انواع دوربین مداربسته براساس ظاهر و عملکرد چیست؟ انواع درب های اتوماتیک | binacctv

بنابراین این سیستم فوق العاده در حوزه های تجاری و فروشگاهی که باید نظارت شبانه روزی در محیط آن ها انجام شود کاربرد دارد. یک دیگر از انواع دوربین های مدار بسته، دوربین های مدار بسته روز/شب است. این مدل بدون توجه به اینکه محیط چقدر نور دارد، هم در روز و هم در شب، تصاویر ویدیویی کاملا با کیفیتی را در خود ذخیره می کنند. دوربین های مدار بسته روز/ شب این عمل را با استفاده از تراشه های تصویربرداری بسیار دقیق خود انجام دهند. دوربین های مداربسته از لحاظ کاربرد، به دسته بندی های متنوعی تقسیم بندی می شود. برای ضبط تصاویر آنها نیازی به DVR نیست بلکه فقط یک دستگاه مانند سرور یا حتی یک لپتاپ که بتواند به شبکه متصل گردد و دارای فضای کافی برای ذخیره داده دوربین های مدار بسته تحت شبکه باشد، کافی است.

دوربین مداربسته تحت شبکه مدل V380 WarmLight

با کیت دوربین مدار بسته منبع تغذیه دوربین ها به تعداد دوربین ها بستگی دارد. یک کیت دارای منبع تغذیه سبک لپ تاپ است، بنابراین هر کسی می تواند آن را دستکاری کرده و آن را خاموش کند. هنگام خرید قطعات جداگانه، یک انتخاب مناسب برای تغذیه دوربین ها، منبع تغذیه جعبه با کلید قفل است، و این می تواند مستقیماً به یک خار فیوز متصل شود. امروزه نصب دوربین مدار بسته که یکی از بهترین شغل در زمینه امنیت در جهان میباشد و در بحث امینتی بسیار تاثیر گذار بوده است.

امروزه علاوه بر مجله خبری دوربین مداربسته بینا های خارجی، تولید کنندگان داخلی دوربین های باکیفیتی را تحت عنوان دوربین مداربسته ایرانی تولید کرده اند. یکی دیگر از معیار هایی که پیش از خرید باید در نظر گرفته شود، برند دوربین مداربسته است. از آنجایی که برند های برتر به دلیل حفظ رضایت مشتری همواره سعی بر این داشته که محصولی با کیفیت با طول عمر بالا تولید کنند. علاوه بر وضوح تصاویر، مواردی همچون برند، طول عمر کالا، وضوح تصاویر در شب و … جزو فاکتور های مهم در کیفیت دوربین مداربسته محسوب می شوند. دوربین های مدار بسته ای که برای نصب در فضای خارجی طراحی نشده‌اند، با بارش باران و رطوبت زیاد به‌سرعت آسیب می‌بینند، پس این مورد را نیز مدنظر قرار دهید. از این نظر دوربین ها به دو دسته داخلی (ایندور یا Indoor) و خارجی (اوتدور یا Outdoor) تقسیم می‌شوند.

انتخاب برند دوربین های مداربسته

چرخش این دوربین‌ها بسیار مناسب است و معمولاً از آن برای خواندن و تشخیص پلاک خودرو از فاصله زیاد استفاده می‌شود. این دوربین به صورت استوانه ای بلند است و در موقعیت‌های مختلفی قابل نصب است. دید بالا و مشاهده مسافت‌های طولانی از ویژگی‌های اصلی این نوع دوربین‌ها است. بسته به کاربرد و بودجه می‌توان دوربین‌ها را به صورت ثابت یا وایر فوکال نصب و استفاده کرد.

  • این به این دلیل است که پوشش گنبدی، تشخیص جهت ضبط دوربین را برای مردم دشوار می‌کند.
  • در دوربینن مدار بسته دیجیتال انتقال اطلاعات به وسیله کابل شبکه، فیبر نوری و امواج وای فای ارسال می‌شود.
  • دستگاه ضبط کننده در سیستم مداربسته آنالوگ DVR است و برای اتصال دوربین به دستگاه از کابل کواکسیال استفاده می کنند.
  • دوربین مدار بسته بی سیم در دو نوع وای فای و تحت شبکه (آی پی) وجود دارد.
  • برخلاف دوربین های آنالوگ که نگرانی است ربوده شدن تصاویر توسط هر فرد مبتدی توسط دریافت امواج آنالوگ وجود داشت در سیستم های بستر شبکه امکان کد گذاری امنیت بالایی را برای آن فراهم می کند.
گرچه اخیرا بازار به سمت دیجیتال شدن پیش می رود و بسیاری از سازمان ها به سوی دوربین های ip متمایل شده اند اما هنوز سرعت جایگزینی این نسل قبلی دوربین ها با نسل جدید دوربین های دیجیتال کند است. برای ضبط تصاویر آنالوگ نیز چاره ای از روی آوردن به سیستم دیجیتال نیست. دی وی آر ها دستگاه های مختص ضبط و کنترل تصاویر دوربین های آنالوگ هستند.

http://dekorasiyon.ir