آشنایی با کاربردها و انواع دوربین های مداربسته پانوراما

در دوربین های مدار بسته تحت شبکه IP یک Network Video Recorder یا NVR عملکرد درست همه دوربین های موجود در شبکه را به طور متمرکز کنترل می کند، در دوربین های تحت شبکه (NVR) با کد شدن تصاویر توسط دوربین و دریافت آن توسط این دستگاه روند انتقال اطلاعات چند برابر شده و حتی سرعت دریافت این تصاویر با توجه به حجم بالای آنها نسبت به سرعت ارسال تصاویر توسط کابل کواکسیال و دستگاه DVR بسیار بالاتر است. دستگاه ضبط کننده در سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ DVR می باشد و برای اتصال دوربین مداربسته به دستگاه ضبط و همچنین جابهجا کردن اطلاعات از کابل کواکسیال استفاده می کنیم. یک سیستم آنالوگ، دوربین مداربسته را از طریق کابل کواکسیال مستقیماً به یک ضبط کننده ویدئو (DVR) ارسال و سپس سیگنال ها را به فیلم دیجیتال تبدیل می کند. این نوع دوربین ها معمولا به شکل استوانه ای بوده و اکثراً بر روی ستون ها و دیوار های یک مکان نصب می شوند. این دوربین های امنیتی به گونه ای طراحی شده اند که در برابر تمام تهدیدات داخلی و خارجی مقاومت کنند.

دوربین مداربسته در حال حاضر با تکنولوژی ساخت مختلفی تولید می شود و در سخت ترین محیط ها می توان از انواع این محصول استفاده کرد. دوربین های Bullet جزء شناخته ترین نوع دوربین های مدار بسته می باشند.این محصول نسبت به سایر رقبای خود دارای برد وسیع تر بوده حتی قابلیت دید در شب را نیز دارد. این سوال یکی از رایج ترین سوالات افرادی است که قصد آموزش نصب دوربین مدار بسته را دارند. همانطور که می دانید یکی از مهمترین ابزارهای امنیتی دوربین های مداربسته هستند. همانطور که در پاراگراف اول نیز ذکر شد در بازار دوربین های مداربسته با انواع مدل ها و برند های دوربین مداربسته روبرو می شوید. همانطور که گفته شد، دوربینهای مداربسته دارای تجهیزات و قطعات مختلفی هستند که هرکدام از آنها ویژگیهای خاص خود را داشته و کار به خصوصی را انجام میدهند.

زیرا نیاز به کابل کشی جداگانه وتقویت منبع تغذیه ندارند و تصاویر را در مسافت های طولانی منتقل می کنند. دوربینهای آنالوگ باید حتما به یک دستگاه DVR متصل شوند تا از طریق سیم، تصاویری که به صورت آنالوگ ضبط شدهاند را به دستگاه منتقل کنند. تنها در برخی از تنظیمات و جزئیات نصب این دوربین ها متفاوت است که در دوره های آموزشی نصب دوربین مدار بسته به طور کامل تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه و مراحل و نکات نصب هر یک به طور کامل آموزش داده می شود. وجود امنیت بالا در IP CCTV ها به دلیل رمزنگاری تصاویر، از ضبط تصاویر گرفته تا انتقال آنها در شبکه و در نهایت ذخیره سازی آنها بر روی دستگاه مورد نظر همه و همه قابل رمزنگاری و امن سازی هستند ، در چنین شرایطی دسترسی به داده ها فقط برای افرادی ممکن است که اطلاعات احراز هویت درستی برای ارائه کردن به IP CCTV داشته باشند. که دارای قابلیت هایی همچون چرخش ۳۶۰ درجه، دوران ۱۸۰ درجه و بزرگنمایی تا ۱۰ برابر تصاویر و ویدئوها در حد معمول می باشد.

در واقع میتوان گفت این دوربین کاملترین نوع دوربین مدار بسته رنگی که دستگاه کنترلر و کیبورد خاص خود را دارد میباشد، گردان است و لنز زوم دارد، میتواند شدت نور را تنظیم کند. ممکن است به خاطر ارتفاع کم و اندازه خاص آسانسور، با محدودیت در نوع دوربین مواجه شوید. به اینترنت متصل شوید. به طور کلی تکنولوژی های به کار رفته در NVRها نسبت به DVRها از تکامل بیشتری برخوردارند و به همین دلیل کیفیت تصاویر بهتری ارائه می دهد. دوربین های آنالوگ نسل جدید نیز بر روی انواع دستگاه DVR تصاویر خود را با سیم و به صورت آنالوگ ارسال می کنند. تفاوت اصلی میان سیستم HDTVI با سیستم TVL یا آنالوگ در ضبط اطلاعات است. برای اینکه متوجه شوید کدامیک از این دوربین ها برای تجارت شما مناسب تر است بایستی دقیقا تفاوت های بین آنها را درک کنید.در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت های این دو طبقه بندی از سیستم های دوربین مداربسته بپردازیم.

در شکل2 تفاوت تصویر دوربین آنالوگ و دیجیتال به خوبی مشاهده می شود. در صورتی که تصویر دوربینی در روز سیاه باشد باید کابلکشی و برق دوربین و در نهایت خود دوربین تست شود. نکته مهمی که در هنگام خرید دوربین مدار بسته بولت باید به آن دقت نمایید اصالت برند، سنسورهای تنظیم نور و جنس بدنه است. هنگام وصل شدن دستگاه به مانیتور تمامی تصویرها نمایش داده میشوند که با دو بار کلیک کردن بر روی هر تصویر میتوان آن را به اندازه صفحه نمایش بزرگ کرد. اما این مورد در هنگام شب که نویز تصویر میتواند تصاویر را تا حد زیادی مخدوش کند، واقعاً مفید است. این تصاویر توسط دستگاههایی جهت ارتباط نظیر تلفن همراه و PCهای همراه که برای NVR تعریف شده قابل رویت است. از آنجایی که در فواصل طولانی کیفیت تصویر دوربین های مداربسته آنالوگ افت قابل توجهی پیدا می کنند و نیاز به ارتباط بر بستر فیبر نوری می باشد، شرکت هوشمند ساختار اسپادانا لینک های ارتباطی فیبر نوریSAE مانند مدل SAE-8V1bD که قابلیت انتقال تصاویر و داده را در سیستم های نظارتی داراست، بدین منظور طراحی کرده است. و جزئیات بیشتری را در تصویر مشاهده نمایید. در طول روز استفاده از دوربینهای مختلف میتواند باعث افزایش امنیت شود اما در شب به دلیل نور کم این موضوع با مشکل مواجه میشود و تأمین امنیت در شب باید توسط دوربین دید در شب انجام شود.

حرف T مخفف کلمه Tilt یا همان دوران بوده و Z به معنای Zoom یا همان بزرگنمایی می باشد. PTZ مخفف کلمه Pan یا همان چرخش می باشد. دوربین های PTZ نوعی از دوربین های مدار بسته اسپید دام هستند. این ویژگی موجب شده است تا دوربین های PTZ به بهترین دوربین های مداربسته تبدیل شوند. دوربین های مداربسته خارجی به علت قرار گیری در معرض گرد و غبار، رطوبت باران و برف باید ویژگی هایی داشته باشند. یکی از مهمترین تفاوت هایی که می توان نام برد کیفیت بسیار بالای تصاویری است که در دوربین های مدار بسته تحت شبکه IP دریافت می شود. یکی از نکات مهمی که هنگام خرید دوربین مداربسته باید به آن دقت کنیم این موضوع است که فروشگاهی که از آن خرید میکنیم دارای اعتبار لازم است یا خیر؟

را شامل میشود. تمام مزایایی که فروش آنلاین دارد به کنار، قیمت دوربین مدار بسته و نصب دوربین مداربسته در خرید آنلاین کمتر و به صرفه تر است. برخی از سیستم های مدار بسته به صورت آفلاین یا آنلاین تولید شده اند که کار چندین نفر را به صورت خودکار انجام می دهند. دوربین های مدار بسته تحت شبکه (IP ) با استاندارد های HTTPS بر روی سیستم عامل لینوکس پیاده سازی شدند. معنی استاندارد و درجه IP65 مقاومت دوربین مداربسته دربرابر نفوذ آب باران است، یعنی این دوربین مداربسته قابلیت استفاده درمحیط های بیرونی را دارد. میزان مقاومت در برابر نفوذ آب یا همان استاندارد IP67 جزء یکی دیگر از نکات خرید دوربین مدار بسته دام می باشد. گوشی خود را به شبکه WIFI متصل کنید و یکی از اپلیکیشنهای مربوط به دوربین مداربسته را نصب کنید. نقطه مشترک این دو دوربین مدار بسته این است که هر دوی آنها قابلیت نصب در محیط خارجی و داخلی دارند؛ اما دوربین های دام به دلیل داشتن برخی از ویژگی های خاص می تواند گزینه بهتری برای خرید باشد. ممکن است دو دوربین دارای ویژگی ها و امکانات یکسانی بوده اما مبلغ های مختلفی برای آنها وجود داشته باشد.

در هر نقطه و به آسانی میتوان آنها را نصب و راه­ اندازی کرد با این حال نباید آنها در نقطه­ ای با دسترسی آسان نصب کرد. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. پس از آن باید در قسمت مرورگر اینترنت عدد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ وارد شود. بنابراین می توان آن را در هر فصل و در هر نقطه ی ایران نصب و استفاده کرد، از تابستان های گرم جنوب گرفته تا زمستان های سخت شهرهای شمال غربی، این دوربین مداربسته برای مواجهت با تمامی این شرایط آمادگی کامل را دارد. اگر شما فکر میکنید که مراحل نصب دوربین مداربسته داهوا سخت میباشد و ممکن است به خوبی آنها را انجام ندهید، میتوانید از فروشگاههای معتبر اقدام به نصب کنید.

تصویر زیر یک کابل Siamese می باشد. یک برنامه وبکم با توجه به سیستم عامل گوشی همراه خود نصب کنید. اگر میخواهید فایلهای تصویری را در داخل کامپیوتر خود ذخیره کنید باید آدرس URL برنامه Webcam خود را ذخیره کنید و اگر میخواهید به صورت زنده ویدیو در حال ضبط را تماشا کنید باید کامپیوتر و تلفن همراه خود به یک مودم Wireless متصل کنید، سپس از طریق برنامههای پخشکننده ویدیو همانند VLC یا Media Player به وبکم خود متصل شوید. مثلا در برنامه VLC از منوی Media باید بر روی Open Network Stream کلیک کنید و آدرس URL که ذخیره کردید را وارد کنید.

این ویژگی موجب شده است تا در سایر دوربین های مدار بسته برتری بیشتری را کسب کند. در این مقاله با انواع دوربین مدار بسته و کاربرد هر یک آشنا شدید. ما در این مقاله نکات مهم درباره نحوه نصب انواع دوربین مداربسته را توضیح خواهیم داد. برای ساخت دوربین مخفی از موبایل یک گوشی دست دوم تهیه کنید. یک نکته ی حیاتی آموزش است. نکته جالبی که در این نوع دوربین مداربسته وجود دارد داشتن قابلیت ضبط صدا و برخورداری از میکروفن است. دوربین های مداربسته HD می توانند با نرخ فریم بالا و با وضوح تصویر بالا ضبط کنند.

اکثر این دوربین ها لنزهایی با فاصله کانونی ۶/۳ یا ۴ میلیمتر دارند که از آنها برای نظارت در فضاهای بسته مانند فروشگاه ها سایت binacctv استفاده می شود. این دوربین ها با قابلیت چرخشی که دارند امکان مشاهده زوایای گسترده ای را فراهم می کند و می توان از آنها در فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده داد. این ویژگی جذاب امکان مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته را روی صفحه مانیتور آیفون تصویری برایتان فراهم می آورد. دو ویژگی مهم دوربینهای AHD نوع تصویر و مسافت ارسال تصویر بر روی کابل است همانطو که مشخص است این دوربین از خانواده آنالوگ میباشد. دستگاه را روشن میکنیم و سپس از طریق منوی دستگاه میتوانیم تصویر دوربینها را چک کنیم. پارس ایمن دارای یک تیم فنی مجرب و کاملا فعال است که در سطوح متفاوت (از پروژه های مسکونی و تجاری کوچک تا پروژه های بزرگ) به انجام خدمات نصب و اجرای سیستم مداربسته می پردازد. این دوربین ها گرمای محیط، اجسام و افراد را تشخیص داده و هر دما را با یک رنگ نشان می دهند. دوربین های مدار بسته تحت شبکه IP یا IP CCTV عملکردی متفاوت از دوربین های مدار بسته آنالوگ دارند، تصاویر این دوربین ها به صورت دیجیتالEncode شده و توسط Internet Protocol یا IP در شبکه های کامپیوتری منتقل می شوند و به همین دلیل واژه IP CCTV را به خود اختصاص داده اند.

ابعاد برخی از این دوربین ها آنقدر کوچک است که قابلیت مخفی شدن در محیط و وسایل های مختلف را دارند. برای اطلاع از مدل ها و قیمت دوربین مدار بسته AHD برای خانه به لیست قیمت دوربین مداربسته AHD مراجعه کنید. از معایب این برند که میزان فروش آن را محدودتر کرده است، قیمت نسبتا بالا می باشد. ترکیبی از سیگنالهای متعدد با یک رسانه: سیگنالهای ضروری در هر دوربین مداربستهای مانند تصویر، صدا و حتی سیگنالهای کنترل همزمان از طریق یک کابل دوربین ارسال میشوند و این امر به طورچشمگیری فرآیند استقرار امکانات جدید و کاهش هزینه کابلکشی را سادهتر کرده است. در یک سیستم ساده ، دوربین ها قدرت خود را از مانیتور به دست می آورند. عیب یابی تجهیزات در این سیستم نیز نسبت به تکنولوژی های آنالوگ HD دیگر به مراتب پیچیده تر است. بحث دوربین های تحت شبکه IP همسان با بحث بر سر شبکههای کامپیوتری بسیار گسترده و پیچیده است.