آموزش نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه

ویژگی اصلی و نقطه قوت دوربین های بولت دید بالا و مشاهده مسافت طولانی است. محل قرار گیری دوربین باید به گونه ای باشد که در صورت نیاز، چهره افراد به خوبی توسط دوربین پوشش داده شود. این دوربینها به گونهای نصب میشوند که از دید افراد پنهان بمانند یا به شکل وسیلهای دیگر در میآیند، تا قابل شناسایی نباشند. حضور دوربین های مداربسته بولت به لحاظ شکل خاص ظاهر آن ها نسبت به سایر انواع دوربین مداربسته بیشتر احساس می شود. دوربین های مدار بسته دام، به لحاظ شکل ظاهری، نوع نظارت نامحسوس تری را نسبت به سایر اشکال دوربین مدار بسته القا میکنند. شبکه های دوربین مدار بسته مدرن شامل سیستم های آنالوگ و دیجیتال هستند که با استفاده از ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی و نصب دوربین مداربسته قابل اجرا هستند. علاوه بر افزایش ابزارهای امنیتی, راه های دسترسی و کنترل سیستم های امنیتی نیز به طور گسترده ای افزایش یافته و راحت تر از گذشته شده است.

انواع دوربین مداربسته با قابلیت تغییر لنز مناسب آن دسته از فضاهایی است که عمق میدان در تصویر آنها اهمیت زیادی دارد. همچنین دوربین های خارجی ساختار و جنس بدنه آنها مناسب نصب دوربین مداربسته در بیرون است. کارشناسان فروش و تیم مجرب نصب در شرکت قائم به شما کمک می کنند تا بهترین کیفیت را در خصوص دوربین مداربسته اماکن شخصی خود بدست آورید. از مهمترین دستاوردهای این شرکت داشتن واحد پشتیبانی و خدمات پس از فروش با نام تجاری گارانتی امرتات میباشد. دوربین مداربسته سوزنی به دلیل داشتن ابعاد کوچک قابلیت نصب در پشت میز، گلدان و… این دوربین ها بخاطر ظاهری شبیه به گلوله تفنگ است دارند به این نام شناختدده میشوند این نوع دوربین مداربسته، بخاطر پوششی که بر روی لنز آن قرار گرفته ضدآب هستند؛ ولیاین دوربینها زوم و چرخش ندارند اما خصوصیت مهم آنها داشتن اشعه مادون قرمز است، که قابلیت فیلمبرداری حتی در شب را فراهم میکند. از آنجایی که اطلاعات به صورت دیجیتال در این تکنولوژی انتقال پیدا میکند و هیچ تبدیلی روی آن صورت نمیگیرد. قفل ضد سرقت در دو مدل مکانیکی و دیجیتال در بازار موجود است. مهمترین تفاوت این دو در رمزگذاری ویدیو می باشد که در NVR وجود دارد و امنیت بیشتری خواهند داشت.

برای نصب دوربین های مداربسته دام بر روی دیوار نیاز است از یک پایه دیواری (Wall Bracket) استفاده نمایید. محل نصب این نوع دوربین ها روی دیوار است به همین علت به آن ها دوربین های دیواری نیز می گویند. مهمترین بخش یک دوربین مداربسته چیپ تصویر آن است. در این بخش برخی از نکاتی که پیش از خرید دوربین مداربسته باید به آن ها توجه کنید را عنوان می کنیم. هر فردی که قصد خرید دوربین مداربسته را داشته باشد، قبل از هر گونه اقدامی باید با انواع دوربین مداربسته آشنا شود. در غیر این صورت می توانید با کارشناسان فنی ما در مرکز دوربین مداربسته ایران تماس حاصل کرده و مشاوره پیش از خرید دریافت کنید. این نوع دوربین های مداربسته جدیدتر از دوربین های مداربسته دام و بولت هستند و از نظر ظاهری به نظر خیلی از افراد متفاوت تر و زیباتر به نظر می رسند. دوربین های مدار بسته دام به لحاظ شکل ظاهری نسبت به سایر اشکال دوربین مدار بسته، در برابر خرابکاری و دستکاری افراد خرابکار مقاوم ترند. بسیاری از افراد توانایی تامین مایحتاج لازم برای گذران زندگی خود را ندارند، به همین خاطر اقدام به دزدی و سایر کارهای خلاف می زنند تا از این راه بتوانند زندگی خود را بچرخانند.

با توجه به کیفیت بالا برای نمایش پلاک خودرو از راه دور، معمولا برای کنترل ترافیک و سایر موارد در نقاط مختلف شهرها این دوربین ها نصب می شوند. این تکنولوژی اولین بار در سال 2010 برای دوربینهای مداربسته به کار گرفته شد و امکان انتقال تصاویر با کیفیت بالا برای دوربینهای مداربسته را به وجود آورد. در برخی از دوربین های دام، به لحاظ وجود محافظ شیشه ای امکان تشخیص زاویه دید دوربین وجود ندارد که خود احتمال بروز سوء استفاده در زوایای کور دوربین را کاهش می دهد. از این رو یک خرابکار می تواند با تشخیص زاویه دید دوربین، از پشت دوربین (نقطه کور) دوربین وارد شود. در مقابل در مواردی که می خواهید نظارت از طریق دوربین های مداربسته به صورت محسوس تری احساس شود (مانند بانک ها، طلا فروشی ها، پارکینک ها، فضای باز و …) بهتر است از اشکال دیگر دوربین مدار بسته استفاده نمایید. سازمانهای دولتی قدیمی تر و بانک ها از مشتریان اصلی این مدل دوربین ها بوده اند. دوربینهای این تکنولوژی با سایر تکنولوژیها همخوانی ندارد و همچنین در دوربینهای آنالوگ نسل جدید امکان مشاهده تصاویر دوربین از طریق اتصال مستقیم دوربین به تلویزیون وجود ندارد چرا که این دوربینها دیگر از استانداردهای تلویزیونی برای انتقال اطلاعات استفاده نمیکنند.

یکی از پارامترهای دسته بندی انواع دوربین مدار بسته، مدل، ظاهر و کاربرد آنها میباشد. لازم به ذکر است که این نوع دوربین ها به علت ظاهر خاص خود توانایی چرخش یا زوم ندارند به همین دلیل برای مکان هایی که نیاز به چرخش دارد از آن ها نمی توان استفاده کرد. این دوربینها به دلیل ظاهر گنبدی یا قوس مانند خود به این نام معروف هستند. یک دوربین های دام وری فوکال دید در شب، مانند یک دوربین مدار بسته باکس از لنز متغییر برخوردار است، ولی این لنز بر روی خود دوربین سوار است و قابلیت تعویض و یا تغیر آن وجود ندارد. بسیاری تصور می کنند که دوربین های بولت فواصل دورتری از دوربین های دام می بینند یا امکانات و کیفیت بیشتری دارند که اشتباه است. به خاطر داشته باشید که در هر حالتی، باید با نصب یک برچسب یا تابلو کوچک، افراد را از وجود دوربین مطلع کنید. عملا در دوربین مداربسته کابل زیادی وجود ندارد. همچنین تغییر / اصلاح زاویه دید دوربین به راحتی و بدون نیاز به باز کردن محفظه دوربین امکان پذیر است.

انواع مختلفی از دوربینهای مداربسته وجود دارد که متناسب با موقعیتها یا مکانهای مختلف دارای عملکرد متفاوت هستند و انتخاب دوربین متناسب با نیاز شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نصب دوربین های بولت در مجموع ساده تر از دوربین ها دام است. دام به دوربین های مداربسته کروی شکل اطلاق می شود. در این دوربین ها با دشواری کمتری همراه است. در نتیجه این اتفاقات و رخداد ها شما می توانید با مطالعه این صفحه به طور کامل و جامع طریقه نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه و یا به عبارتی IP را بیاموزید. به طور مثال اگر در پروژهای دو عدد دوربین AHD و یک عدد دوربین CVI,TVI از قبل موجود باشد شما به راحتی میتوانید تصاویر این دوربینها را به طور همزمان بر روی دستگاه UVR برایتون خود داشته باشید و همینطور بلعکس اگر در پروژهای از یک تکنولوژی خاص استفاده شده است، شما میتوانید خروجی دوربین UVC برایتون خود را با دستگاه موجود در آن پروژه هماهنگ نموده و دوربین UVC خود را استفاده نمایید. پیشنهاد ما به شما: حتما قبل از ادامه مطالعه این مطلب، مقاله 0 تا 100 “ دوربین مداربسته ” را بخوانید.

قفل هوشمند درب ضد سرقت یا همان قفل دیجیتال و یا الکترونیکی نسل جدید از قفل های ضد سرقت نصب شده بر روی درب های وروردی می باشند که دارای امنیت بسیار بالا و کاربری سایت binacctv آسان هستند. اولین قدمی که برای ایجاد امنیت برای ساختمان باید برداریم نصب درب ورودی ضد سرقت مقاوم و امن است. به صورت عمومی شکل ظاهری دوربین مداربسته تاثیری در پارامترهای عملکردی دوربین ندارد با این حال شکل ظاهری هر دوربینی معایب و مزیت هایی را ایجاد می کند که در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم. همه افراد جامعه نیاز به ایجاد زیر ساخت های امنیتی برای خود دارند. تکنولوژی HD-SDI یکی از زیر شاخههای تکنولوژی SDI است که اولین بار در سال 1998 برای انتقال تصاویر با کیفیت HD و Full HD مورد استفاده قرار گرفت. همانطور که عنوان شد تفاوت دوربین های دام و بولت تنها در شکل محفظه بیرونی آن ها است و شکل ظاهری محفظه تاثیری بر کیفیت دوربین، عمق میدان و مواردی از این دست ندارد.

در نتیجه استفاده از آن در محل هایی توصیه می شود که نیاز است نظارت از طریق دوربین های مداربسته به صورت محسوس تری القا شود (مانند بانک ها، طلا فروش ها، پارکینک ها، فضای باز و …). این خروجی تفاوت فاحشی با خروجی تصویر دوربین های آنالوگ قدیمی داشته به نحوی که می توانند در سطوح بالاتری با دوربین های تحت شبکه رقابت کنند. فناوری HDTVI در سال ۲۰۱۲ توسط کمپانی آمریکایی TechPoint ابداع شده و مانند HD-CVI و AHD نسخه بهینه شدهای از فناوری قدیمی HDSDI است. در دوربینهای IP اطلاعات دیجیتال به صورت موازی از طریق چندین رشته سیم به هم تابیده انتقال پیدا میکنند، در سیستم HDSDI هم اطلاعات به صورت دیجیتال انتقال مییابند اما این انتقال به صورت سری انجام میشود و در نتیجه میتوان از کابل کواکسیال نیز برای انتقال اطلاعات استفاده کرد. از همین رو رشد استفاده از دوربینهای HDSDI پس از مدت کوتاهی از معرفی آنها متوقف شد و در حال حاضر در کاربریهای تخصصیتر مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده از اینترنت برای انتقال تصاویر و همچنین کیفیت بالای ضبط دیجیتالی دوربین سبب شده است که تصاویر باکیفیتتری را در خروجی دریافت کنیم.

این تنظیم همچنین این امکان را فراهم می کند تا ویدئو را از طریق اینترنت برای مشاهده از راه دور منتقل کنید. عدم آگاهی باعث رسیدن آسیب میشود و ما در تلاشیم تا اطلاعات دقیقی را در حوزهای که در آن فعالیت میکنیم به شما عزیزان منتقل نمائیم. ویژگی اصلی این دوربینها در ساختار نیم کروی آنها قرار دارد که باعث میشود معلوم نباشد این دوربینها چه نقطهای را تحت نظارت قرار میدهند. یکی از ویژگی های کاربردی و مفید دوربین تحت شبکه نصب آسان و سهولت استفاده از آن است تکنولوژی های به کار رفته در این سیستم باعث شده تا کمترین هزینه در کابل کشی و سیم کشی ها به سیستم مداربسته تحمیل گردد. تکنولوژی TVI قادر است سیگنالهای دیجیتال را به آنالوگ تبدیل کند و باعث افزایش مسافت ارسال و کاهش هزینهها میشود.

در زمان ثبت این فهرست، این اقدام به عنوان یک “قرص سمی” در نظر گرفته شد که تنها برای از بین بردن بازگشت احتمالی به توافق هسته ای، که دولت ترامپ به طور یکجانبه در سال 2018 از آن خارج شد، کار می کند. قدرت دید در شب دوربین چشم ماهی معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ متر است و بیشتر برای محیطهای داخلی نصب میشوند. سیستم امنیتی دوربین مداربسته برای هر کسب و کار و سازمانی ضروری است. برای تغذیه دوربین مداربسته AHD نیز می توان از یک آداپتور کنار دوربین و یا یک سوئیچ POE استفاده کرد. معایب و مزایای اصلی این نوع دوربین های مداربسته به شرح زیر است. از معایب دوربینهای بی سیم همونطور که در بالا اشاره شد میشه به ناپایداری ارتباط این دوربینها اشاره کرد. دوربین های PTZ مناسب نواحی وسیع هستند و قابلیت چرخش به بالا ، پایین و چپ و راست دارند . در یک محیط کوچک (حدود 50 متر) استفاده از لنز 3.6 مناسب خواهد بود. شرکت پویش رایان داتیس از تکنولوژی آنالوگ، تکنولوژی AHD و تکنولوژی UVC در تولید دوربینهای مداربسته خود تحت عنوان برند برایتون استفاده مینماید. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم شرکت سیماران خط تولید کاملی از همه محصولات مورد نیاز در سیستم های حفاظتی دارد.

در ادامه به بررسی هرکدام از این تکنولوژیها میپردازیم. در این مقاله از مجله فرکو به بررسی مهمترین و متداول ترین اهداف نصب سیستم های مداربسته می پردازیم و هر یک را به صورت مفصل بررسی خواهیم کرد، پس همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت انواع دوربین مداربسته از نظر نوع تکنولوژی بپردازیم. بر خلاف دوربین های دام که می توان در محفظه دوربین کابل های برق و ارتباطی را مخفی کرد، این کابل ها در دوربین های مداربسته بولت از پشت دوربین قابل دسترس هستند. این نوع دوربین های مداربسته اغلب دارای بدنه پلاستیکی هستند و به علت نوع طراحی در مقایسه با دوربین های دام نسبت به خرابکاری آسیب پذیرترند (مواردی چون قطع کابل های ارتباطی دوربین، تغییر جهت دوربین، شکستن دوربین و …). انواع دوربین مداربسته برای کاربردهای مختلف نظارتی و امنیتی در بازار موجود است. به همین دلیل، این دوربین ها برای برنامه های نظارت بر فضای باز که دوربین های IR قادر به عملکرد مطلوب نیستند ایده آل هستند. FIXED REGION(منطقه ثابت) برای فعال نمودن عملکرد ROI برای مناطق ثابت می توانید به صفحه تنظیمات ROI در دوربین مداربسته بروید. دستگاه DVR یکی از تجهیزات سیستم های مداربسته است که انتخاب مارک با کیفیت برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

روش دیجیتال: روش دیجیتال از یک تصویرگر دیجیتالی و پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) استفاده میکند تا روشنایی یکنواخت تمام مناطق تصویر را فراهم کند. در همین حال، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران میگوید تهران در برابر درخواستهای بیش از حد ارائه شده توسط «طرف مقابل» در مذاکرات احیای برجام که از ماه مارس متوقف شده، مقاومت میکند. پیشتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز شنبه در تماسی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، از دیپلمات ها خواست تا توافق را نجات دهند. وجود مشکل در کابل هارد، وجود مشکل در خود هارد، به روز نبودن نرم افزار و وجود مشکل در نرم افزار از جمله دلایلی است که باعث بروز این مشکل در دوربین می شود. در بیانیه ای که روز یکشنبه از سوی مجلس ایران منتشر شد، 260 قانونگذار با اشاره به سفر اخیر رافائل گروسی به اسرائیل، از “اقدام بیش از حد و با انگیزه سیاسی” آژانس بین المللی انرژی اتمی انتقاد کردند و گفتند این قطعنامه ثابت می کند که آژانس و مدیرکل آن تمام اعتبار فنی خود را از دست داده اند.