آموزش نصب دوربین مدار بسته

پس از اتصال سیمها به دستگاه ضبط کننده DVR / NV، اکنون به مانیتور سایت binacctv وصل می شوید. بهترین محل نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها: درب ها، راهروهای ساختمان، محل های مراجعه ارباب رجوع، اتاق کارکنان، آسانسورها می باشد. کیفیت تصاویر بالا میتواند به شما نشان دهد که این دوربین مدار بسته میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. افزایش بهرهوری کارمندان و پرسنل مشغول به کار در اداره یکی دیگر از مواردی است که با نصب و اجرای دوربین مداربسته محقق میشود. شرکت سهاتل بعنوان یکی از بزرگترین طراحان و تأمین کنندگان دوربینهای مداربسته صنعتی در ایران مشغول به فعالیت میباشد. لنز دوربین مداربسته صنعتی به صورت مجزا به فروش می رسد و با توجه به نوع کارکرد باید بر روی دوربین مداربسته قرار بگیرد. دوربین های مداربسته از نظر نحوه و نوع اتصال به دو دسته ی کلی دوربین مداربسته با سیم و دوربین مداربسته بی سیم تقسیم می شوند . در حالت کلی و به زبان ساده دوربین بخشی از یک سیستم مداربسته است که از طریق کابل تصاویر را به جز دیگر انتقال می دهد.

دوربین مداربسته در حقیقت یک سیستم نظارتی می باشد که در آن ، سیگنالها به طور عمومی توزیع نمی شوند ، بلکه در درجه اول برای نظارت و اهداف امنیتی کنترل می شوند. حتی اگر آب و هوا بارانی باشد شما می توانید از دوربین مداربسته صنعتی استفاده کنید فقط توجه کنید چه مدلی را انتخاب کرده اید در صورتی که دوربین مداربسته صنعتی ضدآب نبود از کاور مخصوص برای محافظت از دوربین استفاده کنید. سپس تک تک مکان هایی که برای نصب دوربین مداربسته مشخص کرده اید را از نظر زاویه دید چک کنید تا مطمئن شوید در آن نقطه بهترین تصویر را از دوربین نصب شده می گیرید و شیئی مانع ضبط تصویر توسط دوربین مداربسته نیست. این نوع دوربین مداربسته را می توان در هر دو محیط کم نور و استاندارد استفاده کرد.

دوربین های مداربسته، دستگاههایی کوچک و بی صدا هستند که در گوشه های ساختمان نصب می شوند. برای هوشمند سازی کنترل راه ها، جاده ها و ساختمان ها برای کنترل هر چه بیشتر مورد استفاده قرار گرفتند. آنها به شکل استوانهای هستند و قادر به مشاهده از راه دور هستند. بدون نیاز به افزایش توان و با استفاده از کابل ، می توان ضبط را از فاصله بسیار دور ارسال کرد. دوربین های دام دارای LED های مادون قرمز هستند که قابلیت دید در شب آن ها را تامین می کند . پس از این موضوع لازم است تا شما مشخص کنید که چه انتظاری از کیفیت دوربین های مدار بسته مورد نیازتان دارید .

این بیشتر به زمانی مربوط می شود که در بخش هایی از روال کار صنعتی، قرارگیری نیروی انسانی در موقعیت های خاص، بسیار پرریسک و خطرآفرین بوده و به کمک نصب دوربین مداربسته ، می توان از حضور نیروی انسانی در آن محل، معاف شد. دوربین های پلاک خوان این قابلیت را دارند که در مکان هایی که دارای راه بند هستند ( مانند مجتمع ها و ادارات ) پلاک خودروی در حال نزدیک شدن را شناسایی و در صورت بودن آن خودرو در لیست سفید ، راه بند به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به حضور نگهبان باز شود و خودروی مورد نظر عبور کند . دوربین های مداربسته عموما برای استفاده های امنیتی و نظارتی کار برد دارند و مثال هایی از این کاربردها را در تصاویر بالا مشاهده می کنید که چند نمونه از کاربرد دوربین مداربسته از جمله در مکان هایی که کوره های ذوب آهن وجود دارد و امکان حضور نیروی فردی در نزدیکی آنها بدلیل حرارت نیست و یا کنترل ترافیک و یا کنترل هوشمند تردد برای سازمان های راهنمایی و رانندگی و همچنین نمونه ای از استفاده از دوربین مداربسته در کنترل عبور و مرور فضای یک کارخانه و انتقال تمامی این تصاویر به اتاق های مانیتورینگ می باشد.

زمانی که نوزاد یا کودک شما از خواب بیدار شود ، به محض تکان خوردن او دوربین به شما هشدار می دهد . تعدد اجناس تقلبی در بازار نظارت تصویری موجب شد اتحادیه مربوطه، به خریداران هشدار دهد پیش از خرید تجهیزات نظارت تصویری، اصالت آن را بررسی کنند. در ادامه انواع دوربین های مداربسته هایک ویژن و تفاوت های آن ها با یکدیگر را بررسی می کنیم. برای خرید اینترنتی انواع دوربین های مداربسته از فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته کیهان شاپ؛ پس از مطالعه راهنمای خرید ارایه شده در این صفحه و بررسی مشخصات فنی و قیمت محصولات ارایه شده؛ محصولات مورد نیاز خود را به سبد کالا اضافه کرده و پس از پرداخت آنلاین در اسرع وقت محصولات خود را در منزل یا محل کار تحویل بگیرید. مدت زمان گارانتی یک محصول حفاظتی توسط شرکت وارد کننده و یا فروشنده محصولات امنیتی بسیار مهم است.

این نوع دوربین می تواند جزئیات دقیق تری را ضبط کند در حالی که به اپراتور امکان بزرگنمایی بدون از دست دادن کیفیت تصویر را می دهد. اگر می خواهید دوربین با کیفیتی داشته باشید که در کنار قیمت مناسب از یک برند خاص باشد، خرید دوربین HDCVI داهوا گزینه مناسبی برای شما است. از آنجا که این دوربین ها با استفاده از ریموت قابل کنترل هستند در مناطقی که حساس به نظارت هستند مورد استفاده قرار می گیرند. در این مدل از دوربین مداربسته، تغییرات فاصله ی کانونی به صورت دستی و یا از طریق گوشی انجام می شود و شما می توانید از قابلیت تنظیم فوکوس نیز بهره مند شوید.

هر نوع از تکنولوژیهای دوربین مداربسته نیازمند بستر کابلکشی خاص خود هستند. تغذیه دستگاه ذخیره ساز ، نقش مهمی در کارایی تاثیر گذار محصول را دارا می باشد ؛ که بنا به نوع و سری محصولات ، به تغذیه های گوناگونی نیازمند اند. دقت کنید چنانچه در پروژه ی خود به دنبال خریداری دوربین مداربسته تحت شبکه و دستگاه ذخیره ساز NVR خود از دو برند متفاوت می باشید ؛ قبل از خریداری ، از پشتیبانی ONVIF محصولات مورد نظر ، مطمئن شوید و به استانداردهای ONVIF نیز توجه کنید. قبل از نصب دوربین مداربسته باید چه اقداماتی انجام دهید؟ در این مقاله سعی داریم تا نکاتی را بیان کنیم که لازم است تا شما قبل از راه اندازی سیستم دوربین مداربسته و نصب دوربین مدار بسته مورد توجه قرار دهید. شما می توانید به طور شبانه روز از راه دور به طور زنده همه چیز را مشاهده کنید و از همه اتفاقات خبردار باشید.

عموماً در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و برخی از صنایع مادر مانند مس و فولاد نقاطی هستند که نه تنها نیازمند دوربین های ضدآب میباشند بلکه میبایست بعلّت گازی بودن محیط اطراف دوربین، تجهیزات داخلی اعم از برد یا مدارات الکترونیکی به گونه ای حفاظت گردند که امکان ورود گاز به داخل و جرقه یا اتصالی برد/ رله و تماس آن با گاز محیط بیرونی به طور کل قطع گردد. یعنی دوربین های مداربسته دید در شب بدون به وجود آوردن نور مرئی محیط اطراف خود را روشن می کنند . این دوربینهای مداربسته 360 درجه اطراف خود را پوشش میدهند.

۱۰. کانتور برق : سوکت اتصال برق یا فیش نر و مادگی برق برای انجام سیم کشی های برق دوربین مدار بسته. چنانچه از دوربین های مداربسته مجهز به باتری استفاده کنید، درگیر کابل کشی های پیچیده و دریل کاری نخواهید شد. هنگام مرور مشخصات یا ویژگی های محصول همه چیز خیلی پیچیده می شود. در نهایت آکادمی کاوش ارتباط با استفاده از اساتید و متخصصین در هر حوزه یک محیط تحصیل مناسب و تحریک آمیز را فراهم می کند .که به پیشرفت های فکری ، حرفه ای و رهبری دانشجویان می پردازد. این دوربین ها مجهز به میکروفن و بلندگو جهت ارتباط دو طرفه بوده که ارتباط با آن در هرکجای دنیا امکان پذیر است . DSP این دو عکس را در یک عکس متعادل و با نور مناسب ترکیب میکند و نهایتا یک تصویر مطلوب را ارائه میکند. حتی در صورتی که از کابلهایی استفاده کنید که ویدیو و برق را با هم ترکیب میکنند، باز هم کابلهای کواکسی هزینه زیادی دارند. در سیستم های HD-SDI انتقال تصویر در فواصل زیاد همراه با افت کیفیت تصویر می باشد. این دوربین ها اغلب برای دیدن فواصل طولانی استفاده می شوند. این دوربین ها قابلیت چرخش در همه ی زوایا را دارند و می توانید همه ی زوایای اتاق را نظارت کنید .

دوربین های مداربسته صنعتی دارای طرح و مدل های متفاوتی می باشند و شما با توجه به نیاز خود یکی از مدل ها را خریداری می کنید. دوربین های مداربسته صنعتی به چند دسته تقسیم می شوند؟ با توجه به رشد صنایع مختلف و همچنین متفاوت بودن محیط و سطح تأمین حراست هر کدام از آنها تقسیم بندی دوربین های صنعتی بسیار کار دشواری میگردد. دوربین های دام از نظر اتصال دارای دو مدل با سیم ، بی سیم و تحت شبکه ( دوربین مداربسته آی پی ) هستند . برای راه اندازی دوربین های تحت شبکه یا همان آی پی باید حتما در محل نصب دوربین یک مودم اینترنت باشد تا دوربین را به آن متصل کنیم تا بتوانیم از طریق موبایل به آن متصل شویم و تصاویر مربوطه را مشاهده کنیم . البته درجه تحمل یا استاندارد آی پی هر کدام از این دوربینها متفاوت میباشد که عموماً از IP65 تا IP68 متفاوت میباشند. به صورت ساده میتوان گفت کلیه دوربین های IP65 و یا IP66 در کلیه مناطق خشکی در ایران قایل استفاده میباشند و دوربین های IP68 مناسب برای تجهیزات دریایی و یا سکوهای نفتی طراحی گردیده اند. از مزایایی که میتوان برای این نوع دوربینها ذکرکرد.

براکت 360 درجه : براکتی که می توان با استفاده از آن دوربین را در جهت افق تا 360 درجه چرخش داده و تنظیم نمود. دوربین های اسپید دام مجهز به قابلیت چرخش لنز هستند، نام دیگر این لنزها PTZ می باشد، ای دوربین ها مناسب محل هایی است که فرد ناظر می تواند علاوه بر ضبط عادی فیلم های محیط دسترسی آنی به تصاویر و فیلم ها را داشته باشد. در صنایع مختلف مکان هایی وجود دارد که ممکن است به علت وجود مواد شیمیایی خطرناک امکان حضور انسان جهت کنترل فرآیندها وجود نداشته باشد و برای انجام این کار بهترین راه نصب انواع دوربین مدار بسته و نظارت بر تصویرهای دریافتی توسط آن می باشد. این شرکت با حضور در وندور لیست های معتبر صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، مس، فولاد و انتقال نیرو سهم بزرگی در طراحی و تأمین اینگونه سیستمها بر عهده دارد. دوربین های مدار بسته صنعتی بدون لنز به مشتریان فروخته می شوند و هر فردی با توجه به نوع نیازی که دارد می تواند برای دوربین مداربسته صنعتی لنز تهیه کند. با استفاده از این لنز بدون کاهش تمرکز می توان تصویر را بزرگ و کوچک کرد. از این حیث با سپری شدن دوره آموزشی نصب دوربین شما نیز زیر مجموعه مشاغل خدمات ساختمانی قرار خواهید گرفت، مشاغلی که در کشور ما هیچ موقع بیکاری نداشته اند.

دوربین مداربسته وایرلس (Wireless security camera) نوعی از دوربینهای مداربسته هستند که اطلاعات تصویر و صدا را از طریق یک ارسال کننده بی سیم برای نقطهای دیگر ارسال میکنند. در هر صورت فراموش نکنید که دستگاه ضبط کننده و مانیتور به منبع تغذیه خوبی نیاز دارند. نباید از تأثیرات نویزهای الکترومغناطیسی در هنگام ارسال اطلاعات هم چشمپوشی کرد، که موجب میشوند تصاویر روی مانیتور کیفیت مطلوبی نداشته باشند. یکی از نقطه ضعف های دوربین های با سیم این است که بسیار نویز پذیر هستند . دوربین های مداربسته HD می توانند با سرعت فریم بالا و با کیفیت HD ضبط کنند که در مقایسه با سایر دوربین های مداربسته وضوح بالاتری دارد. دوربین های صنعتی دارای چه مزایایی می باشند؟