خانه هوشمند چیست مزایا و امکانات هوشمند سازی خانه و آپارتمان

به طور اتوماتیک دمای محیط را برای مشتریان و پرسنل خود در وضعیت مطلوب نگه دارید. با مشاهده تصویر دوربین و کنترل قفل های هوشمند می توانید درب را برای مراجعه کنندگان باز نمایید. هوشمند سازی مراکز تجاری علاوه براینکه باعث احساس آرامش و ایجاد فضای لوکس برای خریداران می شود، حس امنیت و راحتی را برای مالک فروشگاه به ارمغان می آورد. همچنین به استفاده کنندگان کمک می کند تا کارایی لوازم خانه را بهبود بخشند. به جای روشن گذاشتن تهویه مطبوع در تمام طول روز، یک سیستم خانه هوشمند می تواند رفتارها را یاد بگیرد و مطمئن شود که خانه تا زمانی که صاحب خانه از سر کار به خانه می رسد خنک می شود. با سیستم آبیاری هوشمند، چمن فقط در صورت نیاز و با مقدار دقیق آب مورد نیاز آبیاری می شود.

در این مرحله دستگاه کنترل کننده مرکزی و ریموت هوشمند راه اندازی می شوند و ارتباط های پروتکلی بین آنها برقرار خواهند شد. در اینجا مغز سیستم هوشمند به تمام تجهیزات دسترسی خواهد داشت و همه آنها تحت کنترل کامل مغز اصلی سیستم هوشمند Control4 هستند. یکی دیگر از مزایای این سیستم حذف کلیدهای قدرت از محیط استخر به جهت پیشگیری از خطر برق گرفتگی است. کنترل روشنایی ها و پمپ جکوزی و هر نوع وسیله دیگر در فضای استخر بوسیله کلیدهای فرمان صورت می پذیرند که فاقد برق 220 یا 110ولت بوده و توسط برق 24 ولت باطری و بدون خطر برق گرفتگی انجام می شود. این کلید ها حتی در صورت شست و شو توسط شلنگ آب، فاقد هرگونه خطر و یاخرابی می باشند. استفاده از تجهیزات هوشمند، به شما کمک می کند تا به کیفیت مطلوب در مورد استخر رویایی خود برسید و از استفاده آن لذت ببرید.

خانه هوشمند چیست مزایا و امکانات هوشمند سازی خانه و آپارتمان

با حضور هوشمند سازی ساختمان در زندگیمان هنگام خروج از منزل دیگر نگران فراموش کردن بستن درب ها، خاموش کردن سیستم روشنایی و وسایل برقی روشن در خانه خانه هوشمند نیسیتم. امروزه شرکت های زیادی با توجه به پیشرفت زیاد تکنولوژی در زمینه خانه هوشمند ایرانی فعالیت می کنند. همچنین در سال های اخیر استفاده از خانه هوشمند سالمندان برای راحتی بیشتر این عزیزان نیز مورد توجه بسیار قرار گرفته است. به کمک تجهیزات هوشمندسازی ساختمانمی توان مکان های هوشمند زیادی مانند هتل ،مدرسه ،بیمارستان، ساختمان و حتی خوابگاه هوشمند داشت. تمامی اجزای به کار رفته در پکیج هوشمند سازی خانه توسط کنترل کننده مرکزی منزل به هم متصل شده و فرمان های اجرایی از طریق کنترل کننده به آن ها ارسال می شود. لازم به ذکر است که این سیستم دارای حافظه بوده و عملکرد تمامی اجزا در آن ثبت می شود.

  • فکر کنید هنگام آشپزی کاری خارج از منزل نیز دارید حال چه می شود؟ شما مجبور هستین یا به غذای خانه رسیدگی کنید تا از بین نرود و به موقع حاضر شود یا به کار خارج از خانه بپردازید.
  • در خانه هوشمند، پدر خانواده نیازی به کنترل وضعیت چراغ ها و خاموش کردن کولر ندارد.
  • با بکارگیری و تجهیز استخر به سیستم هوشمند ما، تنها کافسیت قبل از حرکت با زدن یک گزینه بر روی تلفن همراه خود دستور آماده سازی استخر را صادر کنید.
  • در این شرکت‏ها که می‏خواهند بازار را دست خود نگه دارند، پروتکل مخصوص خودشان را دارند؛ به این معنا که همه قطعات سیستم باید سامسونگ یا اپل باشد، بنابراین اگر مشکلی پیش بیاید، نمی‏توان قطعه را با برند دیگری عوض کرد.
این قفل ها مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت و کارت RFID، صفحه کلید تاچ جهت باز کردن از طریق پسورد و کلید مکانیکی می باشد. به اینترنت متصل می شوند تا به محتوای اپلیکیشن و برنامه مثل ویدئو و موزیک مورد تقاضا دسترسی پیدا کنند. در واقع، ایده ی قابلیت خودکارسازی این است که گجت ها شما، خانواده و دوستانتان را بشناسند و به صورت خودکار بر حسب آنچه که اتفاق می افتد عمل کنند. اگر عزیز سالخورده ای در خانه دارید و باید به او یادآوری کنید که داروهایش را در زمانی خاص مصرف نماید. یا زمانی که حادثه اتفاق افتاده و آتشسوزی گسترش یافته است بر اساس تشخیص حسگرها ، سیستمهای اطفای حربق مانند آبپاش ها و یا کپسول های مخصوص بصورت اتوماتیک عمل کرده و از افزارش خسارت جلوگیری می کنند .

سیستم امنیتی هوشمند

شرکت‌های قدرتمند بسیاری در سرتاسر جهان اقدام به تولید تجهیزات مربوط به خانه هوشمند می‌کنند از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت زیمنس یا شرکت ‏ IBM اشاره نمود. اما در این میان شرکت KNX را به جرأت می‌توان یکی از بهترین‌ها معرفی کرد! این شرکت علاوه بر این که توانایی تأمین نیاز‌های همه جانبه ما را در رابطه با هوشمند‌سازی خانه دار می‌باشد، از کیفیت و پشتیبانی بسیار مطلوبی برخوردار بوده و همچنین مطابق با تکنولوژی روز دنیا فعالیت می‌کند.

پروژه دکتر علیخانی