگ را به گونه ای نصب می کنند که پوشش اولیه ای روی انباری هم داشته باشد اما چنانچه اجناس گران قیمت و با ارزشی در انباری قرار می دهید، بهتر است از دوربین مجزایی برای پوشش درب انباری استفاده کنید. مسلما قیمت یکی از عاملهای تعیین کننده قابلیت و ویژگیهای دوربین مداربسته است. دوربینهایی که با اصطلاح دام گنبدی شناخته میشوند قابلیت نصب بر روی سقف را دارند. دوربینهای مداربسته دام گنبدی در سقف یا کنج دیوار نصب میشوند. دوربین دام عموما کاربرد غیر صنعتی دارد. چنانچه بهترین دوربین مداربسته موجود در بازار را خریداری کنید اما نصب آن توسط تکنسین نصب متخصص صورت نگیرد ممکن است پاسخگوی نیاز شما نباشد و تنها هزینه گزافی را به شما تحمیل کند.

به طوری که میتوان گفت این تکنولوژی به کار گرفته شده، توانایی پوشش دادن بزرگترین ضعف سیستمات امنیتی را دارد. به تازگی انواع دوربین مداربسته آنالوگ داهوا طوری طراحی شدهاند که بتوانند با تمام سیستمهای موجود در بازار سازگار باشند. از جمله مزایای سیستمهای AHD داشتن توانایی انتقال تصاویر است. در حال حاضر این تکنولوژی به طور گسترده در بین تولید کنندگان جهانی از جمله هایک ویژن و داهوا در حال استفاده است. کاربرد نظامی ،صنعتی ،کنترل ترافیک ،ارتباطات ویدیویی ،فضایی و تصویربرداری نامحسوس از جمله کاربردهای انواع دوربین مداربسته هستند. کیفیت تصویربرداری دوربین IP به مراتب از دوربین آنالوگ قدرتمندتر است. همچنین نقاط دور تحت پوشش را از طریق بزرگنمایی اپتیکال با کیفیت بالا تصویربرداری می کند. دوربینهای مداربسته آنالوگ حتی اگر بهترین نوع آنها با تکنولوژی بالا انتخاب شوند کیفیت بالایی نخواهند داشت. به بیان ساده دوربین های مداربسته با توجه به رشته های نوری تابیده شده از اجسام و طیف رنگی آنها تصاویر را برای ضبط کننده ها ارسال میکند تا در مواقع لزوم امکان بازبینی تصاویر برای کاربر مهیا باشد. برای چنین محیط هایی، انواع دوربین مداربسته با تکنولوژی های سازگاری نوری وجود دارد که قادر به فیلتر کردن نور محیط برای دستیابی به بهترین تصویر میباشند.