انواع دوربین مداربسته + 11 مدل با بررسی مزایا و مشخصات | binacctv

امروزه در سرتاسر دنیا مجله خبری دوربین مداربسته بینا به امنیت بیش از پبش احساس می شود به همین علت از کارخانه های بزرگ صنعتی تا منازل مسکونی، مشتاق به نصب دوربین مداربسته جهت حفظ و برقراری امنیت در محیط کار و یا محل زندگی خود هستند. دوربین مداربسته آی پی تحت شبکه در دو نوع بی سیم و با سیم تولید می شود و دارای کیفیت تصویر بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ هستند و قاعدتا قیمت دوربین مداربسته تحت شبکه از قیمت دوربین مداربسته آنالوگ بالاتر است. اتصال این دوربین ها از طریق کابل شبکه می باشد و در برخی مدل های این دوربین ها امکان انتقال همزمان صدا و تصویر وجود دارد. تصاویر دوربین های مداربسته آی پی را می توانید در هر مکان و زمانی که باشید از طریق اینترنت به صورت زنده مشاهده کنید.

دوربین مداربسته داهوا مدل DH-IPC-HFW2439SP-SA-LED

به همین دلیل استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تاثیر بسزایی دارد. برای نگهداری و ذخیره کردن تصاویر در دوربین‌های مدار بسته آنالوگ، از دستگاه‌های DVR استفاده می‌شود. دستگاه DVR یا ضبط‌کننده تصاویر، وظیفه ذخیره کردن تصاویر را در حافظه خود دارد. البته ناگفته نماند که دستگاه DVR از تجهیزات جانبی دوربین مدار بسته است و آن را باید به صورت جداگانه تهیه کنید. دوربین های مداربسته مکعبی یا همه کاره مانند دوربین تحت شبکه پاناسونیک مدل VT164W، قابلیت های بسیاری را در قالب یک سیستم جمع و جور فراهم می کنند. معمولا برای مکان هایی که نیاز به یک سیستم کوچک و ارزان دارند که امکانات بالا هم در اختیارشان قرار دهد، مناسب است.

دوربین مداربسته بولت

دوربین‌های Bullet اغلب در فضای باز قرار می‌گیرند، بنابراین پوشش آنها در برابر آب، گردوغبار و خاک مقاوم است. بهترین استفاده از این نوع دوربین برای افرادی است که، می‌خواهند مسافت‌های کوتاه تا متوسط را بدون در نظر گرفتن شرایط نور کم طی کنند. این دوربین گنبدی، دارای لنزی است که در قسمت داخلی آن پوشانده شده است.

  • نصب این نوع از دوربین ها مزایای بسیاری را برای صاحبان کارخانه ها و صنایع مختلف دارد.
  • دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP برای صاحبان مشاغلی که بیشتر دور از مکان خود فعالیت دارند و همیشه در حال جا به جایی هستند، انتخاب بسیار خوبی است.
  • از ضبط تصاویر با فرمت های تصویری و کیفیت های مختلف تا قابلیت های هشداری متنوع.
محیط های بیرونی و ارتفاعات بسیار بالا و بسیار پایین برای نصب دوربین چشم ماهی مناسب نیستند. فاصله کانونی کم در لنز دوربین چشم ماهی، باعث شده است که این دوربین بای تصویربرداری مطلوب به نور بیشتری نیاز داشته باشد. همین یک دلیل باعث شده است که کیفیت و همچنین وضوح تصویر در دوربین های مداربسته بیشتر باشد و از آن در زمینه های تخصصی استفاده شود. اگر تصویربرداری و فیلمبرداری در وضعیت و شرایط بسته موردتوجه باشد از دوربین های باکس استفاده می شود..

البته باید توجه داشت که نصب دوربین مداربسته کوچک و مخفی احتیاج به تهیه مجوز دارد. برخی از انواع دوربین مداربسته سیم کارت خور نیز جزو دوربین های کوچک محسوب می شوند. دوربین مدار بسته یکی از ابزارهای امنیتی می باشد که در اماکن مختلف برای پیشگیری از سرقت و یا استفاده های نظارتی کاربرد دارد.

http://dekorasiyon.ir