انواع دوربین مدار بسته و کاربرد های آنها آموزشگاه فن آموزان | binacctv

البته می توان گفت این قابلیت در اکثر دوربین های مداربسته وجود دارند و تنها تفاوت در میان آن ها به لنز و کیفیت و تعداد آن ها بستگی دارد. تکنولوژی EXIR موجود در برخی دوربین های مداربسته قدرت بیشتری از نوع IR دارد. (در مورد این دو مورد در مطالب قبلی توضیح داده شده است.) کیفیت تصویر در دوربین های دام از حدود 2 مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل متفاوت است. اولین دوربین مدار بسته در سال ۱۹۴۲ توسط ارتش آلمان نازی برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد.

http://dekorasiyon.ir

لنز این مدل دوربین ها جداشدنی است و میتوان لنز آنها را برای ضبط فیلم در مناطق مختلف از نظر فاصله تغییر داد. دوربین‌های C-Mount بزرگ و‌در معرض دید هستند، درنتیجه، مثل دوربین‌های Dome، همانند یک بازدارنده قابل مشاهده هنگام ارتکاب جرم عمل می کنند. این مدل از انواع دوربین مداربسته، بسیار قابل مشاهده است بنابراین به عنوان یک بازدارنده در مقابل افراد سودجو عمل می کند. پوشش مقاوم بدنه اش آن را در برابر تابش آفتاب و بارش باران محافظت می کند. دوربین مداربسته در این حالت می تواند با ثبت تصاویر ویدئویی بهترین گزینه برای تحت پوشش قرار دادن این وضعیت باشد.

انواع دوربین مداربسته براساس تکنولوژی آن

استفاده آن ها در مجله خبری دوربین مداربسته بیناهایی مانند بانک‌ و موسسات جواهر فروشی بسیار مفید است. این کسب و کار ها باید دوربین‌های ‏HD را انتخاب کنند تا از افرادی که مرتکب جرم شدند با وضوح بالا عکس بگیرد. به همین دلیل معنی ضبط دیجیتال جای خود را به مفهوم کاربردی تر ضبط از طریق شبکه می دهد.

آن‌قدر قابل مشاهده است که به‌عنوان یک عامل بازدارنده برای جنایتکاران عمل می‌کند. یکی از خوبی‌های آن این است که برای افرادی که دارای کیوسک، مغازه و غیره هستند مناسب‌تر است. بدنه این دوربین ها از فلز یا پلاستیک ساخته می شود که طبیعتا نوع فلزی آن مقاومت بیشتری دارد و ممکن است برای فضاهای بیرونی و خارج از محل استفاده شود. برای اتصال بی ان سی های پرسی به کابل کواکسیال ابزار پرس بی ان سی نیاز است اما برای بی ان سی های پیچی یک پیچ گوشتی ریز کفایت می کند. که البته نیاز به توضیح نیست که اتصال بی ان سی های پرسی مطمئن تر می باشد. گرچه قابلیت های dvr ها متفاوت است و در بین فول آپشن ها نیز گزینه ها بسیار متنوع خواهند بود.

دوربین مداربسته بالت AHD مدل BL200FY

مزیت این دوربین ها این است که احتیاج به کابل کشی برقی ندارند و نیروی برق مورد نیاز خود را از طریق اتصال به سرپیچ لامپ تامین می کنند. همچنین دو برند داهوا و هایکویژن هم از دو پروتکل HDCVI و HDTVI استفاده می کنند که از خانواده ی AHD به حساب می آیند. با استفاده از این دوربین ها می توان ورود و خروج پرسنل را کنترل نموده و از محصولات موجود در انبار آگاهی پیدا کرد.

  • یکی از مزایای اصلی دوربین های گنبدی شکل یا dome پوسته محافظ آن است که لنز دوربین را می پوشاند و باعث می شود دوربین های گنبدی را بسیار مقاوم نموده و آنها را کمتر در معرض آسیب های خارجی قرار می دهد.
  • این دوربین‌ها در تکنولوژی‌های مختلف آنالوگ و دیجیتال در بازار وجود دارند.
  • دوربین مداربسته با تکنولوژی آنالوگ موجود در بازار با نام های دوربین توربو اچ دی، HDCVI, HDTVI و AHD وجود دارند.
  • برای محافظت از دوربین در محیط‌های سرد می‌توان محفظه مقاوم دوربین را اضافه کرد.