دریچه داکت اسپلیت و هرآنچه راجب به آن باید بدانید سهند هواساز

پیشنهاد می‌کنیم با معرفی کامل مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت در ادامه با دریچه داکت اسپلیت ما همراه باشید. سیستم داکت اسپلیت همچون اسپلیت‌های دیواری از دو یونیت داخلی (اواپراتور) و خارجی (کندانسور) ساخته شده است. کاربرد یونیت داخلی انتقال هوای مطبوع سرد یا گرم به وسیله کانال‌های تهویه به محیط مورد نظر می‌باشد. اگر قصد خرید دستگاه داکت اسپلیت را دارید، می‌توانید برای دریافت اطلاع از ویژگی‌ها و قیمت این محصول به سایت تهویه سان مراجعه کنید.

  • با تکمیل مراحل ساخت دریچه داکت اسپلیت مشبک وزنه ای نوبت به مرحله ی رنگ کاری می رسد.
  • در سیستم کانال کشی با کانال اسپیرال جهت تثبیت مقاطع مختلف در محل نصبداز ساپورت های نگهدارنده استفاده می گردد که در فواصل استاندارد تعبیه شده و باعث جانمایی و تثبیت کانال اسپیرال در محل مورد نطر می گردد.
  • در حالتی که درب دریچه بازدید داکت اسپلیت با گریل، به صورت لولایی ساخته می‌گردد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت با قفل های زیمنس که روی درب دریچه تعبیه می‌گردد قابل باز و بسته شدن می‌باشد.
  • درب دریچه بازدید داکت اسپلیت که به صورت وزنه‌ای باز و بسته می‌شود با نشستن در نشیمنگاه فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت بسته و با بلند کردن آن باز می گردد.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده با دو مدل وزنه ای و لولایی با قفل زیمنس تولید می گردد.
  • در بعضی موارد نیز برای مخفی نگهداشتن دستگاه از دید عمومی، به این نوع درب‌ها نیاز خواهید داشت.

جنس رنگِ استفاده شده بر سطح این دریچه بازدید داکت اسپلیت از نوع پودری استاتیکِ کوره‌ای است.تنوعِ کدرنگ های موجود، باعث زیبایی و تناسب نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به محیط اطراف شده و دریچه بازدید داکت اسپلیت را در برابر عوامل تخریبی و فرسایشی نیز محفوظ نگاه می‌دارد. پس از عملیات رنگ، برای جلوگیری لز هرگونه اسیب یا صدمه‌ی احتمالی در مراحلِ انتقال به پروژه، باید بلافاصله پس از خارج کردنِ دریچه بازدید داکت اسپلیت از کوره‌ی رنگ، آن را در پوششِ مشمعی ضخیم و ضدضربه قرار داده و سپس اقدام به انتقال دریچه بازدید داکت اسپلیت به محل نصب کرد. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی دارای دو مدل درب بصورت لولایی و وزنه ای است. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی دارای دو مدل درب بصورت لولایی و وزنه ای می باشد. دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده با دو مدل وزنه ای و لولایی با قفل زیمنس تولید می گردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت لولایی به وسیله قفل زیمنس بسته می شود اما دریچه بازدید وزنه ای هنگام تعمیر یا بازدید داکت اسپلیت، کاملا از چهارچوب فریمِ دریچه جدا و بعد از بازدید مجددا در محل خود جانمایی می شود.

دریچه داکت اسپلیت و هرآنچه راجب به آن باید بدانید سهند هواساز در نقاطی که ساختار به صورت کلاف زیرکار و کاملا استاندارد و گونیا باشد بطور عمومی از کلاف ۳ سانتی برای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می شود. اما در ابعاد بزرگ الزاما باید از ورق های ضخیم تر برای ساخت درب استفاده می شود. دریچه های داکت اسپلیت در واقع تفاوتی با دریچه بازدید فن کویل ندارد و با همان متریال و ابعاد قابل ساخت هستند.

پس از آماده شدنِ درب و فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به عملیات رنگ کاری می‌رسد. با اتمام مراحل ساخت فریم دریچه بازدید فن کویل،نوبت به ساخت درب دریچه بازدید فن کویل خطی می رسد.جنس درب از ورق آلومینیوم با ضخامت یک میل به بالا می باشد.از آنجا که از نام این دریچه بازدید فن کویل هم مشخص است دریچه ی هوارسانِ این دریچه بازدید فن کویل از نوع خطی کله قندی می باشد.به همین خاطر با توجه به تناسب ابعاد درب دریچه بازدید فن کویل حفره ای با چهارچوبه ی مستطیلی بر روی این درب ایجاد می نماییم که به راحتی دریچه هوای خطیِ کله قندی را بر روی این حفره تعبیه و متصل نمود. همانطور که از نام این دریچه داکت اسپلیت نیز پیداست یک دریچه مرکب از مدل مشبک یا لانه زنبوری بر روی درب آن تعبیه می شود که هوای لازم برای دستگاه داکت اسپلیت از این طریق تامین گردد.این دریچه مشبک در ابعاد لازم بصورت جداگانه قابل است که در پایان بر روی درب دریچه داکت اسپلیت تعبیه می شود.لبه های کناریِ درب دریچه داکت اسپلیت بصورت یک خمِ دوسانتی به بغل ها خم می خورد تا ساختار درب دریچه داکت اسپلیت از هرگونه تاب خوردگی و دفرمه شدن مصون بماند. با ساخت و اتصال دریچه مشبک به ساختار درب دریچه داکت اسپلیت عملیات ساخت دریچه داکت اسپلیت پایان می یابد و نوبت به انجام عملیات رنگ می رسد.نوع و کیفیت رنگ که بر کلیه سطوح دریچه داکت اسپلیت انجام می شود از نوع پودریِ الکتروستاتیک می باشد که بصورت کوره ای در کوره پخته و آماده کاربرد و نصب می شود.لازم به توضیح است برای جلوگیری از هرگونه ضربه یا آسیب به ساختار دریچه داکت اسپلیت باید آنرا پس از خروج از کوره در کاور یا مشمای ضربه گیر قرارداد و بصورت بسته بندی به پروژه یا محل نصب ارسال نمود. با اتصال اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به ایجاد جای پیچ بر روی نما یا دیواره‌ی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد.

قیمت مرغ امروز ۴ مهر ۱۴۰۱/ گرانی قیمت مرغ بعد از ماه صفر؟

همزمان با آماده شدنِ فریم دریچه داکت اسپلیت شیاردار لولایی،اگر بخواهیم دریچه داکت اسپلیت را بصورت پیچ ازرو نصب کنیم بر روی بدنه ی بیرونی فریم،جاهای پیچ را بصورت فابریک حک می کنیم بتا برجستگیِ پیچ ها از راستای افقِ فریمِ دریچه داکت اسپلیت بیرون نزند و موجب زدگیِ کاربر در محیط نشود.ضمنا اگر بخواهیم دریچه داکت اسپلیت شیاردار لولایی را بصورت پیچ مخفی نصب کنیم این جای پیچها در قسمت دیواره ی داخلیِ فریم دریچه داکت اسپلیت حک می شود. پس از آماده شدنِ فریمِ آلومینیومی دریچه داکت اسپلیت نوبت به ساخت درب شیاردارِ دریچه داکت اسپلیت می رسد.ابعاد درب بر اساس ابعادِ داخلیِ فریم دریچه داکت اسپلیت شیاردارِ لولایی تعیین می گردد.البته با توجه به لولادار بودنِ فریم باید ضخامت لولا از ابعاد داخلیِ فریمِ دریچه داکت اسپلیت کسر گردد تا در زمانِ بسته شدنِ درب دریچه داکت اسپلیت و قرارگرفتنِ آن در داخلِ فریم مشکلی پیش نیاید. نام دیگرِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت، دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی است که در دو مدل تک گل و دو گل امکان ساخت و کاربرد دارد.زمانبرترین و شیک ترین و دکوراتیوترین دریچه بازدید داکت اسپلیت این نمونه است و دقیقا به همین دلیل به لحاظ قیمت این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت از گرانترین ها محسوب می‌گردد. پس از برش قطعات فریم باید آنها را با زوایای ۴۵ درجه گوشه زنی کرد.هر یک از این زوایای ۴۵ درجه در ترکیب با یکدیگر تشکیل گوشه های گونیا در ساختاردفریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را می‌دهند.در قریب به اتفاق موارد باید گوشه های دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه‌ای باید حالت گونیا داشته باشد،اما در مواردی معدود هم با توجه موقعیت و موانع کار می‌توان این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت را به صورت ناگونیا نیز طراحی و تولید کرد. بعد از برش قطعات فریم،نوبت به اتصال آنها به هم می‌رسد.نوع اتصال به روش پرِسی و غیر جوشی است که ظاهر کار به صورت تمیز قابل رویت باشد.این روش را “نک” می نامند.بعد از اتصال قطعات فریم و تشکیل ساختار چهارگوشه فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه‌ای،خزینه ها یا جای پیچ ها را بر روی ساختار بیرونی یا درونیِ آن ایجاد می نماییم.

دریچه مشبک آلومینیومی لولایی

برای ابعاد متوسط به پایین از ورق یک میل برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می شود.اما در ابعاد بزرگ الزاما باید از ورق های ضخیم تر برای درب دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می شود. تغییر سبک یک‌جا نشینی انسان‌ها و تمایل به سکونت در آپارتمان‌ها موجب تغییر سیستم تامین هوارسانی ساختمان‌ها شده است. یکی از رایج‌ترین سیستم‌های هوارسانی می‌توان به استفاده از داکت اسپلیت اشاره کرد.

چ- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبکِ لولایی