آموزش گام به گام دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده کوروش حیدری مشاور دیجیتال مارکتینگ

آموزش گام به گام دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده کوروش حیدری مشاور دیجیتال مارکتینگ

به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل با کیفیت ترین سرنخ های آنلاین برای تیم فروش شما از طریق وب سایت و کانال های دیجیتال حمایت کننده دیگر است. بدون توجه به چیزی که بیزینس شما می فروشد، دیجیتال مارکتینگ همچنان شامل ایجاد پرسوناهای خریدار شما برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای با ارزش آنلاین با توجه به این نیازها می شود. اگرچه این بدین معنی نیست که تمامی بیزینس ها باید یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ را به شیوه های مشابه یکدیگر پیاده سازی کنند. اساساً، هر کسب و کاری که می خواهد حضور آنلاین خود را افزایش دهد و مشتریان بیشتری را به صورت آنلاین جذب کند، می تواند از خدمات دیجیتال مارکتینگ بهره مند شود.

  • در بخش آخر با هم نگاه عمیق‌تری به دو رویکرد کلی در بازاریابی خواهیم انداخت که برای درک کارکرد دیجیتال مارکتینگ بسیار مفید است.
  • پس اولین کار شما نوشتن یک برنامه و اجرای دقیق آن است؛ اما قبل از تر از آن، شناخت خود بازاریابی دیجیتال است.
  • با این کار به مخاطبتان می‌فهمانید که برای او ارزش قائل هستید و او را نسبت به برند خود وفادار خواهید کرد.

بازاریابی دیجیتال شامل روش‌های مختلف از جمله بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوایی و بلاگ نویسی و … می‌شود. همچنین ممکن است بخواهید فروش یک محصول بخصوص را افزایش دهید؛ اگر هدف شما این باشد، بهتر است که روی سئو و بهینه سازی محتوا برای بدست آوردن خریداران احتمالی روی وب سایت خود تمرکز کنید. علاوه بر این، اگر فروش هدف شما باشد، می توانید کمپین های پرداخت به ازای کلیک را برای ایجاد ترافیک از طریق تبلیغات پرداختی امتحان کنید. هر هدفی که داشته باشید، شکل دادن به یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ بعد از این که بزرگ ترین اهداف کمپانی خود را تعریف کردید کار خیلی راحت تری است. طبق آنچه در مسیر شغلی سئو آمده است، مدیران سئو کسب و کار را در گوگل رتبه بندی می‌کنند.

بازاریابی محیطی ارتقاء یافته

پیام‌هایی که ممکن است شامل محتوای تبلیغاتی باشند یا به قصد برگرداندن کاربر به سایت یا اپلیکیشن و وسوسه او برای استفاده دوباره از سرویس موردنظر، طراحی شوند. زمانی که می خواهید دیجیتال مارکتینگ را شروع کنید، شناسایی و تعریف اهداف شما امری بسیار حیاتی است، چرا که شما استراتژی خود را با توجه به این اهداف تعیین می کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، ممکن است بخواهید توجه بیشتری را به سمت دسترسی به مخاطبان جدیدتر از طریق شبکه های اجتماعی معطوف کنید. در این روش تبلیغاتی معمولاً شرکت‌ها به منظور برندسازی یا معرفی کسب‌وکار و محصولات خود، یک گزارش یا یک مطلب آموزشی را تهیه می‌کنند. در مرحله بعد، این گزارش برای انتشار به خبرگزاری‌ها، وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط با کسب‌وکار برند ارائه می‌شود. جستجوی صوتی هنوز یک کانال بازاریابی جدید است، اما ما فکر می کنیم سال 2022 سالی خواهد بود که بازاریابان به طور جدی به دنبال بهینه سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی و گنجاندن کامل آن در استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود می شوند.

مزایای استخدام شرکت دیجیتال مارکتینگ

برنامه‌ریزی صحیح و برگزاری کمپین‌های برنامه‌ریزی شده بر پایه اصول دیجیتال مارکتینگ هم هزینه کمتری دارد و هم مخاطبان درستی را به سمت محصول/خدمت شما هدایت می‌کند. شما فقط برای تصرف آن رسانه، با چشمانی بسته و بدون توانایی محاسبه میزان اثربخشی، بودجه صرف می‌کنید. در نقطه مقابل، دیجیتال ‌مارکتینگ نه تنها به شما امکان اندازه‌گیری موفقیت هر کمپین را می‌دهد، نکته مهم‌تر این است که شما در دنیای آنلاین، فقط برای تحقق هدف نهایی هزینه می‎‌پردازید. شبکه‌های تبلیغات دیجیتال، در ابتدا هدف شما از بازاریابی در هر کمپین را جویا می‌شوند و صورت حساب نهایی شما، براساس عملی شدن این اهداف خواهد بود. این بار اگر می‌خواهید تیزر شما به تعداد مشخصی از افراد به طور کامل نمایش داده شود، فقط براساس آن تعداد متحمل هزینه می‌شوید، نه برای مخاطبانی که یک ثانیه پس از شروع تیزر شما، کانال تلویزیون را عوض کرده‌اند یا اصلا به تماشای آن نپرداخته‌اند. شفافیت نرخ بازگشت سرمایه را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین موهبت‌های دیجیتال‌ مارکتینگ در دنیای امروز دانست.

آنها می‌توانند بر روی یک لینک کلیک کنند یا یک پست وبلاگ را ذخیره کنند و سریعاً در قیف فروش حرکت کنند. ممکن است آنها بلافاصله خرید نکنند، اما با شما در ارتباط خواهند بود و به شما فرصتی می‌دهند تا با آنها ارتباط برقرار کنید. همین مسئله باعث می‌شود که شما به هدف خود برای جذب مشتری و در نتیجه فروش بیشتر نزدیکتر شوید. آن‌ها باید نتایج بدست آمده را تحلیل کنند و از آن‌ها متوجه شرایط حاکم بر بازار، کیفیت کانال تبلیغاتی، کیفیت کاربران ورودی و… شوند. این کار به آن‌ها در بهینه‌سازی اقدامات آتی و افزایش احتمال موفقیت در کمپین‌های بعدی کمک می‌کند. تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

تفاوت بازاریابی کلاسیک (آفلاین) با بازاریابی دیجیتال چیست؟

در سبک از بازاریابی با وجود ابزارهایش امکاناتی که به ما میدهد باعث میشود تبلیغات را به اشتباه تکرار نکنیم. از آنجایی که امروز، روش‌های تبلیغات سنتی جای چندانی در میان افراد و کسب‌و‌کارها ندارد، اکثر آدم‌ها به دیجیتال مارکتینگ روی آورده‌اند. این نوع مارکتینگ را می‌توان از طریق موتورهای جست‌و‌جوی گوگل، سئو و یا رسانه‌های اجتماعی انجام داد. یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه بودن آن است.

فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی Social Networks امکانی را در اختیار صاحبان کالا می‌‎دهد تا بتوانند بدون واسطه با مشتری تعامل کنند. شاید به خلاصه بتوان گفت بازاریابی دیجیتال زیر مجموغه بازاریابی الکترونیکی است و بازاریابی اینترنتی زیر زیر مجموغه شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب بازاریابی دیجیتال است. در جلسه آینده این بلوک، راجع به داشتن یک وبسایت برای حضور در فضای آنلاین صحبت خواهیم کرد و تمام آنچه که شما برای شروع فعالیت خود در دنیای دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.