توضیحات متا چیست؟

صد در صد. برای مثال: کلمه خرید کتونی در ماه 10 هزار سرچ دارد، فرض کنید میانگین قیمت محصولات شما 300 هزار تومان است، از این 10 هزار نفر، 8 هزار نفر وارد سایت شما می شوند و از این 8 هزار نفر فقط 500 نفر محصول شما را بخرند، درواقع شما در اون ماه 150 میلیون درآمد دارید. وب سایت شما می تواند صدها صفحه داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو بدون هیچ گونه مشکلی بتوانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند و آن را index کنند. اگر شما در وب سایتتان صفحه ای داشته و آن را حذف کنید، حالا آدرس آن تبدیل به یک صفحه 404 میشود که این موضوع به شدت برای سئو سایتتان مضر است. امنیت سایت به یکی از فاکتورهای سئو تبدیل شده است و بر سئوی سایت موثر است، بدین صورت که نبود امنیت، بر روی سئو سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

اغلب سایت های وردپرسی در ابتدای راه اندازی به صورت پیش فرض، اجازه ایندکس سایت (بررسی و فهرست بندی صفحات در نتایج) را به ربات ها نمیدهند. برای مطالعه، به مقاله افزایش سرعت سایت مراجعه کنید؛ دقت کنید که اغلب راهکارهای این مقاله به کمک افزونه ها وردپرسی قابل انجام است و نیازی نیست که بابتشان نگران باشید. به این ترتیب، هر بار که نظر می دهید، لینک نشان داده می شود و یک بک لینک ارزشمند جدید به وب سایت شما ارائه می دهد.هک در اینجا است که به دنبال وب سایت هایی که به طور خاص به شما اجازه استفاده از انجام پیوند ها follow می دهند بروید.شما میخواهید هر بار که نظری را ارسال میکنید به موتور جستجو اطلاع داده شود تا سئوی خارج از صفحه خود را بهبود بخشد، بنابراین باید مطمئن شوید که پیوند در نمایه شما یک پیوند انجام دنبال خواهد بود . همانطور که اطلاع دارید، کاربران برای دستیابی به اطلاعات و یا خرید از وبسایت ها سری به دنیای مجازی و اینترنت می زنند. اهمیت سئو را به راحتی در وجود میلیونها کاربری که روزانه در اینترنت چیزی را جستجو میکنند میتوان یافت که هرکدام از آنها میتوانند به سایت ما بیایند از ما خرید کنند ما را بشناسند و …

در قسمت 68 پادکست فوربو به سراغ سئو تکنیکال رفتیم. نسخه الکترونیک پادکست E۶۸ : Technical SEO | بررسی اصول سئو تکنیکال در بهینه سازی سایت به همراه هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. توضیح این بخش از سئو تکنیکال شاید کمی سخت باشد، سعی میکنم با مثال آن را برای شما توضیح دهم اما بهتر است برای درک مفهومی تر این قسمت، مقاله سئو برچسب ها را در فرین آکادمی مطالعه کنید. هرچه سایت سریع تر باشد، بازدید و (و فهرست کردن) یک صفحه برای کاربران و موتورهای جستجو آسان تر است. اگر نسخه های متعددی از یک محتوا را بر روی سایت خود داشته باشید، ممکن است به مشکلی که در تصویر زیر وجود دارد برخورد کنیم. در پنل وردپرس پس از انتخاب نام اصلی و جایگزین برای تصاویر، بخش دیگری به نام «عنوان» وجود دارد که در زیر عکسها برای کاربران نمایش داده میشود. پس بهتر است از تصاویر تولیدی خودتان استفاده کنید.

رسانه بخش مهمی از هر وب سایت است که می تواند به کسب رتبه و بهینه سازی ان کمک کند و یا برعکس سبب شود که تمام تلاشهای شما برای سئو کاملا خراب شود. به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را پیگیری کنید. بدست بیاورید و همچنین از نحوه ورود کاربران به صفحه، امار دقیق ترافیک سایت، نرخ تبدیل کاربران به مشتری و… کارشناسان وب 24 در تمام طول پروژه با بررسی موارد فوق و بسیاری از آیتم های دیگر، استراتژی مناسب جهت افزایش ترافیک سایت و تبدیل این ترافیک به مشتری را برای شما ایجاد می کنند.

هنگام ایجاد محتوا برای هر صفحه، به یاد داشته باشید که فقط یک تگ H1 داشته باشید. تگ کنونیکال در واقع همانطور که در بالا اشاره کردیم برای رفع مشکل محتوای تکراری و درک درست موتورهای جستجو از محتوای اصلی استفاده میشود. انکر تکست صفحه ای را که لینک به آن اشاره دارد، توصیف می کند. البته معمولاً باید فقط یک بار مفهوم استراکچر دیتا را به وب سایت خود اضافه می کنید و پس از آن دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید؛ به عنوان مثال، در خصوص منوی برد کرامپ، شما تنها یک بار باید داده های ساختار یافته خود را پیکربندی کنید و پس از آن هیچ اقدام دیگری لازم نیست.

حالا دکمهی TEST URL را انتخاب کنید تا نتایج رندر شدن سایت شما نمایش داده شود. در واقع اگر صفحات JavaScript درست رندر نشوند در صفحه نتایج گوگل ایندکس نخواهند شد. برای تجزیه و تحلیل هر صفحه رندر مورد نظر میتواند سمت کلاینت یا سرور باشد. یک مثال از زبانی که سمت کلاینت نیست، MySQL است، بدین معنا که mysql زبانی است سمت سرور که درخواستهای پایگاه داده را مدیریت میکند. سئو به مجموعه فرایندها و اقداماتی گفته میشود که بتوانیم به صورت ارگانیک بیشترین ترافیک ممکن و کاربران با کیفیت را به سمت سایت خود هدایت کنیم. واقعیت این است که سایتهایی که در هنگام جستجوی یک عبارت در صفحه ی اول نتایج و به ویژه جزو پنج یافته ی برتر ظاهر میشوند، بیشترین نرخ کلیک را دارند و ترافیک بالایی جذب میکنند.

بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که شما درک چه تکنیکی SEO و چگونگی درست کردن آن را می دانید. بنابراین استفاده از آنان در مجموع حرکت مثبتی تلقی میشود. شما باید اطمینان حاصل کنید که کاربران قادرند وب سایت شما را به خوبی با موبایل خود مشاهده، مطالعه و در بین صفحاتش حرکت کنند. سئو تکنیکال همانطور که از اسمش هم قابل حدس است، یک سری فعالیت فنی مربوط به سایت است که از نظر موتورهای جستجو قابل اهمیت هستند. سئو تکنیکال چیست؟ (Technical SEO) سوألی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت! سئو داخلی چیست ؟ سرچ کنسول نسخه جدید گوگل، اطلاعات به شدت مهمی در مورد وب سایت شما و خطاهای داخلی اش ارائه میکند. در این شرایط، احتمالا جستجوی نام برند شما در گوگل، بسیار بالا میرود. حتی اگر امنیت یکی از موارد بااهمیت در موضوع بهینه سازی سایت نبود، همچنان این مسئله برای مخاطبان نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی دیگر از موارد بااهمیت در سئو تکنیکال فایل robots.txt است. سئو تکنیکال یا سئو فنی بخش مهمی از فرآیندهای بهینه سازی سایت است که باید توسط افراد متخصص و حرفهای انجام شود.

مباحث مربوط به سئو بسیار گسترده هستند و به صورت کلی در 3 دستهی: 1-سئوی داخلی، 2-سئوی خارجی و 3-سئوی تکنیکال جای میگیرند. امروزه با افزایش وبسایتها و رشد روز افزون کسب و کارها رقابت میان وب مستران برای کسب رتبه در صفحات اول گوگل بسیار زیاد شده است؛ این رقابت که در قالب سئو کردن سایت و بهبود کاربری سایت صورت میگیرد. تعداد این ابزارها آنقدر زیاد است که اگر بخواهید تمامی آن ها را یاد بگیرید، بیشتر گیج می شوید! پس غیر از رتبه گیری سایت در برخی کلمات و دریافت ترافیک ، اهمیت زیادی در کلمات رتبه گرفته وجود دارد که آیا منجر به فروش می شوند یا خیر. پس حواستان باشد سرویس دهنده ای را انتخاب کنید که سرعت و پشتیبانی قابل قبولی ارائه دهد.

سایت وردپرسی شما به صورت پیش فرض، از کلمات بی معنا برای انتخاب آدرس هر صفحه استفاده میکند که این موضوع میتواند علاوه بر کاهش تجربه کاربری، باعث کاهش سئو سایت شود. علاوه بر این، سرچ کنسول گوگل به شما این امکان را میدهد که فایل Robots.txt را بررسی کنید، تا مطمئن شوید هیچیک از صفحات مهم شما در موتورهای جستجو مسدود نشدهاند. 2. محتوای محصولات و صفحات را بررسی کنید و مطمئن شوید که محتوای آنها از روی هم کپی نشده باشد. شما میتوانید برای سفارش تولید محتوا و دریافت خدمات سئوی سایت به استودیو سیانو مراجعه کنید. در اصل فعال کردن تیک بررسی سایت در تنظیمات وردپرس، باعث ایجاد یک قطعه کد در این فایل میشود که به ربات های موتور جستجو اجازه بررسی کامل سایت را میدهد.

بی توجهی به آدرس صفحات سایت یا همان URL ها یکی از رایج ترین اشتباهات سئو تکنیکال است که خیلی از وبمستران دچارش میشوند. احتمالا تابهحال با این حالت مواجه شدهاید که مرورگر نتواند تصاویر یک سایت را بارگیری کند و به جای آنها، متنی را نمایش میدهد. احتمالا تا الان با این ویژگی گوگل برخورد داشتید. کیفیت صدای فوق العاده، شفافیت و صدای بدون نویز، از اصلی ترین ویژگی های میکروفون RODE NT-USB است که موسسه آموزش آتریا از آن برای ضبط دوره ها استفاده می کند. ویژگی موقعیت شغلی ایده آل شما چیست؟ به این صورت کاربران موبایلی بعد از مشاهده اش در نتایج و کلیک روی آن، در زمانی کمتر از 1 ثانیه وارد سایت گوگل و در اصل صفحه شما میشوند. در مقاله اسکیما چیست و بعد از آن هم آموزش اسکیماگذاری سایت وردپرسی به کمک افزونه، با تمامی روند اجرای این فعالیت به صورت تصویری آشنا میشوید. هیچ یک از بخشهای سئو را نمیتوان در بازههای کوتاه مدت انجام داد و تمامی بخشهای سئو را باید به صورت مداوم و مستمر روی سایت انجام دهید. طول دیسکریپشن: تعداد کاراکترهای توضیحات متا به هیچوجه محدودیت حداقلی و حداکثری ندارد ولی از استدلال برخی از افراد این است که چون گوگل فقط 150 تا 170 کاراکتر را در صفحه نتایج خود از توضیحات متا سایت شما نشان میدهد، این تعداد ایدهآل خواهد بود.

از این پس نگاه کردن به کد منبع کافی نیست و باید به جای آن HTML ارائه شده را بررسی کنید. به مقدار کافی بازدید از رسانههای اجتماعی، جستجوی داخلی سایت، لینکهای ارجاع داده شده و سایر مراجع ورودی، همگی پتانسیل ایجاد یک URL منحصربهفرد را دارند که میتواند تأثیر منفی بر رتبهبندی وبسایت شما داشته باشد. دومین خط تا آخرین خط از استاندارد، نام یک صفت و مقدار آن صفت بیان شده است. در بعضی قالب ها ممکن است این تگ حذف شده یا به دفعات تکرار شده باشد که نتیجه آن کاهش قدرت سئو صفحه است. در واقع، از تگ Canonical، برای نشان دادن برتری یک آدرس استفاده می شود و در آن صورت سایر آدرس ها از نتایج جستجو ها پاک شده و تنها صفحه ای که کنونیکال داشته در نتایج، ایندکس خواهد شد.

یکی از معیارهای سئو تکنیکال ،لینک های nofollow به موتورهای جستجو می گویند که آنها را بررسی نکنند. اولین ابزار که استفاده از آن را برای سنجش سرعت سایتتان به شما توصیه می کنیم، Core web vital است. وقتی برای چند صفحه مشابه، یک نشانی کنونیکال مشخص کنیم، اعتبار این صفحات و اعتبار ناشی از لینکهای خارجی مربوط به آنها، به صفحه کنونیکال شده منتقل شده و مانع از هم جنس خواری این صفحات میشود. بعد از اجرای فاز تکنیکال و سئوی داخلی یا On Page SEO زمان آن رسیده که به سئوی خارجی سایت بپردازیم، برای اینکار باید از لینک سازی خارجی استفاده کنیم، یعنی لینک هایی که از سایت های دیگر به وب سایت ما اشاه کنند. به دلیل اهمیت موضوع، گوگل از سال 2014 به بعد اعلام کرد که انتظار دارد همه جا بتواند HTTPS را ببیند و از این رو در صفحه نتایج خود برای سایتهایی که از https استفاده میکنند نسبت به سایتهای غیرایمن رتبه بهتری را در نظر میگیرد. چون در این حالت علاوه بر کاهش خودکار رتبهها، گوگل در نتایج هک شدن وبسایتتان را برای کاربران سطح وب هم بازگو میکند تا آنها وارد سایتتان نشده و عملاً یک برندسازی منفی برایتان شکل میگیرد.

ترجمه نام این ابزار «هسته حیاتی گوگل» می باشد. واکنشگرا ترجمه ی عبارت Responsive است. به همین دلیل داشتن یک سایت واکنشگرا (Responsive) اهمیت بسیار زیادی دارد. سایت های شرکتی نیز از جمله سایت هایی هستند که انجام سئو برای آنها بسیار مهم است برای آشنایی با سئو سایت شرکتی می توانید مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید. وردپرس افزونه های مختلفی از SEO ارائه می دهد. افزونههای زیادی برای این کار وجود دارد که از میان آنها افزونه یوست سئو (Yoast Seo) از بقیه محبوبتر است. در سایت های وردپرسی افزونه هایی برای ساخت نقشه سایت وجود دارند مثل افزونه Google XML Sitemaps و یا افزونه yoast seo.

می توانید با مراجعه به بخش های مربوطه به صورت رایگان با اصول سئو آشنا شده و بدون هزینه سئو را آموزش ببینید. از جمله Yoast SEO ، All in One SEO Plugin و موارد دیگری که از وب سایت شما مراقبت کرده و شما را به اضافه کردن عنوان Meta ، توضیحات متا ، برچسب های متا ، کلمات کلیدی و موارد دیگر تشویق می کنند. برای مثال در تصویر زیر، ما عبارت باشگاه ورزشی را جستجو کرده ایم، همانطور که میبینید سه مورد از نزدیکترین باشگاه های ورزشی( البته از میان آنهایی که در گوگل مپ ثبت شده اند) در یک باکس به همراه نقشه، آدرس سایت، تلفن تماس و … اگر با ما همراه باشید و این تکنیکهای ساده را بکار بگیرید. ساده ترین تعریف این است بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو. همانطور که مشخص است این فایل یک نسخه متنی است که در واقع روی روت هاست شما قرار میگیرد و به موتورهای جستجو میگوید خزنده ها باید کدام بخشهای سایت را خزش کنند و کدام قسمتها دارای محدودیت هستند. سئو به صورت داخلی خارجی و تکنیکال روی سایتها انجام میشود، سئو تکنیکال زیرمجموعهای از سئو داخلی محسوب میشود و برخی متخصصین آن را به عنوان سئو داخلی میشناسند و برخی دیگر معتقدند که این سئو به صورت جداگانه از سئو داخلی انجام میگیرد در این مقاله قصد داریم تا با سئو تکنیکال و نحوه استفاده از این نوع سئو در وب سایت آشنا شویم، با ما همراه باشید.

پس ظاهر آنها اهمیت خاصی دارد. پس این موضوع بستگی به خود افراد دارد که چگونه این قضیه را حل کنند. یعنی کل قضیه سر همان s آخر آدرس است. مجموعه کارهای فنی که باید انجام دهید شامل چک لیست سئو تکنیکال یا همان سئو فنی میشود و تک تک آنها را باید جدی بگیرید. درک صحیح گوگل از محتوای صفحات ، وظیفه اصلی سئو تکنیکال است! اهمیت کلمات کلیدی را متوجه شدید باید بدنید که هر استراتژی که برای سئو سایت خبری در نظر دارید جستجوی صحیح کلمات کلیدی حیاتیست. وقتی ربات گوگل با ساختار منوی سایت مواجه میشود، لینکهای آن را به عنوان مهم ترین لینکهای سایت در نتایج جستجو به صورت زیر آیتم نمایش میدهد. برای بررسی و بهروزرسانی ساختار پیوند یکتا در سایت مبتنی بر وردپرس خود گامهای زیر را در پیش بگیرید. برای این کار کافی است تیکی که در مقابل جمله “از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند” قرار گرفته را برداشته و صفحه را ذخیره کنید.

این ابزار به شما امکان می دهد تا از منبع ترافیک، رفتار و سایر خصوصیات مهم دیگر که به شما در رسیدن به هدف سایتتان کمک می کند، آگاهی داشته باشید.این ابزار برای بررسی معیارهای مهم سئو تکنیکال است. سئوی تکنیکال یک گام بسیار مهم در کل فرایند جستجوگرها است. این موضوع باید در حین طراحی قالب و کدنویسی لحاظ شود و از آنجایی که تعداد قابل توجهی از کاربران سایت را در گوشی هایشان می بینند، از اهمیت بسیار زیادی برخودار است. شرکت سئو : از دیگر انتخاب های کارفرمایان برای برون سپاری سئو وب سایت خود شرکت ها می باشند. به بیانی دیگر، آنها چیزی هستند که کاربر برای دسترسی به سایت شما آنها را در نوار آدرس خود مشاهده می کند. در نظر داشته باشید که اضافه کردن عکس، مقاله، صفحه ، ویرایش پست های قبلی و کامنت گذاری نیز جزء آپدیت حساب می شوند. به عنوان مثال میتوانید ستارههای امتیازدهی را به نقد و بررسیها، اسکیمای محصول را به صفحات محصولات اضافه کنید.. تمامی عکسها دارای کدهای مشخصی هستند که خزندههای گوگل در زمان بررسی و امتیازدهی به SEO یک صفحه، آنها را به دقت مورد بررسی قرار میدهند.

وردپرس افزونه ای بسیار مفید به نام نقشه های XML ارائه می دهد که به طور خودکار نقشه سایت وب سایت شما را تولید کرده و به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را بهتر بررسی کنند. سایت مپ، در اصل فایلی است متنی با فرمت xml که لینک تمامی صفحات یک وب سایت در آن ذخیره می شود. ما در اینجا لیستی از مهم تین فاکتور های سئو تکنیکال را برای شما اماده کرده ایم تا استفاده کنید توشه داشته باشید که : سئو تکنیکال نیز مانند سئو داخلی و خارجی چک لیست مشخصی دارد که باید تمامی این موارد را به درستی رعایت کنید تا خیالتان راحت باشد در این بخش نیز امتیازات مورد نظر گوگل و موتورهای جستجو را دریافت خواهید کرد.

این اتفاق میتوانند به رتبه وب سایت شما آسیب برساند. URL های صفحات و پست های وب سایت شما Permalinks نامیده می شوند. از معیارهای مهم سئو تکنیکال بهینه سازی رسانه هاست.رسانه بخش مهمی از هر وب سایت است که می تواند به کسب رتبه و بهینه سازی ان کمک کند و یا برعکس سبب شود که تمام تلاشهای شما برای سئو کاملا خراب شود. سرچ کنسول یک ابزار رایگان گوگل است که اطلاعات به شدت مفیدی در مورد سئو داخلی، خارجی و تکنیکال سایت به شما میدهد. احتمالا خودتان میدانیدکه سرعت سایت تاثیر به شدت زیادی در سئو آن دارد.

برای به کار بردن آن تنها نیاز است که بتوانید به کدهای هر صفحه در وب سایت خودتان دسترسی پیدا کرده و کد کنونیکال را در درون بخش head آن قرار دهید. این مقاله درباره انواع استفاده چهارچوبهای جاوا اسکریپت برای ارائه کد JS به کاربران و گوگلبات برای رندر در سمت کلاینت بحث میکند. در برخی صفحات از کدهای جاوا اسکریپت استفاده نمیشود و برای درک درست از محتوا باید این صفحات رندر شوند. سلام خوبین من آموزش طراحی سایت شما رو گرفتم قسمت html,css رو دیدم اما جاوا اسکریپت رو ندیدم و رفتم چند تا مجموعه ی دیگه رو دیدم ولی باور کنید اصلا جالب نبودن الان میخوام بازم جاوا اسکریپت رو یاد بگیرم از روی کدوم مجموعه پیش برم همین مجموعه ی طراحی سایت شما یا از روی مجموعه ی جداگانه ی جاوا اسکریپت سایتتون؟ برای آنکه بک لینک سازی موثر واقع گردد باید محتوای سایت شما باکیفیت و کامل باشد . از آنجایی که نسخههای AMP صفحات سریعتر بارگذاری میشوند، بنابراین تمایل مخاطبان به خواندن و به اشتراکگذاری آنها بیشتر میشود و در نتیجه از منظر سئو اتفاقات خوبی چون افزایش زمان ماندگاری در سایت و دریافت تعداد زیادی بکلینک باکیفیت میسر میشود.

البته ما شناخت خیلی خوبی از فاکتورهایی که بر نتایج موتورهای جستجو search engine results page (SERP) تاثیر دار تونستیم پیدا کنیم. همچنین ساختار سایت شما روی تمام کارهایی که برای بهینه سازی سایت تان انجام میدهید از URL ها گرفته تا بستن دسترسی ربات جستجوگر به برخی از صفحات توسط فایل Robots.txt و نقشه سایت تان تاثیر گذار است. چطور سایت وردپرسی را بهینه کنیم؟ فراتر از تطبیق کلمه کلیدی ساده، ما از داده های تعاملی انباشته و ناشناس برای ارزیابی مرتبط بودن نتایج جستجو با جستارها استفاده می کنیم. همچنین می توانید از آن برای افزودن structured data ، breadcrumbs ، آدرس شبکه های اجتماعی ، افزودن یا ویرایش فایل های robots.txt و htaccess ، راه اندازی ابزارهای وبمستر ، نقشه سایت، شمارنده لینک های صفحه ، آنالیز سئو ، آنالیز خوانایی متن ، تنظیمات ظاهر جستجوی سایت در نتایج استفاده نمایید. برای فعال سازی SSL می توانید از بخش پشتیبانی وبسایت خود کمک بگیرید. به این ترتیب ، می توانید ببینید آیا ترافیکی که از طریق SEO ایجاد می شود در واقع به منجر و فروش تبدیل می شود. یادم هست که اوایل شروع مسیر یادگیری سئو، همیشه به سئو تکنیکال مثل یک غول ترسناک نگاه میکردم؛ زمانی که اسم آن می آمد تصور میکردم که برای پیاده سازی اش در سایت نیاز به بررسی تک تک قطعه کدهای صفحه دارم و در صورت یک بی دقتی کوچک، تمامی فعالیتم در سئو را به باد میدهم.

از معیارهای مهم سئو تکنیکال تنظیم پیوندهای سایت است. انتخاب هاست مطلوب در بهبود سئو تکنیکال اثر زیادی دارد. حالا شما میتوانید از این استفاده کرده و با نوشتن کلمات کلیدی و آدرس سایت تان در این کدها، سئوی تصاویر را بیشتر از قبل بهبود بدهید. قبلا در یک مقاله 6 هزار کلمه ای 32 راهکار برای افزایش سرعت سایت را به شما معرفی کرده و آموزش دادم. بعد از نصب یکی از اینها، به آدرس example/sitemap.xml بروید (به جای example آدرس سایتتان را قرار دهید) و مطمئن شوید که سایت مپ بارگذاری شده باشد. با ریدایرکت کردن یک آدرس، کاربران و ربات های موتور جستجو بعد از ورود به آن، به صورت خودکار به صفحه مورد نظر شما، که میتواند صفحه مرتبط به آن یا صفحه اصلی سایت باشد، منتقل میشوند. برای اینکه بهتر با این موضوع آشنا شوید ابتدا مقاله ریدایرکت چیست و سپس مقاله ارور 404 را مطالعه کنید. با توجه به حساسیتی که گوگل روی امنیت اطلاعات کاربران نشان میدهد، در صورت وجود نداشتن ssl در آدرس سایتتان، کاربرانی که قصد ورود به آن را داشته باشند با ارور سایت ناامن (unsafe site) روبرو میشوند و این موضوع به شدت برای سئو سایتتان مضر است. در اصل ssl یک پروتکل امنیتی است که از انتقال اطلاعات بین سایت و کاربرانتان حفاظت بیشتری میکند.

موتورهای جستجو به ویژه گوگل عاشق سایتهایی هستند که خیلی سریع بارگذاری میشوند و سرعت سایت یکی از مهمترین سیگنالهای رتبهبندی است. تشخیص سایتهایی که از SSL استفاده میکنند خیلی راحت است، ابتدای آدرس URL این سایتها به جای http پروتکل https قرار میگیرد. سایتهایی که از محتوای تکراری استفاده میکنند، یک آسیب بسیار جدی به سئو (SEO) وارد میکنند. یکی دیگر از نکات بسیار مهم در سئو تکنیکال داشتن نقشه سایت به صورت فایل XML و معرفی آن به موتورهای جستجو است. افزایش سرعت سایت از موارد مهم در سئو تکنیکال است. در حال حاضر، فعالیت در شبکههای اجتماعی و داشتن برنامه برای تولید محتوا بیشتر از هر چیز دیگری در بهینه سازی سایت اهمیت دارد.

کردن صفحات سایت روی تجربه کاربری تاثیر مثبتی دارد و به سئو هم کمک میکند. گاهی وقتها وبلاگها یا سایتهایی هستند که در بلاگ سایت خود بخشی از محتوای دیگر سایتها را منتشر میکنند چون فکر میکنند محتوای مرتبط با سایت برای مخاطبین کاربردی خواهد بود. ضمن اینکه گاهی اوقات گوگل پاداش خوبی برای صفحات AMP در نظر میگیرد و آنها را در صفحه نمایش نتایج بالاتر نشان میدهد. هستند. بنابراین هر از گاهی به سرچ کنسول وارد شده، سراغ بخش Coverage و همینطور Enhancements بروید. بنابراین تفاوتی ندارد برند بزرگی هستید یا یک کسبوکار کوچک خانگی دارید؛ سئو کلید موفقیت شما در دنیای دیجیتال خواهد بود. مونا به دنبال انواع راههای خانگی و غیرخانگی است که پوست و موی سالمتری داشته باشد و در عین حال هزینه زیادی از او نگیرد.

بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات، ریدایرکتهای خود را به طور مداوم بررسی کنید. پیشنهاد میکنم تمامی صفحات سایت را بررسی کنید و مطمئن شوید که در همه صفحه ها، تگ h1 صرفا یک بار تکرار شده باشد. این تگ ها در سئو محتوا سایت تاثیر زیادی دارند. یکی از مهمترین فاکتورهای سئوی داخلی بهینه بودن ساختار URL در صفحات سایت شما میباشد.URL شما باید در ابتدای امر دارای کلمات کلیدی مدنظرتان باشد.از سوی دیگر کوتاه وخوانا بودن URL تاثیر بسزایی در ایندکس صفحات توسط گوگل دارد.سعی کنید از کاراکتر های عددی و یا کاراکترهایی مانند زیر خط (آندرلاین) در URL خود استفاده نکنید.پس سعی کنید URL صفحات ساییتان کوتاه, سنیور سئو بهینه برای موتورهای جستجو و حتما دارای کلمات کلیدی باشد. ساختار اطلاعاتی مناسب مانند تصویر زیر خواهد بود و دارای یک معماری هموار است که هر صفحه بصورت سلسله مراتبی به صفحات زیرین خود لینک داده است. مثلا صفحاتی مثل صفحه خرید که دارای دکمه های زبان js هستند، در صورت amp شدن قابلیت خود را از دست میدهند. در همه سایت ها صفحاتی هستند که وجودشان الزامی است اما بهتر است نوایندکس باشند.

راهنماهای گام به گام به اندازه خود اینترنت قدیمی هستن. 1. هر هفته در بلاگ خود مطلب بگذارید تا پیج آتوریتی بالا برود. ضمن اینکه متن جایگزین را فراموش نکنید و سعی کنید نامی منطبق بر کلمه کلیدی برای آن بگذارید. ساختار پیوند یکتای نوشته ها را از حالت پیش فرض آن تغییر داده و در حالتی بگذارید که نام مطلب شما در آدرس وجود داشته باشد. استفاده از تگ کنونیکال، تنها روشی نیست که شما میتوانید یک URL متعارف را مشخص کنید، هرچند که احتمالا در اغلب مواقع از این راه استفاده میکنید. موتورهای جستجو در صفحه سایت شما به دنبال اجزایی از جمله تگ عنوان، کلمات کلیدی، تگ تصویر، ساختار لینکهای داخلی و بکلینکها هستند. البته اغلب قالب های وردپرسی به صورت پیش فرض ریسپانسیو هستند اما برای اطمینان از این موضوع میتوانید به ابزار mobile friendly گوگل مراجعه کرده و مطمئن شوید که سایتتان از نظر گوگل هم یک وب سایت بهینه است. اصولا سیستم هایی که به صورت پیش فرض بعضی از اصول و نکته های سئو را رعایت کرده باشند انتخاب مناسبی هم برای مدیر سایت و هم سئوکار سایت است. مدیر تغییر مسیر AIOSEO به شما کمک می کند 301 تغییر مسیر مناسب را برای بهبود رتبه بندی SEO خود تنظیم کنید.