انواع دوربین مداربسته + 11 مدل با بررسی مزایا و مشخصات

اگر ارائه بی عیب و نقص در صنعت شما مهم است، دوربینهای مدار بسته بی سیم یک گزینه امنیتی عالی هستند. دوربین های مدار بسته سیم کارتی از جدیدترین نوع دوربین ها هستند که دارای انتقال تصویر با سرعت بالا هستند. ولی دارای یک شماره میزبان منحصر به فرد هستند. انواع مختلفی از دوربینهای مدار بسته وجود دارد که برای استفاده در بیرون مناسب هستند اما تصویربرداری فوق العاده حساس این دوربین را منحصر به فرد میکند. دوربین های مداربسته در اشکال، اندازه ها، سبک ها، پیکربندی های مختلفی ارائه می شوند و برای اهداف مختلف طراحی شده اند. دوربین های مدار بسته به لحاظ شکل فیزیکی بدنه انواع مختلفی دارند. دوربین بدنه پلاستیکی معمولا در فضاهای داخلی نصب می شوند و با توجه به بکار گیری پلاستیک از لحاظ قیمت دوربین مدار بسته جز دوربین های ارزان قیمت به شمار می آید.

افرادی که در صنایع غذایی و تولیدی فعالیت میکنند نیز ممکن است به دلیل قابلیت اطمینان دوربین در دمای شدید، این گزینه را انتخاب کنند. تنظیمات نور، تصویر، صدا، انتقال تصویر دوربین مدار بسته و غیره برخی از فعالیت هایی است که در این مرحله انجام می شود. با توجه به این که بیشتر سرقت ها در شب رخ می دهد، باید از دوربین های مدار بسته ای استفاده نمود که توانایی ضبط فیلم در تاریکی را دارند. آنها بیشتر در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند، خصوصا در مناطقی که نیاز به نظارت طولانی مدت دارند ضروری است. یکی از کاربردهایی که برای دوربین مدار بسته از دیرباز تعریف شده است در کنترل ترافیک و پایش شهری می باشد.

از لحاظ ظاهری و ساختار فیزیکی می توان دوربین های امنیتی را به دو دسته کلی دوربین مدار بسته دام و دوربین مداربسته بالت تقسیم بندی کرد. به طور کلی می توان گفت دوربین ها با توجه به نوع سیم کشی به دسته های تحت شبکه و آنالوگ تقسیم می شوند. در بعضی از مواقع از هارد برای ذخیره سازی اطلاعات دریافت شده توسط دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده می شود. بعضی از دوربین های وایرلس از مدهای جایگزین انتقال بیسیم استفاده میکنند. همانطور که در این قسمت توضیح دادیم دوربین های نظارتی و امنیتی می تواند در نقش های مختلفی ظاهر شود که به بعضی از آن ها اشاره کردیم. چرا که از اجزای مختلفی تشکیل شده و به بستر اینترنت نیاز دارد. یکی از معتبرترین شرکتهای تولید دوربین مداربسته در جهان است که اکثر شرکتهای معروف ایرانی از این برند برای دوربین مداربسته خود استفاده میکنند. دوربین مدار بسته AHD یکی از تجهیزاتی است که میتوانید برای امنیت محیط کار یا منزل خود استفاده کنید.

این مدل از انواع دوربین مداربسته به طور خاص برای کارایی موثر ساخته شده اند، صرف نظر از اینکه نور محیط آنها به چه خوبی است. یک دوربین مداربسته گنبدی نام خود را از محفظه گنبدی شکل که دوربین در آن قرار دارد گرفته است. یکی از نکات کلیدی در انتخاب دوربین، لنز به کار رفته در آن می باشد. لامپ مادون قرمز یا LED های مادون قرمز : برای تصویر برداری در شب از این لامپ ها استفاده می شود که به پرتاب نور این لامپ ها IR گفته می شود بطور مثال دوربین هایی با پرتاب نور IR 10 می توانند 10 متر جلوتر از محل نصب دوربین را روشن کنند. هم در طول روز و هم در شب، آنها تصاویر ویدئویی واضحی را ضبط میکنند که با تغییر شرایط نور پنهان نمیشوند.

قطعات داخلی دوربین مداربسته چشم ماهی دقیقا مثل دوربین دام و بالت می باشد با این تفاوت که نوع تصویر ارائه شده به خاطر لنز به کار رفته متفاوت می باشد. همچنین بی سیم ها را می توان در ساختمانهایی که کابل کشی عملی نیست یا کلا مثل ساختمان های تاریخی غیرممکن می باشد، استفاده کرد. ظاهر کیس دوربین دام (Dome) به صورت کروی شکل می باشد که معمولا این قسم از محصولات دوربین مدار بسته در فضاهای داخلی مثل فضاهای اداری و گاها تجاری نصب می شوند. با توجه به ظاهری و عملکردی که دوربین پینهول دارا می باشد باید در مکان های داخلی و سرپوشیده استفاده شود و می توان این دوربین مداربسته پینهول را به صورت مخفی استفاده کرد. در هنگام خرید و قیمت دوربین مداربسته و انتخاب دوربین متحرک باید به این موضوع کلیدی و مهم دقت داشته باشید با توجه به امکانات و ویژگی های که دوربین مدار بسته متحرک ارائه می دهد. از جمله ویژگی های کاربردی و اصلی یک دوربین های نظارتی متحرک این است که در قدم اول کاربر می تواند جهت دوربین را به وسیله کنترلر عوض کند. نصب و تعمیر دوربین مداربسته، ضرورتی است که سبب افزایش امنیت منزل شما میگردد.

متخصصین پین ورک همگی آموزش های لازم در زمینه نصب و تعمیر دوربین مداربسته را دیده اند. هزینه تعمیر و نگهداری کم. برخی از دوربین های گنبدی با روشنگرهای مادون قرمز طراحی شده اند که به آنها امکان می دهد در شرایط کم نور فیلم برداری کنند. در آخر، تکنولوژی DNR ، تمایز میان حرکت درست و نویز تصویر را برای شما آسان تر کرده و به DVR این امکان را می دهد که در تشخیص حرکت-مخصوصا در شرایط نور کم ، موثر تر عمل کند. مرکز سخت افزار ایران یکی از نهاد های معتبر و قانونی است که همکاری های بسیاری با شرکت های تولید کننده تجهیزات الکترونیک دارد و در حوزه دیجیتال مارکتینگ بنیانگذار شیوه ای نوین و موثر است. خرید و قیمت دوربین مداربسته و نصب و اجرای آن می تواند یک آرامش خاطری را برای شما ایجاد کند و همچنین در هنگام بروز حوادث نی تواند در کاهش صدمات احتمالی به طور چشمگیری موثر باشد. البته باید در نظر داشته باشید که شما در هنگام خرید دوربین مدار بسته اگر دوربین انتخابی دارای استاندارد های حفاظتی استاندارد باشد، می توانید دوربین مداربسته را با توجه به نوع نیاز خود در محیط های خارجی نیز نصب نمایید.

بابت ضبط تصاویر دوربین های مداربسته انالوگ از سیستم ضبط تصاویر دیجیتال استفادخه می شود.دوربین های مداربسته انالوگ ازر نظذر قیمت پایین تر از دوربین های مداربسته دیجیتال یا دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشند. بنابراین این سیستم ایده آل دوربین مدار بسته برای محلهای تجاری است که نیاز به نظارت شبانه روزی دوربین مداربسته در یک محیط بیرونی با شرایط نوری متفاوت دارد. آیا پیکسل های بیشتر به معنی وجود تصویر بهتر است؟ بزرگنمایی نوری در این دوربینها به این معنی است که میتوانید از نزدیک روی سوژهها تمرکز کنید. اگر شما میخواهید فروشگاه پوشاک تاسیس نمایید و به دنبال دوربین مدار بسته برای فروشگاه خود هستید بهتر است قبل از خواندن این مطلب، مقاله فروشگاه زنجیره ای پوشاک را مطالعه نمایید. برای نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در کارخانه تنها کافیست سفارش خود را در امدادکاران ثبت کنید. بنابراین حتی زمانی که از راه دور کنترل نمیشود، دوربین میتواند مساحت بسیار بیشتری را پوشش دهد و همان کار چندین دوربین استاتیک را انجام دهد. این دوربینها به دلایل امنیتی باید علاوه بر پوشش کاملی که ایجاد میکنند، در مکانهایی که دور از دسترس و تا جای ممکن مخفی شده قرار گیرند.

دوربینهای C-Mount معمولاً حجیم هستند، بنابراین مانند دوربینهای گلوله ای به عنوان یک بازدارنده قابل مشاهده در فعالیتهای جنایی عمل میکنند. دوربینهای IR در کشورهایی مانند سنگاپور، بالاترین امتیاز را دارند و یکی از پیشرفتهترین انواع دوربینها در این لیست هستند. در سال 1401 با رشد گیفیت محصولات برند داهوا این شرکت توانست خود را در میان لیست بهترین دوربین مداربسته رشد جایگاه دهد. شرکت سانل (SUNELL) در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد. همانطور که گفته شد این تکنولوژی ها برای ثبت و پخش تصاویر با کیفیت تر به وجود آمده اند. در نتیجه نقاطی از محل که مهم تر هستند و نیاز بیشتری به نظارت دارند را باید مشخص و اولویت بندی کنید. ممکن است برخی افراد با این تصور که هر چه کالایی گران تر باشد در نتیجه کیفیت و کارایی بهتری خواهد داشت، بدون هیچ گونه تحقیقی اقدام به دوربینی با قیمتی بالا نمایند. با این حال هنوز هم با چشم قابل مشاهده است. دوربین چشم ماهی دارای لنزی بسیار واید می باشند و تصویری در حدود ۱۸۰ درجه ارائه می دهند.

یک لنز استاندارد ۸ میلی متری، زاویه ای برابر با ۳۰ درجه را شامل می شود. این دوربین در برابر بارندگی و گرد و خاک مقاومند و دارای (IP67) هستند. دوربینهای گلوله ای معمولاً در فضای باز قرار میگیرند بنابراین محافظت آنها در برابر آب، گرد و غبار و خاک خوب عمل میکند. پوشش از دوربین در برابر عناصر نظارت خارجی محافظت میکند. بدیهی است که نظارت روند این پروسه به صورت مستقیم امکانپذیر نیست. از کابل ترکیبی بهتر است در مسافت های زیر 50 متر استفاده شود . دوربینهای مداربسته گلوله ای از یک طراحی نمادین بسیار قابل مشاهده است. دوربین گلوله ای: طرحی شبیه به استوانه بلند و مخروطی دارند که Bullet دوربین شبیه به یک کارتریج مهمات بزرگ است. حتی اگر پروژه شما بزرگ باشد، توانایی تقسیم کار با نقشه را خواهید داشت.

یکی از کاربرد هایی که برای دوربین مداربسته می توان ذکر در مراکز تجاری و همچنین سایت binacctv صنعتی می باشد. در سال های اخیر برای کاهش قیمت دوربین مدار بسته از یک سری کیس که به صورت تلفیقی از پلاستیک و فلز می باشد استفاده شده است که علاوه بر کاهش قیمت دوربین مداربسته دارای مقاومت فیزیکی بسیار بالایی بوده و از استاندارد های محافظتی نیز پیروی می کنند. قیمت دوربین مدار بسته در این سری محصولات نسبت به سایر دوربین ها به صورت چشمگیری بالاتر است. با این حال، نظارت یکی از اقداماتی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت بالایی برخوردار است. همچنین نظارت یا امنیت با دوربین های وایرلس از طریق IP شبکه نیز انجام می شود.

بالاترین وضوح تصویری که می توانید دریافت کنید 700TVL است ، اما بسیاری از دوربین های اصلی بین 300TVL الی 550TVL می باشند. یکی دیگر از دسته بندی انواع دوربین مدار بسته از نظر کیفیت تصویر است. یکی از کاربرد هایی که باعث انتخاب و خرید و قیمت از سوی کاربران می شود نقش مراقبتی دوربین مدار بسته می باشد. که باعث می شود در هنگام نصب دوربین نصاب قدرت مانور بالایی داشته باشد و از این بتواند دوربین بالت را هم به صورت سقفی و هم به صورت دیواری نصب نماید. این امر باعث ایجاد هوای عدم اطمینان برای سارقان احتمالی یا خرابکارانی میشود که از همه جهات نزدیک میشوند. مشاغل مانند بانکها و کازینوها باید از دوربینهای HD استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که بازدید کنندگان از محل زندگی خود با وضوح کامل اسیر میشوند.

این دوربین ها مناسب فضاهای داخلی هستند و به دلیل داشتن فاصله کانونی ثابت و دید در شب پایین، هزینه بالایی ندارند. اکثر برندهای معروف به دلیل استفاده از سرور انتقال تصویر خارجی، نمیتوانند در تمام شرایط پاسخگوی نیاز شما باشند و شاهد اختلال در انتقال تصویر این نوع برندها هستیم و ممکن است در مدت زمان زیادی این اختلال و قطعی در انتقال تصویر باقی بماند. دلیل این امر این است که پوشش گنبد واقعاً برای مردم دشوار است که ببینند دوربین به کدام سمت میرود. بهترین دستگاه ها برای نصب دوربین مدار بسته در طلافروشی کدام دوربین ها هستند؟ تمامی تنظیمات مربوط به دستگاههای دی وی آر و ان وی آر و نیز نحوه راه اندازی و اتصال آنها به دوربین ها در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته فن آموزان با پشتبانی واقعی آموزش داده می شود. این بهترین دوربین مداربسته برای مشاهده از راه دور است و در محیطهای خرده فروشی بزرگ واقعاً محبوب است و به عنوان بهترین دوربین مداربسته برای اماکن تجاری که دارای یک شی ارزشمند خاص برای محافظت هستند در نظر گرفته میشود. علاوه بر این ، هایک ویژن از بدو تأسیس بر ارائه محصولی با کیفیت برای مشتریان متمرکز شده است.